Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Vet ikke jeg, brukt 100+ timer på gt5 og 400+ på forza3/4

Er noe med mengden av bodykits/tuning-muligheter/decalmuligheter som gjør at jeg liker forza desidert best.

Bruker selv bortimot like mye tid på bygging av biler/fiksing av decaler/utvendig trim og fintuning for å få dem til å funke bra til det jeg bygger dem til (grip/drift/drag) på dette må gt5 se seg knust, sorry.

Hmmm som jeg ser det er det ganske umulig og diskutere dette.

Forza har det mens GT5 har det.

Så jeg vet ikke.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og er langt ifra fornøyd med mulighetene i forza også, savner maaaaaange flere alternativer angående motorbygging, støping av egne fangere/mulighet for å putte splitter under aftermarket-fangere, karbon-boots/dører/sveist bredding, glassfiber-bredding, støpe karbon skjermer, flytting av brannveggen, bytte rammevanger, motorer fra andre bilmerker, ordentlig lyd ift. mods osvosvosv

Lenke til kommentar

Forza har langt bedre verktøy for modifisering, mens Gran Turismo er mange hakk nærmere virkeligheten på selve kjørefølelsen.

Eneste jeg har å plukke på GT5 er at jeg synes det er urealistisk lett å få biler som ikke skal funke bra til å drifte, til å drifte veldig, resten hva gjelder kjørefølelse vil jeg si forza er kanskje 7/10 mens gt er 9,5/10.

Men som sagt, jeg bruker mesteparten av tiden i forza på å leke meg i tuning menyen i test drive modus mens jeg prøver enten prøver shave av 0.3 sek av banetidene til den gitte banen eller få han så lett som mulig å kontrollere sidelengs med 300-600hp på bakhjulene, sånn at jeg får lagt han bredere i høyere fast nærmere clippingpointene :dribble:

Nerder av min type vil jeg tro stort sett trives bedre i forza universet :)

Lenke til kommentar

Noen herlige muligheter i gt5 da, som ballast og mulighet for å flytte på ballasten, mulighet for sømsveising av karosseri etc. men som sagt så når det ikke forza opp til knærne hva gjelder resten av custom-muligheter :)

(Bare så det er sagt er det en veldig stor plass i mitt hjerte til gt5 også, brukt latterlig mange timer i den serien helt fra jeg for første gang poppet GT2 inn i den grå playstationen min :) )

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg håper du troller nå...

Nei, du sitter på CoD-toget som du selv sa så du gjør vel ikke det :facepalm:

Så du godkjenner ikke CoD som en konkurransebasert shooter? Klart, de har gjort mange endringer som jeg og mange andre ikke liker. Men det er en utrolig stor plattform, og har store mesterskap.

Er mye jeg misliker med CoD, og har snart fått nok. Men man skal ikke undergrave hvor stort det faktisk er.

Er vel strengt tatt Sony som fikk MS til å snu...

Og strengt tatt så blir det vel press fra andre spill/utviklere som får Activision til å snu. Men et hylekor ved siden av kan jo ikke skade! :)

Lenke til kommentar

hylekor ved siden av kan jo ikke skade! :)

At du kan kalle det for et hylekor er så idiotisk, man kan aldri sette seg inn i hvor mye problemer som ville kommet visst man alltid må vere online.

Jeg gir faen i Norge og disse arrogante folkene som trur at alle i norge har nett, jeg snakker om resten av verden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

At du kan kalle det for et hylekor er så idiotisk, man kan aldri sette seg inn i hvor mye problemer som ville kommet visst man alltid må vere online.

Jeg gir faen i Norge og disse arrogante folkene som trur at alle i norge har nett, jeg snakker om resten av verden.

De bloggene og youtube-videoene og forumdebattene kan definitivt kalles for et hylekor. Det er ekstremitetene av det mannen i gata føler. Og innsjekking online hadde ikke vært noe stort problem, om det ble valgfritt. Da kan de som jobber på ubåt eller andre ting få den med seg dit. Men MS tenker framtidsrettet, og hvis noen sitter i Somalia og ikke får internett til xboxen sin, så er det synd for de tenker jeg. Får være grenser på hvor mye hensyn de skal ta.

Lenke til kommentar

De bloggene og youtube-videoene og forumdebattene kan definitivt kalles for et hylekor. Det er ekstremitetene av det mannen i gata føler. Og innsjekking online hadde ikke vært noe stort problem, om det ble valgfritt. Da kan de som jobber på ubåt eller andre ting få den med seg dit. Men MS tenker framtidsrettet, og hvis noen sitter i Somalia og ikke får internett til xboxen sin, så er det synd for de tenker jeg. Får være grenser på hvor mye hensyn de skal ta.

