Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

1: Så last ned spillene digitalt samme dag som de lanseres? Nå har de begge deler. Det er faktisk flere av oss som setter pris på eie det vi betaler for.

2: Hvis ting fungerer fint som de er i dag, hvorfor endre det?

3: Hva skjer om han mister kontoen? Da mister han alle spillene.

1: Med tanke på hvor populært Steam, XB Live Arcade, Games on demand og andre tjenester har blitt, så er det klart at de som ha discen for å føle at de eier noe er i mindretall. Når man kjøper et spill nedlastbart så blir det feil å si at du leier det. Men om de skulle kutte ut boksens støtte helt om 15 år, og da alle spillene blir ubrukelig (tror jeg ikke, da tror jeg heller de lar folk få beholde spillene offline for evig) så er 200-499 en grei pris for 15 års "leie".

Og om 15 år, så kan nok PCer kjøre XB-spill via emulator eller noe uansett. Bare å laste ned det du vil spille.

2: Slik tankegang er det som holder innovasjon og framgang tilbake. Kanskje de endrer det fordi det kan bli bedre? Det er fortsatt for tidlig å si om hele greia tar en negativ eller positiv utvikling, det får man nok først se om 5-6 år når man ser tilbake. Jeg velger å tro at alle vil ha en sunnere spillbransje, selv om noen gjør dette på dårligere måte enn andre (EAs online pass som skapte mye trøbbel. Har nå gått tilbake på det, heldigvis).

3: Hva skjer om man mister kontoen til banken? Ingen nettbank. Det skal godt gjøres å "miste" kontoen på Xbox. Om du glemmer brukernavn/passord er det din egen feil. Om du hacker/modifiserer boksen på noe vis er det også din egen feil.

Om folk mener de får fjernet kontoen sin uten å ha gjort noe galt, så får man ta det i de individuelle situasjonene. Som oftest kommer det ut ganske kjapt at personen har gjort noe for å fortjene det. Og i Norge har vi heldigvis gode rettigheter på alt (også digitale tjenester), og går man til sak/media/kundesupport og er 100% uskyldig løser det seg nok.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Microsoft skulle hatt annonsert 2 forskjellige One.

Utgave 1:

Konsollen, Always Online, tv-boksen, med Kinect

Utgave 2:

Konsollen, offline, ikke noe tv-boks, ikke med Kinect.

*Kinect ikke påkrevd til noen av konsollene.

*Ingen større eller mer avansert DRM enn i dag.

Jeg håper virkelig at Microsoft viser hvordan Kinect kan bli tatt i bruk i spill for hardcore-gamere. Spark og sånt er fint det, men MS trenger virkelig å vise at Kinect kan brukes til noe annet enn hopp og sprett. F. eks Mass Effect 3 som Kinecten fungerte med, men det burde vært mye bedre.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Tviler litt på Kameo til One.

Spent på hvordan jeg vil se på eksklusive neste generasjonen. PS3 har hatt en av de absolutt beste linup`ene av spill etter hva jeg kan huske, og slo 360 lett. Men med One og PS4 så synes jeg One går foran i starten. Jeg er nesten overrasket at det ikke kom noe annonsering om et Gears of War-spill i 2014 fra MS, det er positivt siden jeg er litt lei Gears.

Lenke til kommentar

Tviler litt på Kameo til One.

Spent på hvordan jeg vil se på eksklusive neste generasjonen. PS3 har hatt en av de absolutt beste linup`ene av spill etter hva jeg kan huske, og slo 360 lett. Men med One og PS4 så synes jeg One går foran i starten. Jeg er nesten overrasket at det ikke kom noe annonsering om et Gears of War-spill i 2014 fra MS, det er positivt siden jeg er litt lei Gears.

Jeg er også litt glad for det, det ble litt for mye med Gears Judgment.

Endret av aBaDmAn91
Lenke til kommentar

Her er en bedre oversikt over hva som kommer, med spekulasjoner. http://www.neogaf.co...ad.php?t=571797

A lot of games I listed are just examples, please don't look at them as confirmed games

Big Studios

-Microsoft

RARE Team 1 - ???

343 Team 1 - Halo 5

343 Team 2 - Halo Spin Off

Turn 10 - Forza 5

Microsoft Games Victoria - ???

Microsoft Osaka - ???

