Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ved unntak av paranoide sjeler som helst ikke burde holde seg så mye offentligheten så er det ikke det som er problemet med folk her.

Problemene er heller at forrige Kinect ikke innfridde, og at Kinect 2 kanskje ikke vil bli tatt i bruk av alle. At man tvinges til å bruke ekstra kroner iforhold til en PS4 på en ting som Kinect 2 er også noe folk ikke liker helt.

Lenke til kommentar

Er ikke i tvil om at jeg kommer til å kjøpe Xbox, men må si jeg irriterer meg over å måtte koble til en ekstra "dings", og i tillegg måtte betale for den. Har aldri prøvd Kinect til Xbox 360, og hadde ikke kjøpt det om det var valgfritt. Gidder ikke whine om det og kjøpe PS4 isteden pga det, slik som kids'a gjør nå til dags, men fortsatt irriterende på jeg innrømme.

Lenke til kommentar

Det er fortsatt ikke grunnlag for et påtvunget kjøp, konsollen kunne ha hatt samme pris som PS4.

Ved å ha gitt 2 versjoner, en med Kinect, og en uten.

Dette er og blir det mest rettferdige ovenfor kunden, at MS skal gå å "vite" hva som er best for kunden til enhver tid virker bare naivt og dumt.

Du er virkelig ikke sann og svarene dine mangler forståelse for absolutt alt. Microsoft tvinger ingen til å bruke Kienct. Microsoft tvinger deg ikke til å kjøpe Xbox One engang. Om Kinect er et så stort argument for enkelte så er det virkelig bare å holde seg unna boksen. Microsoft velger å selge med Kinect slik at utviklerne vet hva som folk besitter når de kjøper konsollen. Om du er uenig i at vi faktisk får en dårligere konsoll nå som alle har det samme får virkelig være din sak. At Sony velger å selge Eye utenom gjør bare at utviklerne må prioritere og ta hensyn til hva flest har. Om 10 % velger å skaffe seg Eye blir de straffet fordi Sony egentlig bare lanserer Eye for å lansere den.

Microsoft velger å gi et signal om at Kinect skal brukes i konsollen og Kinect velger vi derimot å gi dere som kjøper Xbox One.

Om de 500 kronene er så stort argument at du ikke kan kjøpe Xbox One så synes jeg faktisk ikke synd på deg engang.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Om Kinect overvåker deg eller ikke, er egentlig ikke noe argument for eller mot. De fleste ting overvåker deg nå for tiden, og da tenker jeg ikke på overvåkning av type NSA, men heller den typen hvor selskaper ser på ditt forbruk og dine vaner, og sender deg spesialisert reklame/tilbud. Jeg synes det er en skremmende utvilking, og nok om det.

Det jeg synes er det mest kjipe med Kinect-kravet er nettop det at den må være plugget i for at maskinen skal fungere. Jeg reiser mye frem og tilbake, og spill er en så stor hobby for meg at jeg liker å ha konsollen med de gangene jeg er lengre borte. Med Kinect-kravet betyr det at jeg må drasse Kinecten, som faktisk er ganske stor, med meg i tillegg. Det liker jeg ikke.

Jeg tror heller ikke MS egentlig har tenkt i den retning Emils nevner, at de påkrever Kinect fordi de ønsker å gjøre det lettere for utviklere å utvikle Kinect-spill, jeg tror 70% av grunnen er for å kunne implementere stemmestyring som basis i konsollen. 20% fordi de tjener mer på Kinect salget ved å bundle den med maskinen, siden mange som kjøper konsollen ikke ville kjøpt Kinect som ekstra. Så er det kanskje 10% som går på salg av Kinect-spill.

Når det er sagt, så liker jeg interessant teknologi, så vurderer en boks, men vil se hvordan den fungerer i praksis, og hva de gjør ut av den først, så skal la andre være forsøkskaniner først. :p

En bruker mer på å ta dama ut på middag, noe jeg går utifra folk gjør uten å sutre over hva det kosta.

Det kommer jo helt ann på opplevelsen da. Var middagen/dama dårlig, evt. det ble slutt en stund etter det, da er det veldig kjipe penger å ha brukt. :p Slik blir det jo med Kinect også, om den er verdt pengene kommer helt ann på opplevelsen.

Stemmestyring er merkelig i mine øyne og ikke grunnlag nok til å betale mer for konsollen, spesielt ikke siden vi ikke har noen garanti for at det funker på første kommando. Er vel mer sansynlig at man blir å rope til den flere ganger før den oppfatter hva du ønsker, og da er det enklere og mer behagelig å bare trykke på en knapp.

Lenke til kommentar

Kinect-krav bryr meg omtrent like mye som overvåkingskameraene i byen.

Disse overvåkningskameraene har ihvertfall krav om hvor lenge bevisene kan oppbevares, og de tar ikke opp lyd. De er heller ikke i ditt eget hus.

Er ikke i tvil om at jeg kommer til å kjøpe Xbox, men må si jeg irriterer meg over å måtte koble til en ekstra "dings", og i tillegg måtte betale for den. Har aldri prøvd Kinect til Xbox 360, og hadde ikke kjøpt det om det var valgfritt. Gidder ikke whine om det og kjøpe PS4 isteden pga det, slik som kids'a gjør nå til dags, men fortsatt irriterende på jeg innrømme.

