Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

1) MS kan tilby bedre kontroller, bedre eksklusive spill, bedre økosystem

2) sett fra et nøytralt ståsted er det ikke mange punkter PS scorer bedre på

1) Hvem mener at MS har bedre ditt og datt? Elsker 360-kontrolleren, hater den nye. Ekslusive spill? Elsker Forza, Elsker Bloodborn - Halo / Uncharered driter jeg en lang gang i. Her snakker jeg om meg, ikke andre!

2) Hvem er så disse nøytrale og hvordan skal det måles? Du er så langt fra nøytral som man får det iallfall. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enn så lenge har "sauene" fått det som de vil, uten at man ser noen positiv effekt for oss XO-eiere som ønsket å gå all-digital.

"Dere" er i klart undertall og det er derfor de endret det. Takk faen for at MS gikk bort fra ideen om å alltid måte være på nett. 

Ble de belønnet for det? Nei.

MS kan tilby bedre kontroller, bedre eksklusive spill, bedre økosystem, sett fra et nøytralt ståsted er det ikke mange punkter PS scorer bedre på, allikevel er PS langt langt langt foran mtp salgstall... Det henger ikke på greip rett og slett mtp hvordan Sony har operert, særlig i forrige generasjon. Den eneste forklaringen er flokkmentalitet, der man velger etter merke istedenfor kvalitet.

De ble vell belønnet ved at de unngikk den fiaskoen det fort kunne blitt om de ikke hadde tatt tilbakemeldingene til seg. Når Microsoft tilsynelatende bygget konseptet sitt rundt ting folk ikke ville ha virker det rart om man skulle forvente noen større belønning for å droppe den visjonen, etter å ha tviholdt på den lenge. 

Ellers så er jeg enig i at "gammel vane" nok er en del av grunnen til at Sony gjør det så bra på konsollfronten, men punktene du lister opp om at One er bedre er tross alt veldig subjektive. Det eneste punktet jeg kan komme på som er tilnærmet helt objektivt må være ytelse, og der trekker Sony åpenbart det lengste strået, selv om forskjellen ofte er ganske liten. 

Ellers tror jeg mye av forklaringen ligger i hvordan Microsoft mer eller mindre snublet inn i denne generasjonen, med visjoner, begrensninger og ekstrautstyr de færreste var interesserte i, og hvordan de har måtte trekke seg på punkt etter punkt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Lord Nuker: Det Colin. snakker om er at hvis Microsoft sin opprinnelige plan ikke hadde blitt endret, så kunne man kjøpt fysiske spill og regsitrert de med plate. Deretter hadde man aldri trengt å putte inn platen igjen. Da får Microsoft på en måte (mer) konkurranse på digitale spill..  og da kunne man fått helt nye spill på tilbud, og deretter hatt dem "digitalt". Slik det er nå må jeg si meg enig med Colin., for jeg har aldri funnet noen tilbud på nye digitale spill.

That being said.. jeg er veldig fornøyd med ståa sånn som den er nå. Har ingen problemer med å betale $60 for nye spill, og spesielt ikke når jeg kan dele digitale spill med en venn. Syns det er veldig kjekt, jeg. :p

Det er absolutt ingenting som nekter microsoft i å gjøre dette i dag! Dessutten var MS sitt utgangspunkt en drevfri maskin, noe som fikk forbrukerne til å reagere, det er ikke alle som er såpass priviligerte på nett som her til lands, en del land operer faktisk med datakvoter enda! Og enda verre var kravet om at man måtte registrere maskinen på nett en gang i døgnet, hvis ikke ville ikke spillene fungere, hva hjelper det da med digitale spill? For mitt vedkommende ville ikke dette bydd på noen særlige problemer, men igjen, alle er ikke like heldige som oss.

Lenke til kommentar

Enn så lenge har "sauene" fått det som de vil, uten at man ser noen positiv effekt for oss XO-eiere som ønsket å gå all-digital.

"Dere" er i klart undertall og det er derfor de endret det. Takk faen for at MS gikk bort fra ideen om å alltid måte være på nett. 

MS kan tilby bedre kontroller, bedre eksklusive spill, bedre økosystem, sett fra et nøytralt ståsted er det ikke mange punkter PS scorer bedre på, allikevel er PS langt langt langt foran mtp salgstall... Det henger ikke på greip rett og slett mtp hvordan Sony har operert, særlig i forrige generasjon. Den eneste forklaringen er flokkmentalitet, der man velger etter merke istedenfor kvalitet.

Du sier ms kan tilby bedre spill? dette er basert på din mening...

xbox one har ikke ett eneste eksklusivt spill som frister så langt, halo ble bare noe vas etter det første spillet, gears of war var gøy en periode (men spillserien ble oppbrukt), forza blir masseprodusert med minimale forandringer (gidder ikke nevne de Xbox eksklusive spilla som nå er på pc)

Spill som feks bloodborne, uncharted, god of war, ratchet & clank (bare for å nevne noen) er mye bedre enn noe av det som ms har å by på etter min mening

jeg har hatt begge konsollene siden første konsollen fra sony og første fra ms

(x1 ble en støvsamler som ble solgt etter å ha stått i tv benken i 2mnd uten bruk)

Og btw os`et til xbox one er bare rot, kan og nevne att jeg hverken liker win8 eller win10 på pc(gikk tilbake til win7), liker mye bedre os`et til ps4 da dette er simpelt og enkelt å navigere

Jeg blir nokk stempla fanboy etter dette nå, but who cares :tease:

Det du drar opp att sony dreit seg ut sist generasjon gang på gang er gammelt nytt, btw ms dreit seg lodrett ut med tap på flere billioner med rrod på 360, og de prøvte å få online only på x1 som bare er noe tull med tanke på att kun ca 30-40% av jordas befolkning har stabilt internett på en daglig basis, ikke alle har den luksusen vi har her i landet, og ikke alle er på nett her i lille norge heller....

