Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Morsomt du nevner det, mtp hva Sony drev på med i forrige generasjon. Hadde Sony hatt noen skam overhodet så hadde de bedt dypt om unnskyldning og trekt seg ut av industrien. Ingen selskap vil kunne gjøre så mye galt at det i det hele tatt kommer i nærheten av Sonys skandale, allikevel selger Sony pleisteisjen-maskiner ene og alene pga merke og flokkmentalitet. 

Skjønner at du hater Sony, men du kan takke Sony for at Xbox One faktisk har blitt en relativt brukbar konsoll for mange. Uten konkurranse ville den kanskje forblitt så forhatt som den var før lansering. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hahahhaa. I alle dager. Det er konsoller vi snakker om, altså. Smil.

:)

Morsomt du nevner det, mtp hva Sony drev på med i forrige generasjon. Hadde Sony hatt noen skam overhodet så hadde de bedt dypt om unnskyldning og trekt seg ut av industrien. Ingen selskap vil kunne gjøre så mye galt at det i det hele tatt kommer i nærheten av Sonys skandale, allikevel selger Sony pleisteisjen-maskiner ene og alene pga merke og flokkmentalitet. 

Kan du utdype hva du mener med dette? Vet du setter Xbox og Microsoft ganske høyt oppe på den guddommelige listen men likevel.

Hva er det å utdype? Sony sto for en av de største skandalene man har sett innen sikkerhet.

Man kan sammenligne det med hvis du skal ut å reise.

Jeg setter sikkerhet som topp prioritet. Hvis man feiler på dette, og itillegg grovt, så holder ikke en unnskyldning der man bøyer seg som nek. Da må man ta ordentlige konsekvenser, og vise man bryr seg. Hadde Sony brydd seg, hatt noen som helst selvrespekt, så hadde de takket for seg etter forrige generasjon. Det er morsomt når enkelte gang på gang skal kritisere et selskap, samtidig som disse individene sitter med positive følelser ovenfor et annet selskap som så til de grader har feilet. Og disse individene er det mange av, da Sony fortsatt kan operere som om ingenting har hendt. 

Det var rette personen til å putte merkevare, flokk og mentalitet i én og samme setning gitt.

3JZNuad.gif

Heh, i guess? Jeg har jo bare 5 nintendo-produkter, 2 mer enn mitt guddommelige Microsoft...  :)

Hvis du vil kan du godt utdype hvorfor jeg ikke er den rette.  

Skjønner at du hater Sony, men du kan takke Sony for at Xbox One faktisk har blitt en relativt brukbar konsoll for mange. Uten konkurranse ville den kanskje forblitt så forhatt som den var før lansering. 

Skjønner at du elsker Sony, og du kan takke flokken din for at PS4 lever i beste velgående til tross for selskapets oppførsel. 

Naivitet og ignoranse førte til hat mot en konsoll før den engang fikk sjansen til å vise hva den kunne utrette. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Rider sa det faktisk så godt, at jeg ikke har så mye å tilføye i grunn.

Alle har vel glemt RROD, så den "lille" fadesen er vel ikke ett argument verdig lenger når det gjelder feiltrinn og merkelojalitet (som jeg forøvrig syndet noe voldsomt med når sant skal sies) ;)

Endret av Mala
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hva er det å utdype? Sony sto for en av de største skandalene man har sett innen sikkerhet.

Man kan sammenligne det med hvis du skal ut å reise.

Jeg setter sikkerhet som topp prioritet. Hvis man feiler på dette, og itillegg grovt, så holder ikke en unnskyldning der man bøyer seg som nek. Da må man ta ordentlige konsekvenser, og vise man bryr seg. Hadde Sony brydd seg, hatt noen som helst selvrespekt, så hadde de takket for seg etter forrige generasjon. Det er morsomt når enkelte gang på gang skal kritisere et selskap, samtidig som disse individene sitter med positive følelser ovenfor et annet selskap som så til de grader har feilet. Og disse individene er det mange av, da Sony fortsatt kan operere som om ingenting har hendt. 

Naivitet og ignoranse førte til hat mot en konsoll før den engang fikk sjansen til å vise hva den kunne utrette.

Ja, ja. Det burde sikkert ikke gjøre det, men det overrasker gang på gang at uttalelser hentet fra en så virkelighetsfjern oppfattelse i det hele tatt har noen spm er enig nok til å klikke på grønt pluss.