Visst de er så jævla fremtidsrettet hvorfor er ikke Windows 8 always online?

Gidder ikke svare på resten, du har null toleranse for andre folk.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Visst de er så jævla fremtidsrettet hvorfor er ikke Windows 8 always online?

Gidder ikke svare på resten, du har null toleranse for andre folk.

Om alt av programmer og slikt ble koblet opp mot din bruker så blir det nok det ja. W8 har jeg lite til overs for. Metro-grensesnittet er ubrukelig slik det er (funker best på touch-flater). Men de baner vei for seg selv og andre ved å presse fram endringer.

Om andre skulle prøve på noe slikt nå, så har allerede MS tatt PR-støyten, og folk er automatisk mindre kritisk da det allerede har vært gjort før. Jo mer folk vet det og hører om det, jo mer venner man seg til det. Derfor homofili har gått fra å være en synd til å bli helt akseptert (uten at vi trenger å diskutere dette videre her).

Jeg har ikke nulltoleranse, selv om det høres litt krassere ut på internett. Formulerer meg nok annerledes IRL, men her må man være litt sterk i tonen for å få fram meningen. Men en online-sjekk en gang i døgnet tror jeg nesten alle kunne klart. Omså med Edge-nettverk. Og så fort som teknologien går, så er det ikke så ille. Tenk flere år fram i tid også. Om 3 år, hadde en online-sjekk vært noe ille? Det er fortsatt nesten et halvår til konsollen kommer, og mye kan skje da.

Jeg er tilfreds med begge løsningene. Både med og uten DRM. Og jeg har forståelse for begge parter. Jeg tror DRM-løsningen og det MS la fram er slik det blir å være, men de var litt for aggressiv med måten de ville få det igjennom. Var Sony på samme plan, hadde det blitt en realitet.

Men som det ble nevnt tidligere; for en berg-og-dal-bane det her har blitt! Hele oppstyret har gådd over all forventning, og jeg er glad det skjer litt kontroversielt. Det skaper enda mer blest i hverdagen.

Lenke til kommentar

Sony er gammeldagse. De ville tydeligvis kun relansere en PS3. Jeg trodde digitale spill skulle bli en stor del av denne generasjonen. Isteden klarte Sony å bare skyve på det gamle.

Jeg har uansett troen på at Microsoft kommer til å bruke tid på å pushe på med digitale medier.

Et annet punkt er at jeg håper Microsoft belønner dem som benytter seg av digitale spill og medier. At man f.eks. får gratis DLCer osv. om man kjøper spillet digitalt. I tillegg til lavere pris.

Lenke til kommentar

Sony er gammeldagse. De ville tydeligvis kun relansere en PS3. Jeg trodde digitale spill skulle bli en stor del av denne generasjonen. Isteden klarte Sony å bare skyve på det gamle.

Jeg har uansett troen på at Microsoft kommer til å bruke tid på å pushe på med digitale medier.

Et annet punkt er at jeg håper Microsoft belønner dem som benytter seg av digitale spill og medier. At man f.eks. får gratis DLCer osv. om man kjøper spillet digitalt. I tillegg til lavere pris.

Det finnes allerede og det kalles PS pluss, man får gratis Dlc og Xbox blir og gjøre det samme, så hva er problemet ditt?

Lenke til kommentar

Meg bekjent så er det ingen tjeneste som heter "PS pluss". Derimot "PS Plus" eller "PS+" finnes.

Jeg snakker nå om Microsoft om hva dem burde gjøre for å få folk til å kjøpe digitale kopier. Jeg ser også at du ikke forsto hva jeg mente. Jeg kan forklare det for deg:

Eksempel:

Person A kjøper spillet i butikk og betaler 499,-. Han får den fysiske disken og det som følger med å eie noe fysisk. Derimot så får han ikke gratis DLC eller addons til spillet gjennom Xbox Live. Dette må han betale for.

Person B kjøper spillet i Marketplace og betaler 399,-. Han har da spillet digitalt knyttet til sin konto. Som "gave" for at han bruker den digitale butikken får han gratis DLC eller addons til spillet.

Om Microsoft kommer opp med et system som gjør at de som eier noe digitalt får fordeler vil flere og flere benytte seg av en slik tjeneste. Selvfølgelig blir hyttegamerne og Thomas sinte fordi de må betale mer enn alle andre, men til gjengjeld kan de drive med salg og kjøp på en av hyttene sine.

