Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rise of the Tomb Raider selger ikke spesielt bra i UK. Kun 63.000 solgte kopier fordelt på X360 og XBO. I sterk kontrast til det forrige spillet i serien som solgte 183.000 på lansering.

Ikke spesielt overraskende når dem lanserer det samtidig som Fallout 4, Call of Duty Black Ops 3 og StarWars: Battlefront. Og på en plattform som har millioner på millioner færre potensielle kjøpere.

En får jo bare håpe at Microsoft har betalt dem nok for tids eksklusiviteten og PR. Slik at det ikke får konsekvenser for utviklerne før det kommer ut til PC og PS4 til neste år. 

Microsoft betalte de nok til at spillet blir utgitt, uten pengene fra Microsoft hadde ikke spillet kommet ut i det heletatt. I følge ryktene lå det lå på huggestabben klar til å bli kuttet.

Samme måte som de gjorde med Titanfall.

Derav grunnen til at Microsoft også står oppført som Publisher av spillet.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Rise of the Tomb Raider selger ikke spesielt bra i UK. Kun 63.000 solgte kopier fordelt på X360 og XBO. I sterk kontrast til det forrige spillet i serien som solgte 183.000 på lansering.

Ikke spesielt overraskende når dem lanserer det samtidig som Fallout 4, Call of Duty Black Ops 3 og StarWars: Battlefront. Og på en plattform som har millioner på millioner færre potensielle kjøpere.

En får jo bare håpe at Microsoft har betalt dem nok for tids eksklusiviteten og PR. Slik at det ikke får konsekvenser for utviklerne før det kommer ut til PC og PS4 til neste år. 

Microsoft betalte de nok til at spillet blir utgitt, uten pengene fra Microsoft hadde ikke spillet kommet ut i det heletatt. I følge ryktene lå det lå på huggestabben klar til å bli kuttet.

Samme måte som de gjorde med Titanfall.

Derav grunnen til at Microsoft også står oppført som Publisher av spillet.

Lite sannsynlig, det er et av de mest innbringene seriene de har, og forrige utgave solgte godt.

AtW

Lenke til kommentar

Vi får vel takke Microsoft da :) Selv om det høres litt rart ut da det forrige spillet solgte ganske så bra etterhvert. I april i år rundet det 8.5 millioner solgte kopier. Og var det mest selgende Tomb Raider spillet den første mnd i seriens historie.

Spillet nådde ikke sine salgsmål i starten. I April hadde vel i hvert fall spillet vært gitt bort med Xbox Live Gold, hadde det ikke vært en del av PSN+ også? Regner med det får salgstallene til å skyte i været.

På Live Gold utgivelser tjener ikke utgiverne så veldig bra pr stk, ca 50%. Regner med det er mye det samme for PSN.

Microsoft hadde i utgangspunktet kun en 13 mnd eksklusiv avtale på Titanfall, der de også gikk inn med penger for å redde prosjektet.

Mye det samme perioden de har på Tomb Raider.

Ser vi på uttalelsene til Phil Spencer som er sjef for Xbox nå, så er ikke han noe særlig interessert i disse eksklusiv avtalene.

Leser vi litt mellom linjene på det han har utalt om Tomb Raider, så synes jeg ikke det er så usannsynlig som noen her mener.

Legger man til de uttalelsene jeg har hørt fra personer jeg stoler på, så er i hvert fall jeg overbevist om at det er mere enn kun kjøp av eksklusivitet rettigheter, og nærmere det at de har puttet inn penger for at spillet i det hele tatt skulle komme ut. 

Men hva vet jeg, jeg er bare en Xbox fanboy, som bare følger Xbox nyheter. :)

"In order to make the economics work and keep Titanfall alive, EA needed a first-party publisher to invest. Xbox was willing to step up and save the Project"

"The way Respawn saw it, the developer had never agreed to full exclusivity for Titanfall on Xbox platforms, only an exclusive window of up to 13 months"

• Liker 2
Lenke til kommentar

Alt er mulig. Men en skal ta alt som står på nettet med en stor klype salt uansett kilde. Om det er tilfellet da blir det spill nr to som selger dårlig på XBO etter at MS har skytet penger inn i prosjektet.. Titanfall ble en katastrofe og så langt er det rapportert om lave tall for Tomb Raider for X360 og XBO.

Selv gleder jeg meg veldig til Tomb Raider.

Lenke til kommentar

Vi får vel takke Microsoft da :) Selv om det høres litt rart ut da det forrige spillet solgte ganske så bra etterhvert. I april i år rundet det 8.5 millioner solgte kopier. Og var det mest selgende Tomb Raider spillet den første mnd i seriens historie.

Spillet nådde ikke sine salgsmål i starten. I April hadde vel i hvert fall spillet vært gitt bort med Xbox Live Gold, hadde det ikke vært en del av PSN+ også? Regner med det får salgstallene til å skyte i været.

På Live Gold utgivelser tjener ikke utgiverne så veldig bra pr stk, ca 50%. Regner med det er mye det samme for PSN.

Microsoft hadde i utgangspunktet kun en 13 mnd eksklusiv avtale på Titanfall, der de også gikk inn med penger for å redde prosjektet.

Mye det samme perioden de har på Tomb Raider.

Ser vi på uttalelsene til Phil Spencer som er sjef for Xbox nå, så er ikke han noe særlig interessert i disse eksklusiv avtalene.

Leser vi litt mellom linjene på det han har utalt om Tomb Raider, så synes jeg ikke det er så usannsynlig som noen her mener.

Legger man til de uttalelsene jeg har hørt fra personer jeg stoler på, så er i hvert fall jeg overbevist om at det er mere enn kun kjøp av eksklusivitet rettigheter, og nærmere det at de har puttet inn penger for at spillet i det hele tatt skulle komme ut. 

