Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja 34 sekunder på kaldboot (så fremst videoen gikk i korrekt hastighet på begge og var startet samtidig som strømmen kom på) som er av by default er virkelig kritisk. På resten er de enten omtrent like raske eller så er det idioti-tester som måler båndbredde mer enn spillytelse. Om han leecher gay pr0n mens han tar testen er det ikke rart det tar tid å laste ting som skjer online. 

Trodde vi var kommet forbi idioti-"sammenligninger" såpass langt inn i konsollgenerasjonen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Ja 34 sekunder på kaldboot (så fremst videoen gikk i korrekt hastighet på begge og var startet samtidig som strømmen kom på) som er av by default er virkelig kritisk. På resten er de enten omtrent like raske eller så er det idioti-tester som måler båndbredde mer enn spillytelse. Om han leecher gay pr0n mens han tar testen er det ikke rart det tar tid å laste ting som skjer online. 

Trodde vi var kommet forbi idioti-"sammenligninger" såpass langt inn i konsollgenerasjonen. 

Er det så idiotisk? Det er jo relevant om alt mulig rart tar lang tid på konsollen. Ellers må jeg innrømme det er litt festlig at konsoller nå har en oppstartstid som er langt lengre enn på PC.

AtW

Lenke til kommentar

Syns det var skremmande tregt av XO dette. Har både sett og hørt snakk om at XO er tregt, men at det var såpass stor forskjell hadde eg ikkje venta. Har egentlig ikkje så veldig mykje å bety for min egen del, men dagens ungdom forventer snappy respons på det meste. For di vil jo nokre av desse ventetidene være som tortur.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Noen skulle testet snapcenter og tidsforbruk der (ikke nødvendigvis for å sammenligne mot PS), for det er helt forjævlig tregt i forhold til hva man skal forvente.

Hvor mange sekunder tror dere det tar hvis man (i et spill, feks BF4) åpner Snap-center, starter et party, inviterer noen til partyet og så lukker snap-center. Er jeg midt i et game vil jeg gjerne at det skal gå kjappere å åpne party og invitere noen.

Er dette noe jeg kan gjøre via voice på kinect? Invitere en person til party mens jeg spiller uten å måtte trykke pause in-game?

Lenke til kommentar

Er det så idiotisk? Det er jo relevant om alt mulig rart tar lang tid på konsollen. Ellers må jeg innrømme det er litt festlig at konsoller nå har en oppstartstid som er langt lengre enn på PC.

AtW

Er raskere enn en gjennomsnitts PC. Jeg har en kraftig PC men jeg bruker lengre tid enn på PS4en og gå inn på et spill. PS4en kommer jeg rett inn i spillet der jeg sluttet å spille også. Har heller ikke trådløs start av PCen, så må reise meg og gå inn til PCen og starte den når jeg bestemmer meg for å spille ;)

Lenke til kommentar

Ja, virker nom noen har et erotisk forhold til sammenligninger av konsoller. Skjønner ikke at folk gidder å bruke tid på dette.

Nå er det slik gutter at dere er i en tråd som er ganske selv forklarende med tittelen PS4 vs XBO. Mitt tips til dere er at om dere ikke liker diskusjoner som går på å sette disse konsollene opp mot hverandre eller resultatet... Er at dere lar vær å klikke dere inn på denne tråden. 

Endret av LarZen
  • Liker 8
Lenke til kommentar

AtW

Er raskere enn en gjennomsnitts PC. Jeg har en kraftig PC men jeg bruker lengre tid enn på PS4en og gå inn på et spill. PS4en kommer jeg rett inn i spillet der jeg sluttet å spille også. Har heller ikke trådløs start av PCen, så må reise meg og gå inn til PCen og starte den når jeg bestemmer meg for å spille ;)

Det er gjerne ikke de kraftigste PCene som er raskest inn i Windows. Arbeidsstasjonen bruker noe lengre tid enn HTPCen, tross over tre ganger så mye kraft. Men den raskeste i huset er faktisk laptopen til dama, en rimelig gjennomsnittlig maskin som begynner å bli et par gammel. Og garantert flere ganger raskere enn PS4. 

Det ligger bla. hva og mengden som skal bla. lastes og sjekkes inn før Windows kan begynne å starte opp. Og langt større UEFI BIOS og fokus på funksjonalitet fremfor å være lynraskt ute. En konsoll burde derfor gjort det bra her, da de er helt strippet for slik funksjonalitet, og maskinvare som kan ta litt tid å starte opp. Men selvsagt, når de ikke engang kan investere en liten SSD som holder OSet en gang, eller noe caching eller noe, så tar ting tid. 

Arbeidsstasjonen har dog fordelen at den faktisk ikke trenger å bli skrudd på, da den allerede er på, da den brukes til mer enn bare spilling som PS4'en. Anyways, for min del så er det helt essensielt at ting ikke lugger i menyene og selv om jeg synes PS4 er noe kjip her, så går det helt greit. Men Xbox One fra videoen virket direkte frastøtende. Hadde jeg faktisk ikke trodd fra et firma med så bred erfaring på OS'er. 

