Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Hver for seg, da er det jo som det er nå... Hvor finner man f.eks Halo 5 til elkjøps 349 tilbud digitalt...? Noen butikker som har hatt tilbud på Halo 5 digitalt noen steder? Jeg har aldri kommet over noen nye spill som kan fås på tilbud digitalt. Hvor er de butikkene da? 

Men det var jo det du klaget på over at du ikke fikk over her. Plater som ikke er verdt noe, men som blir en digital kopi på konsollen. 

Nei, jeg får ikke det, for samme pris som jeg kunne fått om den fysiske versjonen ble registrert som en digital. Da hadde jeg hatt Halo 5 for 349kr som digital versjon klar til nedlastning... nå må jeg isteden punge ut 549kr.

Bare denne lille saken kunne blitt håndtert enkelt om det hadde vært et krav om registrering av fysiske spill. Istedenfor er det nå sånn at man må betale dyrt uansett for nye spill om man ønsker dem digitalt.

Man kan hevde at dette "sauene" sto føre skadet både brukere av digitalt og utviklere, da man holder liv i butikker som mellomledd, som skal tjene sin andel på spill. Jeg foretrekker heller å gi penger til utviklerne av spill jeg liker enn å måtte gi en prosentandel av de pengene til butikker. Men sånn er det nå, butikkene tjener grovt på spill og utviklere får mindre. "Sauene" gjorde en god jobb ved å hindre potensiell større og bedre utvikling av spill. Det beste på sikt, for forbrukere og utviklere, er at fysikse spill blir utfaset, jo fortere jo bedre. 

Så får nostalgikerne ta seg en bolle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hadde man kunne fått spillet for 349kr fysisk så måtte også Microsoft justert prisene på markedsplassen... da hadde dem faktisk fått en konkurranse, noe som hadde vært bra! Nå får de ingen konkurranse, pga "sauene"... Microsoft tar det de vet de kan få for spillet digitalt, de kunne like godt satt det til 1000kr og folk hadde kjøpt det, pga det fins ingen konkurranse til markedsplassen, ingen virkelig konkurranse, det er problemet!!! OG JEG HAR KLAGET OVER AT MICROSOFT FEIGET UT!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Men hadde man kunne fått spillet for 349kr fysisk så måtte også Microsoft justert prisene på markedsplassen... da hadde dem faktisk fått en konkurranse, noe som hadde vært bra! Nå får de ingen konkurranse, pga "sauene"... Microsoft tar det de vet de kan få for spillet digitalt, de kunne like godt satt det til 1000kr og folk hadde kjøpt det, pga det fins ingen konkurranse til markedsplassen, ingen virkelig konkurranse, det er problemet!!! OG JEG HAR KLAGET OVER AT MICROSOFT FEIGET UT!!!

Komplett solgte nå Halo5 til 329,- eller hva det var i et timesalg for en liten stund tilbake, du må bare følge med på forskjellige kanalene. En fordel av konkurranse er at man kan gjøre som man vil, og MS velger å holde en høy pris på spillene sine. Det gjør at bedrifter som selger spill kan ta en annen pris, og fortjenste, og dermed har du konkurransen du har etterlyst.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt keys til spill på Xbox Store for mye billigere enn det de priser det for jeg. 

Jeg har aldri funnet nye spill digitalt for en billig penge sammenlignet med fysiske tilbud som elkjøps 349kr for Halo 5. Husker jeg sjekket da GTA5 kom ut, ingen digitale tilbud noen steder, ei heller har jeg funnet noen til Halo 5.

Komplett solgte nå Halo5 til 329,- eller hva det var i et timesalg for en liten stund tilbake, du må bare følge med på forskjellige kanalene. En fordel av konkurranse er at man kan gjøre som man vil, og MS velger å holde en høy pris på spillene sine. Det gjør at bedrifter som selger spill kan ta en annen pris, og fortjenste, og dermed har du konkurransen du har etterlyst.

Digital versjon? Det er det jeg snakker om.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Jeg har kjøpt keys til spill på Xbox Store for mye billigere enn det de priser det for jeg. 

Jeg har aldri funnet nye spill digitalt for en billig penge sammenlignet med fysiske tilbud som elkjøps 349kr for Halo 5. Husker jeg sjekket da GTA5 kom ut, ingen digitale tilbud noen steder, ei heller har jeg funnet noen til Halo 5.

"Men hadde man kunne fått spillet for 349kr fysisk så måtte også Microsoft justert prisene på markedsplassen" 

"Komplett solgte nå Halo5 til 329,- eller hva det var i et timesalg for en liten stund tilbake, du må bare følge med på forskjellige kanalene. En fordel av konkurranse er at man kan gjøre som man vil, og MS velger å holde en høy pris på spillene sine. Det gjør at bedrifter som selger spill kan ta en annen pris, og fortjenste, og dermed har du konkurransen du har etterlyst."

Lenke til kommentar

Man må lete etter de virkelig gode tilbudene. Men fysisk vil som regel alltid være billigere, derfor folk reagerte. 

Fysisk vil som regel alltid være billigere sier du. Bare tenk over det faktumet. Skulle det ikke vært motsatt? Det som irriterer meg at digitalt skal være dyrere enn fysisk, det fins ingen god grunn til at det skal være sånn, og hadde Microsoft stått på sitt med hva de ville gjøre så hadde man kanskje gått en lysere tid i møte når det kom til prising av digitale spill, da flere ville kjøpt digitalt.