Så kjøp PS4? Du slipper Kinect, og du får kraftigere maskinvare og bedre grafikk.

Lenke til kommentar

Du er virkelig ikke sann og svarene dine mangler forståelse for absolutt alt. Microsoft tvinger ingen til å bruke Kienct. Microsoft tvinger deg ikke til å kjøpe Xbox One engang. Om Kinect er et så stort argument for enkelte så er det virkelig bare å holde seg unna boksen. Microsoft velger å selge med Kinect slik at utviklerne vet hva som folk besitter når de kjøper konsollen. Om du er uenig i at vi faktisk får en dårligere konsoll nå som alle har det samme får virkelig være din sak. At Sony velger å selge Eye utenom gjør bare at utviklerne må prioritere og ta hensyn til hva flest har. Om 10 % velger å skaffe seg Eye blir de straffet fordi Sony egentlig bare lanserer Eye for å lansere den.

Microsoft velger å gi et signal om at Kinect skal brukes i konsollen og Kinect velger vi derimot å gi dere som kjøper Xbox One.

Om de 500 kronene er så stort argument at du ikke kan kjøpe Xbox One så synes jeg faktisk ikke synd på deg engang.

Jeg ser at du snakker om ubalanse mellom Eye og Kinect? Hva med ubalansen mellom Ps4 og Xbone, blir det ikke ekstra utviklingskostnader om alle multiplatform spill skal være rettet mot Kinect i tillegg til ONE.

Og Playstation EYE er en gigantisk flopp, hadde Sony hatt den som påtvunget innhold for 500 ekstra kronarsjer så hadde jeg droppet denne generasjon konsoller. Og håpet på at VALG er noe som er sentralt ved neste, om det i det hele tatt blir en neste generasjon konsoller, da de begynner å bli veldig lik PCer.

Og jo jeg kan betale de 500 ekstra kronene for Kinecten, men jeg er en mann med prinsipper som tilsier det motsatte.

Lenke til kommentar

Så kjøp PS4? Du slipper Kinect, og du får kraftigere maskinvare og bedre grafikk.

Jeg skriver at jeg ikke kommer til å kjøpe PS4 selvom dette med Kinect irriterer meg litt.

Klarer ikke spille med den fæle PS kontrollen (min mening ofc), liker OS til Microsoft/Xbox bedre, og skal spille Forza 5, noe som ikke kommer til PS. Så for min del er det ingen grunn til å kjøpe PS.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ender nok opp med begge konsollene til slutt, men xbone havner nok ikke i hus før et år eller to. Spørs helt på spillene som kommer og når de kommer til den.

Etter fadesen som var så har de fleste av de jeg kjenner bestemt seg for PS4 så da blir det denne i første omgang slik at man joinet der i MP.

Lenke til kommentar

Disse overvåkningskameraene har ihvertfall krav om hvor lenge bevisene kan oppbevares, og de tar ikke opp lyd. De er heller ikke i ditt eget hus.

Jeg har ingen planer om å skaffe XOne, eller noen konsoll overhodet, men det er tydelig at det er ganske mange her som har ekstreme tillitsproblemer. Det må da være utrolig slitomt. Hvorfor skulle Microsoft bry seg om å se på deg mens du sitter i sofaen og spiser popcorn, og videre risikere en enorm skandale om en slik overvåkning skulle bli oppdaget? Uansett tar det ett minutt å tape på en liten luke over Kinecten om det skulle bli for mye for en.

Endret av Diabetus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemene er heller at forrige Kinect ikke innfridde, og at Kinect 2 kanskje ikke vil bli tatt i bruk av alle. At man tvinges til å bruke ekstra kroner iforhold til en PS4 på en ting som Kinect 2 er også noe folk ikke liker helt.

Det samme kan vel sies om mye annet. Jeg bruker slettes ikke alle funksjonene og gimmickene på S3-en og PC-en, men jeg kjøpte dem uansett siden jeg liker systemet og maskinvaren ellers.

Jeg har også sett en liten demo av Kinect 2, og det ser ut som en fantastisk og presis liten dings.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Microsoft bry seg om å se på deg mens du sitter i sofaen og spiser popcorn, og videre risikere en enorm skandale om en slik overvåkning skulle bli oppdaget?

Enorm skandale? Du tuller nå? Har du levd i en boble i den siste tiden? Det er jo ikke snakk om at microsoft skal drive overvåkning. Hele argumentasjonen din er like tynn som jeg-har-ingenting-å-skjule-argumentet.

Lenke til kommentar

Snakker om NSA. Det har vært i alle medier i uker. Kvalifiserer ikke det som en "enorm skandale" fordi "en slik overvåkning" nettopp ble oppdaget

Hvorfor kobler du inn NSA i en diskusjon om Kinect? Bare fordi det nettopp var en overvåkningsskandale hos NSA betyr vel ikke at det kan komme en ny en fra Microsoft sin side der de overvåker millioner av Xbox-brukere verden over med video? Eller kanskje du har en eller annen konspirasjonsteori om at Kinect er et nytt overvåkningsmiddel av NSA? Du forvirrer meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...