Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Jeg tror ærlig talt ikke CoD kommer til å ta den retningen, altså konkurransespill så lenge Activision ser at de år etter år slår salgsrekorder med den oppskriften de følger nå. Det er rett og slett alt for mye på spill (no pun intended) til at det har noen hensikt å prøve.

Du har sikkert rett. Lov å håpe da!

Er litt kjedelig at det kommer så mange skytespill, men få med store multiplayer-arenaer. Får håpe Titanfall blir bra, og at det skaper en stor brukerbase. Mange spill som er morro, men man må jo ha noen å spille mot også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så viss du skal konkurere må du spille gamle spill? Spill utvikler seg og det vil jeg være med på, vil ikke spille gamle spill.

Problemet er når de slipper spill som er 90% like, og likesåvel kunne vært en DLC. Nå har riktignok Treyarch vært litt flinkere med Black ops og prøvd å få til noe nytt. MW-serien derimot har stått bom stille.

Om de faktisk hadde videreutviklet spillet, så hadde det nok føltes litt annerledes ut. Vil også ha nye spill, men et spill i året som nesten er likt fjorårets, neitakk. Samme gjelder FIFA. Står nesten bom stille der også. Håper Ignite-motoren de prater om faktisk er ny, og ikke slik som CoD:Ghost der de bare later som om motoren er ny. Samme greia der også. Hadde man ikke visst bedre kunne det sett ut som spillet var på 360/PS3 det også.

Lenke til kommentar

Nå funker kun Ignite motoren på Xbox One og PS4. Så den tilbyr nok mye mer enn hva motoren som går på Xbox 360 og PS3 gjør. Den er i stand til å regne ut flere kalkulasjoner osv. Så du vil nok merke stor forskjell på FIFA 14 på Xbox 360 og PS3 kontra FIFA 14 på Xbox One og PS4.

Nå virker det som Ghost ikke satser kun på neste generasjon og det gjør at spillet ikke får noe eget. FIFA gjør faktisk det i år, med tanke på Ignite.

Lenke til kommentar

Sant det, men gameplay fra neste generasjon viser at FIFA er bedre med Ignite motoren. Som sagt så har du flere kalkulasjoner, egenskaper osv som bidrar sterkt i utviklingen. Itillegg har EA sagt at de fokuserer på gameplay i år. Takket være neste generasjon tror jeg vi ser en typ FIFA 08 i år når det kommer til utvikling.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sony er gammeldagse. De ville tydeligvis kun relansere en PS3. Jeg trodde digitale spill skulle bli en stor del av denne generasjonen. Isteden klarte Sony å bare skyve på det gamle.

Jeg har uansett troen på at Microsoft kommer til å bruke tid på å pushe på med digitale medier.

Et annet punkt er at jeg håper Microsoft belønner dem som benytter seg av digitale spill og medier. At man f.eks. får gratis DLCer osv. om man kjøper spillet digitalt. I tillegg til lavere pris.

Er ikke noe nytt Xbox One prøvde på heller da. På PS3 har jeg kunnet dele alt jeg har kjøpt digitalt med 5 andre konsoller, jeg har fått toppklasse spill gratis i form av PS+ og for ikke å snakke om alle de fantastiske salgene på PS Store. Fikk f.eks FarCry 3 til halvpris i julesalget, ikke veldig lenge etter release.

Hvorfor fikse på noe som ikke er ødelagt? Sony har fikset de største feilene fra PS3 og har rettet på det de har trengt å rette på. Ny håndkontroll, som ikke bare tilpasser seg alle de som mente Dualshock 3 var ubrukelig, men også holder seg såpass nærme at de som likte DS3 ikke måtte tilpasse seg noe veldig nytt. Konsollen er mye mer brukervennlig for utviklere, noe som forhindrer flauser som Bayonetta og Skyrim i forrige generasjon.

Strukturen på konsollen er også fikset, slik at det lenge etterlengtede cross-game chat er mulig på denne konsollen. Ikke minst har du mulighetene til å dele videoer direkte fra PS4, og også la andre spille gjennom deler av spillet for deg online. Alt folk klagde på ved PS3 har Sony prøvd å fikse på, samtidig som man ikke skapte nye problemer for forbrukere. Vi har enda ikke peiling på hva GaiKai kan kunne gjøre på PS4 heller.

Dette her med innovasjon har blitt en eneste stor farse i spillbransjen. Det er ingen som prøver på å finne på en bedre versjon av hjulet, for det har faktisk fungert i årtier. Folk vil ha noe "innovativt" slik at de kan ha det bakpå boksen sin som et salgspunkt, og hele opplegget har blitt en farse. Family Sharing og dette med installerte spill på Xbox One er noe de kunne gjort uansett om de ikke har online check-up eller DRM på konsollen. Valgfrihet er noe som verdsettes av gamere, og det kunne Microsoft også gitt en mulighet til, for de som ikke sliter med internett eller å kjøpe spill nytt.

Lenke til kommentar

Titanfall er veldig lovende. Blir spennende å se hvor populært det spillet blir. Elsker det med at spillet har "minions"-soldater som ingen styrer og faktisk gjør noe som å capture points o.s.v., fremfor bare å gå rundt å drepe. Det får det til å virke som at det alltid skjer noe.

