Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Jeg liker det best parallelt, siden jeg spiller mye FPS, og da ligger tommelene på hver hånd likt hele tiden. Men synes Xbox One har en bedre gamepad, men det er fordi jeg synes DS4 er litt for stor for hendene mine (tror det er grunnen ihvertfall, samme er det uansett, to gode kontrollere, men Xbox One har en bedre gamepad for min del)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker det best parallelt, siden jeg spiller mye FPS, og da ligger tommelene på hver hånd likt hele tiden. Men synes Xbox One har en bedre gamepad, men det er fordi jeg synes DS4 er litt for stor for hendene mine (tror det er grunnen ihvertfall, samme er det uansett, to gode kontrollere, men Xbox One har en bedre gamepad for min del)

hos meg er det stikk motsatt da jeg ikke liker skulderknappene til xbox1, kontrolleren er bare for klumpete for mine hender

• Liker 1
Lenke til kommentar

Litt off...men er det noen som bruker en lydblanke i spilleriggen sin? Tenker og går for en slik lettvint løsning ettersom det av og til kan være greit å slippe konstant headsett bruk. HIFI-biten står for seg selv på loftstua, da jeg såg meg drittlei av å ha alt faenskapet samlet i gamle leiligheten (var enste alternativ).

Så.. er f.eks JBL Boost er brukbart alternativ ?

http://www.soundgarden.no/jbl-boost-tv-lydplanke-sort.html

Jeg spør her siden det treffer folk med de forskjellige konsollene, håper jeg :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ble litt sjokkert at ikke flere spiller på PC :0

Antar at PC-æraen er over..

Nja...PC som spill plattform er større en PS4 og XBO kombinert. Og vell så det. Personlig så tror jeg det er MOBA og endel MMO og CS spill som dominerer på PC. Og helt ærlig så tror jeg endel utviklere kommer til å droppe PC versjoner i tiden fremover. 

Men tro kan en gjøre i kirka..... :D 

• Liker 1
Lenke til kommentar

For min del håper jeg inderlig ikke at pc versjoner droppes. Solgte nylig min ps4 så jeg er avhengig av at spill blir utgitt til PC. Værste er at det faktisk kommer til å skje @Larzen.

Kanskje jeg må handle en ny ps4 i desperasjon under black friday :p

Endret av SpongeFrog
Lenke til kommentar

Ikke så rart... Var en tur i Trondheim i går og hadde planer om å plukke opp battlefront til pc. De hadde ikke på Platekompaniet, ikke på Gamestop og ikke på elkjøp eller expert.... Elkjøp hadde faktisk fjernet pc spill avdelingen sin.

Så ser ut til at jeg enten må bestille per post eller kjøpe digitalt.

Men når ting er så utilgjengelig for oss dinosaurer som fortsatt liker å handle produkter over disk så går det utover pc-spill salget.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Næh, PC-gaming blir bare større og større. Nå er det et superhypet spill, og de selger som regel som hakka møkk på konsoller med en gang, men så dabber det av. Om man ser på BF4 nå, så er det 30600 på PC, 28700 på PS4 og 17100 på Xbone.

Varierer veldig fra spill til spill. Ser vi på for eksempel BF Hardline så er det fem ganger så mange spiller på PS4 som PC.

Xbone ligger et par tusen bak PS4. 

http://bfhstats.com/

Lenke til kommentar

MOBA-spill er vel der man finner pc-spillerene :)

Er både konsoll og pc gamer, og vil si at det er mye RPG og Strategi det går mest av på PC. 

første person skytespillene går mer over til konsoll føler jeg. Akuratt som sport spill gjorde. 

Tenker du at folk generelt spiller mer FPS på konsoll, eller snakker du for egen del?

AtW

Lenke til kommentar

Er både konsoll og pc gamer, og vil si at det er mye RPG og Strategi det går mest av på PC. 

første person skytespillene går mer over til konsoll føler jeg. Akuratt som sport spill gjorde. 

Tenker du at folk generelt spiller mer FPS på konsoll, eller snakker du for egen del?

AtW

Begge deler, føler at skytespill for meg personlig for meg og mine venner har gått over til konsoll, og at det generelt også har blitt slik. 

Lenke til kommentar

AtW

Begge deler, føler at skytespill for meg personlig for meg og mine venner har gått over til konsoll, og at det generelt også har blitt slik. 

Jeg vil tippe FPS er mer populært på PC på generelt, bare CS og TF2 har jo over en halv million spillere i snitt.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Foretrekker FPS på konsoll selv i alle fall.

Enkeltspillerdelene har jo gjerne som regel ganske lave vanskelighetsgrader. Med mus og tastatur føles det som om jeg bruker auto-headshot cheats. Så er det litt deilig å bevege karakteren sin med left stick i stedet for wasd, synes jeg i alle fall personlig. På konsoll opplever jeg spillene som litt mer så vanskelige som de var tiltenkt å være.

Irriterer meg likevel grønn over treige turns når man spurter i mass effect 3 og lignende da, men foretrekker konsoll likevel.

Lenke til kommentar

Jeg vil tippe FPS er mer populært på PC på generelt, bare CS og TF2 har jo over en halv million spillere i snitt.

AtW

Ja de gammle er nok enda svært populære på pc :) men jeg tenker egentlig på nye spill nå jeg.

Hvorfor denne begrensingen? At PC-spillere gjerne holder seg til bedre FPS-spill har jo ikke så mye med hvilken plattform der FPS er mest populært?

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...