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Arbeidsstasjon med ok specs for spill og Win7 starter opp på under 8 sek(kald start of ssd). Klar til spill husker eg ikkje i farten. Holder på med tweeking av Win8,1 til spillPC. Håpet er at alt skal knalle opp enda kortere viss eg bare får fjerna nok dritt i OS'et. Samtidig kunne eg tenkt meg eit mini-OS som starta opp Win10/8,1 eller SM megakjapt osv. Har dog ikkje leita stort etter den slags løysing enda, men det burde være mulig for å få utnytta ein spillPC slik. Men den såpass torevær og straumbrudd som det er i dette området kjører vi safe med ups samt slår av og på arbeidsPC/spillPC etter bruk. Utover det vil nok PS4 bli vurdert først av konsollane. Lenge sia eg har sjekka pris nå. Lyt dog ha ein ups til den og.

Lenke til kommentar

Uff, har både ps4 og one, men sliter med å bestemme meg for hvilken jeg skal ha som primær. PS4 er kraftigere og har flere venner der, men one høres ikke ut som ett jetfly, kontrollen er bedre og jeg liker achiviments bedre. Noen som har hatt samme problemstilling?

Jeg hadde lyst å fortsette på mine achievements fra Xbox 360, så jeg gikk for den. Dessuten synes jeg at Xbox One har de beste eksklusive spillene. Ta valget etter E3 i juni, så ser du hvilken konsoll som ender opp med de beste spillene. Phil Spencer har sagt til media at de vil ha stort fokus på eksklusive spill denne gangen.

Lenke til kommentar

Finnes det noen sted man kan finne hvor mange spill som finnes for PS4 vs PS3? Og xbox 360 vs ONE?

Det er vel ikke overraskende at eldre konsoller har spill fra tidligere generasjoner, men PS4/xbox one skiller seg ut med kun spill fra den generasjonen?

Lenke til kommentar

Har ikkje sett noko liste rundt PS4 vs PS3 eller XO vs X360.

Derimot syns eg denne lista er veldig bra for XO vs PS4:

http://www.listwar.com/

Her finner man alt av spill som har kome ut, er på vei, nye spill, gold vs plus, apper osv. Einaste eg ser som mangler i denne lista er 1080p og 60fps info som kunne vore greit å fått ei samanlikning over.

Lenke til kommentar

Sammenligning av Project Cars.

http://www.pcgames.de/Project-CARS-PC-238576/Videos/Video-Grafikvergleich-PC-vs-Xbox-One-vs-PS4-1158293/

Må si Xbox One virkelig ser dårlig ut.

Dårlig var litt å ta i må jeg si. Men om det var noen som var dårlig så må jeg si PC. Hadde trodd det skulle være bedre der enn på PS4/Xone. Personlig syns jeg ikke Xone-versjonen var så gale, men det har mye med at jeg ikke er spesielt glad i glorete farger i spill/TV'er. Bla.a. derfor jeg ikke liker forhåndsinnstilte Samsung/LG-tver da de spyr ut totalt urealistiske farger. Her er Sony milevis foran mtp. å gjenskape naturtro farger. (Dette er da helt klart min subjektive mening. Har forøvrig både PS4 og Xone)

Og når det kommer til OS-sammenlikningen litt lengre opp. Savner litt info om hvilken versjon av de forskjellige OS'ene som ble sammenliknet. For alt vi vet kan det jo være helt utdaterte versjoner som settes opp mot hverandre. Og så ville jeg ha eliminert de punktene med menneskelig interaksjon. Som f.eks. det at han/hun måtte logge seg på ved å velge bruker og velge seg inn i MP på COD:AW. Når man måler i hundredeler så blir det ikke en korrekt måling.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

The Witcher 3 console graphics make CD Projekt excited for the next couple of years.

http://www.videogamer.com/ps4/the_witcher_3_wild_hunt/news/the_witcher_3_console_graphics_make_cd_projekt_excited_for_the_next_couple_of_years.html

"The Witcher 3 releases on PS4 and Xbox One just 18 months after the systems launched, and with games looking this good, CD Projekt VFX artist Jose Teixeira is excited about what the studio may be able to produce in the coming years."

Lenke til kommentar

Sammenligning av Project Cars.

http://www.pcgames.de/Project-CARS-PC-238576/Videos/Video-Grafikvergleich-PC-vs-Xbox-One-vs-PS4-1158293/

Må si Xbox One virkelig ser dårlig ut.

Dårlig var litt å ta i må jeg si. Men om det var noen som var dårlig så må jeg si PC. Hadde trodd det skulle være bedre der enn på PS4/Xone. Personlig syns jeg ikke Xone-versjonen var så gale, men det har mye med at jeg ikke er spesielt glad i glorete farger i spill/TV'er. Bla.a. derfor jeg ikke liker forhåndsinnstilte Samsung/LG-tver da de spyr ut totalt urealistiske farger. Her er Sony milevis foran mtp. å gjenskape naturtro farger. (Dette er da helt klart min subjektive mening. Har forøvrig både PS4 og Xone)

XBone tar seg klart dårligere ut enn PS4 og PC, veldig åpenbar aliasing på XBone mens PS4 har en grei implementering av FXAA og ikke så voldsomt kraftig nedskalering av skyggeoppløsning heller. PC utmerker seg med ekstremt klare detaljer på avstand og ekstra effekter fra for eksempel varme, men du får en rimelig grei opplevelse på PS4 også ut fra denne videoen.

Angående TV-innstillinger, så pleier Cinema eller Movie-presetet å være det mest riktige ut av esken. Tviler sterkt på at Sony er nevneverdig bedre enn Samsung og LG når det kommer til overdreven kontrast/lysstyrke/skarphet, innstillingene ut av eska er satt for å trekke til seg kunder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...