Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Og hvor mye minne OSet bruker er dynamisk, det kan endres med en liten oppdatering.

Irrelevant for det kommer aldri til å skje. Hvis man utvikler et spill som skal funger med det 5GB nå, hjelper det ingen ting å åpne for en ekstra gb senere.

Ikke relevant for forrige generasjon. Å porte fra Cell til PC var ikke lett. PS4 til PC derimot...

Haha. Man utvikler jo på pc da. "Porting til pc" har aldri handlet hva som er teknisk vanskelig. Porting generelt handler mest om økonomi.

Endret av formkake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser egentlig jævlig kjipt ut sammenlignet med andre titler. Er samme motoren som før dette, bare at de har kastet inn litt bedre teksturer og modeller eller?

Det er i ivertfall bra at de går videre. på tide at de gjør noe nytt.

De kan jo selge hva de vil så lenge Call Of Duty er merket, noe som er kvalmende.

Lenke til kommentar

Ser egentlig jævlig kjipt ut sammenlignet med andre titler. Er samme motoren som før dette, bare at de har kastet inn litt bedre teksturer og modeller eller?

Spiller som regel kun COD Multiplayer og der pleier det å være fett. Selv om de sikkert burde komme med noe nytt ja. Muligens de venter til neste CoD spill.

Uansett, det var en morsom video. Eneste jeg "reagerte" litt på var når han hosten skriker til "voff voff" og skal få bikja til å bjeffe også svarer han CoD-fyren "Det ville fungert om KINECT var tilkoblet". Trodde ikke Xbox One funket uten Kinect jeg?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alle menn liker øl, en vesentlig forskjell :D

haha xP

Alle liker øl :)

Alle drikker ikke alkohol :p

Tilbake til ontopic: Syns den call of duty videon bare gjorde at jeg ikke har lyst å prøve ut de nye CoD spillene. De sparer nok syk masse penger på å ikke lage en ny grafikk motor, men herregud, hvor lenge skal de ruge på Quake 3 motoren?

Jeg mener å huske at jeg hørte på Giantbomb sin podcast hvor de nevnte at net koden til CoD er ganske god, derfor ønsker de å ikke å foreta noen endringer.

Personlig vet jeg ikke, de har masse milliærder vis av kroner, de burde investere i en ny motoro, eller benytte seg av en ny en.

Blir forresten spennende å se de første grafikk sammenlignene mellom maskinene, vi kan spekulere så mye vi vil, men bare når vi først maskinene ute kan vi virkelig sammenligne. Forøvrig så var de aller fleste 360 og ps3 spillene som først kom ut, helt ok, grafikk messig, ikke noe spesielt bra for sin tid. Kanskje noe lignende vil skje denne gangen også.

Endret av amir90 waits for alice
Lenke til kommentar

Tydelig at Microsoft ikke kunne selge konsollen sin som planlagt med DRM/always online etter reaksjonene de fikk. Hadde Sony gjort det samme så hadde de som kritiserte Microsoft ikke brydd seg, på samme måte som de lot PSN-fadesen passere og fortsatt støtter Sony. Ja, merke selger i gitte tilfeller.

Lenke til kommentar

Litt som Sony, de kan selge hva de vil så lenge Playstation er merket.

Sant nok, men COD er det noe spesielt med, spillet tilbyr ikke noe som appellerer i det store og hele.

Spillet, eller om jeg vil kategorisere det som et spill, er blitt en skygge av seg selv. De tør ikke innovere noe som helst, til og med grafikken på Ghosts ser jo til de grader ut som et viss skytespill fra 2007.

mekanismene som blir brukt er utrolig gjenkjennelig, den slow mo dør greia begynner å bli litt gammel og seig nå, at de går på kanten av klipper som går rett ned til en avgrunn.

Nei, de som liker Call of Duty får bare boltre seg i Ghosts. Men jeg sier bare at det finnes flere skytere der ut som tilbyr dypere gameplay, og spennende innhold.

Lenke til kommentar

Sant nok, men COD er det noe spesielt med, spillet tilbyr ikke noe som appellerer i det store og hele.

Spillet, eller om jeg vil kategorisere det som et spill, er blitt en skygge av seg selv. De tør ikke innovere noe som helst, til og med grafikken på Ghosts ser jo til de grader ut som et viss skytespill fra 2007.

mekanismene som blir brukt er utrolig gjenkjennelig, den slow mo dør greia begynner å bli litt gammel og seig nå, at de går på kanten av klipper som går rett ned til en avgrunn.

Nei, de som liker Call of Duty får bare boltre seg i Ghosts. Men jeg sier bare at det finnes flere skytere der ut som tilbyr dypere gameplay, og spennende innhold.

But... dogs...

Også stikker fiskene av om du svømmer altfor nært dem. Alle vil jo oppleve det? :p

Endret av aBaDmAn91
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spiller som regel kun COD Multiplayer og der pleier det å være fett. Selv om de sikkert burde komme med noe nytt ja. Muligens de venter til neste CoD spill.

Uansett, det var en morsom video. Eneste jeg "reagerte" litt på var når han hosten skriker til "voff voff" og skal få bikja til å bjeffe også svarer han CoD-fyren "Det ville fungert om KINECT var tilkoblet". Trodde ikke Xbox One funket uten Kinect jeg?

Reagerte på det jeg også. Derfor tror jeg at de spilte på enten ett dev-kit eller en av de berømte HP-maskinene det ble raportert om på E3. Var ledning i kontrollen også, kan ha vært play`n charge oppsett da forsåvidt.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Når forbrukere klarte å få MS til å snu, burde det vel i teorien være mulig å få CoD-skaperene (Activision og utviklere) til å faktisk tilby noe nytt?

Ny motor til. Så lenge de klamrer seg fast til den samme gamle vil spillet se, oppføre seg, og føle helt likens som de foregående spillene. Nå som Titanfall og andre spill kommer, tror jeg at jeg endelig kan hoppe av CoD-toget.

Problemet med mange andre skytere er at ingen spiller de. To første mnd er det spillere online, så faller de bort. Man trenger en konkurransebasert shooter lignende Counter Strike, Call of Duty og andre spill.

Ang. det at de bruker dev-kits eller HP-maskiner så kan jeg forstå det. Er tross alt pressekonferanser, og hvor mange ganger har ikke PC-er fått blåskjerm o.l? Fikk ikke 360 RROD en gang og (mulig jeg husker feil)? Så lenge spillene leverer det samme ved launch, så er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...