Hva er det du egentlig prøver å argumentere for her? Annet enn at du har gitt opp å argumentere for at Xbox One knuser PS4 på alle punkter, så nå prøver du å argumentere for at Sony som selskap ikke burde eksistere. :dontgetit:

I hvilken virkelighet er det en god ting å kaste alt fra seg og gi opp fordi du har gjort en feil? Det er å gjøre feil man lærer av. Alle selskaper gjør feil i ny og ne. Hvor tror du teknologien hadde vært i dag, om alle skulle gjøre slik du argumenterer, å kaste inn håndkleet, og bli fratatt retten til å eksistere for hver feil som har blitt gjort? Det hadde ikke vært noen selskaper igjen, og vi hadde sikkert fremdeles ikke oppfunnet ilden.

Du blåser hackeproblemet ut av proposjoner fordi det er snakk om Sony. Så og si alle andre store digitale aktører har blitt hacket på lignende måte i det siste, men jeg ser aldri at du sier et ord om det. Burde ebay, Origin, osv også slutte å være et selskap da?

Gode løsninger og gode produkter lages av at de som gjør feil, lærer av den, og gjør bedre neste gang. Ikke av å gi opp og begrave hodet i sanden. Slik har alle gode produkter blitt til. Ja til og med Xbox One, som lærte av sine feil ved lansering, og har nå forbedret produktet så mye at de fleste er enig i at den er likestilt med PS4 på de fleste områder.

Du har forresten et poeng med naiviteten og ignoransen, men både naiviteten og ignoransen kom fra den daværende Xbox-ledelsen sin side. Forbrukerene så godt hva det var Xbox prøvde å prakke på dem, og de sa klart ifra om at det ikke var noe de ville ha. Eller tenker du at du er så enestående intelligent at kun du så hva Xbox One kom til å være, og alle andre tok feil? :rofl:

Inb4 du ignorerer alt jeg nevnte og fortsetter å argumentere for din "absolutte sannhet". :p

God måte å starte innlegget på, istedenfor å svare seriøst, prøver du med en billig herseteknikk for å få det til å fremstå som om min mening er underlagt andres. Egentlig fortjener du ikke et svar fra meg, men det får gå for denne gangen. Du har hvertfall vist at du tilhører de jeg snakker om.

Knuser XO PS4 på alle punkter? Eh? Har du sett salgs-statistikken? PS4 selger som det synger, og holder Sony i livet, takket være flokkmentaliteten. 

Det er ikke snakk om å kaste inn håndkleet og "gi opp"... for en banal måte å se det på. Bagatellisering av omfanget på høyt nivå. Her er det snakk om å ta virkelig ansvar, ta virkelige konsekvenser av hva de har foretatt seg (ELLER RETTERE SAGT, IKKE FORETATT SEG)... Det er nok av annet Sony kunne fortsatt med, utviklet osv osv... men når det gjelder en plattform der de sitter med mye informasjon om brukere, så burde de ha nok selvrespekt til å si, nei, dette kan vi ikke gjøre igjen. Det finnes andre måter å tjene penger på for et selskap som Sony enn å dure videre med det samme uten å ha noen omtanke for de som ble utsatt for angrepet. 

Jeg har ikke satt meg inn i hva som har skjedd med ebay eller origin, så jeg uttaler meg ikke om dem. Men dersom de har driti på draget like så mye som Sony, så er hvertfall det selskap jeg ikke vil forholde meg til i fremtiden. Men er de såpass amatører at de tillater skandaler av omfanget Sony-skandalen, så fortjener de ikke å tjene penger på det samme.

Du sier Microsoft lærte av sine feil ved XO lanseringen... Hvilke feil? Den så råbra ut og løsningene virket spennende. Microsoft var svake, det er det man kan dra ut av lanseringen. Svake/redde for salgene. De startet fresht, men feiget ut. Ser jo bare nå, XO er på langt nær like suksessfull som PS4, så eh, lærte av "feil", virkelig spennende, alt må være likt for flokken som lever i fortiden...  :roll:

Ingen vet hva XO kunne blitt. Den kunne blitt en foregangsmodell innen konsoll-gaming, der man samhandlet i skyen osv osv. Mulighetene var mange. Desverre ble alt dette latterliggjort fra dag 1, og til den dag i dag. Trenger ikke være intelligent for å skjønne det, at Microsoft bukket under for presset.

