Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg klarer rett og slett ikke å forstå at den samme gjengsen som kommer med "grafikk betyr ikke noe", "gameplay er viktigere enn grafikk", er de som sitter og forsvarer ekstremt lav framerate, som sagt, lav FPS er definisjonsmessig å prioritere grafikk over gameplay.

AtW

Du tror ikke at det kan være to helt forskjellige gjenger som kommenterer? Jeg sier alltid gameplay over grafikk, noe som betyr minimum 60fps i de aller fleste spill (unntak av RTS og annet turbaserte greier, og spill uten særlig raskt gameplay). Så kommer det noen som sier 30 fps er nok, og heller har bedre grafikk. Det betyr ikke at folk er hyklersk.

Hvis det var det du mente da.

Lenke til kommentar

Ja nei jeg kom jo faen meg aldri lenger enn 22% ca. på GTAV til PS3 pga en savebug, og da hadde jeg allerede lagt såpass med tid i det at jeg  rett og slett ikke orket å starte forfra, i god tro om at det ville komme en ny-versjon til One og PS4 :) Magefølelsen ville meg vel, for jeg fullførte det altså på PS4.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Nei du missforstår med vilje. Jeg ser ikke merkbar forskjell på 30 og 60. Derfor spiller det ingen rolle for meg. Så lenge fpsen ikke faller slik at det blir hakkete så går det bra. Grafikken har ingenting med saken å gjøre. Liker jeg spillet, uavhengig av grafikk, så spiller jeg det uansett om fpsen er 30 eller 60.

EDIT: Dette var altså til ATW lenger oppe.

Dette med fps og oppløsning er noe jåleri som har kommet de siste årene. Ingen klagde på dette for ti år siden. Må jo være umulig for 60—fps folket å spille ps2-spill.

Endret av Benbjo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg klarer rett og slett ikke å forstå at den samme gjengsen som kommer med "grafikk betyr ikke noe", "gameplay er viktigere enn grafikk", er de som sitter og forsvarer ekstremt lav framerate, som sagt, lav FPS er definisjonsmessig å prioritere grafikk over gameplay.

AtW

Du tror ikke at det kan være to helt forskjellige gjenger som kommenterer? Jeg sier alltid gameplay over grafikk, noe som betyr minimum 60fps i de aller fleste spill (unntak av RTS og annet turbaserte greier, og spill uten særlig raskt gameplay). Så kommer det noen som sier 30 fps er nok, og heller har bedre grafikk. Det betyr ikke at folk er hyklersk.

Hvis det var det du mente da.

Nei, det tror jeg ikke, jeg ser de samme enkeltpersonene si disse to tingene, ofte i samme innlegg.

AtW

Lenke til kommentar

Nei du missforstår med vilje. Jeg ser ikke merkbar forskjell på 30 og 60. Derfor spiller det ingen rolle for meg. Så lenge fpsen ikke faller slik at det blir hakkete så går det bra. Grafikken har ingenting med saken å gjøre. Liker jeg spillet, uavhengig av grafikk, så spiller jeg det uansett om fpsen er 30 eller 60.

Dette med fps og oppløsning er noe jåleri som har kommet de siste årene. Ingen klagde på dette for ti år siden. Må jo være umulig for 60—fps folket å spille ps2-spill.

Det var høyere framerate før, generelt sett.

Jeg tror heller lite på at du ikke merker forskjell, da har du antakelig en synsforstyrrelse.

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Se på Destiny feks, 30fps dønn stabilt! Har fremdeles ikke vært borti en eneste slowdown i det spillet, uansett hva som skjer på skjermen så 60fps er ikke alltid nødvendig. Gir meg nesten litt håp om at Bungie kutter ut ps3 og xbox 360 utgavene av evt oppfølgere og kun kjører "next-gen", slik at de kan finpusse og evt øke fps.

Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar

Da har du ikke testet det ordentlig, eller ikke forstår hvordan forskjellen oppleves.

Angående det siste du sier, så kan det samme sies om biler. Ingen som klagde på at bilene før i tiden gikk for sakte, men skulle du kommet med en nybil med prestasjonen til en bil fra 1930-årene så hadde det bare blitt klaging.

Har du først blitt vant til å spille spill i 60fps, så forstår du hvilken nedtur 30fps egentlig er. Uansett hvor stabil den er, så er det for lite i et skytespill. Det er ren matematikk. Det er for få bilder i sekundet for å få en rettferdig og nøyaktig kamp.

Hadde CoD bare kommet i 30fps så hadde det vært skandale og spillerbasen hadde droppet drastisk.

Lenke til kommentar

Alle spill ser bedre ut og er mer responssive i 60 eller høyere fps. Det er det ikke vits å diskutere engang. For det er fakta, punktum finale.

Men det er mange spill som er det ikke er noen problem å spille i 30 fps. Når spill utviklere tar ibruk teknikker for å skjule svakhetene som 30 fps gjør med et spill. Så kan det bli veldig bra! 

Det er når utviklere ikke bruker maskinvare ressurser på å skjule dette. Men bare pøser på med mer mer og mer. At det blir fort problemer. Det som skjer da er at når en beveger kameraet i et spill som kjører i 30 fps med alle detaljer som er i dagens spill så blir bildet uklart. 

Og når spill ikke klarer å holde 30 fps så blir det dramatiske konsekvenser i et spill. Da er det ikke bare bildet som blir uklart men en ser at hele oppdatering frekvensen mangler biter. Og en får hakking. Informasjonen er rett å slett ikke der til å gi øyne og hjernen din en jevn bevegelse.

Og det er grunnen til at spill har som mål å kjøre i 30 fps. Det er rett å slett i grenseland. Bare 2-4 bilder mindre og illusjonen av bevegelse forsvinner...ergo hakking. Det beste hadde vært om standarden ble hevet til 40-45fps. Da ville det vært ingen krise om et spill falt 2-5 fps som idag. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

LarZen: Når spill som f.eks BO3 hopper mellom 30 og 60 fps hele tiden ser spillet veldig ujevnt ut, noen animasjoner går brått raskere enn andre, osv. Foretrakk COD da det var låst til 30fps i tidligere generasjoner, det bidrar til mer konsistent aim også. Da jeg spilte PC så låste jeg til 120fps (men PCen ga stabil 120 fps - kunne oppnå ustabil 160fps), det var rimelig smooth.

Spiller også forøvrig en del splitscreen med forloveden, irriterer meg sterkt at de skal pushe next gen konsollene mer enn de tidligere generasjonene, gir overall en mye dårligere opplevelse iht framerate, aspect ratio, skalering, osv. Er heller for litt mindre detaljer og høyere oppløsning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Foretrakk COD da det var låst til 30fps i tidligere generasjoner, det bidrar til mer konsistent aim også.

CoD har vel alltid vært så nært 60 som mulig? Aldri hørt om noen 30 fps lock i noen CoD spill før i hvert fall.

My bad, var visst låst til 60 (konsollene klarte iallfall å holde stabilt 60 før iht. nåværende generasjon).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...