Black Tusk - Futuristic shooter

Lionhead Team 1 - Fable MMO

Team Dakota - Project Spark

-Sony

Guerilla Games Team 1 - Killzone Shadowfall

Guerilla Games Team 2 - Fantasy Setting game

Sucker Punch - inFamous Second Son

Sony Japan Team 1- Knack

Sony Japan Team 2 - Puppeteer

Evolution - DriveClub

Team Ico - The Last Guardian

Santa Monica - New AAA IP

Santa Monica Team 2 - God of War 4

Naughty Dog - Uncharted 4

Naughty Dog Team 2 - Last of Us

Polyphony Digital - Gran Turismo 6

Media Molecule - Play Create, Share game (not a Move only game)

San Diego - MLB

SOE Team 1 - Planetside 2 port, DC Universe Online

SOE Team 2 - Everquest Next

3rd Party Contracted

-Microsoft

Remedy - Quantum Break

Crytek - Ryse

Capcom - Dead Rising 3

Double Helix (Microsoft own the IP) - Killer Instinct

inSomniac - Sunset Overdrive

-Sony

Ready at Dawn (Sony own the IP) - The Order 1866

Quantic Dream (Sony own the IP) - The Dark Sorcerer

Kinect, Move, PSN, Vita, XBLA Studios

-Microsoft

Rare Team 2 - Kinect Sports Rivals

Good Science Studio - Kinect Adventures 2

Kids and Lifestyle Entertainment - Kinect Fitness

Playful Learning - Family Kinect game

Twisted Pixel - Lococycle

Platform Next Studios - Kinect game

Leap -???

Lift London - cloud based game or streaming game on tablet

Press Play - Max, Curse of Brotherhood

Soho Productions - Kinect game

BigPark - Kinect Sports 3

Skybox - Sports TV stuff

Microsoft LA - TV production

ConnectedExperiences - Mobile games

Xbox LIVE Productions - XBLA game

Lionhead Team 2 - XBLA or Kinect game (I think their 2nd studio makes smaller games, Fable The Journey, Fable Heroes etc)

-Sony

Sony Japan PSN - Rain

Sony Japan Vita - Freedom Wars, Destiny of Spirits

Bend - Uncharted Vita 2

MediaMolecule Team 2 -Tearaway

Guerilla Camebridge - Killzone Mercenary

Team Siren - Gravity Rush 2

London - PS Eye game or SingStar

3rd Party contracted PSN/Move/Kinect/XBLA/Vita games

-Microsoft

Access Games - D4

Grounding Inc - Crimson Dragon

Capybara Games - Below

Sandbox - Minecraft (also on PC/360/iOS)

Zoe Mode - Powerstar Golf

Business Simulation - Zoo Tycoon

Undead Labs - State of Decay 2

-Sony

Giant Sparrow - Artsy PSN game

Novarama - inVizimals: The Alliance

Double Eleven - Frozen Synapse

Zindagi - Move game

Clap Hanz - Hot Shots Tennis game

Tarsier Studios - new IP, either PSN or Vita

SuperMassive Games - Until Dawn, and PS4 project

DrinkBox - PSN game

Housemarque - Super Stardust spiritual successor for PS4

Honeyslug - Hohokum (also on Vita)

Ovosonico - new IP from Shadows of the Damned director

Games that are not on competitors system, but not published by Sony/MS, these have a high chance of being timed exclusives

-MS

TitanFall (also on PC/360)

Fantasia Music Evolved

Plants vs Zombies Garden Warfare

-Sony

Final Fantasy XIV (also on PC/PS3)

Abe's Oddyssey New and Tasty (also on WiiU/PC)

The Witness (also on PC/iOS)

Transistor

Daylight

Don't Starve

GalakZ

Contrast

Mercenery Kings

Octodad (also on PC)

Secret Ponchos

Ray's the Dead

Outlast

Warframe (also on PC)

Blacklight Retribution (also on PC)

War Thunder (also on PC)

Basement Crawl

Doki Doki Universe

Lords of the Fallen

The Pinball Arcade (also on PS3/360)

Primal Carnage

Project Heart and Soul

Rocketbirds 2

Shadow Warrior

Super Motherload

Tiny Brains

Endret av formkake
Lenke til kommentar

Dere holder på like energisk ennå ser jeg. Blir dere aldri lei? :p

1: Med tanke på hvor populært Steam, XB Live Arcade, Games on demand og andre tjenester har blitt, så er det klart at de som ha discen for å føle at de eier noe er i mindretall. Når man kjøper et spill nedlastbart så blir det feil å si at du leier det. Men om de skulle kutte ut boksens støtte helt om 15 år, og da alle spillene blir ubrukelig (tror jeg ikke, da tror jeg heller de lar folk få beholde spillene offline for evig) så er 200-499 en grei pris for 15 års "leie".

