Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MS har kuttet sykt i prisen i statene. Blir interesant om dem vil holde prisene like lave etter jul eller om det da prises tilbake det det som var før. Akkurat nå selger de maskinen (bundle) 70$ lavere enn PS4 sin bundle.

Hvis MS beholder prisene der de er nå så skal det bli spennende å se hvor lenge Sony tør å holde dagens pris før dem føler at dem må svare på priskuttet til MS.

Det er nok liten tvil at XboxOne vil selge bedre enn PS4 i USA i november og desember, men totalt world wide så tror jeg Sony vil fortsette å selge litt bedre enn så lenge.

Endret av Happyherb_InnleggNO
Lenke til kommentar

MS har kuttet sykt i prisen i statene. Blir interesant om dem vil holde prisene like lave etter jul eller om det da prises tilbake det det som var før. Akkurat nå selger de maskinen (bundle) 70$ lavere enn PS4 sin bundle.

Hvis MS beholder prisene der de er nå så skal det bli spennende å se hvor lenge Sony tør å holde dagens pris før dem føler at dem må svare på priskuttet til MS.

Det er nok liten tvil at XboxOne vil selge bedre enn PS4 i USA i november og desember, men totalt world wide så tror jeg Sony vil fortsette å selge litt bedre enn så lenge.

Fortsette å selge litt bedre? Nå har vel Ps4 solgt mye bedre helt siden launch. Så da må man heller si at du tror xbox one vil selge bedre enn ps4 i usa og ww vil da ledelsen krympe. Samtidig så synes jeg det er vel bastant å skrive at det er liten tvil at xbox one vil selge bedre en ps4 i november og desember i usa, basert på ett par topp 10 lister og en kundeundersøkelse. Det vil helt sikkert være jevnere enn på lenge, men hvem som vinner november og desember er nok ikke bestemt på forhånd.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fortsette å selge litt bedre? Nå har vel Ps4 solgt mye bedre helt siden launch. Så da må man heller si at du tror xbox one vil selge bedre enn ps4 i usa og ww vil da ledelsen krympe. Samtidig så synes jeg det er vel bastant å skrive at det er liten tvil at xbox one vil selge bedre en ps4 i november og desember i usa, basert på ett par topp 10 lister og en kundeundersøkelse. Det vil helt sikkert være jevnere enn på lenge, men hvem som vinner november og desember er nok ikke bestemt på forhånd.

Ww er en ting, der selger nok PS4 fremdeles best. Europa er jo generelt PS4 land så Xbone skal selge passe bra i USA for å selge best ww i november og desember. Japan er jo også litt interressant her da begge konsollene virker å selge dårlig der, men xbone selger sinnsykt dårlig der. I Usa tyder det meste på at Xbone har solgt bedre men det spørs hvor mye bedre da november og desember salget består av mer enn black friday salget.

Lenke til kommentar

Var beskjeden i språkbruken da jeg skrev litt bedre.

Er rimelig sikker på at PS4 fortsatt vil selge komfortabelt bedre world wide selv om XboxOne skulle vinne en måned eller to i USA.

Men mye kan tyde på at XboxOne har solgt bedre i november måned i USA. Indikasjonene på dette er foruten BF kundeundersøkelse også pressemledingen MS gikk ut med 12 november der de sa at de hadde solgt bedre enn PS4 de to siste ukene (USA). I tillegg så selges XboxOne bundle i statene for 70$ mindre en PS4 bundle og vil gjøre det ut desember måned fra hva jeg har lest.

Så istedet for å være bastant (siden det ikke finnes konkrete tall tilgjengelig), så tror jeg det er en brukbar sjanse for at XboxOne vil selge bedre enn PS4 i november (USA) og kansje desember måned.

Men som jeg skrev over så blir det interessant å se om MS beholder priskuttet etter jul og om da Sony vil gjøre sin egen prisjustering som følge av det.

Endret av Happyherb_InnleggNO
Lenke til kommentar

Takk for kjapp info! :)

Litt nedtur at det er med digitale versjoner. Har forsatt mest lyst på fysiske spill til konsoll. Lyt i tenkeboksen.

Xbox One tilbyr ikke fysiske spill i pakkene sine.

Innser at bundle utan fysiske spill ikkje er det eg vil ha, så da kan eg utelukke XO bundle-pakkane. Er det samme opplegget med PS4? Meiner bestemt eg har sett PS4 bundle med fysiske spill, men kan jo ha ønskedrømt den delen...

Lenke til kommentar

Microsoft og Xbox One fortjener å selge bra. Dem kjører hardt på med markedsføring, lav pris og noen bra bundles.

Hvor kommer markedsføring inn i bildet? Man fortjener ikke å selge bra pga av markedsføring, om noe fortjener man å selge dårlig. Personlig ser jeg på MS sin snubling i denne generasjonen som velfortjent, konsumentfiendtlighet bør være viktigere enn en liten prisforskjell.

AtW

Lenke til kommentar

Hvorfor er digitale spill egentlig utelukket?

Fordi han må laste ned rundt 40gb pr spill? Samt ingen eierskap over et produkt han har kjøpt?

Syns diskbasert tar like lang tid å laste inn som å laste ned spillet (her refererer jeg til xbox one, og håper at det kan endre seg) . Og liker veldig godt å legge inn spillene på eksterndisk og ha hele spillsamlingen min på den. Kan også ta med disken til en kompis og spille alle spillene der. Endret av CaZpeR
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...