Et spill som kan gi One en fordel utifra spill for flere sikkert, ihvertfall hvis de får vist det fram litt bedre enn traileren. Det var når jeg så gameplayet at jeg faktisk ønsket å kjøpe spillet.

Hadde det vært lanseringspill til One så hadde jeg løpt etter konsollen på dag 1. Er det egentlig noe grunn til at det ikke kommer på PS4? Eller er det bare Microsoft som har betalt mest?

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Sant det, men gameplay fra neste generasjon viser at FIFA er bedre med Ignite motoren. Som sagt så har du flere kalkulasjoner, egenskaper osv som bidrar sterkt i utviklingen. Itillegg har EA sagt at de fokuserer på gameplay i år. Takket være neste generasjon tror jeg vi ser en typ FIFA 08 i år når det kommer til utvikling.

Høres bra ut!

Ok dudebros, nok CoD og Fifa-prat nå.

Will do! :tease:

Titanfall er veldig lovende. Blir spennende å se hvor populært det spillet blir. Elsker det med at spillet har "minions"-soldater som ingen styrer og faktisk gjør noe som å capture points o.s.v., fremfor bare å gå rundt å drepe. Det får det til å virke som at det alltid skjer noe.

Et spill som kan gi One en fordel utifra spill for flere sikkert, ihvertfall hvis de får vist det fram litt bedre enn traileren. Det var når jeg så gameplayet at jeg faktisk ønsket å kjøpe spillet.

Hadde det vært lanseringspill til One så hadde jeg løpt etter konsollen på dag 1. Er det egentlig noe grunn til at det ikke kommer på PS4? Eller er det bare Microsoft som har betalt mest?

Var ikke helt overbevist av traileren jeg heller nei, men gameplayet så veldig spennende ut!

Har ikke fått sett så mye da jeg sitter på dårlig nett og har lite tid (ferie), men skal sjekke mer når jeg kommer tilbake.

Orker ikke google da diskusjon.no går tregt nok som det er, men om det ikke er lansering-tittel, er det kommet noe dato på Titanfall?

Gjør ingenting at det ikke kommer med en gang. Blir å ha nok å gjøre med både GTA:V, Forza og FIFA 14 (Som vi ikke skal prate om :whistle: )

Lenke til kommentar

Hadde spille bare vært digitale så hadde du ikke mistet cden, men men..

Jepp. Personlig hadde jeg heller hatt digitalt framfor fysisk.

Eneste problemet er at jeg da risikerer å miste spillet fordi noen finner ut at jeg ikke fortjener å ha det lengre. A.K.A. villkårene slike tjenester opererer med er som regel ekstremt restriktive mtp. refusjon, hva du egentlig eier og hvordan du får lov å bruke det.

Vanligvis ikke et problem, men av og til er det et reelt problem.

Steam f.eks. lar deg normalt ikke heve et kjøp etter du har lastet ned et spill.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Sony er gammeldagse. De ville tydeligvis kun relansere en PS3. Jeg trodde digitale spill skulle bli en stor del av denne generasjonen. Isteden klarte Sony å bare skyve på det gamle.

Huh? De vil da lansere alle titlene digitalt, og har også noen smarte løsninger der (spill mens du laster ned, velg singleplayer eller multiplayer først osv). De har også pushet det digitale markedet hardt et par år med tilbud på PS Store eller hva faen det heter med veldig gode tilbud som tidvis går helt ned på Steams nivå.

Dessverre er fullpris-spillene som oftest dritdyre, noe som burde forandres denne generasjonen for både Microsoft og Sony.

Men å si at Sony er spesielt gammeldagse faller på sin egen urimelighet, de har bare forstått at det er bedre å pushe forandringer litt etter litt.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har uansett troen på at Microsoft kommer til å bruke tid på å pushe på med digitale medier.

Et annet punkt er at jeg håper Microsoft belønner dem som benytter seg av digitale spill og medier. At man f.eks. får gratis DLCer osv. om man kjøper spillet digitalt. I tillegg til lavere pris.

Så last ned spillene digitalt samme dag som de lanseres? Nå har de begge deler. Det er faktisk flere av oss som setter pris på eie det vi betaler for.

Hvis ting fungerer fint som de er i dag, hvorfor endre det?

Han kunne ha mistet CDen for om det hadde vært digitalt.

bare at selve spillet hadde vært LÅST til den digitale kontoen.

Hva skjer om han mister kontoen? Da mister han alle spillene.

Hadde spille bare vært digitale så hadde du ikke mistet cden, men men..

Ikke noe problem, for nå blir alle spillene tilgjengelig som digital.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Faen til sutring fra deg. Selvfølgelig er dette innlegget ikke noe annet enn surmuling fra deg fordi Microsoft gikk bort fra digital deling.

Det er faktisk et fåtall av oss som gidder å betale flere tusen kroner for å leie spill og konsoll som et selskap skal ha 100% kontroll over. Fatter ikke at enkelte folk faktisk er lei seg over denne avgjørelsen. Last ned spillene digitalt og hold kjeft. Er du redd for diskene dine, ta vare på dem. Har over 100 disker, og ingen av de er ødelagt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...