Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Du kan ikke fremstille dine subjektive meninger som objektiv fakta. Hva enkeltpersoner mener har de beste eksklusivene er subjektivt, ergonomien på kontrollene kommer helt an på hvordan dine hender er fysisk utformet og hva en selv foretrekker. Og en har jo det skjærende faktum at PS4 er billigere og kraftigere enn Xbox One som helt sikkert drar en del kunder. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man vet allerede at folk i Norge går etter konsoller på bakgrunn av merke...

Jepp. Det hadde nok ingenting å gjøre med at PS4 var kraftigere, billigere, uten påtvunget Kinect, var foruten PR-katastrofen og har flere eksklusive titler.

Nei, det hadde ingenting med det. PS3 til 7000kr solgte som hakka møkk.

Hvordan kan du si at folk bare er merkebevisst når PS4 er den eneste konsollen som noen gang har solgt bedre enn Xbox i sitt eget hjemland? Xbox gikk fra en suveren seier til å bli totalt eid av Playstation.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, for det er jo bare i Norge PS4 salget knuste Xbox One salget, Oh wait. Om en skal dra inn forge gen så er eneste Plassen PS3 solgte dårligere enn Xbox 360 NA (som er naturlig da det er konsollens hjemland), i resten av verden hadde PS3 ett solid overtak. Så dette er nok et isolert tilfelle av merke lojalitet spesielt for norge ja :closedeyes:

Forøvrig var det jo Nintendo Wii som dominerte når det kom til salgstall på verdensbasis i 360/PS3 generasjonen, mens nintendos neste konsoll Wii-U knapt solgte noe i det heletatt da den ikke tilbydde noe folk ville ha. Folk kjøper det som appellerer til dem av mer grunner en bare merkelojalitet.

Hvem har sagt merke lojalitet bare er spesielt for norge? Det er det ikke. Men faktum er at folk kjøpte ps3 til blodpris her til lands, og salget av ps4 led ingenting til tross for sonys fiasko etter skandalen.

Jeg har hatt ps4 i noen måneder, og sammenlignet med xbox one er den mange hakk under. Skjønner ikke hvorfor ps4 skal være så populær iforhold til xbox one. Det MÅ være pga merket. Den har dårligere kontroller, dårligere eksklusiver og dårligere online spilling.

Går du etter rene spørreundersøkelser vil nok de fleste si at PS4 har flere og mer variert utvalg av eksklusive spill.

Meningene om kontrolleren er like delte. DS3 var ganske dårlig, men DS4 er like bra som XBO-kontrolleren. Har ellers ikke merket noe forskjell på online-tjenestene, noe de fleste sannsynligvis ikke har.

Men du er åpenbart helt besatt av at Xbox skal være best. Er ganske sikker på at det til og med påvirker nattesøvnen din. Verre blir det når det annonseres at PS4 Pro blir å selge bedre enn Xbox One X. Ikke fordi den er dårligere, men på grunn av prisen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan ikke fremstille dine subjektive meninger som objektiv fakta. Hva enkeltpersoner mener har de beste eksklusivene er subjektivt, ergonomien på kontrollene kommer helt an på hvordan dine hender er fysisk utformet og hva en selv foretrekker. Og en har jo det skjærende faktum at PS4 er billigere og kraftigere enn Xbox One som helt sikkert drar en del kunder. 

Selv når Xbox One X kommer så vil ikke xox selge mer enn ps4 fordi den er kraftigere.. da vil unnskyldningen være at det er "for dyr".. dog 7000kr for en ps3 var helt greit.

Lenke til kommentar

Ja, for det er jo bare i Norge PS4 salget knuste Xbox One salget, Oh wait. Om en skal dra inn forge gen så er eneste Plassen PS3 solgte dårligere enn Xbox 360 NA (som er naturlig da det er konsollens hjemland), i resten av verden hadde PS3 ett solid overtak. Så dette er nok et isolert tilfelle av merke lojalitet spesielt for norge ja :closedeyes:

Forøvrig var det jo Nintendo Wii som dominerte når det kom til salgstall på verdensbasis i 360/PS3 generasjonen, mens nintendos neste konsoll Wii-U knapt solgte noe i det heletatt da den ikke tilbydde noe folk ville ha. Folk kjøper det som appellerer til dem av mer grunner en bare merkelojalitet.

Hvem har sagt merke lojalitet bare er spesielt for norge? Det er det ikke. Men faktum er at folk kjøpte ps3 til blodpris her til lands, og salget av ps4 led ingenting til tross for sonys fiasko etter skandalen.

