Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Tja Planetside 2 kommer jo til PS4 iløpet av året, og det er jo et spill som SOE selv står bak. DC Universe Online er jo allerede ute. Videre har vi jo PS4 konsoll eksklusive Final Fantasy XIV Online: A Realm Reborn. Det jeg kom på i hodet akkurat nå, så å si at Playstation ikke satser på online spill er jo ikke akkuratt korrekt. Xbox var langt forran i forge konsoll genrasjon, denne genrasjonen er det en helt annen sak.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sist jeg sjekket så er Battlefield ikke et eksklusivt multiplayer spill. Vanskelig å få med seg hva jeg spurte om?

Du nevnte at vi har null oversikt hvor mange som faktisk spiller multiplayer på daglig basis, jeg fant statistikk. Hva er problemet med det? Er eksklusive spill det eneste man spiller online? Det at Titanfall har solgt 2,17 millioner og Killzone: Shadow Fall har solgt 1,95 millioner sier ikke noe om hvor mange som spiller det. Har sett mye klaging på begge spillene at det er få som spiller det, så jeg vet ikke.

Jeg prøver ihvertfall å komme med statistikk som kan vise oss noen tall.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke det poenget er? Så den konsollen som har flest forbrukere er den beste komp og multiplayer konsollen? Du har vell null oversikt av hvor mange av de spillerene som faktisk spiller multiplayer på daglig basis. Salgstallene indikerer bare på hvor mange som har kjøpt konsollen og ikke hvor mange som faktisk spiller multiplayer..

PS er først å fremst en konsoll som skaffer seg rettigheter til singelplayer spill..

Kom med ETT fornuftig spill på PS4 som er på høyde med hva fks Titanfall salget som IKKE finnes på XboxOne.

Nei nettopp, det er INGEN. For XboxOne prioterer multiplayer og PS4 prioterer singelplayer..

Enkelt som det.

Synes det er litt forvirrende å se hva det er du vil frem til. Det er jo hverken Xbox eller PS som styrer utviklingen av typen spill det lages mest av. Spillutvalget på begge sider har jo også bare hatt knapt et år på seg. Altfor kort tid til å lage noen konklusjon av at den ene fokuserer mer på en ting enn den andre.

Men hvis det skulle vise seg at PS fokuserer mer på singleplayer-spill, så vil det være et godt argument i favør PS4 for min del i alle fall. :)

Lenke til kommentar

Tja Planetside 2 kommer jo til PS4 iløpet av året, og det er jo et spill som SOE selv står bak. DC Universe Online er jo allerede ute. Videre har vi jo PS4 konsoll eksklusive Final Fantasy XIV Online: A Realm Reborn. Det jeg kom på i hodet akkurat nå, så å si at Playstation ikke satser på online spill er jo ikke akkuratt korrekt. Xbox var langt forran i forge konsoll genrasjon, denne genrasjonen er det en helt annen sak.

VS Halo, Forza og Titanll..

Om du kaller det der for satsing så må jeg le..

Ja det er kanskje eksklusivt online spill men å mene at de kommer spillene kommer til å selge som bare fy, får meg til å dø av latter.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke det poenget er? Så den konsollen som har flest forbrukere er den beste komp og multiplayer konsollen? Du har vell null oversikt av hvor mange av de spillerene som faktisk spiller multiplayer på daglig basis. Salgstallene indikerer bare på hvor mange som har kjøpt konsollen og ikke hvor mange som faktisk spiller multiplayer..

PS er først å fremst en konsoll som skaffer seg rettigheter til singelplayer spill..

Kom med ETT fornuftig spill på PS4 som er på høyde med hva fks Titanfall salget som IKKE finnes på XboxOne.

Nei nettopp, det er INGEN. For XboxOne prioterer multiplayer og PS4 prioterer singelplayer..

Enkelt som det.

Synes det er litt forvirrende å se hva det er du vil frem til. Det er jo hverken Xbox eller PS som styrer utviklingen av typen spill det lages mest av. Spillutvalget på begge sider har jo også bare hatt knapt et år på seg. Altfor kort tid til å lage noen konklusjon av at den ene fokuserer mer på en ting enn den andre.

Men hvis det skulle vise seg at PS fokuserer mer på singleplayer-spill, så vil det være et godt argument i favør PS4 for min del i alle fall. :)

Som sagt, Sony har fokus på singelplayer og Microsoft har mer fokus på multiplayer spill.

Slik var det på forrige konsollene og slik er det i år også om du ser på hva slags spill som kommer ekslusivt til konsollene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som sagt, Sony har fokus på singelplayer og Microsoft har mer fokus på multiplayer spill.

