Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil ikke si at det går så dårlig for de. Er vel heller at det går en del bedre for PS4 ;)

Ja det selges jo mange XBO maskiner. Det er som du skriver at det går endel bedre for PS4 :)

Det der tror jeg ikke på et sekund på at du mener. :roll:

Selv om XBO ikke er min favoritt konsoll så ønsker jeg på ingen måte at den skal slite. Ikke for mye ihvertfall da det kan gå utover bransjen generelt og ikke minst alle dem som eier en XBO. Jeg har ikke brukt nærmere 8000kr på noe jeg "hater" ;)

Jeg leser ikke bare det som blir skrevet på diskusjon.no. ;)

Skriver mange andre plasser og mye kan virke veldig negativt mot Xbox. Men det er fordi jeg mener dem fortjener det. Det virker som det er et par stk som "forfølger" endel kontoer jeg har rundt med å klikke negativt uansett om det er bra eller dårlig ang Xbox. Mulig jeg har funnet ut hvem en av dem er nå? 

Lenke til kommentar

LarZen er en av de som forstår at konkurranse er bra. Men selvsagt ser ikke du det.

Alle forstår at konkurranse er bra. Uansett om et selskap skulle fordufte innen en gitt industri så betyr ikke det automatisk at det blir enveiskjøring for de resterende selskapene. JoseCuervo sin antagelse er nok helt rett, og jeg finner det også svært lite tenkelig at det for LarZen er "synd" at det går "dårlig" med Microsoft. Denne fyren har flere kontoer der han snakker dritt om Microsoft, gang på gang, mens han hyller Sony. Det er ikke for ingenting at folk legger merke til LarZens bias. Du har nok ikke fulgt særlig med i kommentarfelter rundt om hvis du ikke har oppfattet dette. Hadde han i det minste vært ærlig om at han ønsket Microsoft ut av industrien, ja da kunne man respektert hans mening, men istedenfor er det lettere(les:feigere) å gjøre som han gjør for å fremstå som "seriøs". Du har hvertfall latt deg lure admiral. 

Det der tror jeg ikke på et sekund på at du mener.  :roll:

Selv om XBO ikke er min favoritt konsoll så ønsker jeg på ingen måte at den skal slite. Ikke for mye ihvertfall da det kan gå utover bransjen generelt og ikke minst alle dem som eier en XBO. Jeg har ikke brukt nærmere 8000kr på noe jeg "hater"  ;)

Her kommer det latterlige argumentet IGJEN, "fordi jeg har x og x så kan jeg spre kumøkk om konsoll x og x så mye jeg vil og samtidig fremstå som seriøs"...

Jeg leser ikke bare det som blir skrevet på diskusjon.no.  ;)

Skriver mange andre plasser og mye kan virke veldig negativt mot Xbox. Men det er fordi jeg mener dem fortjener det. Det virker som det er et par stk som "forfølger" endel kontoer jeg har rundt med å klikke negativt uansett om det er bra eller dårlig ang Xbox. Mulig jeg har funnet ut hvem en av dem er nå? 

Det virker ikke, det ER veldig negativt mot Microsoft og Xbox.

Jeg mener også Sony fortjener mye, men jeg tør i det minste si det som det er, og stå for det at jeg ønsker dem ut av industrien. Du åler deg rundt med dine negative Microsoft-kommentarer rundt om overalt hva gjelder it-sider. Såklart er du også mer nyskjerrig på morpheus enn oculust rift, skulle bare mangle! 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Flere kontoer hvor han sprer dritt om Microsoft? Nei, jeg har ikke fulgt med på det. Jeg håper dere har bevis når dere kommer med slike påstander. For jeg henger ikke på hvert kommentarfelt og finner ut av hvem som skriver det og det og det. Selv om jeg vet at CJ er en flink stalker, siden han fant meg når jeg postet mange negative rykter om Xbox One (som senere viste seg å stemme).

Lenke til kommentar

I det minste nøyer LarZen seg med å snakke negativt om firmaet bak maskinen og ikke folkene som spiller på den, i motsetning til visse andre (les: saueflokk). Jeg har lest nok kommentarer i denne tråden nå til å skjønne at Sony og PS4 er det ok å trykke ned i dritten mens MS skal nærmest tilbes og at de utelukkende aldri gjør noe som helst galt...