Ignorere deg gjør jeg fra nå av. Du startet innlegget med en holdning slik man kjenner igjen i LarZen, Mala og Windoge m.fler. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sony har gjort tabber nok: arkitekturen på PS3 var et mareritt, det samme var minnestørrelsen, og prisen var mildt sagt krise, de hadde pressekonferanser hvor de brøler "Riiiidge RACER!", hacker-skandalen (som de slapp overraskende billig unna), at de presenterer stort sett bare spill som kommer i 2016 (eller ikke i det hele tatt) og likevel "vinner" E3, Playstation Home, de mistet enerett på serier som Devil May Cry, Tekken, Assasins Creed, Final Fantasy, GTA, osv, Gran Turismo har vært utsatt en milliard ganger i forskjellige versjoner og prologer og tøys, den serien er vel omtrent død nå. Fjerning av Other OS og PS2 bakoverkompabilitet, PlayStation Network har hatt mer trøbbel enn det er vits å nevne (både på oppetid og features), PS Vita var en flopp, osv osv. Det er nok å ta av!

Likevel selger altså konsollen som hakka møkk, og da spesielt i Norge. Jeg sliter med å forstå hvorfor til tider, kanskje noen andre kan forklare det til meg?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Man bør sette sin lit til at de fikser opp i eventuelle problemer, hvis ikke må man unngå det meste. Skal jeg droppe Microsoft pga alle de jævlige sikkerhetshullene de har hatt i Windows? Næh. Skal jeg droppe Google/Android, Apple osv fordi det har vært jævlige sikkerhetshull på programvaren på Android/iPhones? Osv osv osv.

Edit: thkline, fordi den var billigere og kraftigere. Og det baller på seg ettersom folk kjøper konsollen venner har.

Og Microsoft har jo som sagt hatt RRoD, skandalene før Xbox One, de har også vist spill på E3 som enda ikke har kommet, f.eks Below som ble vist frem på E3 i 2013, Xbox Live har etter Xbox One kommet vært et like stort kaos som PSN osv osv. Det er nok å ta av fra begge selskap. 

De er to selskap. De lager varer for å tjene penger. Begge lager jævla bra greier, men feiler såklart på diverse områder. Sånn er det. Så kan man bare kose seg med produktene og ha det så fett som mulig.

Endret av Admiral Necrolamedor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sony har gjort tabber nok: arkitekturen på PS3 var et mareritt, det samme var minnestørrelsen, og prisen var mildt sagt krise, de hadde pressekonferanser hvor de brøler "Riiiidge RACER!", hacker-skandalen (som de slapp overraskende billig unna), at de presenterer stort sett bare spill som kommer i 2016 (eller ikke i det hele tatt) og likevel "vinner" E3, Playstation Home, de mistet enerett på serier som Devil May Cry, Tekken, Assasins Creed, Final Fantasy, GTA, osv, Gran Turismo har vært utsatt en milliard ganger i forskjellige versjoner og prologer og tøys, den serien er vel omtrent død nå. Fjerning av Other OS og PS2 bakoverkompabilitet, PlayStation Network har hatt mer trøbbel enn det er vits å nevne (både på oppetid og features), PS Vita var en flopp, osv osv. Det er nok å ta av!

Likevel selger altså konsollen som hakka møkk, og da spesielt i Norge. Jeg sliter med å forstå hvorfor til tider, kanskje noen andre kan forklare det til meg?

Fordi noen personer ser positive ting i tillegg til det negative; i motsetning til deg som tydelig bare henger deg opp i alt det negative og slakter Sony for det. Har du noe ugjort med Sony? Har de skadet deg på noen måte? Klarer ikke forstå hvorfor du ellers skulle ha en så hatende holdning. Du representerer tydelig en

minoritet med litt merkelige holdninger, men du klarer ikke se det selv.

Microsoft er ikke perfekte de heller, skal man begynne å sammenligne vil jeg tro at begge firmaene kommer ut likt. Snakk om å gjøre stor sak ut av bagateller også ved å dra in Ridge Racer og PS Home, akkurat som om det har påvirket hundretusenvis av kunder negativt. Tull altså.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Jeg opplever at holdningen til thklinge heller mer mot hatende en fanboy, men jeg er enig i at hatende var for voldsomt, beklager det. Justerer meg til "svært negativ holding".