Slik var det på forrige konsollene og slik er det i år også om du ser på hva slags spill som kommer ekslusivt til konsollene.

Jeg hører du sier det, men for meg er det vanskelig å se at dette stemmer. Siden du virker så sikker i din sak kan du kanskje legge frem en oversikt som dokumenterer din påstand? Det ville hjelpe veldig.

En annen ting er at det er uklart for meg nøyaktig hvilket poeng det er du vil fremheve, for i ett innlegg snakker du om å ha best oppsett for online og konkurransespilling, så snakker du om antall som spiller spill online daglig, så antall spill online sill, og så antall eksklusive online spill (muligens også online only spill) og til slutt suksessen for nevnte online-spill. Disse er alle forskjellige punkter, det er ikke et og det samme bare fordi alle har med online å gjøre.

Så ser gjerne at du fokuserer på det punktet du ønsker å poengtere (eventuelt alle, men ikke samtidig) og legger frem dokumentasjon på det du sier. Da er det lettere å følge med og se om det stemmer det du sier.

Lenke til kommentar

Halo 4, One Year Later: What Happened?

Så hvem vet hva som kommer til å skje på en konsoll med mye mindre brukerbase.

Hverken Sony eller Microsoft ser ut til å ha noen gigantiske onlinespill enda, men man vet aldri hva som skjer.

Grunnen til at Halo 4 failet totalt er fordi det pekte seg ut som det verste "Halo"-spillet noensinne. Halo er Halo. Halo 4 ble en slags hybrid-ting mellom Call of Duty og Halo. Enda verre enn Halo: Reach.

Halo 4 hadde ingen de-scope, ingen ranks, horrible våpen (Boltshot peker seg veldig ut her), alt for mye auto-aim ++++

Men når vi er inne på kompetetive spill. Xbox har Halo, som stort sett startet Major League Gaming (MLG). Halo 4 hadde 2 globale mesterskap, noe som er ganske bra mtp. hvor hardt Halo 4 failet.

Call of Duty-turneringer foregår på Xbox. MLG, UMG, Cod Championship ++ er på Xbox.

Hva er det Sony/PlayStation stiller opp med på eSport-fronten? Ingenting?

Endret av iGlenn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Halo 4, One Year Later: What Happened?

Så hvem vet hva som kommer til å skje på en konsoll med mye mindre brukerbase.

Hverken Sony eller Microsoft ser ut til å ha noen gigantiske onlinespill enda, men man vet aldri hva som skjer.

Grunnen til at Halo 4 failet totalt er fordi det pekte seg ut som det verste "Halo"-spillet noensinne. Halo er Halo. Halo 4 ble en slags hybrid-ting mellom Call of Duty og Halo. Enda verre enn Halo: Reach.

Halo 4 hadde ingen de-scope, ingen ranks, horrible våpen (Boltshot peker seg veldig ut her), alt for mye auto-aim ++++

Men når vi er inne på kompetetive spill. Xbox har Halo, som stort sett startet Major League Gaming (MLG). Halo 4 hadde 2 globale mesterskap, noe som er ganske bra mtp. hvor hardt Halo 4 failet.

Call of Duty-turneringer foregår på Xbox. MLG, UMG, Cod Championship ++ er på Xbox.

Hva er det Sony/PlayStation stiller opp med på eSport-fronten? Ingenting?

For å svare en annen "Final Fantasy". Men nei sånn seriøst, kunne ikke vært mer enig i posten din.

Godt det finnes noen likesinnende her inne.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du snakker om PS3 vs 360, vi vet vel ikke helt hva som skjer denne generasjonen, gjør vi vel?

Du henger ikke helt med. Flere av turneringene har allerede blitt spilt på XboxOne dette året.

Det er bare sånn det er at comp spilles på Xbox One.. Var en liten sesong i Call of duty ( MW2?) hvor det spilltes på PS3 også, men dette døde fort ut og arrangørene har satset på Xbox på grunnlag av Xbox er bedre egnet som komp og har flere "Pro's)..

PS4 kan nød å neppe karre seg til en FIFA15 komp. Men FIFA har blitt droppet av flere arrangørere pga at spillet er så ødelagt som det er..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi vet at PS4 er kraftigere. Vi vet at PS4 har et større utvalg av spill. Vi vet at det er flere som spiller på PS4. Vi vet at det selges vesentlig flere PS4 konsoller. Vi vet at online mulighetene er like på begge systemer.

Vi vet XBO er selv med alle disse punktene er en utmerket konsoll å spille på.

