Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forklar hva som var positivt da! Kom igjen. Forklar hva "sauene" ødela. Forklar hvorfor de ikke har hovedansvaret for sine egne priser.

Det som kunne blitt positivt var at digitale priser ville blitt mer levelige, slik man ser hva gjelder fysiske. Konkurranse er bra for forbrukerne, nå er det ingen konkurranse. "Sauene" ødela muligheten for god konkurranse. Microsoft har selvfølgelig hovedansvar for egne priser, men man kan ikke forvente, ei heller kritisere dem, for at dem ikke velger å sette ned prisene, når det ikke finnes konkurranse! Microsoft tok et stort og spennede steg ved launchen, for så å finne ut at det kanskje ikke lønner seg å gå foran som et godt eksempel i en industri bestående av bortskjemte "sauer". Allikevel, til tross for hva Microsoft foretok seg, er det fortsatt de som henger etter så det suser. At et selskap som Sony leder ann i industrien er en skam mtp hva de har foretatt seg. 

pmBDg6e.jpg

• Liker 5
Lenke til kommentar

Man må lete etter de virkelig gode tilbudene. Men fysisk vil som regel alltid være billigere, derfor folk reagerte. 

Fysisk vil som regel alltid være billigere sier du. Bare tenk over det faktumet. Skulle det ikke vært motsatt? Det som irriterer meg at digitalt skal være dyrere enn fysisk, det fins ingen god grunn til at det skal være sånn, og hadde Microsoft stått på sitt med hva de ville gjøre så hadde man kanskje gått en lysere tid i møte når det kom til prising av digitale spill, da flere ville kjøpt digitalt.

Av det eg kan huske hadde både MS og EA eit intensiv om at digitale spill skulle koste minst 60 dollar. Den lysare tida du sikter til var MS i eventyret om bukken og havresekken. Det kom mange kumspring i etterkant der MS lovde gull og grønne skoger utan å vise til noko handfast. Den hellige gral var vel at 10 venner kunne dele eit digitalt spill saman når ein hadde betalt for det. For meg såg det ut som om di rodde febrilsk utan å få åra ned i vannet.

Uannsett korleis ein vrir på dette står MS fritt til å selge digitale spill billigare enn fysiske om det var intensjonen fra starten av. Det er ingen problem å innføre fordeler med digitale spill som at 9 venner kan spille ditt spill og omvendt(dvs viss MS får alle andre spillutgivere med på det da). Om ikkje anna kan jo MS la deg og 9 venner spille alle eksklusive digitale spill og omvendt. 

Men ein ting skal eg vere enig med deg i. Digitale spill burde være mykje billigare enn fysiske. 

Lenke til kommentar

Kan det være bevisst da?

London innbyggere i 1800 er ca. 1 million. Paris under franske revolusjonen ca. 600.000. Det var jo naturlig nok flere som tok til gatene under en revolusjon....

Men igjen... Det hadde nok vært flere folk i gatene i London. Som nevnt, byen ser litt død ut...

Er AC fan og fått tak i syndicate, men får ikke spilt det før over helga. Så da får jeg vel se hvor mye det har å si for gameplayet.

Lenke til kommentar

Bevisst? Det er da mer folk i gatene i Tromsø på en hverdag enn det der, og vi har litt over 70.000 innbyggere.. Har ikke tenkt å kjøpe det uansett pga. Unity-floppen i fjor og at jeg er litt mettet av serien, men dette er jo en gigantisk nedtur!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bevisst? Det er da mer folk i gatene i Tromsø på en hverdag enn det der, og vi har litt over 70.000 innbyggere.. Har ikke tenkt å kjøpe det uansett pga. Unity-floppen i fjor og at jeg er litt mettet av serien, men dette er jo en gigantisk nedtur!

Ja. Jeg og ser at det er en skivebom i antall folk, men er vel ikke urettelig. Sånn mtp. Unity så ble jo det veldig bra etter hvert. Har selv fullført det og syns det var et bra spill selv om det hadde en trang fødsel. Men jeg avventer med å avgjøre om folkemengden betyr så mye når jeg selv får testa det.

En YouTubevideo sier meg lite om hvordan det føles ut når man spiller det.

(nå skal det nevnes at Black flag er det beste assassins creed spillet til nå og det hadde ikke enorme folkemengder i byene så det er på ingen måte avgjørende for min del)

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Skal si meg enig i at folkemengden ikke er avgjørende for om spillet er bra. Har selv Brotherhood som min favoritt, men jeg tror det handler litt om hvor "gøy" det var å spille spillene også. Jeg er blitt mer og mer mettet for hvert eneste spill nå. Unity var gøy det, men etter alle feilene la jeg det på hylla. Tror jeg har rundt 80% igjen av det og det blir vel spilt ferdig neste gang jeg får lyst å spille AC. 

