Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Trenger ikke det altså. Jeg tror på deg, jeg. Hørt et par andre si det har vært litt støy. Kjenner meg bare ikke igjen selv, for jeg har ikke opplevd det selv. Én eneste gang har jeg hørt noe som ligner på det du beskriver "et lite fly som letter", og da hadde jeg både 35 grader i rommet og mistet en kontroller ned på PS4, så tror noe ble slått skjevt inni der. Flyttet på den, og dagen etter var lyden borte. Ikke hørt den siden heller.

Men jeg er som sagt ikke uenig i at Xbox One nok er best på støy. Noe annet ville vært rart. Ville bare nevne at det etter min erfaring i alle fall ikke er noe egentlig merkbart støy fra PS4 heller. :)

Kan jo være det er mine vifter som ikke går i det hele tatt også da. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min PS4 bråker så mye at jeg letter kjøper en større versjon som er stillegående som Sony velger å lansere det. Når jeg fyrte opp Witcher 3 i stad så var det orkan i rommet. Den står åpent og skal ha mer enn nok tilgang på luft. Høres nøyaktig ut som på videoen. Hvordan folk har PS4er som ikke bråker skjønner ikke jeg, for jeg antar at a) enten så sitter man langt unna b) lyden fra anlegg/TV overdøver PS4 eller c) man vil ikke høre.

Lenke til kommentar

Min ps4 står intill en vegg, men jeg har ikke vært i nærheten av det bråket som blir linket til på youtube her. Hverken med the last of us eller withcer 3. Den bråkte sånn når den låg i tv benken da, men der er det et lite lukket rom.

Lenke til kommentar

Hvem vant E3?  :innocent:

Spillerne vant e3 der det var fokus på spill til alle plattformer både i år og neste år

Veldig politisk korrekt ;)

Ingen som har sett noen avstemming på hvem som gjorde det best? Har bare ps4 selv. I fjor "vant" vel Sony, men noe sier meg at MS gjorde det hakket vassere i år?

Lenke til kommentar

Det er kanskje politisk korrekt, men det har sjelden vært mer sant enn i år. Dette året var fokuset fra så og si alle parter på spill, spill og atter spill. Og vi fikk den ene hesblesende spillannonseringen etter den andre, hvor et overraskende antall av dem var regelrette bomber.

En avstemming hadde egentlig vært litt interessant å se, for hvem som var best kommer mye an på personlige preferanser. Noen vektlegger enkelte ting høyere enn andre.

Nå som alle konferansene er over kan jeg oppsummere mine tanker om hvordan hver av dem gjorde det.

Personlig vil jeg nok rangere det slik:

Square-Enix, A+ (god flyt, gjennomgående fokus på spill og mange spill, den beste spillannonseringen for meg personlig)

Sony, A (for det meste god flyt med enkelte punkter av lav interesse, annonsering av 3 gigabomber av noen spill, mest interessante nye IP)

Bethesda, B+ (god flyt, gode presentasjoner, et par veldig gode spill av personlig interesse, en del ikke fullt like interessant)

Microsoft, B (ca samme flyt som Sony, masse spennende spill, men få av stor personlig interesse, annonsering av bakoverkompatibilitet)

Nintendo, C (morsomste presentasjon, middels flyt, en del ganske interessante spill, en del lite interessante spill)

Ubisoft, D+ (kleint som alltid, laber flyt, et par veldig interessante spill, mye tull og ting av liten interesse)

EA, D (laber flyt, mye snikk-snakk, veldig mye uinteressant, et par skikkelig kanon spillvideoer, sjarmerende Unraveled)

PC Gaming Show, E- (vedig mye tullsnakk, kjedelige presentasjoner, giddet ikke en gang å se hele)

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-witcher-3-wild-hunt-performance-analysis

Overall, the fact Xbox One tends to holds a higher frame-rate is misleading in terms of the quality of the end experience; a capped 30fps is by far the preferred option in this case and we still hope to see it implemented in a future update. The PS4 release has the right tactic, but it lets itself down by being unable to stream in world geometry or render effects at a perfect 30fps to take advantage of this. The perceived effect is a judder to motion on both consoles, for cut-scenes and gameplay, though PS4 is capable of smoother passages of play at times. When it comes to performance, and factoring in the game's superior 1920x1080 output, Sony's hardware is a preference - but it's not the clear choice we had expected.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig poenget med å annonsere bakoverkompatibilitet på Xbox One i år? En skulle jo tro at spillbiblioteket på konsollene er stort nok til å forsvare utskiftning nå? Det er jo de to første årene av konsollens liv det er interessant med bakoverkompatibilitet.

Er det virkelig noen som har lyst til å spille sine gamle spill om igjen på Xbox One? Inkludert framerate-drops og vesentlig svakere grafikk enn Xbox One sine spill?

Lenke til kommentar

Bakoverkomp på XO synast som ein god ide da konsollen kom ut. Nå synast det som ei krampetrekning som like gjerne kan ende med at XO selger enda dårligare viss trenden forsetter med at 360-spill får dårligare fps på XO enn di hadde på 360.

Lenke til kommentar

Bakoverkompatibel konsoll er bra 7 av 7 dager i uken. Grunnen til at Sony ikke er så ivrig er fordi det vil enda med at de taper millionær i inntekter. Det ville ikke vært behov for remasters om bakoverkompatibelitet var å finne fra dag 1!

Lenke til kommentar

Bakoverkompatibel konsoll er bra 7 av 7 dager i uken. Grunnen til at Sony ikke er så ivrig er fordi det vil enda med at de taper millionær i inntekter. Det ville ikke vært behov for remasters om bakoverkompatibelitet var å finne fra dag 1!

Om de bakoverkompatible spillene fikk samme løft i opplevelse som på PC hadde det ikke vært noe poeng med remasters, men tilstandene i dag er dessverre slik at utviklere heller lanserer en suboptimal opplevelse på konsollene i dag.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke i mot bakoverkompatibilitet for dem som ønsker det, men jeg tar heller remasters 7 av 7 dager i uken så lenge jeg får oppdatert grafikk og framerate.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...