Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

Eller bare microsoft lager en revidert versjon av xbox one med like kraftig APU som PS4.

Det kan jeg love deg det hadde blitt et ramaskrik uten like over. Som forøvri hadde vært forståelig.

I så fall for vi håpe DX 12 gjør konsollen bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MS har vel gått ut og sagt at Dx12 ikke vil ha så mye og si ?

*leter etter kilder.

http://wccftech.com/phil-spencer-directx-1-xbox-one-hardware-graphics/

“On the DX12 question, I was asked early on by people if DX12 is gonna dramatically change the graphics capabilities of Xbox One and I said it wouldn’t. I’m not trying to rain on anybody’s parade, but the CPU, GPU and memory that are on Xbox One don’t change when you go to DX12. DX12 makes it easier to do some of the things that Xbox One’s good at, which will be nice and you’ll see improvement in games that use DX12, but people ask me if it’s gonna be dramatic and I think I answered no at the time and I’ll say the same thing.”

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

*leter etter kilder.

“On the DX12 question, I was asked early on by people if DX12 is gonna dramatically change the graphics capabilities of Xbox One and I said it wouldn’t. I’m not trying to rain on anybody’s parade, but the CPU, GPU and memory that are on Xbox One don’t change when you go to DX12. DX12 makes it easier to do some of the things that Xbox One’s good at, which will be nice and you’ll see improvement in games that use DX12, but people ask me if it’s gonna be dramatic and I think I answered no at the time and I’ll say the same thing.”

Nå har jeg også lest litt om mantle og det er jo AMD. APU en til ps4 og xone er jo AMD. Så hvorfor prøver de ikke å bruke Mantle?

Lenke til kommentar

*leter etter kilder.

Nå har jeg også lest litt om mantle og det er jo AMD. APU en til ps4 og xone er jo AMD. Så hvorfor prøver de ikke å bruke Mantle?

Fordi konsollene allerede har programmeringsspråk som tillater tilgang nærmere metallet enn Mantle.

Lenke til kommentar

Sitter som mange andre og lurer på hvilken av dem jeg skal gå for. Eller, jeg sitter vel heller slik andre satt for et år siden og lurer på hvem av dem jeg skal gå for. Ingen horn i siden til noen av selskapene heller, så svaret gir seg ikke selv.

Jeg har tenkt Xbox One av gammel vane lenge, men så har jeg snudd de siste ukene. Studentbudsjettet tillater ingen helgardering, i hvert fall ikke på et par år. Ikke så fryktelig opptatt av eksklusive titler (banning, kjerke osv.) og det virker som det er de som avgjør saken for en del som har sittet på gjerdet. Skal stort sett bare bruke konsollen til spilling, har andre løsninger for multimedia jeg ikke har planer om å la noen spillkonsoll overta for. Det blir mer FIFA med gutta enn first-person shooter på nett, selv om det jo blir litt av det siste også.

Jeg har vært veldig fornøyd med Xbox 360 (fikk en RROD, men jeg fikk ny konsoll på dagen og er så storsinnet atte), men ren ytelse gjør at jeg vurderer PS sterkt denne gang. RemotePlay kunne også vært kjekt, da jeg har pådratt meg dame og gått på en kjempesmell spillmessig. Antar grafikkgapet bare vil øke de nærmeste årene, og jeg ser vanskelig for meg at Microsoft hiver ut en ny Xbox One nå og lar millioner av kunder forbanne dem. Det eneste jeg er litt bekymret for er om varmeutviklingen på PS4 kan skape noe trøbbel på lang sikt, men jeg er helt ukyndig der og har inntrykk av at de fleste mener den bekymringen er overdrevet. Med mitt utgangspunkt er det vel fort PS4 som passer best. Eller...?

Har folk troen på at touchpaden til Dualshock 4 kan bli veldig nyttig, forresten? Det er jo en fin greie å leke seg med, men håper det blir mer enn bare en oppstaset knapp.

Lenke til kommentar

Med alle problemene rundt PSN og det faktum at 2014 er et svakt år spillmessig for PS4 ville jeg ventet til neste år før et eventuelt innkjøp av PS4.

Om du har hatt 360 tidligere og var fornøyd med de eksklusive spillene til den, så burde jo valget vært lett. Halo (1,2,3 og 4) kommer ut ut om et par måneder f.eks. Forza Horizon 2 er også et veldig bra spill om du liker bilspill.

Det jeg kan anbefale er selvfølgelig å kjøpe begge, ettersom de begge har bra spill som kommer ut i løpet av de neste 12 månedene. Men hadde jeg måtte velge en konsoll som jeg skulle hatt nå så hadde jeg klart gått for XB1. Stabil onlinetjeneste og flere spill veier langt mer enn litt bedre grafikk på multiplatform spill som du uansett ikke kommer til å legge merke til med mindre du eier både XB1 og PS4 så du kan sammenligne de selv. Grafikkforskjellen er noe som er blitt overdrevet voldsomt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spilte PS4 hos en kompis i helgen, og på begge hans kontrollere var gummien på venstre stikke ødelagt. Han sa de hadde vart omkring to uker hver. Er kvaliteten virkelig så elendig?

Alle testmaskinene som står på Elkjøp har ødelagte gummiknotter på konsollene sine her.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spilte PS4 hos en kompis i helgen, og på begge hans kontrollere var gummien på venstre stikke ødelagt. Han sa de hadde vart omkring to uker hver. Er kvaliteten virkelig så elendig?

Jeg har hatt min PS4 i over 1 år nå. Og jeg har ikke merket noenting slitasje på stikkene :)

Lenke til kommentar

Alle testmaskinene som står på Elkjøp har ødelagte gummiknotter på konsollene sine her.

Så dårlig. Noe nytt om en forbedret kontroll eller noen utbedringer?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min PS4 i over 1 år nå. Og jeg har ikke merket noenting slitasje på stikkene :)

Så rart. Kanskje litt varierende kvalitet på ellers like kontroller da, eller er du ekstra snill med kontrollene dine? :p

Lenke til kommentar

Så dårlig. Noe nytt om en forbedret kontroll eller noen utbedringer?

Har ikke hørt noe om det. Det var en hel tråd på Neogaf om de elendige gummiknottene for en tid tilbake. Jeg la merke til at mange har kjøpt sine egne knotter.

Lenke til kommentar

Skulle ikke forundre meg om det er unger som har stått å ødelagt dem med vilje. Vi snakker tross alt om generasjonen som synes det er kult å gå i butikker å bøye iPhone 6 Plus her...

Lenke til kommentar

Så rart. Kanskje litt varierende kvalitet på ellers like kontroller da, eller er du ekstra snill med kontrollene dine? :p

Kan hende at jeg kanskje er litt snill ja :D

Lenke til kommentar

Skulle ikke forundre meg om det er unger som har stått å ødelagt dem med vilje. Vi snakker tross alt om generasjonen som synes det er kult å gå i butikker å bøye iPhone 6 Plus her...

Kan jo være, men det gjelder jo omtrent alle maskiner i alle butikker, og kun PS4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...