Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Halo 5 er faktisk høydepunktet, og selve hjørnesteinen for Xbox One kjøpet mitt. Men så fikk jeg jo Halo samlingen i tillegg som en salig bonus. Synd Reach enda ikke er å oppdrive i noen form enda på konsollen, herlig spill!

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns Reach enda ikke er å oppdrive i noen form enda på konsollen, herlig spill!

Reach var fantastisk ja, det som virkelig tok meg på senga med det spillet var slutten. Det har sikkert blitt gjort før, men ikke i noen spill som jeg har spilt før, en utrolig intens og mektig opplevelse. Om en trekker fra wow faktoren fra de 2 første spillene så er nok reach det beste spillet i serien for min del vertfall :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enn så lenge har "sauene" fått det som de vil, uten at man ser noen positiv effekt for oss XO-eiere som ønsket å gå all-digital.

"Dere" er i klart undertall og det er derfor de endret det. Takk faen for at MS gikk bort fra ideen om å alltid måte være på nett.

Ble de belønnet for det? Nei.

MS kan tilby bedre kontroller, bedre eksklusive spill, bedre økosystem, sett fra et nøytralt ståsted er det ikke mange punkter PS scorer bedre på, allikevel er PS langt langt langt foran mtp salgstall... Det henger ikke på greip rett og slett mtp hvordan Sony har operert, særlig i forrige generasjon. Den eneste forklaringen er flokkmentalitet, der man velger etter merke istedenfor kvalitet.

Vel, til forskjell fra 360 har XO eiere nå mulighetet til å kjøpe ALT innhold digitalt, så ikke klag. Og den konkurransen du etterlyser som skal føre til billigere digitale priser ville hvertfall ikke skjedd om MS ville fått enerett til å publisere innhold på maskinen. Nå har man hverfall konkurranse i det fysiske markedet, at du er lat og ikke gidder å bytte plate får bli ditt problem.

L-O-L.

Microsoft tilby bedre spill? Playstation 4 har faktisk flere spill enn Xbox One denne generasjonen, både indie-spill og storspill, og disse spillene har like gode karakterer på Metacritic som Xbox One sine eksklusive spill, om ikke bedre.

Haha, jaja, du får kose deg da med SDF-gjengen og spille de opphypa dritt-spillene som får plusspoeng så fort de blir lansert eksklusivt til pleisteisjen. Kvalitet > Kvantitet.

Nå fremover skal jeg kose meg med årets spill, Halo 5.

Du hadde forgudet alle disse spillene om de var eksklusive til Xbox.

Endret av Windoge
Lenke til kommentar

Du hadde forgudet alle disse spillene om de var eksklusive til Xbox.

På hvilket grunnlag? De hadde sannsynligvis vært bedre mtp online-funksjonalitet, og du hadde fått spilt de med en bedre kontroller, ellers tror jeg de ikke hadde vært så forskjellige...

Endret av Colin.
Lenke til kommentar

Kan dere fjerne meg (og egentlig hele pyramiden) med neste svar? Er lei av å få varsel for at noen har svart meg når det er samme kjedelige diskusjonen som går om og om igjen, og uten at det er et direkte svar på mine kommentarer for 3 dager siden.

@Colin. Takk!

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Er synd Xbox sliter såpass som dem gjør.

Det der tror jeg ikke på et sekund på at du mener. :roll:
Sliter vel omtrent like mye (eller lite) som som det PS3 gjorde. Eller verre, i og med at de ikke har et års forsprang å vise til denne gangen.

ps4-sales1.jpg

Endret av K2D
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vært innom endel forskjellige Elkjøp regioner i det siste. Det bugner over med Xbox One konsoller,tilbehør og spill. Mens det er veldig ofte rimelig tomt for PlayStation 4 konsoller,tilbehør og spill. Men hvor det kommer påfyll som forsvinner rimelig fort.

Lager beholdningen til Fallout 4 viser nok også et bilde av dette. Men da igjen så har PlayStation vært kjært for nordmenn i mange år.

KuJbKwx.jpg

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Enn så lenge har "sauene" fått det som de vil, uten at man ser noen positiv effekt for oss XO-eiere som ønsket å gå all-digital.

"Dere" er i klart undertall og det er derfor de endret det. Takk faen for at MS gikk bort fra ideen om å alltid måte være på nett. 

Endelig kom det noe innovasjon og utvikling på konsolmarkedet, så begynner folk å grine for at man må være online. Å nei, hvis jeg er i en ubåt kan jeg ikke bruke Xbox One.

Det er ofte de som er uenig som skriker høyest. Jeg har i ettertid hørt fra flere som synes det var dumt at de gikk bort fra dette, en at folk som sier jippi det forsvant, når jeg snakker med folk som bruker Xbox One.

