Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man sparer lite ja. I alle fall når Elkjøp/Lefdal osv fort kan finne på å ha spillet til 400/450,- på release.

Uansett, det er ikke bra at man betaler like mye for fysisk som for digital. Ved digital skulle man tro man sparte miljøet og alt det der, og at man slapp kostnader forbundet med en tredjepart som må selge spill osv. Det er nesten så man burde hatt en regel om at digital spill burde kostet 10-20% mindre enn fysiske (noe de har gjort tidligere om man har handlet fra US store)

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Etter mange år med kun Playstation kjøpte jeg meg en Xbox One, og du hellige så mye bedre den er å bruke. Menyen er knall å bruke, alt de har gjort med achievements er meget bra gjort, at man kan adde folk å followe, uten at de trenger å adde deg, f.eks kjendiser :p

Og ikke minst Smartglass, mobil-app'en.

Og kontrolleren er så mye bedre. Nå blir PS4'en kun brukt til eksklusiver, som den fremdeles er bedre på.

Lenke til kommentar

. Men jeg har hatt både PS1, PS2, PS3 og PS4 og har aldri til dags dato opplevd at dette har røket i likhet med min 360. .

Min 360 fikk red ring of death også. Men...

PS1, ble så gjennomspilt at den mot slutten måtte stå på skrå for å lese platene.

PS2, måtte etter hvert bytte laseren da den sluttet å lese plater.

PS3, hadde den første grillen, fikk yellow light of death etter noen år.

PS4, bruker jeg eject-knappen, skubber konsollen ut disker i hytt og pine. Slår seg på om natten og står med evig eject-eject-eject.

Som nevnt Xbox360 fikk jeg rrod på. Men min Xbox førsteutgave. (Originale Xbox 1) Aldri noen problemer.

XboxOne, så langt helt feilfri også.

Så pendelen svinger nok begge veier hva feil angår på konsollene.

Lenke til kommentar

. Men jeg har hatt både PS1, PS2, PS3 og PS4 og har aldri til dags dato opplevd at dette har røket i likhet med min 360. .

Min 360 fikk red ring of death også. Men...

PS1, ble så gjennomspilt at den mot slutten måtte stå på skrå for å lese platene.

PS2, måtte etter hvert bytte laseren da den sluttet å lese plater.

PS3, hadde den første grillen, fikk yellow light of death etter noen år.

PS4, bruker jeg eject-knappen, skubber konsollen ut disker i hytt og pine. Slår seg på om natten og står med evig eject-eject-eject.

Som nevnt Xbox360 fikk jeg rrod på. Men min Xbox førsteutgave. (Originale Xbox 1) Aldri noen problemer.

XboxOne, så langt helt feilfri også.

Så pendelen svinger nok begge veier hva feil angår på konsollene.

Om noe skulle man jo tro at de store problemene med levetiden til xbox360 den første tiden har ført til store forbedringer når det gjelder kvalitetssikring. Selv fikk jeg ROD på min 360 og gikk over til PS3, som fortsatt surrer og går etter drøye seks år, og er jeg riktig heldig pakker jeg opp arvtageren i kveld.

Lenke til kommentar

360 var søppelkvalitet de første årene ,så det er forståelig at MS ikke ønsker å gjenta den prosessen der. Skjønner tankegangen med stort og luftig design og ekstern PSU når de ikke evner samme byggekvalitet som Sony. Roligere konsoll da, men det skulle selvsagt bare mangle :)

Lenke til kommentar

Fikk xbox one til jul i år, fin konsoll men fy å f hvor rotete menyene er iforhold til ps4. Noen som syntes det samme som meg? Hvordan kommer jeg forresten til achivement?

Si "Xbox, go to achievements"

zero stress ;)

neida, du har vel ikke kinect, så da må du gå til "my games and apps" også finne appen

Lenke til kommentar

Fikk xbox one til jul i år, fin konsoll men fy å f hvor rotete menyene er iforhold til ps4. Noen som syntes det samme som meg? Hvordan kommer jeg forresten til achivement?

Tenkte vel kanskje det samme når min var ny, men etterpå ha satt meg litt inn i det synes jeg det er veldig greit å forholde seg til.

Lenke til kommentar

My games and apps -> Achievements.

Om det er noe du vil bruke ofte kan du trykke start når du er over appen, og så "fest til hjem". Så har du den lett tilgjengelig på hjemskjermen. :)

Lenke til kommentar

Sony og Microsoft burde slått seg sammen, så kunne de laget en konsoll som aldri virket med en nettverksløsning som alltid var nede :p

Evt. Kunne de laget en konsoll som var helt knall med hardware ekspertisen til Sony og brukergrensesnitt og nettverkskompetansen til Microsoft.

Grensesnittet er jo en vanesak. Synes begge systemene er greie for brukergrensesnittet.

Lenke til kommentar

Kan jo nevne at mitt Sega master system , nintendo 64 , PS1 , PS2 , xbox (1.gen) og PS3 har fungert helt feilfritt fra dagen de ble kjøpt til den dag i dag, så at konsoller skal ha noe mer problemer enn annen forbruker elektronikk vet jeg ikke helt. Xbox 360 skilte seg dog noe ut og var latterlig mye feil på.

Lenke til kommentar

Kan jo nevne at mitt Sega master system , nintendo 64 , PS1 , PS2 , xbox (1.gen) og PS3 har fungert helt feilfritt fra dagen de ble kjøpt til den dag i dag, så at konsoller skal ha noe mer problemer enn annen forbruker elektronikk vet jeg ikke helt. Xbox 360 skilte seg dog noe ut og var latterlig mye feil på.

Tror du har vært heldig, jeg var mildt sagt ikke den eneste i min omgangskrets med et drev på PS1 og 2 som ble rimelig kresent etterhvert.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...