Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva som leverer best opplevelser er vel strengt talt opp til den enkelte å bestemme.

Og "tilfeldigvis" er det som er mest moteriktig "best opplevelse" for den jevne nordmann... Go figure.

Eller at PS4 tilfeldigvis kom først til markedet her på berget, eller at de fleste ville spille sammen med kompisene sine og da kjøpte nødvendig hw... Go figure.

Lenke til kommentar

For å være ærlig trodde jeg det var en relativt kjent sak det med at GameStop truet med å slutte å selge Xbox One. Jeg mener jeg har det fra flere steder når det hele sto på, men originalt hørte jeg det på Gamerscore Popcast som siterte en kjent kilde.

Er ikke denne du sikter til? http://www.fool.com/investing/general/2015/09/11/gamestop-refuses-to-sell-this-kind-of-xbox-one-o-2.aspx

Det er det eneste jeg kan finne når jeg googler det du sier. Kunne dog gjerne tenkt meg linken til Gamerscore popcasten du viser til, hadde vært interessant å lytte til :)

Nei det var ikke denne.

Litt usikker på om jeg ville stolt på en webside med det navnet.... Og denne artikkelen er for øvrig fra 2015. Jeg har for øvrig lest/hørt det denne artikkelen sier andre steder også.

Men det er i samme bane, at Gamestop nå ikke vil selge Xbox One eller PS4 maskiner som er bundlet med digitale kopier av spill. De krever at bundlen skal inneholde fysisk kopi av spillet. Så da bør det ikke være så fjernt å tro på det jeg sier om at de ikke ville selge Xbox One når den ikke tillot salg av brukte spill. Noe publisherne presset på for å få en stopp for BTW.

Jeg husker ikke hvilken episode det var av Gamerscore Popcast, og jeg har ikke tenkt å gå gjennom an bøtte med gamle podcaster for å finne det ut. ;)

Endret av TheMoose
Lenke til kommentar

For å være ærlig trodde jeg det var en relativt kjent sak det med at GameStop truet med å slutte å selge Xbox One. Jeg mener jeg har det fra flere steder når det hele sto på, men originalt hørte jeg det på Gamerscore Popcast som siterte en kjent kilde.

Er ikke denne du sikter til? http://www.fool.com/investing/general/2015/09/11/gamestop-refuses-to-sell-this-kind-of-xbox-one-o-2.aspx

Det er det eneste jeg kan finne når jeg googler det du sier. Kunne dog gjerne tenkt meg linken til Gamerscore popcasten du viser til, hadde vært interessant å lytte til :)

Nei det var ikke denne.

Litt usikker på om jeg ville stolt på en webside med det navnet....

Men det er i samme bane, at Gamestop nå ikke vil selge Xbox One eller PS4 maskiner som er bundlet med digitale kopier av spill.

Jeg husker ikke hvilken episode det var, og jeg har ikke tenkt å gå gjennom an bøtte med gamle podcaster for å finne det ut. ;)

Heh, det var på toppen av Google søket men de 2-3 treffene under hadde samme tittel men var på forskjellige nettsider ;)

Lenke til kommentar

Hva som leverer best opplevelser er vel strengt talt opp til den enkelte å bestemme.

Og "tilfeldigvis" er det som er mest moteriktig "best opplevelse" for den jevne nordmann... Go figure.

Eller at PS4 tilfeldigvis kom først til markedet her på berget, eller at de fleste ville spille sammen med kompisene sine og da kjøpte nødvendig hw... Go figure.

Xbox sine sterkeste markeder har vært USA og UK. Derfor ble de prioritert ved lanseringen. PS har vært dominerende i de andre markedene. Så at PS vil utselge Xbox i Norge bør ikke komme som noen overraskelse på noen.

Problemet til Xbox er at de nå har mistet fotfeste i sine sterkeste markeder og blitt forbigått av PS der. :(

MEN: Xbox er best, ingen protest.... ;)

Lenke til kommentar

Heh, det var på toppen av Google søket men de 2-3 treffene under hadde samme tittel men var på forskjellige nettsider ;)

Det er sikkert en seriøs side, jeg bare reagerte på navnet. ;)

Har sett den samme historien andre steder også, så den er nok korrekt.

Men dette er en nyere historie nå fra 2015, som gjelder både Xbox og PS4.

Lenke til kommentar

Det er nå 516 spill til PlayStation 4. Hvorav 264 er indie spill utgitt av  uavhengige utviklere eller små indie fokuserte utgivere. Og 252 er via store utgivere.

Xbox One har 349 spill tilgjengelig (ikke noe info om indie etc). Men vil øke med 100 bakover kompatible spill. Noe jeg personlig mener ikke teller i statistikken. Anyways...dette melder Finder.com

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nå 516 spill til PlayStation 4. Hvorav 264 er indie spill utgitt av  uavhengige utviklere eller små indie fokuserte utgivere. Og 252 er via store utgivere.

Xbox One har 349 spill tilgjengelig (ikke noe info om indie etc). Men vil øke med 100 bakover kompatible spill. Noe jeg personlig mener ikke teller i statistikken. Anyways...dette melder Finder.com

Poenget er ikke hvor mange spill den har for min del. For det er mye rauaraddel der ute (gjelder egentlig begge konsollene). Det jeg bryr meg om er de titlene jeg må ha, ikke alle som er helt ok. Ps4 har ikke en eneste tittel jeg bare må ha akkurat nå.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Eller pga at det er mer moteriktig å eie en, være en del av de kewle kidza lizzm  :roll: Er vel en stor sannsynlighet at det er spillene som gjør at den selger, med mindre folk bruker den til papirvekt selvfølgelig  :w00t:

Mesteparten som har er vell 30+ åringer så tviler litt på det :wee:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eller pga at det er mer moteriktig å eie en, være en del av de kewle kidza lizzm :roll: Er vel en stor sannsynlighet at det er spillene som gjør at den selger, med mindre folk bruker den til papirvekt selvfølgelig :w00t:

Mesteparten som har er vell 30+ åringer så tviler litt på det :wee:

Jeg vil tro det :)

Lenke til kommentar

90% av de som kjøper konsoll sitter ikke på forumet og måler forskjeller på maskinene. De ser reklame, de ser va VG/DB skriver. Og så kjøper de det som er nært og kjært (vi er stort sett et Playstation-land) og kanskje det vennene har. Skjønner ikke at folk har noe i mot at noen kjøper andre konsoller enn det man selv liker, jeg bryr meg ikke.

Det eneste negative er at enten Sony eller MS blar opp masse penger for å kjøpe eksklusiver som like godt kunne vært multi-plattform. Er 3-4 PS4 spill jeg gjerne ville spilt, akkurat som det sikkert er motsatt for mange andre. Tids-ekslusiver er i alle fall super-teit. Eneste som taper på slikt er forbrukere.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Moteriktig? hahahahaha

Ikke sant, det ble nevnt tidligere i tråden at det var mer moteriktig å kjøpe ps4... :p

Sannheten svir. Dere vet selv at PS4 ikke har noe å by på, men dere velger heller å lure dere selv til å tro at den har det, for å rettferdiggjøre kjøpet ovenfor dere selv. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...