Det var ikke forbrukerne som klarte å presse gjennom endringen, så der må jeg skuffe deg.

Det var kjeder som GameStop, som lever av salg av brukte spill, som rett og slett nektet å selge konsollen hvis det ikke skulle gå an og selge brukte spill.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Endelig kom det noe innovasjon og utvikling på konsolmarkedet, så begynner folk å grine for at man må være online. Å nei, hvis jeg er i en ubåt kan jeg ikke bruke Xbox One.

Det er ofte de som er uenig som skriker høyest. Jeg har i ettertid hørt fra flere som synes det var dumt at de gikk bort fra dette, en at folk som sier jippi det forsvant, når jeg snakker med folk som bruker Xbox One.

Det var ikke forbrukerne som klarte å presse gjennom endringen, så der må jeg skuffe deg.

Det var kjeder som GameStop, som lever av salg av brukte spill, som rett og slett nektet å selge konsollen hvis det ikke skulle gå an og selge brukte spill.

Innovasjon og utvikling er verdiløst om det ikke er noe noen ønsker eller har bruk for, og om man ikke er i stand til å vise folk at det er verdt alt det man må ofre. Når Microsoft ga konsollen flere begrensninger, samtidig som de kom med veldig lite konkret til å veie opp for dette sier det seg selv at folk ikke blir særlig imponert. Det samme gjelder å prakke på folk dyrt ekstrautstyr uten å vise noen spill som rettferdiggjør det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Innovasjon og utvikling er verdiløst om det ikke er noe noen ønsker eller har bruk for, og om man ikke er i stand til å vise folk at det er verdt alt det man må ofre. Når Microsoft ga konsollen flere begrensninger, samtidig som de kom med veldig lite konkret til å veie opp for dette sier det seg selv at folk ikke blir særlig imponert. Det samme gjelder å prakke på folk dyrt ekstrautstyr uten å vise noen spill som rettferdiggjør det. 

Det spiller liten rolle hva man mener alt i alt i alt når grunnen til at det ble kansellert er press fra spillbutikk kjedene som truet med å ikke selge den da de følte seg truet av innovasjonen. Det hadde lite med om forbrukeren ville ha det eller ikke.

Hva var de store begrensningene? at man må være online? i 2014?

At man kan putte spill platen i spilleren og gjøre den om til en digital kopi, slik at man ikke trenger å skifte plater hele tiden for å skifte  spill.

At jeg kan benytte meg av tilbud på fysiske spill og få de gjort om til digitalt, i stedet for å måtte betale fullpris for den digitale utgaven?

At det fysiske spillet som jeg har kjøpt og gjort digitalt, kan jeg bruke på alle Xboxer jeg logger meg på uten at jeg må passe på å ha med meg platen over alt.

At jeg ikke kan reise til andre siden av landet og lever en platen til en venn som vil låne et spill, men må i stedet trykke på en knapp hjemme i min egen stue for å låne det vekk.

Jeg har flere ganger sett nye ting og tenkt at dette er dumt og ubrukelig, men etter å ha testet det så har det blitt uunnværlig. Slik er det ofte med utvikling. Men for noen er de fysiske platene tydelig vis en hellig ku.

Hvis det er Kinect du kaller ekstra utstyr, så er Xbox for meg en mye dårligere opplevelse uten Kinect.

Folk klagde på at Xbox ble levert med Kinect, samtidig som Sony ikke klarte å produsere nok PS4 kameraer til å dekke etterspørselen.

Kinect kan gjøre veldig mye, og ved å gjøre den til en del av Xboxen kunne utvikleren endt opp med og kunne gjøre kule tung med den. Nå når den er tatt vekk, blir det mindre interessant å bruke den, da man ikke vet om kundene har den.

Det mest kreative og innovative spillene kommer for tiden fra indi utviklere. Tenk på alle de crazy tingen de kunne fått til med Kinect etter hvert.

Men det er greit at de som klager vet bedre, og går ut med uttalelser som at ingen bruker en spill konsoll til å se på video eller høre på musikk. En spill konsoll skal kun brukes til spilling.

Samtidig viste data fra Xbox 360, før One ble lansert, at Xbox 360 ble brukt til disse andre tingene i nærmer 50% av tiden.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det spiller liten rolle hva man mener alt i alt i alt når grunnen til at det ble kansellert er press fra spillbutikk kjedene som truet med å ikke selge den da de følte seg truet av innovasjonen. Det hadde lite med om forbrukeren ville ha det eller ikke.

Du må nesten dokumentere at det hadde lite med forbrukernes ønsker å gjøre. Microsoft gikk tilsynelatende på en kjempesmell fordi forbrukerne ikke var fornøyd med begrensningene Microsoft prøvde å prakke på dem, og har kjøpt deretter.

Hva var de store begrensningene? at man må være online? i 2014?

