Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er vanskelig å få med seg hva som egentlig er det negative rundt dette. Med engang det kommer en positiv oppmerksomhet rundt XOne, deriblant hastigheten på RAMen, så er kommentaren bastant "Det vil ikke utgjøre en forskjell. Spillene vil bli like bra på begge konsoller uansett". Kommer det noe andre veien er "Det er så sykt stor forskjell mellom PS4 og XOne".

Jeg tror jeg bare venter til de begge finnes ute på markedet og ser med egne øyne hvordan alt blir. Det er helt håpløst å prøve å få noe ut av å lese poster når man ikke får sett resultatet med ordentlige øyne.

Uansett, gameplay > grafikk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det blir vel det samme som med spillene til PS3, at du ser forskjell på de spillene som blir eksklusive til PS4.

Ja, det blir nok størst forskjell på de eksklusive. Men det blir nok større forskjeller på multiplatformtitlene også enn ved denne generasjonen, siden begge har nokså lik arkitektur.

Lenke til kommentar

Kommer jo artikler både i favør XB1 og PS4. PS4 kan sende mer informasjon, mens XB1 har lavere latency/lag . For de aller fleste av oss er det vanskelig å se de praktiske reaksjonene av dette, og hvordan utviklere takler disse problemstillingene.

Så jeg gjør som Emils, og avventer akkurat grafikk/maskinkraft-diskusjonen. Kan hende det blir varierte resultater gjennom hele generasjonen (Slik som denne har hatt).

Er det grafikk man setter først, så kan nok PC være et smartere valg. Har vurdert det flere ganger, men er gameplayet som er viktigst i bunn og grunn!

Lenke til kommentar

Så jeg gjør som Emils, og avventer akkurat grafikk/maskinkraft-diskusjonen. Kan hende det blir varierte resultater gjennom hele generasjonen (Slik som denne har hatt).

Nå nei du, den er ikke god nok.

Denne generasjonen(Ps3/360) så vant Ps3 med glans når det kommer til grafikk, om du ikke ser det bør du kanskje se på Uncharted/Heavy Rain/ The Last of Us/ Killzone 2/3 og sammenligne med Gears of War og Forza. Nå er dette prat om grafikk og ikke gameplay, så håper du merker deg det før du drar fram hatekortet.

PC orker jeg ikke engang å ha med i en slik diskusjon, da det blir som å sammenligne Vann og sand.

Lenke til kommentar

Nå nei du, den er ikke god nok.

Denne generasjonen(Ps3/360) så vant Ps3 med glans når det kommer til grafikk, om du ikke ser det bør du kanskje se på Uncharted/Heavy Rain/ The Last of Us/ Killzone 2/3 og sammenligne med Gears of War og Forza. Nå er dette prat om grafikk og ikke gameplay, så håper du merker deg det før du drar fram hatekortet.

PC orker jeg ikke engang å ha med i en slik diskusjon, da det blir som å sammenligne Vann og sand.

PC wins, suckers!

Heller Knack enn Heavy Rain.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Ren rå maskinvare er en ting PC har alltid hatt, men er det noe plattformen aldri har hatt så er det et OS designet for spill. For å ikke nevne utviklere som kan optimalisere maskinvaren å tynne ut hver eneste lille dråpe...om en kan få den grafikken en får på dagens konsoller med fks The Last of Us.

Så tenk hvor bra PC spill har potensialet til å se ut om det var et dedikert OS laget for spill og utviklere som hadde kun 1 maskinvare konfigurasjon dem måtte tenkte over når dem skal presse ut all grafikk saften som går...

Ingen av disse tingene går idag på PC, så hele PC vs konsoll hardware er ganske så bortkastet..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Konsollene er jo grunnen til at spill på PC ikke ser så flott ut som det kunne ha vært.

Det er komplett feil... PC spill blir ikke optimalisert fordi det finnes ett dusenvis med ulike maskinvarer som sitter i en pc mens på konsoll så har alle helt lik hardware og derfor er det "enklere" å optimalisere på konsoll i forhold til pc

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...