Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har bare hørt det 68 000 tallet du oppga, og jeg vet ikke hvordan salget er i forhold til hva de forventer. Vet heller ikke hva det tallet inneholder. Inkluderer det digitalt salg? Det virker på meg som salgstall ofte kun inneholder salg i butikk, ikke digitalt. Da må man evt ta med at andelen digitalt har økt siden forrige spill.

 

Tallet er vist justert til <60k og er kun fysisk solgt i butikk.

 

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=185756978&postcount=374

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1140809

 

 

Andelen digitale spill har økt, men data fra aktører man har tall fra viser at det ligger på rundt +/- 20% av det totale salget. Tar man utgangspunkt i 60k så blir det da 75k solgte inkludert digitalt (hvis matten min stemmer).

 

http://m.neogaf.com/showpost.php?p=183867329

http://files.shareholder.com/downloads/ERTS/140507335x0x826633/b77b5835-f606-4f99-8aa0-2ff1018fb034/Prepared_Comments_5-5-15.pdf

Lenke til kommentar

Syns det høres litt rart ut mtp. at alle jeg kjenner utelukkende kjøper digitalt på Xbox One. Hjelper vel ikke på salgstallene at det er mulig å dele alle spillene sine med en venn. Men det er vel sikkert mulig på PS4 også.

Ikke så rart at PS4 selger så mye mer spill når konsollen i seg selv har solgt mye med en Xbox One though.

 

Mange kjente Youtubere sine PSN-kontoer har blitt stjelt de siste dagene. KSI, pewdiepie, AliA osv.

Har det vært noe diskusjon om det her inne?

Lenke til kommentar

Syns det høres litt rart ut mtp. at alle jeg kjenner utelukkende kjøper digitalt på Xbox One. Hjelper vel ikke på salgstallene at det er mulig å dele alle spillene sine med en venn. Men det er vel sikkert mulig på PS4 også.

Ikke så rart at PS4 selger så mye mer spill når konsollen i seg selv har solgt mye med en Xbox One though.

 

Vanskelig å dra konklusjoner ut av vennegjenger og sånt når det gjelder sånt. Tallene som har kommet fra selskapene selv tilsier at det er 10-20% som kjøper digitalt, resten fysisk. Noe som er ev stor grunn til at folk ikke likte Microsoft sin opprinnelige plan.

Lenke til kommentar

Finner og generelt lite om det når jeg prøvde å google det, kilder?

www.twitter.com/underprop

 

AliA lagde også en video med navnet I got hacked eller noe i sånt i går. KSI og mange andre har takket for at de fikk kontoen sin tilbake.

Endret av iGlenn
Lenke til kommentar

 

Nei, det annulerer ikke påstanden, men det gjør påstanden en god del mer usannsynlig.

 

AtW

 

 

Den tok jeg ikke.

 

Men da er det jo bra du vet bedre en meg.

 

 

MS støtter de med penger, fordi de tror de får igjen mer enn de bruker, mao tror de det er et populært spill som vil selge godt, siden de er villig til å støtte det. Da kunne de tjent på å gi det uten uten støtte også. For små utgivere kan det være et problem at man ikke har penger til å lage spillet, og ikke kan ta sjansen, men større utgivere kan tåle det mye lettere. Derfor er det sannsynlig at de hadde tjent penger, og hadde valgt å gi det ut.

 

AtW

Lenke til kommentar

Alt er mulig. Men en skal ta alt som står på nettet med en stor klype salt uansett kilde. Om det er tilfellet da blir det spill nr to som selger dårlig på XBO etter at MS har skytet penger inn i prosjektet.. Titanfall ble en katastrofe og så langt er det rapportert om lave tall for Tomb Raider for X360 og XBO.

 

Selv gleder jeg meg veldig til Tomb Raider.

Tull. Titanfall var en katastrofe, men det var før Microsoft steppet inn og reddet prosjektet. 

 

Titanfall mottok god kritikk og solgte relativt godt da det kom ut. Nå i ettertid har Titanfall passert 10 millioner solgte kopier. Ble alle spillene solgt til full pris? Neppe.... men TF1 har lagt et veldig godt grunnlag som Respawn kan bygge videre på med Titanfall 2. Det kan på ingen måte kalles en "katastrofe".

 

 

Endret av Leflus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I august 2014 var det på rundt 3 millioner solgte kopier på X360,XBO og PC kombinert. Det har øket siden den gang men etter hvor dårlig det ble mottatt så er det nok ikke stort. 