Jeg har hatt ps4 i noen måneder, og sammenlignet med xbox one er den mange hakk under. Skjønner ikke hvorfor ps4 skal være så populær iforhold til xbox one. Det MÅ være pga merket. Den har dårligere kontroller, dårligere eksklusiver og dårligere online spilling.

Går du etter rene spørreundersøkelser vil nok de fleste si at PS4 har flere og mer variert utvalg av eksklusive spill.

Meningene om kontrolleren er like delte. DS3 var ganske dårlig, men DS4 er like bra som XBO-kontrolleren. Har ellers ikke merket noe forskjell på online-tjenestene, noe de fleste sannsynligvis ikke har.

Men du er åpenbart helt besatt av at Xbox skal være best. Er ganske sikker på at det til og med påvirker nattesøvnen din. Verre blir det når det annonseres at PS4 Pro blir å selge bedre enn Xbox One X. Ikke fordi den er dårligere, men på grunn av prisen.

Og det er åpenbart at du ikke tåler at jeg synes PS4 er drit iforhold til Xbox One.

Lenke til kommentar

Selv når Xbox One X kommer så vil ikke xox selge mer enn ps4 fordi den er kraftigere.. da vil unnskyldningen være at det er "for dyr".. dog 7000kr for en ps3 var helt greit.

Den er for dyr. For den prisen kan jeg kjøpe en Xbox One Slim og PS4 Pro, med ett spill inkludert til hver av systemene.

Lenke til kommentar

Ja, for det er jo bare i Norge PS4 salget knuste Xbox One salget, Oh wait. Om en skal dra inn forge gen så er eneste Plassen PS3 solgte dårligere enn Xbox 360 NA (som er naturlig da det er konsollens hjemland), i resten av verden hadde PS3 ett solid overtak. Så dette er nok et isolert tilfelle av merke lojalitet spesielt for norge ja  :closedeyes:

Men kjøpte folk PS3 til blodpris? Slik jeg husker det fikk den en ganske treg start i Norge med en grusom pris og dårligere grafikk i de fleste spill. Var vell først utover i generasjonen da prisen ble kuttet mye og PS3 grafikkmessig ofte leverte bedre enn xbox360 at Sony tok tilbake ledelsen?

Lenke til kommentar

Ja, jeg husker folk skrøt her på diskusjon at nå hadde de fått ps3, og da lå prisen på 6000/7000kr.. det var helt vanvittig at folk kjøpte den til den prisen.

PS3 leverte også mye dårlige på multiplats, skyrim f.eks var jo uspillbart på ps3. Men var mange tilfeller der multiplatsene var dårlige på ps3, til tross for dette solgte den som bare det.

Endret av Colin.
Lenke til kommentar

Ja, jeg husker folk skrøt her på diskusjon at nå hadde de fått ps3, og da lå prisen på 6000/7000kr.. det var helt vanvittig at folk kjøpte den til den prisen.

PS3 leverte også mye dårlige på multiplats, skyrim f.eks var jo uspillbart på ps3. Men var mange tilfeller der multiplatsene var dårlige på ps3, til tross for dette solgte den som bare det.

Det kan godt hende. For min egen del husker jeg at PS3 fremstod som et usedvanlig dumt valg på det tidspunktet og valgte i likhet med mange andre xbox 360. Så kom PS3 sterkt tilbake, og det var vell etter priskutt og bedret ytelse i spill de gjorde nettopp det?

• Liker 1
Lenke til kommentar

PS3 ble vel også utsatt nærmest "i siste sekund" for oss her på berget, med en 4-5 mnd. mener jeg å huske? Det var mye styr og helvete på forumet her da husker jeg :p Og når den kom var det jo med en hinsidig pris, dårlige spill og en online del som var helt krise (men gratis). Selve PS Store var jo..å fy faen så grusomt.

EDIT: Måtte selvsagt sjekke litt historikk og om jeg husket noenlunde rett, her er artikkelen fra Gamer.no rundt PS3 utsettelsen

https://www.gamer.no/artikler/playstation_3-lansering_utsatt/30906

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Det kan godt hende. For min egen del husker jeg at PS3 fremstod som et usedvanlig dumt valg på det tidspunktet og valgte i likhet med mange andre xbox 360. Så kom PS3 sterkt tilbake, og det var vell etter priskutt og bedret ytelse i spill de gjorde nettopp det?