Synes Whackedorange har gode poeng over her!

Btw, trenger man egentlig å poste flere sammenligningsvideoer mellom xbone og ps4? De fleste har vel etterhvert skjønt at spill kjører bedre på ps4 :)

Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg ihvertfall ikke igjen i hva Colin skriver. Så her er det enten andre med samme kalle navn. Eller kommentarer ifra meg på en veldig dårlig dag. Eller fantasien til et par individer med holdninger av tvilende karakter. Men nå er det vel først og fremst hva som blir skrevet her på forumet som betyr noe? Og jeg anser mine innlegg som stort sett ryddige og med fokus på spill og konsoller/PC. Og ikke på personer.

Så kanskje vi fortsetter med fokus på spill og denne hobbyen uten å måtte gå etter individer. Det hadde ihvertfall jeg satt pris på.

Endret av LarZen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

LarZen er en av de som forstår at konkurranse er bra. Men selvsagt ser ikke du det.

Alle forstår at konkurranse er bra. Uansett om et selskap skulle fordufte innen en gitt industri så betyr ikke det automatisk at det blir enveiskjøring for de resterende selskapene. JoseCuervo sin antagelse er nok helt rett, og jeg finner det også svært lite tenkelig at det for LarZen er "synd" at det går "dårlig" med Microsoft. Denne fyren har flere kontoer der han snakker dritt om Microsoft, gang på gang, mens han hyller Sony. Det er ikke for ingenting at folk legger merke til LarZens bias. Du har nok ikke fulgt særlig med i kommentarfelter rundt om hvis du ikke har oppfattet dette. Hadde han i det minste vært ærlig om at han ønsket Microsoft ut av industrien, ja da kunne man respektert hans mening, men istedenfor er det lettere(les:feigere) å gjøre som han gjør for å fremstå som "seriøs". Du har hvertfall latt deg lure admiral. 

Men det er helt greit for deg å spre møkk om Sony? Jeg har vel skrevet det før her, men hvorfor har vi denne tråden gående to år etter lansering, hvor vi ser klart hvor landet ligger og går? Vi har fått et stikk motsatt marked av hva vi hadde under ps3 vs 360 ærean, og slikt markedet ligger an i dag blir nok til vi får en ny konsollgenerasjon om 4-6 år hvor ting kan forandre seg igjen. Hadde ikke MS tabbet seg ut under avdukingen ville nok markedet vært et dødt løp mellom de, men desverre slik er det ikke, og det må vi som spiller på alle konsoller leve med. For de som ikke gjør så er det deres tap.

Lenke til kommentar

Men det er helt greit for deg å spre møkk om Sony? Jeg har vel skrevet det før her, men hvorfor har vi denne tråden gående to år etter lansering, hvor vi ser klart hvor landet ligger og går? Vi har fått et stikk motsatt marked av hva vi hadde under ps3 vs 360 ærean, og slikt markedet ligger an i dag blir nok til vi får en ny konsollgenerasjon om 4-6 år hvor ting kan forandre seg igjen. Hadde ikke MS tabbet seg ut under avdukingen ville nok markedet vært et dødt løp mellom de, men desverre slik er det ikke, og det må vi som spiller på alle konsoller leve med. For de som ikke gjør så er det deres tap.

Så lenge man kan stå for det man sier og ikke prøver å åle seg rundt om, komme med små stikk hele tiden, og deretter komme med det verste argumentet som fins, "men jeg har jo den konsollen så da er det greit, kan jo ikke være fanboy da :) )))"...

Ooinaru nevnte det, hvofor trenger man egentlig poste flere sammenligningsvideoer mellom XO pg PS4? Jo, jeg skal fortelle deg, dette gir disse individene en lykkefølelse av å vite de spillene ser bedre ut på deres foretrukne konsoll, og derfor vil man fortsette med dette som nærmest går i sport for enkelte.

Folk fikk det akkurat som de ville nå med XO, det er bare BULLSHIT å nå forklare salgstallene med å si at MS tabbet seg ut, da de omgjorde det "sauene" så på som "feil"... det skulle ikke vært så store forskjeller mtp hva Sony drev på med i forrige generasjon.