 

kilde

 

EDIT: Som nevnt så sist jeg spilte det så var det bare noen få tusen som spilte. Det var lavt på XBO og enda verre på PC versjonen. Og ja jeg har til begge... :)

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Kjøpte jo selv Titanfall på One i håp om å puste liv i konsollen , og prisene fra US Store var jo ikke så ille den gangen. Men tror neppe jeg la mer enn ett par timer i retail sammenlignet med betaen som faktisk var morro. 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

I august 2014 var det på rundt 3 millioner solgte kopier på X360,XBO og PC kombinert. Det har øket siden den gang men etter hvor dårlig det ble mottatt så er det nok ikke stort. 

 

kilde

 

EDIT: Som nevnt så sist jeg spilte det så var det bare noen få tusen som spilte. Det var lavt på XBO og enda verre på PC versjonen. Og ja jeg har til begge... :)

Var under 500 sist jeg spilte PC for en stund siden nu. 

Lenke til kommentar

Da burde de virkelig gjøre noe...

Mitt inntrykk etter 1time (gadd ikke mer): Forvirrende mange NPCer som løper rundt på MP maps uten mål og mening (iallfall ikke et system jeg forstod), vanskelig å samle poeng (var i hvertfall ikke basert på kills), op bevegelse og forvirrende gameplay. Mer vet jeg ikke, avinstallerte spillet og spilte det aldri igjen.

Lenke til kommentar

Et online spill med rundt 3000 aktive spillere (sist jeg sjekket) er en katastrofe i min bok. 

Først nevnte du det i sammenheng med dårlige salgstall. Nå er det plutselig snakk om aktiv brukerbase. Flytting av målposter er gøy.

 

Dersom Titanfall hadde vært en katastrofe hadde Respawn vært lagt ned og Titanfall 2 kansellert. Sånn er det ikke per i dag. Derfor kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor enkelte har fått det for seg at spillet er en katastrofe. Det henger ikke på greip.

 

Titanfall har ikke solgt 10 millioner, det er ti millioner spillere. Vesentlig forskjell.

Her tar jeg selvkritikk. Jeg gikk i IGN-fellen.

http://www.ign.com/articles/2015/10/05/titanfall-sales-pass-10-million-globally

 

 

 

Endret av Leflus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Et online spill med rundt 3000 aktive spillere (sist jeg sjekket) er en katastrofe i min bok. 

Først nevnte du det i sammenheng med dårlige salgstall. Nå er det plutselig snakk om aktiv brukerbase. Flytting av målposter er gøy.

 

Dersom Titanfall hadde vært en katastrofe hadde Respawn vært lagt ned og Titanfall 2 kansellert. Sånn er det ikke per i dag. Derfor kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor enkelte har fått det for seg at spillet er en katastrofe. Det henger ikke på greip.

 

Titanfall har ikke solgt 10 millioner, det er ti millioner spillere. Vesentlig forskjell.

Her tar jeg selvkritikk. Jeg gikk i IGN-fellen.

http://www.ign.com/articles/2015/10/05/titanfall-sales-pass-10-million-globally

 

 

 

 

 

8.5 millioner solgte Tomb Raider på Xbox 360, Xbox One, PS3, PS4 og pc er en suksess. Etter at det er gitt vekk på Games With Gold på 360 (Games With Gold på One også, men det var muligens etter 8.5 millioner tallet kom.), og jeg mener det også ble gitt vekk på PSN.

10 millioner "spillere"/slag??? av Titanfall på Xbox 360, Xbox One og PC er en katastrofe. (Ikke en vært en del av Games With Gold, men er blitt en del av EA Access)

At det begynner å falle av med spillere når det nærmer seg 2 år etter utgivelsen, er en målestokk som sier at spillet er en fiasko?

Jeg har spilt spillet 296 timer og 21 min fra Mars 2014 til September 2015, og jeg opplevde aldri noe problemer med at det var lite spillere. Noen moduser er mere populær en andre, så det er mulig noen moduser er vanskeligere å finne spillere til. I september var det fremdeles mange level 1 spillere og som løp rundt i kampanje modusen.

 

Hvis vi ser på medlemmer av Trueachievements.com (Xbox comunety med 290 000 registrerte brukere) så er det registrert 153 914 som har spilt Titanfall på Xbox og 165 789 på Tomb Raider. Det er etter at Tomb Raider har vært gitt bort både på Xbox 360 og Xbox One som en del av Games With Gold. Hvis vi tar utgangspunkt i bare Xbox One utgaven og ser andel opp mot de som er registrert som eier av Xbox One på Trueachievements så har 81% spilt fiaskoen Titanfall.  Så får man heller spørre seg om hvor representativt denne gruppen er i forhold til resten av markedet.

 

 

Da blir det rart å kalle den ene for en fiasko og den andre en ubetinget suksess.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...