"Men hadde man kunne fått spillet for 349kr fysisk så måtte også Microsoft justert prisene på markedsplassen" 

"Komplett solgte nå Halo5 til 329,- eller hva det var i et timesalg for en liten stund tilbake, du må bare følge med på forskjellige kanalene. En fordel av konkurranse er at man kan gjøre som man vil, og MS velger å holde en høy pris på spillene sine. Det gjør at bedrifter som selger spill kan ta en annen pris, og fortjenste, og dermed har du konkurransen du har etterlyst."

Ok, ser du ikke forstod helt hva jeg mente, lett å misforstå, men det var et svar til innlegget over. Det jeg mente med det jeg skrev var at om man kunne fått spillet til 349kr fysisk for så å legge det inn, som en slags registering på konsollen, så hadde Microsoft fått konkurranse på den måten når det kom til digitale salg. Sånn det er nå er fysiske og digitale salg separert, så Microsoft kan lett sette sine egne priser på de digitale utgavene, da det ikke finnes god nok konkurranse. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Ok, ser du ikke forstod helt hva jeg mente, lett å misforstå, men det var et svar til innlegget over. Det jeg mente med det jeg skrev var at om man kunne fått spillet til 349kr fysisk for så å legge det inn, som en slags registering på konsollen, så hadde Microsoft fått konkurranse på den måten når det kom til digitale salg. Sånn det er nå er fysiske og digitale salg separert, så Microsoft kan lett sette sine egne priser på de digitale utgavene, da det ikke finnes god nok konkurranse. 

Det finnes en måte å registrere det fysiske spillet på konsollen, det kalles å sette inn platen. Og når du ikke spiller lenger tar du den ut. Så fryktelig vanskelig er det...

Lenke til kommentar

Du vet at det ikke hadde vært noe annerledes med den opprinnelige strategien deres, ikke sant?

Det er godt mulig det hadde vært annerledes, det kan vi bare spekulere i, men mest sannsynlig. Da hadde Microsoft hatt et intensiv til å ville sette ned prisene på markedsplassen, da de hadde hatt konkurranse fra butikkene også. Sånn det er nå tenker jeg Microsoft tjener flesk på alle digitale salg som skjer over live. Egentlig gjorde "sauene" Microsoft en bjørnetjeneste.

Det finnes en måte å registrere det fysiske spillet på konsollen, det kalles å sette inn platen. Og når du ikke spiller lenger tar du den ut. Så fryktelig vanskelig er det...

Og du kan fortsette å spille det etter du har tatt det ut? Du vet, når jeg har lastet ned et spill digitalt og installert det, kan jeg spille det når som helst uten noe mer dill dall. Trenger ikke "registrere det" flere ganger...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Vel, du får betale hva det koster da, og slutte og klage over at det er dyrt. Det finnes de sidene som selger spillene billig, og digitalt, men hvorvidt det er det mest lønnsome i lengden mtp FC3 og uplay hendelsen får man bestemme selv.

Lenke til kommentar

Hvorfor tror du at det kunne vært annerledes? Det er ingenting som holder Microsoft fra å sette ned prisene (på egne spill) selv. Du klager indirekte på Microsoft. Det er ikke "sauene" du kritiserer, det er Microsoft du kritiserer. Kanskje du burde kjøpe deg en Playstation 4 istedenfor?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, du får betale hva det koster da, og slutte og klage over at det er dyrt. Det finnes de sidene som selger spillene billig, og digitalt, men hvorvidt det er det mest lønnsome i lengden mtp FC3 og uplay hendelsen får man bestemme selv.

Jeg gjør det, og vil ikke slutte å klage over de "sauene" som ødela muligheten for god konkurranse. Jeg har ikke funnet sider som selger nye spill digitalt billig, hvis du vet om noen så for all del informer så skal jeg slutte å klage. Til nå har jeg sett null og niks hva angår tilbud på nye spill digitalt.

Hvorfor tror du at det kunne vært annerledes? Det er ingenting som holder Microsoft fra å sette ned prisene (på egne spill) selv. Du klager indirekte på Microsoft. Det er ikke "sauene" du kritiserer, det er Microsoft du kritiserer. Kanskje du burde kjøpe deg en Playstation 4 istedenfor?

Microsoft var villig til å gjøre noe positivt, men ble latterliggjort. Det er ikke de som har hovedansvaret. Mangel av konkurranse er problemet, noe som ble hindret av "sauene". Du mener åpenbart Microsoft skal være en barmhjertig samaritan og senke prisene uten konkurranse... det er ikke sånn det funker. Selskapene tar det de kan dersom det ikke finnes konkurranse. Og ja, jeg sier igjen, jeg kritiserer Microsoft for å ha feiget ut. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forklar hva som var positivt da! Kom igjen. Forklar hva "sauene" ødela. Forklar hvorfor de ikke har hovedansvaret for sine egne priser.

Det som kunne blitt positivt var at digitale priser ville blitt mer levelige, slik man ser hva gjelder fysiske. Konkurranse er bra for forbrukerne, nå er det ingen konkurranse. "Sauene" ødela muligheten for god konkurranse. Microsoft har selvfølgelig hovedansvar for egne priser, men man kan ikke forvente, ei heller kritisere dem, for at dem ikke velger å sette ned prisene, når det ikke finnes konkurranse! Microsoft tok et stort og spennede steg ved launchen, for så å finne ut at det kanskje ikke lønner seg å gå foran som et godt eksempel i en industri bestående av bortskjemte "sauer". Allikevel, til tross for hva Microsoft foretok seg, er det fortsatt de som henger etter så det suser. At et selskap som Sony leder ann i industrien er en skam mtp hva de har foretatt seg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...