Lenke til kommentar

Jeg utfordrer alle dere som mener det finnes konkurranse om å finne nye billige digitale spill til tilbudspris. Go ahead! 

Lykke til! 

Jeg pleier vanligvis å være god på å finne slike sider, men jeg kan ha oversett noe jeg også, jeg er ikke perfekt bare så det er sagt! 

Billig live fås her: xboxliveuk76.com

Billige digitale nye spill fås her: ? 

Enn så lenge har "sauene" fått det som de vil, uten at man ser noen positiv effekt for oss XO-eiere som ønsket å gå all-digital.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Enn så lenge har "sauene" fått det som de vil, uten at man ser noen positiv effekt for oss XO-eiere som ønsket å gå all-digital.

"Dere" er i klart undertall og det er derfor de endret det. Takk faen for at MS gikk bort fra ideen om å alltid måte være på nett. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Vel, til forskjell fra 360 har XO eiere nå mulighetet til å kjøpe ALT innhold digitalt, så ikke klag. Og den konkurransen du etterlyser som skal føre til billigere digitale priser ville hvertfall ikke skjedd om MS ville fått enerett til å publisere innhold på maskinen. Nå har man hverfall konkurranse i det fysiske markedet, at du er lat og ikke gidder å bytte plate får bli ditt problem.

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke begriper er hvorfor dette må diskuteres opp og ned i mente i denne tråden. Kan det ikke heller opprettes en egen tråd i Microsoft delen av forumet? Der man kan diskutere videre med de som åpenbart har samme syn om MS sitt valg om å endre konseptet Xbox One?

Å bruke ordene "sau" og "saueflokk" får nesten dette forumet til å havne ned på IT Avisen-kommentarfelt nivå, og det er synd.

• Liker 2
Lenke til kommentar

En ting jeg ikke begriper er hvorfor dette må diskuteres opp og ned i mente i denne tråden. Kan det ikke heller opprettes en egen tråd i Microsoft delen av forumet? Der man kan diskutere videre med de som åpenbart har samme syn om MS sitt valg om å endre konseptet Xbox One?

Å bruke ordene "sau" og "saueflokk" får nesten dette forumet til å havne ned på IT Avisen-kommentarfelt nivå, og det er synd.

Noen har dessverre behov for å bruke slike merkelapper  :) Og er enig, det er regelrett trist å lese kommentarfeltene på ITavisen i blant...

Lenke til kommentar

Lord Nuker: Det Colin. snakker om er at hvis Microsoft sin opprinnelige plan ikke hadde blitt endret, så kunne man kjøpt fysiske spill og regsitrert de med plate. Deretter hadde man aldri trengt å putte inn platen igjen. Da får Microsoft på en måte (mer) konkurranse på digitale spill..  og da kunne man fått helt nye spill på tilbud, og deretter hatt dem "digitalt". Slik det er nå må jeg si meg enig med Colin., for jeg har aldri funnet noen tilbud på nye digitale spill.

That being said.. jeg er veldig fornøyd med ståa sånn som den er nå. Har ingen problemer med å betale $60 for nye spill, og spesielt ikke når jeg kan dele digitale spill med en venn. Syns det er veldig kjekt, jeg. :p

Lenke til kommentar

"Dere" er i klart undertall og det er derfor de endret det. Takk faen for at MS gikk bort fra ideen om å alltid måte være på nett. 

Ble de belønnet for det? Nei.

MS kan tilby bedre kontroller, bedre eksklusive spill, bedre økosystem, sett fra et nøytralt ståsted er det ikke mange punkter PS scorer bedre på, allikevel er PS langt langt langt foran mtp salgstall... Det henger ikke på greip rett og slett mtp hvordan Sony har operert, særlig i forrige generasjon. Den eneste forklaringen er flokkmentalitet, der man velger etter merke istedenfor kvalitet.

Vel, til forskjell fra 360 har XO eiere nå mulighetet til å kjøpe ALT innhold digitalt, så ikke klag. Og den konkurransen du etterlyser som skal føre til billigere digitale priser ville hvertfall ikke skjedd om MS ville fått enerett til å publisere innhold på maskinen. Nå har man hverfall konkurranse i det fysiske markedet, at du er lat og ikke gidder å bytte plate får bli ditt problem.

L-O-L.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...