Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Microsoft forandret jo opprinnelig det meste, og det er takket være Sony at de gikk tilbake. Har du glemt det?

Hva har det med saken å gjøre?

MS har gått tilbake på sitt online krav ja, dessverre.

Sony derimot har tatt vekk den fordelen PS3 hadde over 360, nemlig gratis online spilling.

Men får null kritikk for det.

Xbox one = ingen forskjell fra 360 i dag.

PS4 = online spilling koster nå penger, noe det ikke gjorde på ps3.

Endret av Knuttsen
Lenke til kommentar

Hva har det med saken å gjøre?

MS har gått tilbake på sitt online krav ja, dessverre.

Sony derimot har tatt vekk den fordelen PS3 hadde over 360, nemlig gratis online spilling.

Men får null kritikk for det.

Xbox one = ingen forskjell fra 360 i dag.

PS4 = online spilling koster nå penger, noe det ikke gjorde på ps3.

Må bare spørre..

Hva er det som er så galt i å betale rundt 300kr i året for online spilling? Der du tilogmed får gratis spill.

Noen klager så lett på ting!!

Lenke til kommentar

Det var vel ikke noe problem med betalingen generelt. Problemet var vel at mange her på forumet har klaget over at XBL tok betalt for å spille online, og PSN gjorde det eneste rette og leverte det som en gratis tjeneste. Nå har PSN snudd på flisa og krever betaling for å spille online neste generasjon, noe som tydeligvis er helt ok nå.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

Frem til det motsatte er bevist velger jeg å tro at kvaliteten på ps4 online øker betraktelig.

Håper da det, og at et mic som følger med i eska faktisk hjelper. Å spille MAG på lansering var direkte patetiske greier, det føltes ut som å spille mot bots til tider da ingen snakka. Og var det noen som snakket, så var det alltid en italiener som nekta å snakke engelsk på laget mitt.

Lenke til kommentar

Det var vel ikke noe problem med betalingen generelt. Problemet var vel at mange her på forumet har klaget over at XBL tok betalt for å spille online, og PSN gjorde det eneste rette og leverte det som en gratis tjeneste. Nå har PSN snudd på flisa og krever betaling for å spille online neste generasjon, noe som tydeligvis er helt ok nå.

Hva med de som har alltid sagt at betaling for online har aldri vært noe problem ?

Du finner alltid unger som plutselig forandrer meninger når ting snur seg. Det skjer overalt. Tilogmed hos Xbox.

Jeg har hatt PS3 i mange år nå. Og jeg har aldri hatt noe imot betaling for online spilling om det noen gang skulle ha kommet. Og nå som det kommer til PS4, er bare en pluss for meg. Er ikke bare online spillingen du betaler for. Er en del andre ting som er veldig bra :)

Den ultimate plattformen har fremdeles gratis online, så bekymrer meg ikke.

Hva mener du?

Endret av jeh87
Lenke til kommentar

Å sammenligne den kunstige veggen MS satte opp for å dra inn kroner fra de som ønsket å spille online med Sony Playstation pluss abb. blir feil mener jeg. Man får tross alt en haug med gratisinnhold sammen med online tjenester, og gratis online spill vil ikke kreve pluss abb.

Lenke til kommentar

Det burde det iallefall gjøre. PSN var riktignok gratis, men man forventer kvalitet.

Sant skal sies, etter 5 år med PSN i bruk, var det kun den ene gangen Sony ble angrepet.

Men Live derimot, den logget seg inn og ut konstant når jeg prøvde meg på multiplayer deler av spill, forbanna irriterende i lengden, dette kan være routeren som ikke samsvarte med 360en, men fortsatt veldig irriterende.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sant skal sies, etter 5 år med PSN i bruk, var det kun den ene gangen Sony ble angrepet.

Men Live derimot, den logget seg inn og ut konstant når jeg prøvde meg på multiplayer deler av spill, forbanna irriterende i lengden, dette kan være routeren som ikke samsvarte med 360en, men fortsatt veldig irriterende.