Lenke til kommentar

Meg bekjent så er det ingen tjeneste som heter "PS pluss". Derimot "PS Plus" eller "PS+" finnes.

Jeg snakker nå om Microsoft om hva dem burde gjøre for å få folk til å kjøpe digitale kopier. Jeg ser også at du ikke forsto hva jeg mente. Jeg kan forklare det for deg:

Eksempel:

Person A kjøper spillet i butikk og betaler 499,-. Han får den fysiske disken og det som følger med å eie noe fysisk. Derimot så får han ikke gratis DLC eller addons til spillet gjennom Xbox Live. Dette må han betale for.

Person B kjøper spillet i Marketplace og betaler 399,-. Han har da spillet digitalt knyttet til sin konto. Som "gave" for at han bruker den digitale butikken får han gratis DLC eller addons til spillet.

Om Microsoft kommer opp med et system som gjør at de som eier noe digitalt får fordeler vil flere og flere benytte seg av en slik tjeneste. Selvfølgelig blir hyttegamerne og Thomas sinte fordi de må betale mer enn alle andre, men til gjengjeld kan de drive med salg og kjøp på en av hyttene sine.

Ja dette er hva jeg snakker om, og nå hermer Xbox Live etter Playstation når de så hvor bra det gikk,

Så de vil gjøre akkurat det samme ellers vil de miste kunder, simpelt som det.

Lenke til kommentar

Så du godkjenner ikke CoD som en konkurransebasert shooter? Klart, de har gjort mange endringer som jeg og mange andre ikke liker. Men det er en utrolig stor plattform, og har store mesterskap.

CoD som kunkurransespill er ikke spesielt bra for massene. Det kommer et nytt spill en gang i året, dermed kan aldri de spillerne som spiller det profesjonelt få investert mye tid å trening i spillet før det kommer et nytt spill med annen mekanikk. Alternativet er at de profesjonelle holder seg til en gammel versjon som flertallet ikke er interessert i å spille på eller se på.

Akkurat derfor var/er Starcraft, CS og WC3 så store konkurransespill så lenge. Det er et enkelt gameplay som i stor grad legger vekt på ferdighet, lett å tilpasse for bruk i turneringer, ingen ny versjon som gjør at folk velger å bytte.

CoD er rett og slett ikke utviklet med tanke på konkurranse. Det er utviklet for at massene skal digge det og kjøpe det. For det er det de fleste selskap syns er gøy, å tjene mest mulig penger.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

CoD som kunkurransespill er ikke spesielt bra for massene. Det kommer et nytt spill en gang i året, dermed kan aldri de spillerne som spiller det profesjonelt få investert mye tid å trening i spillet før det kommer et nytt spill med annen mekanikk. Alternativet er at de profesjonelle holder seg til en gammel versjon som flertallet ikke er interessert i å spille på eller se på.

Akkurat derfor var/er Starcraft, CS og WC3 så store konkurransespill så lenge. Det er et enkelt gameplay som i stor grad legger vekt på ferdighet, lett å tilpasse for bruk i turneringer, ingen ny versjon som gjør at folk velger å bytte.

CoD er rett og slett ikke utviklet med tanke på konkurranse. Det er utviklet for at massene skal digge det og kjøpe det. For det er det de fleste selskap syns er gøy, å tjene mest mulig penger.

Jeg er enig i det du sier. Er det som hindrer det fra å bli stort. I tillegg til problem nummer 1/2; Lag og tilfeldigheter. Er så tilfeldig hvem som vinner gunfights ofte, at spillet blir latterlig. Nå er det litt mer stabilt på høyere nivå, men det er fortsatt helt tragisk til tider. Og i turneringer har de heldigvis fjernet mye av scorestreaks og slikt, så det blir enda mindre tilfeldigheter.

Selv om de er populære, så blir de aldri like store som de andre om de fortsetter å drite seg ut. Men de har muligheten, om de bare tar seg sammen.

Lenke til kommentar

Selv om de er populære, så blir de aldri like store som de andre om de fortsetter å drite seg ut. Men de har muligheten, om de bare tar seg sammen.

Jeg tror ærlig talt ikke CoD kommer til å ta den retningen, altså konkurransespill så lenge Activision ser at de år etter år slår salgsrekorder med den oppskriften de følger nå. Det er rett og slett alt for mye på spill (no pun intended) til at det har noen hensikt å prøve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...