Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Mitt Call of Duty har ikke vunnet noen ting enda. Er ikke spillbart, spillet hakker som faen og fryser etter 10 minutter med spilling. Har prøvd å slette alt og instalere på nytt. Neida, fortsatt samme skiten.

Dette var på PS4.

Og? Spør du etter råd? Eller mener du din erfaring er relevant?

Råd spurte jeg om i en annen tråd. Dette var bare en frustrasjons post mener jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn for de lateste av oss, hva står det :p

For the PS4's typical run-and-gunning though, the multiplayer frame-rate is much like the Xbox One's. Singular frames are occasionally dropped as we boost around the level, but as a baseline, Sony's platform holds to 60fps almost perfectly. In this respect, it's a far better performer than its campaign equivalent - and as a bonus, it holds v-sync throughout too.

All of which makes this comparison quite simple. If competitive multiplayer is your calling, Advanced Warfare has you well covered on both platforms - each servicing gameplay with a strong 60fps delivery that only occasionally flakes out. In the Xbox One's case this is due to a shader effect, and on PS4, it's from alpha buffers overlapping during a kill-cam replay. In both cases, gameplay is not impacted, with each console handing in a broadly like-for-like experience. The only tangible downside is on Xbox One, with its poorer, fixed 1360x1080 presentation coming to bear more obviously than it does in the campaign mode, while PS4 offers a noticeably cleaner presentation.

Lenke til kommentar

PS4 har ikke kraftigere maskinvare, men XBOX har valgt å bruke en god del av dette på andre oppgaver. Bland annet til snapp som selfølgelig krever en del kraft. Det er litt dumt at en del spill har 720p istedetfor 1080p på XBOX, men dette kommer ikke til å fortsette.

Som allerede nevnt har PS4 kraftigere hardware. Jeg vil også legge til at begge konsollene reserverer 2 av CPU kjernene til OS funksjonalitet som snap og gameplay opptak osv (disse CPU kjernene er da ikke tilgjengelig for spill). Kinect tar dog også fra GPU'en, men dette er ikke lenger reservert og kan bli frigjort av spill utviklerne til bruk på andre ting.

Endret av MistaPi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenker kjøpe xbox one eller ps4.

Jeg var i grunn fast bestemt på å kjøpe xbox, men er ikke like sikker lenger.

Om den ene har ubetydelig bedre hardware enn den andre bryr jeg meg lite om. Det er opplevelsen i spill, utvalg av spill, gode menyer, bra livetjeneste og behagelige kontroller som avgjørende for mitt valg.

Nå har jeg ikke testet noen av de nye systemene, men på sist generasjon så var xbox å foretrekke for min del på grunn av xbox live vs psn, bedre menyer og mye bedre håndkontroller.

Noen som klarer å legge småbarnsfaktene til side å komme med noe konstruktivt å si om de ulike konsollene? Hva er deres svakheter og styrker ut i fra mine kriterier?

Lenke til kommentar

Det er helt klart en fordel MS har. De har en stor sekk med penger, og har en veldig god infrastruktur sammenlignet med Sony. Sony blør også penger. Samtidig er det mange som ikke bryr seg om xbox one har 500 apper og diverse andre greier. Mange kjøper jo en konsoll bare for å spille, og thats it.

Igjen, det har gått et år siden de kom ut. Og jeg husker hvor ille PS3 gjorde det på denne tiden her ett år etter den kom ut. Det tok vel 2-3 år før de begynte å gjøre det ok, og så kom de sterkt mot slutten grunnet veldig gode first party.

Blir uansett spennende å se fremover.

Må forøvrig si at jeg har sansen for Phil Spencer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...