Men det kom jo priskutt på 360 også, så det var jo egentlig ingen åpenbar grunn til at playstation skulle selge mer til slutt. Til tross for at den var hakket vassere hva gjelder kraft, så er det jo kjent at ps3 ikke tok i bruk kraften på en særlig god måte foruten enn i eksklusivene. Var det som var litt gøy også for oss xbox-fanboys på den tiden, vi fikk bedre multiplats enn de som hadde kjøpt en 7000-kroners maskin  :p Var mye vrede mot Bethesda og andre selskaper, enn mot det virkelig problemet, Sony og ps3-maskinvaren.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men det kom jo priskutt på 360 også, så det var jo egentlig ingen åpenbar grunn til at playstation skulle selge mer til slutt. Til tross for at den var hakket vassere hva gjelder kraft, så er det jo kjent at ps3 ikke tok i bruk kraften på en særlig god måte foruten enn i eksklusivene. Var det som var litt gøy også for oss xbox-fanboys på den tiden, vi fikk bedre multiplats enn de som hadde kjøpt en 7000-kroners maskin  :p Var mye vrede mot Bethesda og andre selskaper, enn mot det virkelig problemet, Sony og ps3-maskinvaren.

+Xbox live var bedre da en den på ps3, :green:  husker jeg betalte 6000.kr ps3 60gb, :grin: 100 kr pr gb var dyrt :p  :p

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til at Colin skal boikotte spill som kjører bedre/ser bedre ut på Xbox One X sammenligned med PS4 Pro jeg, slik han skulle med spill som kjørte bedre på PS4 kontra Xbox One.

I så fall kan han kun spille Xbox One sine eksklusive spill, ihvertfall frem til Xbox One X.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til at Colin skal boikotte spill som kjører bedre/ser bedre ut på Xbox One X sammenligned med PS4 Pro jeg, slik han skulle med spill som kjørte bedre på PS4 kontra Xbox One.

Jeg boikotter alle spill som nedprioriterer Xbox-versjonene, jepp. Det gjelder fortsatt, får PS4 pro bedre ytelse på multiplatts så blir ikke disse spillene kjøpt av meg. Det er et hav av forskjell mellom XOX og PS4-pro, så tror nok ikke dette blir noen bekymring for meg. Da PS4 og XO var så like i kraft, så var det rett og slett frekt når noen utviklere ikke kunne levere spillet i samme ytelse til begge grupper.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da PS4 og XO var så like i kraft, så var det rett og slett frekt når noen utviklere ikke kunne levere spillet i samme ytelse til begge grupper.

Nå er jeg på Xbox-siden så jeg kan forstå frustrasjon ved at MS valgte å nedprioritere hardware såpass på den første Xbox One. Men du kan da ikke dømme spillselskapene for at PS4-versjonen yter bedre? Den er kraftigere og da er det naturlig at den yter bedre. Om de lager spillene helt likt så blir PS4 å yte bedre. Akkurat som at 360 gjorde det forrige generasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Basert på tereflops ytelse har Ps4 estimert 30% høyere ytelse enn xbox one. Xbox one x har estimert 30% høyere ytelse enn ps4 pro. Så her er det bare å fortsette å boikotte Colin :)

XOX vil ikke bare ha 30% høyere ytelse... Ikke få meg til å le. Microsoft cumstombygger konsollene sine til forskjell fra Sony som bare slenger ut standard komponenter i sine konsoller. Du vil få deg litt av et sjokk hvis du tror det ikke vil være enorm forskjell på spillene XOX>PS4Pro. PS4Pro var forøvrig et hasteprosjekt slengt sammen fordi de fikk panikk over Microsofts planer. Istedenfor å komme med PS5 som en reell konkurrent til XOX, valgte de heller å være kjipe med å lure forbrukerne til å tro de fikk en konsoll som ville være konkurransedyktig mot XOX. Alt for å tjene inn penger før de kunne begynne med PS5. Sony bedriver en feig taktikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da PS4 og XO var så like i kraft, så var det rett og slett frekt når noen utviklere ikke kunne levere spillet i samme ytelse til begge grupper.

Nå er jeg på Xbox-siden så jeg kan forstå frustrasjon ved at MS valgte å nedprioritere hardware såpass på den første Xbox One. Men du kan da ikke dømme spillselskapene for at PS4-versjonen yter bedre? Den er kraftigere og da er det naturlig at den yter bedre. Om de lager spillene helt likt så blir PS4 å yte bedre. Akkurat som at 360 gjorde det forrige generasjon.

Jeg har begge konsoller og ser absolutt ingenting til at Xbox One skulle være noe svakere hardwaremessig enn PS4. Den starter raskere, har like pen grafikk å skilte med, om ikke bedre, bedre flyt i sine eksklusiver. PS4 ser kanskje best ut på papiret men i praksis er ståa annerledes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...