Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Ble litt sjokkert at ikke flere spiller på PC :0

Antar at PC-æraen er over..

Nja...PC som spill plattform er større en PS4 og XBO kombinert. Og vell så det. Personlig så tror jeg det er MOBA og endel MMO og CS spill som dominerer på PC. Og helt ærlig så tror jeg endel utviklere kommer til å droppe PC versjoner i tiden fremover. 

Men tro kan en gjøre i kirka..... :D

Jeg leste et sted at hvis man ser bort ifra type MMO, MOBA og CS spill står PC for rundt 20% av omsettingen av AAA spill, men det er heller ikke så lavt at vi vil se færre AAA spill på PC. DX12 vil også gjøre det lettere/gi bedre mulighet for å lage gode konsoll porter; bra optimalisert, mindre krevende og færre, kanskje eliminert mtp PC eksklusive game breaking bugs. Noe som vil gjøre PC plattformen mer attraktivt. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble litt sjokkert at ikke flere spiller på PC :0

Antar at PC-æraen er over..

Nja...PC som spill plattform er større en PS4 og XBO kombinert. Og vell så det. Personlig så tror jeg det er MOBA og endel MMO og CS spill som dominerer på PC. Og helt ærlig så tror jeg endel utviklere kommer til å droppe PC versjoner i tiden fremover. 

Men tro kan en gjøre i kirka..... :D

Jeg leste et sted at hvis man ser bort ifra type MMO, MOBA og CS spill står PC for rundt 20% av omsettingen av AAA spill, men det er heller ikke så lavt at vi vil se færre AAA spill på PC. DX12 vil også gjøre det lettere/gi bedre mulighet for å lage gode konsoll porter; bra optimalisert, mindre krevende og færre, kanskje eliminert mtp PC eksklusive game breaking bugs. Noe som vil gjøre PC plattformen mer attraktivt. 

Retail-salg eller også digitalt? Har du en lenke til disse dataene?

AtW

Lenke til kommentar

Retail-salg eller også digitalt? Har du en lenke til disse dataene?

AtW

Jeg fant det ikke igjen dessverre. Men jeg fant noen tall fra Ubisoft, som ikke har noen MMO, MOBO eller noen veldig populære PC spill så vidt jeg vet:

Dem har hatt en grei økning på PC plattformen og tar man ikke alle konsollene under et stiller PC seg ganske sterkt. 
Edit: Det er en større grunn for Ubisoft å kutte ut XBO enn PC.
Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Ubisoft er jo et dårlig eksempel igrunnen da det er et selskap som lager for det meste elendige PC porter med et par unntak. De er og et generelt PC fiendtlig selskap, samt de tvinger folk over på den helt grusome uplay launcheren :sick: . Dette gjør vertfall at jeg svært ofte står glatt over stortitler fra dem på PC, å det tipper jeg gjelder langt flere en bare meg.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Ubisoft er jo et dårlig eksempel igrunnen da det er et selskap som lager for det meste elendige PC porter med et par unntak. De er og et generelt PC fiendtlig selskap, samt de tvinger folk over på den helt grusome uplay launcheren :sick: . Dette gjør vertfall at jeg svært ofte står glatt over stortitler fra dem på PC, å det tipper jeg gjelder langt flere en bare meg.

Ja forsåvidt, men når selv Ubisoft gjør det så bra på PC er det veldig lite trolig at vi vil se færre AAA spill på PC fremover. 
Vi kan jo håpe at PC portene til Ubisoft blir langt bedre når dem hopper over til DX12.
Lenke til kommentar

Litt off...men er det noen som bruker en lydblanke i spilleriggen sin?

Kanskje litt sent svar, kanskje du allerede har gjort et valg.

Selv så brukte jeg et 5.1 Surround System tidligere og var svært fornøyd med det, men så byttet jeg til en Sonos Playbar med SUB, og to Play:1 som bakhøyttalere, og kunne ikke vært mer fornøyd. Selvsagt vil et dedikert 5.1 system være det beste alternativet, men når man har samboer og det plutselig blir veldig viktig at høyttalerne ikke dominerer i stua, så var dette en løsning jeg også falt for. Bare Playbaren og SUBen alene fungerer godt når jeg gamer.

Av erfaring fra tidligere har jeg hatt en Sony Soundbar til litt under 4000 kroner som jeg ikke var fornøyd med i det hele tatt, som ble sendt tilbake.

Det hele avhenger nok litt av hvilken prisklasse du sikter deg inn i, den du linket til er jo vesentlig mye billigere enn Sonos Playbar.

Stikk innom Elkjøp, der har de montert flere typer Soundbarer til TV'er, slik at du kan høre før du kjøper :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil tippe FPS er mer populært på PC på generelt, bare CS og TF2 har jo over en halv million spillere i snitt.

AtW

Ja de gammle er nok enda svært populære på pc :) men jeg tenker egentlig på nye spill nå jeg.