At man kan putte spill platen i spilleren og gjøre den om til en digital kopi, slik at man ikke trenger å skifte plater hele tiden for å skifte  spill.

At jeg kan benytte meg av tilbud på fysiske spill og få de gjort om til digitalt, i stedet for å måtte betale fullpris for den digitale utgaven?

At det fysiske spillet som jeg har kjøpt og gjort digitalt, kan jeg bruke på alle Xboxer jeg logger meg på uten at jeg må passe på å ha med meg platen over alt.

At jeg ikke kan reise til andre siden av landet og lever en platen til en venn som vil låne et spill, men må i stedet trykke på en knapp hjemme i min egen stue for å låne det vekk.

For mange er det en relativt stor begrensning å alltid måtte være online, særlig når mulighetene tilsynelatende ikke lenger er muligheter, men påbud. Nå har vell store deler av hva Microsoft egentlig ville gi av fordeler vært temmelig diffust og vagt, noe som igjen er en god grunn til at folk ikke aksepterte innstramminger i deres friheter. 

Ellers så er ikke problemet mulighetene du nevner men påbudene, og jeg mistenker at du har fulgt såpass med at også du forstår at det er sistnevnte som er problemet, ikke førstnevnte. Jeg kan allerede i dag kjøpe spill digitalt på alle aktuelle platformer. Om det var veldig viktig for mange å gjøre de fysiske kopiene digitale kan det godt tenkes at det kunne vært løst på en måte som ikke gjorde de fysiske kopiene verdiløse, og som tillot oss å låne, bytte og selge spill. Og ja, noen av oss, selv i 2014, benytter oss av disse frihetene. Noen av oss trenger ikke en gang å reise til andre siden av landet når vi gjør det. 

Jeg har flere ganger sett nye ting og tenkt at dette er dumt og ubrukelig, men etter å ha testet det så har det blitt uunnværlig. Slik er det ofte med utvikling. Men for noen er de fysiske platene tydelig vis en hellig ku.

Det tror jeg ikke, men når påbudene og begrensningene blir større enn fordelene for mange er det klart at utviklingen ikke er positiv. For sånn er det faktisk, all utvikling er ikke positiv.

Hvis det er Kinect du kaller ekstra utstyr, så er Xbox for meg en mye dårligere opplevelse uten Kinect.

Folk klagde på at Xbox ble levert med Kinect, samtidig som Sony ikke klarte å produsere nok PS4 kameraer til å dekke etterspørselen.

Kinect kan gjøre veldig mye, og ved å gjøre den til en del av Xboxen kunne utvikleren endt opp med og kunne gjøre kule tung med den. Nå når den er tatt vekk, blir det mindre interessant å bruke den, da man ikke vet om kundene har den.

Det mest kreative og innovative spillene kommer for tiden fra indi utviklere. Tenk på alle de crazy tingen de kunne fått til med Kinect etter hvert.

Folk ville vell ikke betale ekstra for noe de ikke hadde noe glede av. Feilen her ligger først og fremst hos Microsoft som lanserte tilleggsutstyr og gjorde det obligatorisk, uten å på forhånd vise forbrukerne at dette var noe de ville få stor glede av. Jeg er enig i at Kinect virkelig kunne blitt spennende og interessant, men det nytter ikke å kreve tusenlappen ekstra fra forbrukerne på forhånd og komme med "kanskje, tenk om, og i fremtiden". 

Igjen så ligger mye av problemet i at Microsoft kom med begrensninger og ekstrautgifter uten å tilby muligheter ekstraunderholdning i tilstrekkelig grad. 

Men det er greit at de som klager vet bedre, og går ut med uttalelser som at ingen bruker en spill konsoll til å se på video eller høre på musikk. En spill konsoll skal kun brukes til spilling.

Samtidig viste data fra Xbox 360, før One ble lansert, at Xbox 360 ble brukt til disse andre tingene i nærmer 50% av tiden.

Hvem sier dette?

Lenke til kommentar

Vært innom endel forskjellige Elkjøp regioner i det siste. Det bugner over med Xbox One konsoller,tilbehør og spill. Mens det er veldig ofte rimelig tomt for PlayStation 4 konsoller,tilbehør og spill. Men hvor det kommer påfyll som forsvinner rimelig fort.

Lager beholdningen til Fallout 4 viser nok også et bilde av dette. Men da igjen så har PlayStation vært kjært for nordmenn i mange år.

KuJbKwx.jpg

Ikke overraskende, er mange flere som har ps4. Jeg personlig kjenner 20++ som har (navn jeg kom på i farta er sikkert 3X mer folk.) Mens hvis jeg tenker sikkelig hardt så tror jeg dama til en tidligere arbeidskollega har en xbone. Så ja i Norge og i resten av verden er PS4 den dominerende uten tvil. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...