Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Det er komplett feil... PC spill blir ikke optimalisert fordi det finnes ett dusenvis med ulike maskinvarer som sitter i en pc mens på konsoll så har alle helt lik hardware og derfor er det "enklere" å optimalisere på konsoll i forhold til pc

Hvilke spillmotorer er det som blir brukt hos konsoll og PC? Det er nemlig en fellesnevner her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp en PC til 4000,- kroner i dag også venter du i 8 år og sjekker om du fortsatt kan spille de nyeste spillene. Kan du det?

Uansett, jeg kjøper en konsoll. Jeg vet at spillene vil flyte fint. Jeg vet at grafikken er god og jeg vet at gameplayet er der. Jeg slipper å bytte ut skjermkort og dritt og møkk for å holde følge med hva som kommer til PS4/XOne. Den dagen du kan gjøre det med en PC kan vi snakke. I tillegg til at jeg kan legge meg tilbake i sofaen med en komfortabel kontroll og et fett system.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er komplett feil... PC spill blir ikke optimalisert fordi det finnes ett dusenvis med ulike maskinvarer som sitter i en pc mens på konsoll så har alle helt lik hardware og derfor er det "enklere" å optimalisere på konsoll i forhold til pc

Du tar feil der gitt. Multiplattform spill blir skalert ned i forhold til konsollene. Klart det er enklere å optimalisere for en konsoll, men det forandrer ikke det faktumet at konsollene er betydelige svakere og når dem utvikler for både PC og konsoll så blir ikke PC'enes kraft utnyttet i det hele tatt. Kommer ikke av at vi sitter med så forskjellige hardware. Derfor vi har settings hvor vi kan slå av og på effekter, tilpasse spillet .........

PS4 og Xbox One kommer til å gi en solid boost til grafikken i PC spill nå pga dette. Altså de som er multiplattform ihvertfall.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du tar feil der gitt. Multiplattform spill blir skalert ned i forhold til konsollene. Klart det er enklere å optimalisere for en konsoll, men det forandrer ikke det faktumet at konsollene er betydelige svakere og når dem utvikler for både PC og konsoll så blir ikke PC'enes kraft utnyttet i det hele tatt. Kommer ikke av at vi sitter med så forskjellige hardware. Derfor vi har settings hvor vi kan slå av og på effekter, tilpasse spillet .........

PS4 og Xbox One kommer til å gi en solid boost til grafikken i PC spill nå pga dette. Altså de som er multiplattform ihvertfall.

Det er ikke det verste. 99% av spill blir laget med spillmotorer som er laget for multiplatform. Og da er det åpenbart at mye av utviklingstiden til de motorene går inn mot det å få tynet så mye som mulig ut av konsollene, og man går da glipp av mye utvikling rettet mot toppsjiktet hos PC platformen.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Kjøp en PC til 4000,- kroner i dag også venter du i 8 år og sjekker om du fortsatt kan spille de nyeste spillene. Kan du det?

Sikkert grei tankegang, men det er verdt å nevne at spill er langt dyrere på konsoll. Et konsollspill til 600 kr finner jeg lett til PC for rundt 200. Langtidsutgiftene blir da langt dyrere på konsoll, noe som gjerne rettferdiggjør prisen for en god PC.

Lenke til kommentar

Sikkert grei tankegang, men det er verdt å nevne at spill er langt dyrere på konsoll. Et konsollspill til 600 kr finner jeg lett til PC for rundt 200. Langtidsutgiftene blir da langt dyrere på konsoll, noe som gjerne rettferdiggjør prisen for en god PC.

Du kan også finne det samme spillet på konsoll for 400kr.

PC-spill er vanligvis billigere, men du trenger ikke å overdrive.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg betaler stort sett aldri mer enn 500 kroner for et spill riktignok. Som oftest får man de til 400 kroner også. Nå har PC mer muligheter når de skal kjøpe spill så det er naturlig at det er konkurranse om prisene, men du må uansett bytte deler oftere som koster litt for å holde en PC top notch om du ønsker penest grafikk.

Lenke til kommentar

Du kan også finne det samme spillet på konsoll for 400kr.

PC-spill er vanligvis billigere, men du trenger ikke å overdrive.

Jeg overdriver slettes ikke. Bioshock Infinite (PS3) for eksempel koster 449,- hos Komplett. Jeg kan kjøpe en CD-nøkkel til dette spillet på nettet for kr 120 (15 euro), noe some vil si en prisforskjell på 274%. Jeg kan og komme med en drøss flere eksempler om du fremdeles ikke er overbevist.

