Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Festlig hvordan PS Now var en fantaaastisk tjeneste, og nå når Xbox Ones tilbud kjører store ringer rundt Sonys forsøk, og i tillegg gjør det gratis, da er det plutselig en ubrukelig tjeneste. Fanboys ass.. :D

PS now og bakoverkomp. er jo to vitt forskjelige ting.

Hvordan det fungerer ja, men bruksområde er omtrent det samme. Det eneste PS now har "going for it" er at man i teorien har tilgang til alle spill som noen gang er gitt ut på en Sony-platform. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig synst jeg det er feil å kalle noen av dem bakoverkompitable ettersom begge 2 krever at du laster ned en version av spillet som er laget for å fungere på den nye hardwaren i sin helhet. Ikke en tjeneste jeg tror jeg kommer til å bruke da om jeg bestemmer meg for å spille et gammelt spill på konsoll vil det for det meste gå ut på en impuls som er borte før det har fått lastet ned. Det er likevel microsoft som trekker det lengste strået om de får det til å funke like godt som de skal ha det til etter min mening, det er en gratis tjeneste som bare er til gode for forbrukeren, ser ikke noe mening i å krangle på det.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nja, pluss og minus med både PS Now og XO sin begrensa bakoverkomp. For mange begrensninger på begge 2 til at eg ser nytte i det. Men fint for fanboysa i begge leire som syns dette blir det store å glede seg over med denne generasjonens konsoller. Har hittil fått meir å glede meg over frå spill som blir oppussa til XO og PS4: Ville heller hatt muligheten til å stemme på spill di burde pussa opp, dvs bugfrie spillperler som kjører smooth i 1080/60 gjerne med alt av dlc og gjerne litt ekstra snadder.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Festlig hvordan PS Now var en fantaaastisk tjeneste, og nå når Xbox Ones tilbud kjører store ringer rundt Sonys forsøk, og i tillegg gjør det gratis, da er det plutselig en ubrukelig tjeneste. Fanboys ass.. :D

Hvordan det fungerer ja, men bruksområde er omtrent det samme. Det eneste PS now har "going for it" er at man i teorien har tilgang til alle spill som noen gang er gitt ut på en Sony-platform. 

Nei. Bruksområdet er veldig forskjellig. I den ene kan du spille spill du allerede har på en gammel konsoll. Den andre kan du spille eldre spill du ikke har enda.

Edit: Blir som og sammenligne Netflix med at du kjøper deg en ny bluray spiller som kan spille gamle DvDer du har.

Endret av GnilreG
Lenke til kommentar

Nei. Bruksområdet er veldig forskjellig. I den ene kan du spille spill du allerede har på en gammel konsoll. Den andre kan du spille eldre spill du ikke har enda.

Edit: Blir som og sammenligne spotify med at du kjøper deg en ny bluray spiller som kan spille gamle CDer du har.

Det kan man da med Xbone sin løsning også? Begge løsninger lar deg essensielt spille spill fra eldre konsoller på den nyeste konsollen. Forskjellen er at med xbone "eier" du spillet, mens på PS now så leier du det i en begrenset periode og betaler like mye eller mer som om du skulle kjøpt det. 

Uenig i sammenligningen din forøvrig, men mindre blurayen din lar deg laste ned musikken digitalt fra nettet. En bluray med iTunes om du vil. Dessuten så er det jo slik med Spotify er musikken er gratis, men du kan betale for å få ekstra funksjonalitet. Du betaler ikke per sang eller per album, men mndlig avgift. PS now så betaler du per spill. 

Lenke til kommentar

Bakoverkompen til MS er ikke så imponerende når det kun gjelder noen få utvalgte titler. PS Now er muligens den første spilleietjenesten på konsoll. Hvordan ville folk likt å betale en månedlig sum for å få tilgang til hele ps4 biblioteket, eller xbone sitt for den saks skyld?

Akkurat i dag er listen ikke så lang nei, men den blir antagelig større og vil inneholde "alle" de store titlene kan jeg tenke meg. Eneste som er hindringen er jo godkjenning fra publisher. 

Lenke til kommentar

Da har jeg misforstått PS now, det jeg hadde fått med meg var at det var en mndlig avgift for og kunne spille eldre spill mer som Netflix. Da stemmer ikke det jeg skreiv nei.

Nei, det hadde jo vært konge hvis det var sånn!

Er begge deler, men mnd kostnad er alt for stiv. Om jeg nå ikke blingser.

Lenke til kommentar

Da har jeg misforstått PS now, det jeg hadde fått med meg var at det var en mndlig avgift for og kunne spille eldre spill mer som Netflix. Da stemmer ikke det jeg skreiv nei.

Nei, det hadde jo vært konge hvis det var sånn!

Man kan velge mellom å leie ett spill av gangen, eller abonnere med en månedlig avgift slik som Netflix. Prisen på det har vært diskutert, men mener det var rundt 15$ måneden.

Lenke til kommentar

http://www.eurogamer.net/articles/2015-06-11-ps-now-uk-beta-rental-prices-are-pretty-high

Ja, prices er "subject to change", men de må jo ha hatt en tanke bak disse prisene som er akkurat nå. 

15 dollar i mnd for ubegrenset tilgang tviler jeg sterkt på. Det gir ikke mening. Da er det jo meningsløst med individuelle priser på spill. 

Du får ikke tilgang til PS4 spill, og du får bare tilgang til spill fra utgivere som er med på tjenesten. Så du får de fleste spill fra Sony og deres studioer, men kan mangle en del fra andre utgivere. PS now kan bli bra, men venter til jeg får testet det selv før jeg gjør meg opp en mening.

Lenke til kommentar

Er ute etter en konsoll som er stillegående, liker ikke støy som f.eks Xbox 360. Hvilken av disse nye bør jeg gå for da?

Xbox one. Helt klart.

Spiller The witcher 3 for tiden på PS4 og den drar i gang en viftestøy som høres ut som et lite fly som skal lette. Det er vel ulempen med innebygd strømforsyning, nemlig økt varmeutvikling.

Xbox one har jeg aldri hørt et knyst i fra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner meg absolutt ikke igjen i skildringen til fiberblad. Hører aldri et knyst fra PS4, selv ikke med Witcher 3, men jeg tror nok også Xbox One er best på lite viftestøy. Den er jo en god del større og har strømforsyningsklossen på utsiden, så det burde være logisk. :)

Kan godt lage et opptak i kveld om du ønsker det. Slo meg i går hvor sykt mye den begynte å bråke. Utelukkende viftestøy. Men jeg kan seff. sjekke plassering, omgivelser etc. Dog så står Xbox 1 på samme sted og den har jeg ikke sjanse til å høre. Godt mulig jeg har vært uheldig med min ps4.

https://www.youtube.com/watch?v=n6RizzBLG6w

Sånn høres min ut også.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...