Du får den skandalen til Sony til å virke som en bagatell.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du får den skandalen til Sony til å virke som en bagatell.

Skaden er gjort, og det er gått 2 år, jeg merker ingenting den dag idag.

Det som skjedde med Sony og det Sony gjorde mot kundene er ikke tilgivelig spør du meg, de avventet med å fortelle om kreditt informasjon som mulig var på avveie.

Men som sagt, jeg ble ikke berørt, så for meg kan du si at det var en bagatell.

Lenke til kommentar

Å sammenligne den kunstige veggen MS satte opp for å dra inn kroner fra de som ønsket å spille online med Sony Playstation pluss abb. blir feil mener jeg. Man får tross alt en haug med gratisinnhold sammen med online tjenester, og gratis online spill vil ikke kreve pluss abb.

PSN setter opp akkurat samme veggen. Du får riktignok masse bra gratis innhold i tillegg, men uansett hvordan du snur og vender på det må du nå betale for å spille online, det gjorde du ikke før. Om jeg f.eks kun er interessert i å spille Battlefield på min playstation er jeg tvunget til å betale for denne tjenesten. At jeg får andre spill gratis bryr meg egentlig midt på ryggen.

Jeg hadde ikke fått med meg at noen spill var gratis online, hvilke spill er det snakk om da?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det som skjedde med Sony og det Sony gjorde mot kundene er ikke tilgivelig spør du meg, de avventet med å fortelle om kreditt informasjon som mulig var på avveie.

Ser ut som at ubisoft klarte å kopiere skandalen :p

Lenke til kommentar

Ganske ironisk at PS4 får null kritikk når de er de eneste som har endret noe fra forrige generasjon.

Altså, nå koster online spilling penger der også. Det blir 2500kr ekstra over 5 år hvis man skal spille online, kontra PS3 f.eks.

Xbox one derimot er akkurat samme som 360. Ingenting forandret. De har også gjort Live gold bedre ved å la den gamle family pakken nå være standarden.

Sony har sluppet rimelig godt unna pga all den negative fokuseringen på MS.

Feil. Er MS som har endra så inni helvete mykje at det vart negativt. Og di endrer stadig vekk på noko. Snart ikkje råd å vite kva det ender med. Forsatt må man ha kinect tilkobla for at XO skal fungere, harddisk forsatt umulig å bytte, indie-opplegget forsatt dårlig, DRM blir lagt inn i spilla i form av at di helst bør spillast med "cloud power" osv.

For PS4 blir det forsatt gratis online-spilling med F2P spill. Men PS4 er blitt forandra. Stort sett ser det ut til å gå på valgfrihet. Så enkelt og så befriande kundevennlig.

Kostnaden med online-spilling er lagt inn i PS+ der man får mange gartis spill, bedre pris på spill og elles mange fordeler som fort veier opp for utgifta på 395,- kr pr mnd, totalt 1975,- på 5 år.

XO er ikkje lik seg sjølv på nokon måte, ingen veit kva denne konsollen ender opp som eller kva alle desse magiske fordelane er for noko. Det minner om BS og blir difor vurdert som BS til di viser fakta.

PR-messig har MS virkelig skutt XO, fillerista restane og skylt det ned i do. Di har teke delane oppatt og satt di saman på ny, men det lukter forsatt litt ekkelt. Det føler eg rundt produktet og det ødelegger mitt potensielle kjøp.

Sony har gjort alt riktig til nå, di har forklart behovet for å ta betalt for online spilling for PS4, samtidig gir di deg mange fordeler med PS+. Og for di fleste som ønsker seg bedre online-opplevelse er dette positivt.

Endret av Maabren
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du merker ingenting, men slik skandale har skjedd og du kan ikke bagatellisere det. Du forventer at en tjeneste som tar vare på sensitiv informasjon ikke mister den ut. Om du klarer å tilgi et selskap som mister 70 millioner brukere, men ikke et selskap som har nede tid engang i blant forteller alt om deg. Du får det også til å høre ut som PSN ALDRI er nede!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...