Lenke til kommentar

Ikke sant, du drar komplett mot utenlandske sider. Kan du ikke i det minste ta å finne priser på samme side? Da koster Bioshock 369kr til PC.

Du kan også kjøpe Xbox/PS spill på billigere sider enn komplett, men om du brukes det som eksempel blir teorien din ganske så svak.

EDIT: Lol, bare ved å sjekke prisjakt kan du få det til 349,-.

Endret av Emils.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg betaler stort sett aldri mer enn 500 kroner for et spill riktignok. Som oftest får man de til 400 kroner også. Nå har PC mer muligheter når de skal kjøpe spill så det er naturlig at det er konkurranse om prisene, men du må uansett bytte deler oftere som koster litt for å holde en PC top notch om du ønsker penest grafikk.

Argumentet mitt gjelder uansett prisklasse på spillene. Får ofte PC-spill 50-75% billigere uansett. Det du sparer på spillkjøp jevner muligens ut kostnadene for å oppgradere maskinvaren. Bare så det er sagt, det at du må bytte ut komponenter ofte for å kunne spille de nyeste spillene er bare en myte.

Lenke til kommentar

Ikke sant, du drar komplett mot utenlandske sider. Kan du ikke i det minste ta å finne priser på samme side? Da koster Bioshock 369kr til PC.

Du kan også kjøpe Xbox/PS spill på billigere sider enn komplett, men om du brukes det som eksempel blir teorien din ganske så svak.

EDIT: Lol, bare ved å sjekke prisjakt kan du få det til 349,-.

Hva er galt med å sammenligne med utenlandske? Siden du ikke er fornøyd kan jeg sammenligne prisen med det billigste jeg fant på Pricespy UK, nemlig ca. kr 240. Dette er fortsatt langt dyrere, nemlig dobbelt så dyrt. En må heller ikke glemme fraktkostnader og hva det gjerne koster ekstra med en fysisk kopi.

Forskjellen på 120 og 349 er fortsatt ganske mye, eller hva?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Denne tråden omhandler PS4 vs, Xbox. Diskusjoner rundt pc vs konsoll får dere finne en annen tråd å diskutere i. Innlegg som heretter fortsetter å gå OT vil bli slettet, og det kan bli utdelt advarsler, hvis man ikke klarer å innrette seg

Lenke til kommentar

Syns MS stadig vekk kommer på noko finurlig som gjere XO betre og betre dag for dag. Power of the Cloud, specs-forskjellane vil ikkje utgjere forskjell, XO sine DDR RAM + eSRAM vil greie å flytte meir GB enn PS4 pga lese/skrive samtidig osv. PR-maskineriet vil nok finne stadig fleire fordeler ved XO som di ikkje var klar over fram mot gamescom. Spørs om eg gidder å bry meg stort. Kanskje like greit å avvente til neste messe.

Lenke til kommentar

Bryr meg lite om hvilken konsoll som er kraftigst og kan vise den flotteste grafikken. Er kun spillene som betyr noe for min del. For øyeblikket er XONE mest interessant, men vil definitivt kjøpe begge konsollene med tiden. Spørsmålet er hvilken jeg vil kjøpe først.

Lenke til kommentar

Bryr meg lite om hvilken konsoll som er kraftigst og kan vise den flotteste grafikken. Er kun spillene som betyr noe for min del. For øyeblikket er XONE mest interessant, men vil definitivt kjøpe begge konsollene med tiden. Spørsmålet er hvilken jeg vil kjøpe først.

Det ryktes at Sony vil annonsere mange nye spill i god tid før lansering. Om du bare skal kjøpe én av konsollene ville jeg ventet med å forhåndsbestille.

Jeg blir trolig å kjøpe PS4 først, men jeg er mer åpen for Xbox One etter at de fjernet restriksjonene, men jeg blir allikevel å vente en liten stund til etter lansering før jeg bestiller.

Lenke til kommentar

Microsoft er morsomme for tiden. Først sier de at specs ikke betyr noe, før de senere forteller at esrammen tydeligvis er god for 192 gbit/s. Så forteller de at de ikke skjønner hvorfor sony er stolt av ps4 som bare består av standard hylle deler, mens de har magisk berørt alle komponenter. Nå har vel Cerny fortalt i flere måneder hvordan de har endret stort hw og hvordan maskinen er bygget opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...