Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

MS støtter de med penger, fordi de tror de får igjen mer enn de bruker, mao tror de det er et populært spill som vil selge godt, siden de er villig til å støtte det. Da kunne de tjent på å gi det uten uten støtte også. For små utgivere kan det være et problem at man ikke har penger til å lage spillet, og ikke kan ta sjansen, men større utgivere kan tåle det mye lettere. Derfor er det sannsynlig at de hadde tjent penger, og hadde valgt å gi det ut.

 

AtW

 

 

Xbox kan støtte det fordi de samlet vil få mere igjen av å støtte det. Fordi de feks får en mye sterkere portefølje en høst der PS4 har en svak portefølje av egne spill. Dermed kan bli mere attraktiv for nye kjøpere.

Det er ikke dermed sagt at Xbox forventer at de skal tjene på denne ene utgivelsen.

Det skal ha vært store nedskjæringer i studioet som lager spillet, og eneste avdeling som gikk klar var Tomb Raider avdelingen, der MS hadde vært inne med penger. 

De hadde kanskje klart å gi ut spillet uten støtte, men de måtte da kanskje kuttet i produktet.

Jeg tror ikke det er så lett som å si at siden Xbox putter penger inn i spillet, så forventer man at det skulle tjene gode penger.

Det er vel også rimeligere å støtte en plattform, en å pore det til flere, så da kan man produsere spillet rimeligere, man får inn ekstra kapital fra Xbox som ønsker å selge flere konsoller. Da går kanskje regnestykket opp og gir inntekter til utviklerne. Så får man inn kapital, og kan se på om det vil lønne seg å porte den til flere plattformer.

Lenke til kommentar

Tomb Raider Definitive solgte vel over ca. tre ganger så mye på PS4 som på Xbox One, så det var også en fiasko. På Xbox One, altså.

 

Da må vi vel konkludere med at det var en fiasko på Xbox 360 også da.

Hvis vi tar utgangspunkt i statistikken fra Trueachievements så har ca 20% flere spilt det på 360. Det for et spill som kom ut når Xbox 360 var på sin peak.

Lenke til kommentar

 

Syns det høres litt rart ut mtp. at alle jeg kjenner utelukkende kjøper digitalt på Xbox One. Hjelper vel ikke på salgstallene at det er mulig å dele alle spillene sine med en venn. Men det er vel sikkert mulig på PS4 også.

Ikke så rart at PS4 selger så mye mer spill når konsollen i seg selv har solgt mye med en Xbox One though.

 

Vanskelig å dra konklusjoner ut av vennegjenger og sånt når det gjelder sånt. Tallene som har kommet fra selskapene selv tilsier at det er 10-20% som kjøper digitalt, resten fysisk. Noe som er ev stor grunn til at folk ikke likte Microsoft sin opprinnelige plan.

 

Siste tall jeg hørte var at det hadde passert 30%, dette mener jeg kom fra EA tidligere i år i forbindelse med en regnskaps presentasjon.

Har ikke hørt om muligheten til at 2 venner kan spille samme spill samtidig på PS4. Jeg følger ikke med på PS4 nyheter så jeg er den siste som skal komme med et svar på dette. Med ut i fra tilbakemeldinger jeg har hørt fra venner som har PS4 når jeg nevner denne muligheten, så kjenner de ikke til at det finnes på PS4.

Lenke til kommentar

Fra EA Q4 FY2015

 

"Full game downloads on current-generation consoles are now over 20% for a newly-launched game, and we’re seeing higher percentages for our catalog titles. As a reminder, we count bundled games as physical sales, regardless of whether it’s a disk or a download code in the box with the console."

Da kan de kanskje ha vært oppe i 30% tidligere hvis man tok med både ny og katalog spill.

Ellers tar jeg bare feil. ;)

Nå vet jeg ikke om EA har avvikende regnskapsår, men jeg vil tro salg av fysiske plater går opp i Q4 i forbindelse med Julesalget, i forhold til resten av året. ;)

Endret av TheMoose
Lenke til kommentar

 

Fra EA Q4 FY2015

 

"Full game downloads on current-generation consoles are now over 20% for a newly-launched game, and we’re seeing higher percentages for our catalog titles. As a reminder, we count bundled games as physical sales, regardless of whether it’s a disk or a download code in the box with the console."

Da kan de kanskje ha vært oppe i 30% tidligere hvis man tok med både ny og katalog spill.

Ellers tar jeg bare feil. ;)

Nå vet jeg ikke om EA har avvikende regnskapsår, men jeg vil tro salg av fysiske plater går opp i Q4 i forbindelse med Julesalget, i forhold til resten av året. ;)

 

 

 

Det tror jeg ikke, da tall fra EA og andre store aktører for 2014 viste 10-15% på digitale spill. I tillegg så er sitatet jeg ga fra EA Q4 under prognoser for 2016, der dem nevner at nå har digitale salg passert 20% (som jeg oppfatter som en en generell trend og ikke spesifikt kun for Q4).

 

Fra side 9, konsoll digital salg side 11:

http://files.shareholder.com/downloads/ERTS/140507335x0x826633/b77b5835-f606-4f99-8aa0-2ff1018fb034/Prepared_Comments_5-5-15.pdf

 

http://m.neogaf.com/showpost.php?p=183867329

Endret av Happyherb_InnleggNO
Lenke til kommentar

Har ikke hørt om muligheten til at 2 venner kan spille samme spill samtidig på PS4. Jeg følger ikke med på PS4 nyheter så jeg er den siste som skal komme med et svar på dette. Med ut i fra tilbakemeldinger jeg har hørt fra venner som har PS4 når jeg nevner denne muligheten, så kjenner de ikke til at det finnes på PS4.