Hvorfor denne begrensingen? At PC-spillere gjerne holder seg til bedre FPS-spill har jo ikke så mye med hvilken plattform der FPS er mest populært?

AtW

Du må ikke glemma at CS og TF2 ikke er konsoll spill. Hvorfor folk går fra PC til konsoll er nok at man oftere må oppdatere Pc-er enn man må konsoll, men vet ikke helt sikkert.
Lenke til kommentar

Både CS of TF2 finnes til konsoll. Forøvrig synes ikke jeg det virker som folk går fra PC til konsoll, man kan jo si det er sånn om man kun ser på AAA-titler, men velger å se bort ifra de mest populære stortitlene. Men det begynner å bli noen underlige begrensinger der, de største spillene er på PC, og det er enormt mange som spiller "småspill" på PC også.

AtW

Lenke til kommentar

PC har et voldsomt stort spekter av forskjellige spill og type spillere. Alt ifra Candy Crush til hardcore MOBA spillere osv osv.

Grunnen til at jeg tror at endel utviklere vil droppe PC i tiden fremover er pga utilfredsstillende salg og at det tar mer tid og penger å utvikle til PC i mange tilfeller. Noe en ser med spill som kommer oftere alt ifra litt til veldig mye senere. Og gjerne med mye problemer som utviklere må bruke lang tid på å ordne opp i....og tid er som kjent penger.

Og så har en mulighet til å refundere kjøp. Noe som igjen gjør det enda mer uheldig å lage PC spill. Spesielt når en ser hvor verbale PC samfunnet er ned til den minste ting. Det kan fort bli dårlig PR for et spill når det stadig er negative artikler om PC versjonen når konsoll utgaven fungerer bra.

Det er en ond sirkel som jeg tror kommer til å bite PC brukere i rompa. 

Lenke til kommentar

Men det som har skjedd er at flere og flere spill blir portet og kommer til PC etter at de tingene du "kritserer" har kommet. Det ser faktisk ut som om det i lengden er bra for business. Om dritt skippet PC som plattform fordi de vet at det er dritt og at de ikke vil selge noe særlig, og det som blir solgt vil bare bli refundert, vel, da er jeg bare glad til.

Lenke til kommentar

PC har et voldsomt stort spekter av forskjellige spill og type spillere. Alt ifra Candy Crush til hardcore MOBA spillere osv osv.

Grunnen til at jeg tror at endel utviklere vil droppe PC i tiden fremover er pga utilfredsstillende salg og at det tar mer tid og penger å utvikle til PC i mange tilfeller. Noe en ser med spill som kommer oftere alt ifra litt til veldig mye senere. Og gjerne med mye problemer som utviklere må bruke lang tid på å ordne opp i....og tid er som kjent penger.

Og så har en mulighet til å refundere kjøp. Noe som igjen gjør det enda mer uheldig å lage PC spill. Spesielt når en ser hvor verbale PC samfunnet er ned til den minste ting. Det kan fort bli dårlig PR for et spill når det stadig er negative artikler om PC versjonen når konsoll utgaven fungerer bra.

Det er en ond sirkel som jeg tror kommer til å bite PC brukere i rompa. 

Jeg kjenner meg ikke igjen, konsollekslusiver er mindre vanlig enn noensinne, og PC-plattformen øker stadig. At det er dårlig for plattformen at man kan få refunds om spill er dritt har jeg også lite tiltro til.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg ikke igjen, konsollekslusiver er mindre vanlig enn noensinne, og PC-plattformen øker stadig. At det er dårlig for plattformen at man kan få refunds om spill er dritt har jeg også lite tiltro til.

AtW

Har flyttet svaret til PC kafeen da det hører mer hjemme der slik.

Om dette er noe som flere har lyst å diskutere mer så kan vi ta det i PC kaféen?

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Både CS of TF2 finnes til konsoll. 

Hehe måtte google det :p åja du har rett de er begge til ps3 og xbox 360. Hvem skulle tro det. Men ja er mange som spiller på PC sier ikke at det ikke er det. Men føler at sjangeren FFS går mer over til konsoll. 

edit: Dette blir mitt siste innlegg om saken siden dette er litt off-topic. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

MOBA-spill er vel der man finner pc-spillerene :)

Er både konsoll og pc gamer, og vil si at det er mye RPG og Strategi det går mest av på PC. 

første person skytespillene går mer over til konsoll føler jeg. Akuratt som sport spill gjorde. 

Tenker du at folk generelt spiller mer FPS på konsoll, eller snakker du for egen del?

AtW

Begge deler, føler at skytespill for meg personlig for meg og mine venner har gått over til konsoll, og at det generelt også har blitt slik. 

Jeg vil tippe FPS er mer populært på PC på generelt, bare CS og TF2 har jo over en halv million spillere i snitt.

AtW

Er jo nettopp noen her og motbeviser dette med Nye fps som kommer til PC og konsoll. Er desidert mest populært på konsoll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...