Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha ja det tror du. Titanfall kommer til både pc og 99% sikkert til ps4. Du har urokkelig tro på microsoft det er sikkert det, men tror nok det er mange på xbox teamet som sover dårlig for tiden.

Hvorfor skulle de det? Det er ikke slik at alle leser Edge (jeg hadde aldri hørt om det engang) så for meg er det samme f. hva de skriver. På lik linje med ITAvisen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Antar "Edge" følger sitt eget råd og kjøper bare PS4. Da blir det vrient å spille Titanfall...

Errors eller ikke, it's all about the software og med lineupen framvist av Sony og MS på E3 så tror jeg Microsoft sover helt greit om natta.

Titanfall kommer til PC.

Hverken Microsoft eller Sony har vist alle spillene, husker ikke i farten hvor mange eksklusiver Microsoft ikke har vist, men Sony har fremdeles igjen 15.

EDGE er forøvrig stort. Å sammenligne det med itavisen blir som å sammenligne Chelsea med Raufoss fordi man ikke har hørt om førstnevnte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er godt mulig, og det var ikke poenget. Poenget var at jeg har aldri brydd meg om hva spillmagasiner eller it-aviser har skrevet om et produkt. Det er særdeles subjektivt og satt på spissen. Iallefall med tanke på at de ikke har fått testet produktene godt nok til å uttale seg om "hva som er best"

Lenke til kommentar

Man går vell alltids på nett for å lese andres meninger rundt diverse produkter man ønsker men som man er blank på. Det eneste man kan gjøre er jo å veie opp argumentene for å se om man kan være enig eller uenig det som blir skrevet.

Edge er da en av de største der ute, så dette vil nok ha noe å si på salgstall o.l særlig hvis det er godt skrevet og argumentert i artikkelen.

Lenke til kommentar

Artikkelen kommer vel ut i morgen, om jeg har rett? Om den blir tilgjengelig på nett så kan det være greit å se over hvorfor Edge kommer frem til den beslutningen. Om det bare er det standard fjaset om DRM og sånt så er det vel ganske så uinteressant. Om de ikke sitter på noe mer informasjon som enda ikke er kjent for offentligheten enda.

Lenke til kommentar

Haha ja det tror du. Titanfall kommer til både pc og 99% sikkert til ps4. Du har urokkelig tro på microsoft det er sikkert det, men tror nok det er mange på xbox teamet som sover dårlig for tiden.

Siden vi pr idag vet såpass lite så kan vi jo si at spill X kommer til platform Y, og det gjelder alle titler, inkludert samtlige til PS4. Men for enkelhets skyld kan vi vel forholde oss til at Titanfall er annonsert til Xbox One og ikke til PS4.

Ikke særlig subjektivt og satt på spissen når den ene har så mye bedre programvare, uten at de har problemer med utvikling som sist.

Den ene har så mye bedre programvare? Programvaren som ingen har sett i ferdig utgave enda? Way to conclude early!

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Siden vi pr idag vet såpass lite så kan vi jo si at spill X kommer til platform Y, og det gjelder alle titler, inkludert samtlige til PS4. Men for enkelhets skyld kan vi vel forholde oss til at Titanfall er annonsert til Xbox One og ikke til PS4.

Den ene har så mye bedre programvare? Programvaren som ingen har sett i ferdig utgave enda? Way to conclude early!

For enkelthetskyld kan vi jo si at selskaper som microsoft eier og ip'er som de har rettighetene de er ekslusive, så sier vi at alle 3 partyspill som er annonsert til bare en konsoll med stor sannsynlighet kommer til begge.

Lenke til kommentar

Nja, kan komme med en kjempe fordel med konsoll.

Du kjøper en konsoll til 4000 kroner i November i år. Du vet da at alle spillene som kommer til konsollen vil fungere på alle spill som kommer til den. Du slipper å oppgradere noe som helst for at spillene skal fungere. Kjøper du en PC til 4000 kroner er det ingen sikkerhet at et spill om 5 år vil fungere slik du forventer.