Sony har retta opp de fleste feila, psn er MYE mer stabilt og de har levert en bra konsoll, så forstår meg godt på att flere og flere kjøper ps4

Ps: du bør heller vurdere å bli bonde da du er ekspert på flokkmentalitet :wee:

• Liker 6
Lenke til kommentar

Vel, til forskjell fra 360 har XO eiere nå mulighetet til å kjøpe ALT innhold digitalt, så ikke klag. Og den konkurransen du etterlyser som skal føre til billigere digitale priser ville hvertfall ikke skjedd om MS ville fått enerett til å publisere innhold på maskinen. Nå har man hverfall konkurranse i det fysiske markedet, at du er lat og ikke gidder å bytte plate får bli ditt problem.

L-O-L.

Microsoft tilby bedre spill? Playstation 4 har faktisk flere spill enn Xbox One denne generasjonen, både indie-spill og storspill, og disse spillene har like gode karakterer på Metacritic som Xbox One sine eksklusive spill, om ikke bedre.

Lenke til kommentar

Microsoft tilby bedre spill? Playstation 4 har faktisk flere spill enn Xbox One denne generasjonen, både indie-spill og storspill, og disse spillene har like gode karakterer på Metacritic som Xbox One sine eksklusive spill, om ikke bedre.

Enig der. Ikke så mange spill som er så unike at de er verdt kjøp av en ekstra boks.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Folkens!?!?!? Noen som vet om det beste nettstedet å bestille rock band 4 ifra utlandet? Mht pris, garanti og sendetid. Har funnet ut at det er helt tomt for rock band 4 , med trommer og gitar,  i Norge..PS4/XBox one spiller ingen rolle. Setter utrolig pris på hjelp har aldri bestilt fra utlandet før! Så mange valg, so little time.

"Seven were given to the men, but they were all deceived, for another rock band was made"

Endret av JTT
Lenke til kommentar

Folkens!?!?!? Noen som vet om det beste nettstedet å bestille rock band 4 ifra utlandet? Mht pris, garanti og sendetid. Har funnet ut at det er helt tomt for rock band 4 , med trommer og gitar,  i Norge..PS4/XBox one spiller ingen rolle. Setter utrolig pris på hjelp har aldri bestilt fra utlandet før! Så mange valg, so little time.

"Seven were given to the men, but they were all deceived, for another rock band was made"

her er begge:

http://www.amazon.com/Rock-Band-Band-Box-Bundle-4/dp/B00Z9HS4Z2/ref=pd_sim_sbs_63_1?ie=UTF8&dpID=51zcS0BFCrL&dpSrc=sims&preST=_AC_UL160_SR160%2C160_&refRID=09DEECVHE3FR7HF452BE

&

http://www.amazon.com/gp/product/B00Z9HS664?keywords=rock%20band%204&qid=1445862319&ref_=sr_1_2&s=videogames&sr=1-2

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, til forskjell fra 360 har XO eiere nå mulighetet til å kjøpe ALT innhold digitalt, så ikke klag. Og den konkurransen du etterlyser som skal føre til billigere digitale priser ville hvertfall ikke skjedd om MS ville fått enerett til å publisere innhold på maskinen. Nå har man hverfall konkurranse i det fysiske markedet, at du er lat og ikke gidder å bytte plate får bli ditt problem.

L-O-L.

Haha, jaja, du får kose deg da med SDF-gjengen og spille de opphypa dritt-spillene som får plusspoeng så fort de blir lansert eksklusivt til pleisteisjen. Kvalitet > Kvantitet.

Nå fremover skal jeg kose meg med årets spill, Halo 5.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kan varmt anbefale ignore funksjonen til forumet. Endel brukere blokkert og alt ser straks så mye bedre ut her slik.

Neste store multiplatform AAA spill som kommer nå er vel COD og Fallout 4? Skal bli spennende å se hvordan dem vil bli. Blir det forskjeller eller går dem for console parity? Spennende :)

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Morsomt hvor stor "krangling"og diskusjon på nett det blir mellom bittesmå forskjeller på konsollene. Mens på PC så er det stoore forskjeller da ikke alle har kraftig nok bygg til å kjøre alt på maks, og må ofre litt her og litt der. Der har de jo flere muligheter også, og velge selv hva man vil prioritere.

Litt rart bare :p

Lenke til kommentar

Kan varmt anbefale ignore funksjonen til forumet. Endel brukere blokkert og alt ser straks så mye bedre ut her slik.

Neste store multiplatform AAA spill som kommer nå er vel COD og Fallout 4? Skal bli spennende å se hvordan dem vil bli. Blir det forskjeller eller går dem for console parity? Spennende :)

Mener å ha lest at fallout 4 blir 1080@30 på begge konsollene :)

Edit: her: http://www.gamespot.com/articles/fallout-4-will-run-1080p-30fps-on-ps4-xbox-one-pc-/1100-6428362/

Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar

Du får kose deg med Halo 5, Colin. Kan forsikre deg om at jeg ikke kommer til å misunne deg.

Har egentlig aldri vært noen fan av Halo-serien, hadde Halo 2 på Xbox, men tror ikke jeg spilte det en eneste gang.

Synes det blir altfor mye Sci-Fi. Har ikke rørt COD siden alt ble så ultra-moderne der heller...

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...