Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kinect har ingen funksjoner som gjør den til Xbox' store seier. Det blir brukt masse penger på å lage forferdelige spill til den, men PS4 har allerede fått bekreftet flere eksklusiver...

 

Fortell meg mer om Kincect 2.0 da. Du har allerede spilt noen spill så jeg lurer på hvordan den fungerer.

Lenke til kommentar

Fortell meg mer om Kincect 2.0 da. Du har allerede spilt noen spill så jeg lurer på hvordan den fungerer.

Har ikke det, men det er jo samme konseptet. Jeg er ikke ute etter å stå å rope, danse og sveie med henda når jeg spiller.
Lenke til kommentar

Selv om konseptet er likt kan den fungere på mange flere områder og ha mye mer muligheter ved seg enn tidligere. Spørsmålet er heller om Microsoft har klart å utnytte konseptet og gjøre Kinect til noe mer nyttig og faktisk fungerende. Det er veldig mange, inkludert deg, som baserer dine utsagn på hvordan Kinect vil fungere på den første Kinect. Kinect 2.0 virker veldig mye mer avansert og "revolusjonerende" enn Kinect 1.0 gjorde.

Lenke til kommentar

Watch Dogs på One vil ha en mere dynamisk by sies det, takker være cloud opplegget:

 

http://www.gamingtar...php?artid=13270

 

De sier ingenting om at det er cloud med i spillet. Faktisk så har Ubisoft sagt tidligere at spillet ble laget så tidlig at de ikke ble å benytte noen av disse funksjonene.

 

"Former programmer Dominic Guay is a senior producer at Ubisoft Montreal working on eye-catching cross-generation game Watch Dogs. For Watch Dogs, due out later this year, the cloud has come too late to be used. But Guay dares to imagine how it may be harnessed in the future."

 

Dette er bare er bare markedsføring Microsoft benytter seg av fordi konsollen deres er svakere enn PS4. Yoshida (Sony) har selv fortalt at de kan benytte seg av samme teknologi om utviklerne ønsker det, men at det i dag er meningsløst å ville gjøre det til noe fornuftig. Det samme har mange av de store utviklerne sagt.

 

"Talking with game developers at E3 about he cloud, many confirm their games won't make use of it in any meaningful way, simply because it's early days. Call of Duty: Ghosts developer Infinity Ward isn't, for example. It's a similar deal for FIFA 14. EA Sports boss Andrew Wilson mentions FIFA Ultimate Team in the same breath as the cloud, but advises we wait a while before getting too excited.

 

Battlefield executive producer Patrick Bach says there isn't enough information on the cloud for developer DICE to use it for Battlefield 4, but he admits it's an exciting prospect in theory.

"In practise we're doing things in real-time," he says, "so you don't want to send an explosion up to a cloud, calculate it then send the data back down and then it goes poof. We still need to have stuff done in real-time, but I can see other things you could potentially do with it."

 

Bach says calculating AI in the cloud sounds "gimmicky" because "it needs to be real-time". "It doesn't matter if you send it up to a cloud and it takes only a second, it's still a second too late. I want it the next frame.""

 

http://www.eurogamer.net/articles/2013-06-19-microsoft-makes-the-case-for-xbox-ones-300-000-server-cloud-but-what-do-developers-think

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men kan selvfølgelig bruke cloud til å generere AI i store verdener, men dette er ikke noe nytt. Servere tar seg av dette i MMO som World of Warcraft. Det er ikke noe nytt i det hele tatt. Å benytte seg av dette i spill som Skyrim og Grand Theft Auto kan man selvfølgelig, men alt må som sagt skje i sanntid, så det vil by på andre utfordringer. Da blir det egentlig ikke noe annet enn singleplayer i en MMO-verden uten andre spillere. Dessuten vil det kreve en konstant nettilgang, og spillet dør den dagen de stenger serverne. Det vil ikke være verdt det i det hele tatt. Eurogamer har en ganske stor artikkel om at Microsoft sine teorier om at man kan forbedre grafikk bare er tull, ihvertfall med dagens netthastigheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hva skjer om man drar ut pluggen? Klikker spillet, eller blir byen mindre dynamisk? Om spillet fungerer like bra dersom man kobler seg fra nettet, så er det snakk om minimale forbedringer.