Det er lett å sette opp mot TVen og tilbyr lett modus for å spille sammen på samme skjerm. Man får også et spesialbygd OS for spill og multimedia. Man får også blu-ray spiller, med støtte for 3D. Så man har det man trenger for å ha et sted man kan spille av filmer m.m.

Man slipper å pakke ned 100 kabler, skjerm osv. for å ta med den med bort.

Men om man er ute etter høyest grafikk så er kanskje PC tingen, men så lenge gameplayet er det samme så holder konsoll lenge.

• Liker 3
Lenke til kommentar

For denne generasjonen tror jeg vi må si "konsoll-eksklusive", for PCen kommer til å få mye mer av titlene nå som alle tre er basert på x86. Og jeg tror vi vil se like mye PS4->PC porting som vi så 360->PC.

Kan ikke fatte at dette skulle være så vanskelig for deg å forstå.

Microsoft har ikke så veldige mange utvikler studioer, så de lager færre 1.party spill. I tillegg er det nødt til å dra det andre togvraket deres opp å myra, nemlig windows 8. Så de kommer nok til å kjøre ett par "Only for Xbox 180 and Windows 8.1 with Directx 11.2. Vent å se!

Sony derimot er avhengig av å selge Ps4, og for å selge konsoller så trenger de eksklusive spill som folk vil ha, derfor har de i årenes løp bygget opp mange gode studioer rundt om i verden som lager spill til dem.

Lenke til kommentar

Artikkelen kommer vel ut i morgen, om jeg har rett? Om den blir tilgjengelig på nett så kan det være greit å se over hvorfor Edge kommer frem til den beslutningen. Om det bare er det standard fjaset om DRM og sånt så er det vel ganske så uinteressant. Om de ikke sitter på noe mer informasjon som enda ikke er kjent for offentligheten enda.

Magasinet ble produsert etter at Microsoft trakk tilbake DRM, så hvem vet.

Lenke til kommentar

Men det er kanskje ikke så rart at Edge går så hardt ut mot Microsoft. Mens Sony stort sett bare har fortalt oss det vi ønsker å høre, så har Microsoft gått inn for å fortelle oss om alt vi ikke ønsker å høre. Først skulle de diktere oss med restriksjonene. Etter at de trakk tilbake restriksjonene ble de som hadde gledet seg til familiedeling sur over dette. Samtidig kunne de ikke bekrefte at de positive endringene kom til å bli en permanent løsning for Xbox One.

Mens Sony rutter med kraftigere maskinvare i PS4, forsvarer Microsoft dette med "Power of the Cloud", som i utgangspunktet har eksistert veldig lenge. Ikke at Sony har problemer med å adoptere dette, men Yoshida har sagt at det ikke er noe vits, ettersom det er såpass begrenset hva man kan gjøre med dette. Uansett vil det kunne kreve en permanent nettilkobling.

Lenke til kommentar

Hadde vore moro å fått vite kva som står i Edge. Greit nok veit man mykje om det negative MS prøvde seg på, men enda er det att negativt rusk samt sparkinga av Don Mattrick. Enda ein krampaktig avgjørelse på linje med sparkinga av "Deal with it"-personen. Føler meg veldig usikker på kva XO ender opp som.

Lenke til kommentar

Ganske ironisk at PS4 får null kritikk når de er de eneste som har endret noe fra forrige generasjon.

Altså, nå koster online spilling penger der også. Det blir 2500kr ekstra over 5 år hvis man skal spille online, kontra PS3 f.eks.

Xbox one derimot er akkurat samme som 360. Ingenting forandret. De har også gjort Live gold bedre ved å la den gamle family pakken nå være standarden.

Sony har sluppet rimelig godt unna pga all den negative fokuseringen på MS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...