Men hva vet jeg, jeg er bare en Xbox fanboy, som bare følger Xbox nyheter. :)

"In order to make the economics work and keep Titanfall alive, EA needed a first-party publisher to invest. Xbox was willing to step up and save the Project"

"The way Respawn saw it, the developer had never agreed to full exclusivity for Titanfall on Xbox platforms, only an exclusive window of up to 13 months"

Stemmer, fordi de hadde helt idiotisk høye mål, men det hindrer ikke at det er en av utgiverens største merkevarer. Og tror du MS støtter disse spillene for å være snille? Det er jo noe de gjør for å "redde prosjektet".

AtW

Lenke til kommentar

Alt er mulig. Men en skal ta alt som står på nettet med en stor klype salt uansett kilde. Om det er tilfellet da blir det spill nr to som selger dårlig på XBO etter at MS har skytet penger inn i prosjektet.. Titanfall ble en katastrofe og så langt er det rapportert om lave tall for Tomb Raider for X360 og XBO.

Selv gleder jeg meg veldig til Tomb Raider.

Jeg vet ikke hvor mye Titanfall har solgt, men jeg har lagt inn 200+timer i det spillet, og det er et av de beste skyte spillene jeg har spilt.

Og jeg hadde aldri problemer med å finne spillere, og det virket som det var en ganske jevn strøm av nye spillere som kom til.

Ja, jeg vet godt at jeg skal ta det som står på nettet med en klype salt, men dette kommer fra 2 forskjellige kilder som jeg stoler på.

Jeg har bare hørt det 68 000 tallet du oppga, og jeg vet ikke hvordan salget er i forhold til hva de forventer. Vet heller ikke hva det tallet inneholder. Inkluderer det digitalt salg? Det virker på meg som salgstall ofte kun inneholder salg i butikk, ikke digitalt. Da må man evt ta med at andelen digitalt har økt siden forrige spill.

Men det ble lansert samme dag som Fallout 4, så det hadde tøff konkurranse den dagen. Det var kanskje ikke den lureste dagen å putte ut et spill. Vil tro Tomb Raider ville slit uansett hvilken plattform det hadde blitt sluppet på, på den dagen.

Nå var planen at Uncharted skulle lanseres nå i høst på PS4, ville Tomb Raider hatt sjans mot Uncharted på PS4 plattformen?

Kan man ha tenkt følgende?

PS4 har Uncharted som blir en tøff konkurrent. Vi kan bruke mindre penger på utvikling fordi vi bare trenger å utvikle for en plattform. Vi kan få økonomisk hjelp fra Xbox. Dette gir et regnestykke som sier, færre solgte enheter men det vil gi bedre økonomisk inntjening.

Vi snakker om et selskap som skal leve av å lage og selge spill, og bunnlinjen er viktig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Stemmer, fordi de hadde helt idiotisk høye mål, men det hindrer ikke at det er en av utgiverens største merkevarer. Og tror du MS støtter disse spillene for å være snille? Det er jo noe de gjør for å "redde prosjektet".

AtW

Det er business, så jeg tror ikke det er noe de gjør for å være snille.

Titanfall gikk til både Microsoft og Sony for å prøve å finne penger. Sony så ikke nytten i det og gå inn i  spillet, Microsoft så nytten av å gå inn i spillet.

Hadde ikke Microsoft sett nytten av det, ville ikke de heller gått inn med penger i prosjektet. De så nytten, spyttet inn penger, og spillet ble lansert. Alternativt hadde det bli kansellert.

Uncharterd var planlagt å lanseres nå i høst på PS4. Xbox har ingen konkurrenter i den sjangeren i sin portefølje. Når da muligheten dukker opp å gå inn som publisher for Tomb Raider, så slo de til.

Det har ingen ting med å "være snill" å gjøre.

Men det annullerer ikke påstanden om at Tomb Raider ikke hadde kommet ut hvis ikke de hadde fått tak i noen som ville spytte penger inn i prosjektet.

Lenke til kommentar

AtW

Det er business, så jeg tror ikke det er noe de gjør for å være snille.

Titanfall gikk til både Microsoft og Sony for å prøve å finne penger. Sony så ikke nytten i det og gå inn i  spillet, Microsoft så nytten av å gå inn i spillet.

Hadde ikke Microsoft sett nytten av det, ville ikke de heller gått inn med penger i prosjektet. De så nytten, spyttet inn penger, og spillet ble lansert. Alternativt hadde det bli kansellert.

Uncharterd var planlagt å lanseres nå i høst på PS4. Xbox har ingen konkurrenter i den sjangeren i sin portefølje. Når da muligheten dukker opp å gå inn som publisher for Tomb Raider, så slo de til.

Det har ingen ting med å "være snill" å gjøre.

Men det annullerer ikke påstanden om at Tomb Raider ikke hadde kommet ut hvis ikke de hadde fått tak i noen som ville spytte penger inn i prosjektet.

Nei, det annulerer ikke påstanden, men det gjør påstanden en god del mer usannsynlig.

AtW

Lenke til kommentar

VGChartz melder om et globalt overtak av PS4 spill solgt. Assassin's Creed Syndicate har solgt 606,644 kopier til PS4 og 257,789 til XBO.

D81OmPh.jpg

Nå skal det nevnes at VGChartz driver med anslag og er ikke noe offisielt. Men dem har veldig nærme faktiske tall gang på gang. Og er derfor så mange også refererer til deres anslag og beregninger. Slik er det ihvertfall med hardware tall. Om det er det samme for software vet jeg ikke. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...