Jeg håper Microsoft har lært til neste generasjon og kjører sitt løp uavhengig av industri-trolls som henger på neogaf synes. Åpenbart gjorde ikke Microsofts u-sving godt for noe som helst IFØLGE SALGSTALLENE.  

• Liker 1
Lenke til kommentar

Salgstallene (ja, preorders) var vel mye verre i starten, noe som fikk de til å snu. Ingenting hindrer de fra å legge inn de featurene de snakket om i starten nå. Ingenting. Absolutt ingenting.

Så fortell meg, hvordan skal de få det til slik at om man kjøper et spill i butikken fysisk, ønsker å legge det inn på xboxen din og starte spillet fra xboxen uten å måtte ha plate i, fortell meg, på nåværende tidspunkt, hvordan skal de få til det når folk ikke ønsker å være knyttet opp mot en server?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så det du sier er at utviklere skal tilby to eksemplarer i ett kjøp? Hadde det vært slik så kunne man jo bare brukt den digitale versjonen og solgt den fysiske? Tror du utviklere hadde gått med på det?

Sånn det er nå kan ikke vi som ønsker en lettvint løsning ta i bruk gode tilbud som butikker har uten å måtte ha plate i når man kjøper fysisk. Og på grunn av dette kan de digitale prisene på XBL leve sitt eget liv, da man ikke har gode valgmuligheter når det kommer til digitale kjøp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ooinaru nevnte det, hvofor trenger man egentlig poste flere sammenligningsvideoer mellom XO pg PS4? Jo, jeg skal fortelle deg, dette gir disse individene en lykkefølelse av å vite de spillene ser bedre ut på deres foretrukne konsoll, og derfor vil man fortsette med dette som nærmest går i sport for enkelte.

Misforstå meg rett, det plager meg ikke å lese sammenligningene, da de er basert på fakta og utprøvd testmetodikk, men det blir litt repetitivt etterhvert :) Men ut i fra de sammenligningene så er sjansen stor for at en kommer til å se en betydelig satsing på bedre HW i neste generasjon, sansynligvis for både Sony og Microsoft.

Lenke til kommentar

Hver for seg, da er det jo som det er nå... Hvor finner man f.eks Halo 5 til elkjøps 349 tilbud digitalt...? Noen butikker som har hatt tilbud på Halo 5 digitalt noen steder? Jeg har aldri kommet over noen nye spill som kan fås på tilbud digitalt. Hvor er de butikkene da? 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synd at det skal være så mye sinne/irritasjon (virker det som) over noe som skal være gøy å drive på med. Grunnen til at jeg poster disse klippene osv er pga det er interessant å se hva utviklere får til med relativ svak og begrenset hardware. Jeg synes det er genuint spennende å se hvert multiplatform spill som kommer og hva som skiller versjonene.

Nå kommer jeg fra årevis med PC spilling så interessen og fokuset på grafikk kommer uten tvil derifra. Men jeg er nok ikke alene om denne interessen uansett bakgrunn.

Det er vel så enkelt som å droppe å lese om ting en ikke interesserer seg for.

Det sagt så er jeg en normal fyr som alle andre og har preferanser. Så når PS4 leder an som dem gjør så er jeg fornøyd. Det er maskinen jeg liker best på flere plan. Og det er helt greit. Enten det er XBO,PS4,WIIU eller PC.

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hver for seg, da er det jo som det er nå... Hvor finner man f.eks Halo 5 til elkjøps 349 tilbud digitalt...? Noen butikker som har hatt tilbud på Halo 5 digitalt noen steder? Jeg har aldri kommet over noen nye spill som kan fås på tilbud digitalt. Hvor er de butikkene da? 

Men det var jo det du klaget på over at du ikke fikk over her. Plater som ikke er verdt noe, men som blir en digital kopi på konsollen. 

Lenke til kommentar

Her kommer det latterlige argumentet IGJEN, "fordi jeg har x og x så kan jeg spre kumøkk om konsoll x og x så mye jeg vil og samtidig fremstå som seriøs"... 

Du mener dette argumentet som du selv drog frem i en annen tråd her om dagen ? :) 

Heh, i guess? Jeg har jo bare 5 nintendo-produkter, 2 mer enn mitt guddommelige Microsoft...   :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...