Og om 15 år, så kan nok PCer kjøre XB-spill via emulator eller noe uansett. Bare å laste ned det du vil spille.

2: Slik tankegang er det som holder innovasjon og framgang tilbake. Kanskje de endrer det fordi det kan bli bedre? Det er fortsatt for tidlig å si om hele greia tar en negativ eller positiv utvikling, det får man nok først se om 5-6 år når man ser tilbake. Jeg velger å tro at alle vil ha en sunnere spillbransje, selv om noen gjør dette på dårligere måte enn andre (EAs online pass som skapte mye trøbbel. Har nå gått tilbake på det, heldigvis).

3: Hva skjer om man mister kontoen til banken? Ingen nettbank. Det skal godt gjøres å "miste" kontoen på Xbox. Om du glemmer brukernavn/passord er det din egen feil. Om du hacker/modifiserer boksen på noe vis er det også din egen feil.

Om folk mener de får fjernet kontoen sin uten å ha gjort noe galt, så får man ta det i de individuelle situasjonene. Som oftest kommer det ut ganske kjapt at personen har gjort noe for å fortjene det. Og i Norge har vi heldigvis gode rettigheter på alt (også digitale tjenester), og går man til sak/media/kundesupport og er 100% uskyldig løser det seg nok.

1: Er det nå så populært? Kan man si det er populært når det er et krav om å benytte det for å få spille spillene. Kan man si søvn er populært siden alle mennesker benytter seg av det hver dag? I mine kretser er ikke de tjenestene no populære i alle fall. Steam brukes litt, og mest til spill kjøpt svinbillig på et salg, som man så får dårlig samvittighet for å ha brukt penger på, siden de ikke egentlig interesserer så mye. XBLA kun til spill man kun får via XBLA, og sistnevnte tjeneste har jeg ikke hørt om en gang.

Men uansett, nok om det. Hva så om den typen brukere kanskje er i et lite mindretall? Har deres meninger plutselig ingenting å si siden de er i mindretall? Det er en fryktelig egoistisk holdning. Valgmuligheter som tilfredsstiller begge parter er alltid bra, det er slik forhold fungerer, og det er slik to parter blir enig i alle sammenhenger. Man kommer frem til et kompromiss.

2: Ja, det kan du ha rett i, men er det virkelig nødvendig med innovasjon kun for innovasjonens del? Burde ikke begrepet innovasjon ha en litt mer seriøs betydning enn det å være noe du kan hake av for i listen over ditt produkts funksjoner?

Du har nok rett i at alle ønsker en sunnere spillindustri, men det er mange forskjellige meninger om hva den sunnheten innebærer. Vil si det er et tydelig tegn, når så mange reagerer negativt, at denne "innovasjonen" ikke var det riktige. Og det er jo forsåvidt litt forståelig. Kan man kalle det et sunnhetstegn at en industri prøver å være mer kontrollerende? Eller er det mer et symptom på sykdommen?

3: Og poenget med dette var?

Klart det er veldig vanskelig å miste en slik konto, men det er ikke umulig. Du nevner jo selv potensielle måter. Ja de måtene å miste den på er din egen skyld, men hvis du mister en spillplate så er det jo din egen skyld det også, med mindre noen stjal den, i hvilket tilfelle Norge har lover som beskytter deg.

Ja det er ikke like sansynlig å miste en konto som å miste en plate, men hvis det først skjer er det et mye mer alvorlig tap. Så igjen, ser ikke helt hva poenget her var, eller poenget med hele dette "mistet"-temaet for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Ja, ja nye konsoller. Tipper det blir å handle både ps4 og xbox one på Ellkjøp samtidig med 30 dagers angrerett. Da kan man få testa litt demoer og spill og levert tilbake den man trives minst med.

Jeg vil si det på den måten at det spillet som har en best opplevelse på GTA-V får min stemme. For meg er det faktisk INNHOLDET som får fokus. Jeg driter i om det står Sont eller Microsoft på boksen. Regner med at jeg er i mindertall her blant det sterke religiøse fanboisene.

Endret av mazeking_InnleggNO
Lenke til kommentar

Hvordan blir det med "Cloud" på Xbox One kontra PS4? Microsoft reklamerer veldig mye for kraften som finnes i en online-rettet fremtid, mens Sony nærmest ikke skriver noe om dette. Hva skjer om de lager samme spillet, men Xbox One bruker kraften fra "Cloud" (om det er noe), og Sony velger å ikke gjøre det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...