 

Dette spør jeg meg selv om. F.eks ved Forza 5 også, regner selvfølgelig med spillet kommer med en gitt A.I som er satt, i likhet med dagens bilspill. Men det kan(?) altså bli bedre og mere dynamisk om man er koblet til skyen. Hvor vidt dette blir vanlig i bruk vil jo vise seg.

Lenke til kommentar

De sier ingenting om at det er cloud med i spillet. Faktisk så har Ubisoft sagt tidligere at spillet ble laget så tidlig at de ikke ble å benytte noen av disse funksjonene.

 

 

"He then goes on to mention Microsoft’s cloud service that seems like it will be a crucial component to the Xbox One. Apparently physics calculations, similarly, aren't dependent on strict timing, "The way a tree reacts to weather, it's physics, right?" Guay tells OXM UK. "It's bending materials. Well, what if I could run that on the cloud? It doesn't need to be fully synced. There are occasions where there will be an advantage, but it's clear in the short term there's plenty of power within the machines. That's where our engineers are working."

 

"For example, we’re able to simulate the water in full 3D, if you go on a boat the waves that form will affect other boats. We’re also able to spend more time giving brains to the other people on the streets so that they can basically be smarter, and there can be more of them. It’s what I call dynamism; basically, the way the city reacts to you, we are able to push further on the Xbox One.”

 

Tolket jo dette som at de er i gang med å utforske cloud mulighetene.

 

Hvor mye som ligger i dette må vi bare vente og se, kan hende dette er PR-bullshit fra ende til annen. Eller kanskje ligger det noe i det.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Dette spør jeg meg selv om. F.eks ved Forza 5 også, regner selvfølgelig med spillet kommer med en gitt A.I som er satt, i likhet med dagens bilspill. Men det kan(?) altså bli bedre og mere dynamisk om man er koblet til skyen. Hvor vidt dette blir vanlig i bruk vil jo vise seg.

 

Ifølge de som sitter på det offisielle forumet til Forza vil det komme med ferdig AI. Hvorvidt denne forbedres mye utover dette har jeg så langt liten tro på.

Lenke til kommentar

Gleder meg til å se hvordan AIen i Forza blir i praksis. Siy-greiene hvor AI lærte av oppførselen til spillerne osv har blitt brukt i et eller annet basketballspill for noen år siden, og nå vil det nok funke enda bedre. Jeg tror også at noe slikt er lettere i et bilspill, og at det vil funke jækla knall, men det er bare spekulasjoner fra min side.

Lenke til kommentar

PS4 har forresten "cloud computing" de også. Mens Microsoft markedsfører dette som noe kjempestort, går Sony ut og sier at PS4 har det samme, men på grunn av dagens bredbånd er det lite man får gjort med det.

 

Yoshida said that "of course" PS4 developers will be able to take advantage of cloud-based computing for their titles.

 

"Linking, matchmaking... there are already many computations being done on the cloud side," Yoshida said, adding that there are limitations to what processes can be offloaded to a remote computer, due to latency and bandwidth.

 

Asked whether cloud-based computing technology would face issues of adoption, since Sony does not require an online connection for PS4, Yoshida said, "No."

 

"We don't believe every title needs that," he said. "But if your title needs [an] online connection to provide some online features: Go for it."

 

http://www.polygon.com/2013/6/12/4424022/sony-shuhei-yoshida-says-ps4-cloud-computing-calculations

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gleder meg til å se hvordan AIen i Forza blir i praksis. Siy-greiene hvor AI lærte av oppførselen til spillerne osv har blitt brukt i et eller annet basketballspill for noen år siden, og nå vil det nok funke enda bedre. Jeg tror også at noe slikt er lettere i et bilspill, og at det vil funke jækla knall, men det er bare spekulasjoner fra min side.

 

Om det viser det å fungere, så håper jeg det kan brukes i spill som Fifa. Det er nok veldig begrenset hvilke spill man kan bruke dette til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...