Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde ikke PS4 hatt opptak av spill, hadde jeg gått for X1 istedet. Vet mange ikke bryr seg om denne funksjonen, men for meg er det en vanvittig kul ting. Tenker på alle store opplevelser, og ikke minst bugs/glitches som har vært hysteriske, som jeg har opplevd gejennom årene som jeg nå kan lagre for alltid.

Endret av duppsko
Lenke til kommentar

Er det stemmestyring på PS4?

Nei, Xbox One har dette derimot. Håper også Norge får det i år da Microsoft hadde 3000 personer som var med på å si kommandoer på Norsk i fjor.

Hadde ikke PS4 hatt opptak av spill, hadde jeg gått for X1 istedet. Vet mange ikke bryr seg om denne funksjonen, men for meg er det en vanvittig kul ting. Tenker på alle store opplevelser, og ikke minst bugs/glitches som har vært hysteriske, som jeg har opplevd gejennom årene som jeg nå kan lagre for alltid.

Du er ikke alene. Jeg synes det er morsomt å kunne lage små videoer av spill og dele ting enkelt. Har savnet denne funksjonen. Digger også muligheten til å stream rett til twitch. Kommer til å bli brukt en del tror jeg!

• Liker 1
Lenke til kommentar

"Cloud". Med andre ord, spill som krever Internett, krever fremdeles Internett for å fungere?

Nei, noen cloud spill kan spilles offline, med engang du kobler til nettet så synkroniserer den med cloud-tjenesten. Så vil det jo bli noen/mange? spill som må ha kobling til cloud hele tiden.

Jeg vet om noen steam spill som lagrer alt profile infos på cloud, men kan spilles offline forde.

Lenke til kommentar

Jeg synes slikt er veldig artig også, og det er et fenomen som bare vokser og vokser. Det eneste jeg lurer litt på er om PS4 kan live streame slik som det ble vist at XBO kan. For som jeg kan huske så er ikke dette blitt vist eller skrevet noe om?

Selvfølgelig, men det må være lov å forvente at spill som Forza ikke skal kreve konstant nettilkobling. Det var slik jeg forstod det.

Er vel så enkelt at et spill som Forza vil få dummere AI om en ikke er koblet på nettet. Og at andre spill vil virke "dummere" om en ikke er på nett. Og at noen spill vil kreve kontinuerlig forbindelse da spillet tar ibruk cloud teknologi kontinuerlig...det kan også være i et singleplayer spill sikkert.

Lenke til kommentar

Jeg synes slikt er veldig artig også, og det er et fenomen som bare vokser og vokser. Det eneste jeg lurer litt på er om PS4 kan live streame slik som det ble vist at XBO kan. For som jeg kan huske så er ikke dette blitt vist eller skrevet noe om?

Er vel så enkelt at et spill som Forza vil få dummere AI om en ikke er koblet på nettet. Og at andre spill vil virke "dummere" om en ikke er på nett. Og at noen spill vil kreve kontinuerlig forbindelse da spillet tar ibruk cloud teknologi kontinuerlig...det kan også være i et singleplayer spill sikkert.

Så dobbelt så mye arbeid for utviklerene, ja det høres virkelig ut som at utviklerene vil benytte seg av det. Kanskje de eksklusive spillene..

Lenke til kommentar

Forza 5 er sikkert eit eksempel på spel som fungerer både med og utan cloud.

Du kan bruke det så mykje du vil offline, men du kan og spele online, samt bruke cloud-funksjonen til å spele for deg når du ikkje spelar og den slags.

MS har vore dårlege på informasjon rundt kva som føregår i cloud-en, men at den skal hente noko som har med grafikkmotoren eller liknande for å i det heile tatt kunne kjøre er nok neppe tilfelle.

Lenke til kommentar

Forza 5 er sikkert eit eksempel på spel som fungerer både med og utan cloud.

Du kan bruke det så mykje du vil offline, men du kan og spele online, samt bruke cloud-funksjonen til å spele for deg når du ikkje spelar og den slags.

MS har vore dårlege på informasjon rundt kva som føregår i cloud-en, men at den skal hente noko som har med grafikkmotoren eller liknande for å i det heile tatt kunne kjøre er nok neppe tilfelle.

Synes det er nettopp det de har fått enkelte fans til å tro. Det var liksom clouden som skulle ta inn ytelsesgapet mellom ps4 og xbox 180.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...