Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker ikke akkurat særlig informativt nei. Man får ikke noen svar man lengter etter og avgjørelsen om vinneren er for tidlig å ta, iallefall 4 måneder før release.

Bladet koster uansett bare 24,19 kr og kan kjøpes her: http://no.zinio.com/...uctId=500608921

EDIT: Snakk om å lage en forside for å lage en forside. Forsiden er utelukkende for å provosere og få flere lesere. Virkelig lite å få ut av artikkelen.

Kort oppsummert; Så snakker de i bunn og grunn om prisen til PS4, at de hørte på forbrukerne og kjørte på med det trygge. MS prøvde å være innovative, men gjorde feil i forsøket.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Først og fremst, gratulerer. Du klarte å finne et innlegg tilbake til 2010, nesten 3 år siden. Jeg vet ikke hva jeg svarte på eller hvem jeg diskuterte i mot.

Jeg er fullstendig klar over at fanboy uttrykket har kommet fra meg også, men det er vel relativt urelevant med tanke på at det er 3 år siden den diskusjonen du sikter til.

Det dumme her er at du faktisk bruker tid på å finne ut hva jeg har skrev for lang tid tilbake, kun for å skaffe deg noen usle plusser og som på ingen måte beviser noen poeng. Saken kan være at jeg mangler argumenter, men som sagt så husker jeg relativt lite fra hva jeg diskuterte den gang.

Jeg viste på forhånd at du har brukt begrepet på en negativ måte selv for å avslutte diskusjonen/argumentet, så jeg syntes det kun var morsomt å poengtere det.

Et lite søk på "fanboy" og ditt navn kom opp med rundt 100 treff, så det var ikke akkurat vanskelig å finne en post der du graver din egen grav. Jeg valgte den posten kun pga du skrev "jævla fanboy", noe som jo passet fint her. Dog, folk kan lett ta et kjapt søk og finne andre eksempler der du har brukt fanboy uttrykket på lignende måter, men ikke så fremragende.

Det er like trist når noen stopper en diskusjon ved å kun reagere på ordet "fanboy" og ikke motargumentere det som blir sakt i posten, da har man like mye falt ut grunnet manglende argumentasjon samt kunnskap.

Er det noe mer du ønsker å si? Jeg syns alltid det er morsomt å fange folk i å bæsje på leggen, så du må gjerne gjøre et nytt forsøk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så det er greit at noen avslutter en diskusjon og kaller folk som bruker ordet "fanboy" for mer eller mindre dumme gjennom å instruere at dem har gått tom for argument samt kunnskap?

Da er det like "dumt" at man avslutter en diskusjon kun pga man retter alt mot selve ordet "fanboy" og ikke selve diskusjonen som ligger til grunn i posten.

Jeg liker å poengtere at folk er fanboys, men da også med et argument som støtter opp under min observasjon. Da er det isåfall demmes tur å forsvare sine synspunkter der x er bedre en y der de tar vekk sin forskjerlighet for produktet kun pga et eller annet merkenavn.

Det er vell slik en diskusjon gjerne foregår? Er man usakelig og kommer med et argument uten særlig vekt bak, så kommer ordet "fanboy" gjerne opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Håper de kommer med noen konkrete eksempler snart på hva faktisk cloud kan gjøre som ikke vanlige dedikerte servere kan.

Jon Siring: “Microsoft realized that player-hosted servers are actually holding back online gaming and that this is something that they could help solve, and ran full-speed with this idea. The Xbox group came back to us with a way for us to run all of these Titanfall dedicated servers and that lets us push games with more server CPU and higher bandwidth, which lets us have a bigger world, more physics, lots of AI, and potentially a lot more than that!”

http://attackofthefa...icated-servers/

Multiplayer-spill uten dedikerte servere fungerer slik at en random spiller (ofte etter en latency- og hastighetstest) velges som host for spillet. Hosten sin konsoll må bruke ekstra krefter på server-tjenesten som igjen fører til at det er en risiko for at spillet yter dårligere (lavere framerate and what have you) hos hosten, som vil gi vedkommende en bakdel i spillet. For å unngå det kodes spillene istedet slik at alle konsollene har krefter til overs og ytelsen blir lik. For hosten er det fint, for alle andre er det ubrukt ytelse.

Med dedikerte servere skjer den ekstra belastningen hos Microsoft (google Azure), ingen blir host, og utviklerne trenger ikke tenke på å sette av krefter i tilfelle konsollen blir server for en MP-sesjon.

Med cloud-tjenesten sørger Microsoft for ALT relatert til serverne, fra båndbredde til hardware, i motsetning til at utvikleren må sette opp og drifte servere selv. I tillegg har MS en enorm mengde datasenter rundt om på kloden som gir lav ping og god hastighet stort sett uansett hvor du er.

Mulig Sony også slår til med dedikerte servere for spill, men størrelsen og kraften til Azure tror jeg blir vanskelig å matche.

Edit: Humoren er vel det ideelle. Beklager om noen føler seg truffet.

Bilder kan være morsomt, om de har en mening. Bildet ditt derimot var meningsløst. Hvis du ser logikk i det, del gjerne.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Bilder kan være morsomt, om de har en mening. Bildet ditt derimot var meningsløst. Hvis du ser logikk i det, del gjerne.

Humor har ikke en fasit, jeg kan ikke definere humoren.

Det jeg kan definere er at jeg ser Ps4 som "Sexy" og "Åpen" mens Xbone som "Lukket" og "Misvisende"

Grunnen til at dette igjen er morsomt er at Sony har til enhver tid vært ganske åpen og gitt ut riktig mengder informasjon som faktisk gir mening, mens Microsoft har virket utrolig usikker å ubesluttsomt ovenfor hva deres konsoll var, nå er det blitt klarere.

Det er ihvertfall slik jeg ser det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...