Når det gjelder innlegget er jeg ikke enig i at det er spesielt godt, det viser null analyseevne. Som sagt, setter man sidene opp mot hverandre vil forskjellene vær små. Så det er min anbefaling til thklinge, se på helheten, ikke bare detaljer, så vil svaret være klart :)

Endret av Selvin
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mener å huske at det var en lignende diskusjon i fjor, det resulterte i ban på en bruker hvis meninger speiler en del av det som står over her... Rrod, Psn hack scandal, xbox one TVTVTV til sides, begge konsollene selger godt den dag idag og begge selskapene ser ut til å gjøre mye riktig! Hva med å se fremover i stedet for bakover? Fallout 4 skal visst kjøre lile bra på begge konsoller i solide 30 fps :p

Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar

Man bør sette sin lit til at de fikser opp i eventuelle problemer, hvis ikke må man unngå det meste. Skal jeg droppe Microsoft pga alle de jævlige sikkerhetshullene de har hatt i Windows? Næh. Skal jeg droppe Google/Android, Apple osv fordi det har vært jævlige sikkerhetshull på programvaren på Android/iPhones? Osv osv osv.

Edit: thkline, fordi den var billigere og kraftigere. Og det baller på seg ettersom folk kjøper konsollen venner har.

Og Microsoft har jo som sagt hatt RRoD, skandalene før Xbox One, de har også vist spill på E3 som enda ikke har kommet, f.eks Below som ble vist frem på E3 i 2013, Xbox Live har etter Xbox One kommet vært et like stort kaos som PSN osv osv. Det er nok å ta av fra begge selskap. 

De er to selskap. De lager varer for å tjene penger. Begge lager jævla bra greier, men feiler såklart på diverse områder. Sånn er det. Så kan man bare kose seg med produktene og ha det så fett som mulig.

Billigere og kraftigere denne generasjonen ja, PS3 var SYKT mye dyrere, et år seinere til markedet og solgte veldig mye mer enn Xbox 360 i Norge. Det var vel det jeg stilte meg mest uforstående til. Det er ingen hemmelighet at Norge er et Playstation-land, jeg bare sliter med å forstå hvorfor. 

Fordi noen personer ser positive ting i tillegg til det negative; i motsetning til deg som tydelig bare henger deg opp i alt det negative og slakter Sony for det. Har du noe ugjort med Sony? Har de skadet deg på noen måte? Klarer ikke forstå hvorfor du ellers skulle ha en så hatende holdning. Du representerer tydelig en

minoritet med litt merkelige holdninger, men du klarer ikke se det selv.

Microsoft er ikke perfekte de heller, skal man begynne å sammenligne vil jeg tro at begge firmaene kommer ut likt. Snakk om å gjøre stor sak ut av bagateller også ved å dra in Ridge Racer og PS Home, akkurat som om det har påvirket hundretusenvis av kunder negativt. Tull altså.

hehe, her tror jeg det er ditt gangsyn som er litt ute. Mitt innlegg var et tilsvar til forrige side hvor det ble foreslått at årsaken til at Xbox One selger dårligere enn PS4 var "alle tabbene ved launch". Mitt innlegg var et eksempel på at tabbene florerer hos konkurrenten også (for ikke å snakke om Nintendo!), likevel selger altså Playstation som hakka møkk, særlig her i landet. Se ellers kommentarer over til Admiralen.

(Sidenote: Om du ser i andre tråder på diskusjon.no så vil du se at jeg absolutt ikke har et dårlig forhold til Sony, jeg har snakket positivt om Vaio (hvis man absolutt ikke kan kjøpe en Thinkpad) og veldig veldig positivt om Xperia-serien med mobiler. Det ble intensivert da jeg ved et "uhell" kjøpte en S6 Edge+. Heldigvis er Z5 Premium rett rundt hjørnet)

Bagateller som RR og PSH? Okeeei du, Riiidge Raaacer-presentasjonen er kjent som historiens dårligste spill-pressekonferanse. Den er det beste eksempelet på hvordan det absolutt ikke skal gjøres. Og Playstation Home var vel mest en fornærmelse av en allerede elendig situasjon. Xbox Live kjørte store vide ringer rundt PSN i hele 360-generasjonen og jeg tror ikke selv de som utviklet PS Home syntes det var et bidrag som forbedret tjenesten, snarere tvert om. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...