Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Det handler jo ikke om man har problemer med DS3 kontrolleren, men hva man foretrekker. Jeg får oftere såre punkter og gnagsår av lengre bruk av DS3 kontrolleren enn jeg har gjort med X360 kontrolleren. Jeg trur det rett og slett er pga man må holde litt hardere i DS3 kontrolleren når den blir brukt flittigt, som f.eks i slossespill og i FIFA (hvis man har en teknisk spillestil).

Det handler ikke om hva man foretrekker når kommentaren går på at man måtte være barn eller ha små hender om man foretrakk DS3 fremfor 360-kontrollen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gleder meg til lansering av dem nye konsollene, PS4 er betalt og i boks. Har også en bestilling på XBO men begynner å lure på om jeg skal droppe den...vet ikke om prisen rettferdiggjør det for et par spill. På X360 så var det eneste jeg virkelig har likt vært Alan Wake fks..

Og jeg skal ikke på noen måte gå i samme felle som denne generasjonen ved å kjøpe en haug med spill. Har solgt unna nærmere 100 spill som har ligget i en backlog som har regelrett plaget meg...og ikke minst så har jeg kastet bort masse penger på tull.

Nei...denne generasjonen skal det kjøpes 1 spill og det skal spilles ferdig før en kjøper et nytt.

Lenke til kommentar

Denne generasjonen blir uansett herlig for alle parter. Virker som spillene endelig blir 60 fps også. Det er en av grunnene til at jeg ikke klarer gaming på konsoll. Jeg merker det faktisk i The Last of Us også, selv hvor bra det er, pga den lave fpsen særlig i utendørsomgivelser så klarer jeg ikke å nyte det. Jeg merker at jeg vil bare løpe innendørs så fort som mulig så ting går smooth igjen. Dem bruker også mye motion blur for å skjule at det hakker. Men en pc gamer merker det rimelig fort :)

Sett på flere ps4 titler og alt er i 60 fps ihvertfall, så det blir bra.

Lenke til kommentar

Denne generasjonen blir uansett herlig for alle parter. Virker som spillene endelig blir 60 fps også. Det er en av grunnene til at jeg ikke klarer gaming på konsoll. Jeg merker det faktisk i The Last of Us også, selv hvor bra det er, pga den lave fpsen særlig i utendørsomgivelser så klarer jeg ikke å nyte det. Jeg merker at jeg vil bare løpe innendørs så fort som mulig så ting går smooth igjen. Dem bruker også mye motion blur for å skjule at det hakker. Men en pc gamer merker det rimelig fort :)

Tror du skal lese denne http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-hands-on-with-playstation-4 før du uttaler deg om 60fps..

At målet er 60fps er en ting men om det faktisk blir det er en annen :-)

Lenke til kommentar

November blir en festlig måned i hjemmet mitt ja!

Playstation 4 og Xbox One Day One Edition henter jeg hos Gamestop. Samtidig over 10 spill skal plukkes opp til disse nye konsollene!

Blir for villt rett og slett!

Dagens konsoller sliter ja, man har presset det siste ut av disse gamle krokene nå. The Last of Us er ett godt eksempel på det, vanvittig pent! Men det merkes på flyten. Selv om jeg jeg spiller mye PC har jeg en rask tilvenningsegenskap når det kommer til konsollflyt og PC :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Tror du skal lese denne http://www.eurogamer...h-playstation-4 før du uttaler deg om 60fps..

At målet er 60fps er en ting men om det faktisk blir det er en annen :-)

Uansett hvor kraftig konsollene er så kommer valget til 60fps eller bedre grafikk og 30fps. Gjett hva som selger best og hva 95% av utviklerne går med?

Endret av duppsko
Lenke til kommentar

Jeg tror at vi begynner å nå et nivå der grafikken er god nok til at spillet kan kjøre i 60 fps og samtidig se bra ut.

Battlefield og Halo kjørte f. eks i 30 fps på Xbox 360. På Xbone kommer BF4 og Halo 5 til å kjøre i 60 fps.

Det vil selvfølgelig være utviklere som prioriterer "eyecandy" fremfor framerate, og mange spill klarer seg meget fint med 30 fps, men det virker som om flere spill vil kjøre i 60 fps enn før.

Lenke til kommentar

Jeg vil heller ha bedre FPS, men det spørs nå litt på spillet også.

Veldig sant.

Jeg har ikke noe imot 30 fps så lenge frameraten er stabil, men jeg foretrekker 60 fps i platformspill, bilspill, skytespill og andre spill der nøyaktighet, raske kontroller og responsivitet kan være viktig.

Lenke til kommentar

BF3 er et godt eksempel på hvor man heller burde satset på 60 fps. Herregud så det føles ut som det lagger. Spillet er kanonbra, og jeg prøver å fyre det opp en gang i blant. Men jeg blir fortsatt irritert over at det bare er 30 fps. I et skytespill er det for lite. 60fps burde være minimum. I alle fall der ting går på hurtighet.

Så jeg ofrer gjerne bittelitt grafikk for å ha 60fps i stedet for 30.

Lenke til kommentar

Å spille med 30fps er helt forferdelig. Strategispill å sånt så trenger jeg ikke 60fps, men på bilspill og FPS så merkes det ganske fort. Jeg spiller aldri på mere enn Medium på BF3, selv om jeg klarer å drive spillet på ultra, så vil jeg ha mest mulig fps. Merker en ganske markant forskjell på 60 og 120fps også.

Endret av 1982kims
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har alltid satt bildeflyt veldig høyt. Det var selve hovedgrunnen til at jeg valgte PC. Er ikke bare spillbransjen som irriterer meg når det kommer til dette, men også filmbransjen. At nært sagt alle filmer fortsatt henger igjen på 24 fps er helt ufattelig, spesielt med tanke på dagens teknologi. Husker hvilken fryd det var å se Hobbiten 3D i 48 fps.

Lenke til kommentar

Gleder meg mest til de spillene som ikke er forgiftet av grådighet og fokuserer på mindre hardcore grupper o.l, istedenfor mainstream, som fks den spirituelle oppfølgeren til socom 2 (h hour) og dayz m.m. Slippe alt dill dallet som dagens gen spill har vært overfylt av , skal bli helt herlig.

No more sløsing på 100 halvdårlige spill og dedikasjon til en håndfull virklige gode kvalitet spill de neste 6-7 åra..sweet. Om 6 mnd er endelig denne forferdelige generasjonen ferdig, halleluja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...