Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Haha, bare 900p på PS4... :p

Vil nok streame dette i 1080p til xboxen ja. :)

Du har tatt til fornuft og skjønner at PC gir en bedre opplevelse enn Xbone?

AtW

Bedre opplevelse mtp grafikk, har jeg vel aldri benektet når det kommer til multiplatts. Om Microsoft lanserer en tjeneste som gjør at det blir en interaksjon mellom streamingen og xbox-communityet, så blir det en xbox-opplevelse. Og det tror jeg Microsoft klarer, jobber med planene. Dette frykter ps-baiserne.

Folk er redd for at du skal bruke masse penger på pc + konsoll slik at du kan få god grafikk på konsoll? Høres rart ut.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AtW

Bedre opplevelse mtp grafikk, har jeg vel aldri benektet når det kommer til multiplatts. Om Microsoft lanserer en tjeneste som gjør at det blir en interaksjon mellom streamingen og xbox-communityet, så blir det en xbox-opplevelse. Og det tror jeg Microsoft klarer, jobber med planene. Dette frykter ps-baiserne.

Vi er vel mer bekymret for hvilken fantasiverden du lever i.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Da har jeg fått testet alle versjonene av StarWars: Battlefront. PC er i en egen liga selvfølgelig om en har maskinvaren til det. Og det er nok lavere oppløsning på XBO versjonen. Det var ganske mye mer udetaljert og det lugger endel faktisk. Selv i den oppløsningen...

Skal bli interessant å se når DigitalFoundy skal se på begge versjonene. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Er dette virkelig det beste argumentet du har å komme med når PS4 viser seg å yte bedre? Ingen bryr seg om at du streamer fra en PC med XO som mellomledd. Om du vil diskutere PC-gaming, så finnes det egne tråder for det.

• Liker 5
Lenke til kommentar

AtW

Folk er redd for at du skal bruke masse penger på pc + konsoll slik at du kan få god grafikk på konsoll? Høres rart ut.

Det handler ikke om hva jeg gjør. Det handler om hva boksen er kapabel til. Det er egentlig ikke så rart i det hele tatt, jo flere tjenester Microsoft tilbyr, jo verre ser det ut for Sony. Derfor må man bagatellisere løsninger der man kan, få det til å høres dumt ut osv. De aller fleste har en PC som er bedre enn konsollene per dags dato. De som ikke har det får ta til takke med 900p.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det handler ikke om hva jeg gjør. Det handler om hva boksen er kapabel til. Det er egentlig ikke så rart i det hele tatt, jo flere tjenester Microsoft tilbyr, jo verre ser det ut for Sony. Derfor må man bagatellisere løsninger der man kan, få det til å høres dumt ut osv. De aller fleste har en PC som er bedre enn konsollene per dags dato. De som ikke har det får ta til takke med 900p.

Nå er jeg ikke uenig med deg i at det å streame fra PC til Xbox er en god ting, og at Xbox gjør så mye mer enn å bare spille spill gjør at de kan få større brukerbase osv osv osv. Det jeg har uthevet der er derimot ganske feil. De aller aller fleste jeg kjenner og i det hele tatt prater med som spiller på konsoll har ikke PC som klarer samme/bedre grafikk/ytelse på spill. De aller fleste som har konsoll har ikke tid/penger/interesse til å holde på med stasjonære PC-er. De prioriterer sofa-spilling. 

Nå går jeg andre veien, og skal til å investere i en gaming PC i tillegg til XBO. Det blir digg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske mange artige kommentarer rundt omkring nå som det går opp for endel at XBO leverer vare 720p i StarWars Battlefront. Nå er det kun gameplay som betyr noe. Og at en ikke ser forskjell på 720p og 900p/1080p.

Og noen av dem bedre er dem som også har prøvd det på PC som sier det er ingen forskjell.

Så med andre ord. Mye gøy å lese om dagen om du er litt nerdete av deg :D

Lenke til kommentar

Oppsummering av eurogamers vurdering av versjonene av Battlefront:

As an insight into Star Wars Battlefield's state ahead of its November launch, it's fair to say PS4's beta is in the healthier shape. With a clearer image and the better average frame-rate of the two consoles, the strong suggestion right now is that the PS4 version is the one to gun for on launch.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-star-wars-battlefront-xbox-one-beta-performance-analysis

Lenke til kommentar

Ganske mange artige kommentarer rundt omkring nå som det går opp for endel at XBO leverer vare 720p i StarWars Battlefront. Nå er det kun gameplay som betyr noe. Og at en ikke ser forskjell på 720p og 900p/1080p.

Og noen av dem bedre er dem som også har prøvd det på PC som sier det er ingen forskjell.

Så med andre ord. Mye gøy å lese om dagen om du er litt nerdete av deg :D

Vi får jo vår dose humor i denne tråden og  :fun:

Ellers så ser jeg at de i artikkelen jeg postet over mener den lavere oppløsningen på XboxOne blir et problem på større kart, men igjen må man vell nesten se det side ved side for å se forskjellen. For min del tror jeg ikke 720 ville ødelagt opplevelsen, eller at jeg ville merket så mye fra eller til, men jeg sier jo ikke nei takk til litt bedre oppløsning og litt bedre bildeoppdatering.

Lenke til kommentar

AtW

Å streame 1080p og 60 FPS fungerer uansett latterlig dårlig. De fleste ender opp med en lavere oppløsning og lavere FPS.

Lenke til kommentar

Hvordan vil det være å spille online om man da i tillegg streamer spillet? Hele greiene høres idiotisk ut. Om man først har en kapabel PC så hvorfor ikke heller spiller på den enn å streame, bare for å streame liksom? Men man tyr vel til de halmstråene man kan..

Lenke til kommentar

Hvordan vil det være å spille online om man da i tillegg streamer spillet? Hele greiene høres idiotisk ut. Om man først har en kapabel PC så hvorfor ikke heller spiller på den enn å streame, bare for å streame liksom? Men man tyr vel til de halmstråene man kan..

Helt for jævlig. Prøvde det med OnLive før de ble kjøpt opp av Sony, og kombinasjonen er katastrofalt. TotalBiscuit testet Unreal Tournament på nett i OnLive med samme resultater. 

Å streame lokalt fra mellom PC og Xbox One fungerer helt greit, men resulterer i lav FPS, lavere oppløsning, og dårligere responstid for de aller fleste. Ble blant annet testet av Digital Foundry. FIFA 15 var ihvertfall preget av alt dette på min PC, selv med kabel.

Lenke til kommentar

Eneste som vinner på eventuelle mest konsoller solgt er folk i dress med 'Microsoft' eller 'Sony' på visittkortet. 360 solgte vel best forrige periode? Og hva hjalp det oss som kjøper Xboxer? Ingen verdens ting. 

På mange måter er det bra å være de som henger bitte litt etter, for de må jobbe enda hardere for å få fornøyde kunder.

Lenke til kommentar

Nja...det er litt mer til det en som så.

Når en konsoll selger mer en konkurrenten så er sjansen større for flere spill til systemet. Noe vi ser allerede ved at det kommer flere spill til PS4. Eller at dem kommer først til PS4 og senere om overhode til XBO. Flere maskiner i sirkulasjon får flere utviklere til å satse da salgs potensialet deres øker.

Så for PS4 eiere så er dette gode nyheter. Det kan også resultere i flere eksklusive spill og nye IP'er til systemet.  

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...