Og vi vet at ignorance is bliss.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Du snakker om PS3 vs 360, vi vet vel ikke helt hva som skjer denne generasjonen, gjør vi vel?

Det vi vet er at Cod Championship 2014 ble spilt på Xbox One. Alle Call of Duty-turneringer hos MLG og UMG blir spilt på Xbox One. De ble spilt på 360 før.

Tidligere Halo-turneringer var naturligvis på 360, men det er stor (eventuelt: enorm) sannsynlighet for at 343 Industries vil fortsette å pushe eSport. Forklar meg gjerne hvorfor de har ansatt et par tidligere "profesjonelle" Halo-spillere, og hvorfor de pushet så mye på et såpass upopulært spill som Halo 4. Det er helt åpenbart at det er eSport i lufta når det kommer til Halo: MCC og Halo 5. Spørsmålet blir jo i så fall hvor populært det blir.

Endret av iGlenn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du henger ikke helt med. Flere av turneringene har allerede blitt spilt på XboxOne dette året.

Jeg sier at jeg ikke vet. Jeg vet ikke hva som skjer. Kanskje det vil fortsette på Xbox One, kanskje det vil gå over til PS4 pga flere brukere eller bedre ytelse?

Poenget mitt er at vi ikke vet. Sist gang jeg diskuterte noe på denne måten med så bastante brukere som fremmet sine antagelser som om det var fakta selv om vi ikke visste enda var når jeg postet rykter om at mange PS4-versjoner av multiplats kom til å se bedre ut og/eller kjøre bedre enn versjonen på Xbox One. Jeg har aldri fått så mye dritt etter meg på forum noen gang som jeg fikk av visse personer her på forumet da.

Endret av Admiral Necrolamedor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget var ikke å hakke ned på PlayStation bare så det er sagt.

Jeg kan jo også legge til at Sundance DiGiovanni (CEO i Major League Gaming) tweetet ut et bilde av tusen PS4'er (om jeg ikke husker feil, noe jeg muligens gjør). Hva de skulle brukes til er jo uvisst, men ryktene tilsier Destiny. Vel, de gjorde ihvertfall det for et par måneder siden.

Det kan jo være at de skal bytte vekk Xbox, og spille Cod på PS4 istede.. men dette ser jeg på som veldig lite sannsynlig.

Tiden vil vise.

Lenke til kommentar

Folk griner over at Xbox One holder PS4 tilbake.

Hvis 900p er å holde tilbake blir det for dumt. Det er absolutt umulig for en normal person å merke forskjell på 900/1080p.

Hadde begge vært 720p så hadde saken vært en annen. Det finnes heller ingenting som tilsier at PS4 hadde en gang klart å kjøre 1080/30fps i Unity. Utvikleren sier jo selv at CPU holder dem tilbake.

Nei, det er ikke derfor. Du misforstår. Det er ikke Xbox One som holder PS4 tilbake, det er Ubisoft som velger å nedgradere PS4-utgaven for at de vil "avoid discussion over the differences in performance".

Og om det er umulig å merke forskjell, hvorfor er ikke alle spillene i 900p da? Da kan de jo pøse på mer krefter på andre visuelle detaljer. Svaret er så enkelt som at folk ser forskjell. La oss ta Shadow of Mordor som et eksempel, siden det er det siste jeg har. Mange folk fikk spillet på Xbox One, og vet du hva? De mente at oppløsningen var 900p. Så kom DF med svaret, spillet kjørte i 900p. Slik har det vært på spill etter spill etter spill.

Og nei, det er ikke sikkert at PS4 kunne kjørt det i 1080p/30fps, det er ikke det som er greia. Som sagt, du misforstår. PS4 har ekstra krefter, de kunne brukt det på andre ting, som f.eks ekstra AA. Det hadde ikke vært store problemet. Men de velger å ikke gjøre det, av grunnen jeg siterte over. Og ja, CPU holder dem tilbake, men om man leser mer så handler det mer om AI, som ikke kommer til å bli stort bedre denne generasjonen siden PS4 og Xbox One har gedigent ræva CPU.

Ja de er svake, men det er ikke helt håpløst. En i5 quad core fra Intel er ganske mye kraftigere enn CPU'ene i XO og PS4, men det er likevel en massiv forbedring fra Xenon/Cell fra forrige generasjon, (bortsett fra enkelte ting der Cell nok ville være raskere). Jaguar er langt mer robust enn Xenon og Cell som er mer spesialiserte.
Compute/GPGPU bruk vil nok også avlaste jaguar kjernene en del i fremtiden. En GPU vil også være en god del bedre på enkelte oppgaver (fysikk, partikkel systemer, etc) enn en kraftig CPU.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...