 

Nå vet ikke jeg hvordan det fungerer på XBO igjen, så vet ikke om det er det samme, men PS4 har SharePlay, en feature som promoteres altfor lite. Så de fleste vet sikkert ikke om den en gang.

 

Lenke til kommentar

 

 

Fra EA Q4 FY2015

 

"Full game downloads on current-generation consoles are now over 20% for a newly-launched game, and we’re seeing higher percentages for our catalog titles. As a reminder, we count bundled games as physical sales, regardless of whether it’s a disk or a download code in the box with the console."

Da kan de kanskje ha vært oppe i 30% tidligere hvis man tok med både ny og katalog spill.

Ellers tar jeg bare feil. ;)

Nå vet jeg ikke om EA har avvikende regnskapsår, men jeg vil tro salg av fysiske plater går opp i Q4 i forbindelse med Julesalget, i forhold til resten av året. ;)

 

 

 

Det tror jeg ikke, da tall fra EA og andre store aktører for 2014 viste 10-15% på digitale spill. I tillegg så er sitatet jeg ga fra EA Q4 under prognoser for 2016, der dem nevner at nå har digitale salg passert 20% (som jeg oppfatter som en en generell trend og ikke spesifikt kun for Q4).

 

Fra side 9, konsoll digital salg side 11:

http://files.shareholder.com/downloads/ERTS/140507335x0x826633/b77b5835-f606-4f99-8aa0-2ff1018fb034/Prepared_Comments_5-5-15.pdf

 

http://m.neogaf.com/showpost.php?p=183867329

 

Jeg misforsto det du skrev. 

Trodde det var Q4 2014 du skrev. Der slår dysleksien til.   :)

Endret av TheMoose
Lenke til kommentar

 

Har ikke hørt om muligheten til at 2 venner kan spille samme spill samtidig på PS4. Jeg følger ikke med på PS4 nyheter så jeg er den siste som skal komme med et svar på dette. Med ut i fra tilbakemeldinger jeg har hørt fra venner som har PS4 når jeg nevner denne muligheten, så kjenner de ikke til at det finnes på PS4.

 

Nå vet ikke jeg hvordan det fungerer på XBO igjen, så vet ikke om det er det samme, men PS4 har SharePlay, en feature som promoteres altfor lite. Så de fleste vet sikkert ikke om den en gang.

 

 

Det er et smutthull igjen fra det man ønsket å kunne gjennomføre når man først lanserte Xbox One.

2 personer kan gå sammen. Da vil alle spill den ene eier kunne bli spilt av den andre som om han eide spillet selv. (Forutsettes at det er en digital kopi.) og motsatt. Dvs at når din venn kjøper et spill, så vil det automatisk lastes ned på din Xbox også, og du kan spille dette spillet som om det var du som hadde kjøpt det. Man trenger ikke spille sammen.

Jeg kan spille et spill som min venn eier, og han kan spille et helt annet spill som jeg eier samtidig. Det blir som om 2 venner skulle kopiert alle spill de kjøper i 2 eksemplarer og tatt et hver.

PS versjonen streamer vel spillet over til den du spiller med, på Xbox One kjøres det fra den maskinen det spilles på.

Men en ser ut som en veldig kul funksjon på PS4.

Xbox utgaven er ikke en offisiell funksjon som noen har promotert, og det er mulig smutthullet kan bli lukket i fremtiden.

Lenke til kommentar

 

 

Fra EA Q4 FY2015

 

"Full game downloads on current-generation consoles are now over 20% for a newly-launched game, and we’re seeing higher percentages for our catalog titles. As a reminder, we count bundled games as physical sales, regardless of whether it’s a disk or a download code in the box with the console."

Da kan de kanskje ha vært oppe i 30% tidligere hvis man tok med både ny og katalog spill.

Ellers tar jeg bare feil. ;)

Nå vet jeg ikke om EA har avvikende regnskapsår, men jeg vil tro salg av fysiske plater går opp i Q4 i forbindelse med Julesalget, i forhold til resten av året. ;)

 

 

 

Det tror jeg ikke, da tall fra EA og andre store aktører for 2014 viste 10-15% på digitale spill. I tillegg så er sitatet jeg ga fra EA Q4 under prognoser for 2016, der dem nevner at nå har digitale salg passert 20% (som jeg oppfatter som en en generell trend og ikke spesifikt kun for Q4).

 

Fra side 9, konsoll digital salg side 11:

http://files.shareholder.com/downloads/ERTS/140507335x0x826633/b77b5835-f606-4f99-8aa0-2ff1018fb034/Prepared_Comments_5-5-15.pdf

 

http://m.neogaf.com/showpost.php?p=183867329

 

 

Det var nok Ubisoft og ikke EA.

Det var for øvrig 27,8 % av inntekter, og de tjener kanskje mere på digital salg slik at nedlastings prosenten er lavere en inntekts prosentsatsen. Dette var i oktober 2014.

 

Ubisoft beats expectations as digital sales surge.

http://venturebeat.com/2014/10/30/ubisoft-beats-expectations-as-digital-sales-surge/

 

Rart konsoll ligger så langt bak PC.

Hva blir andelen av digitalt salg totalt, hvis man tar med det som bare selges digitalt og ikke går gjennom de store publisherne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...