Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Ja jeg er spent på hva som er deres kilder også :)

Legg ut dine. Så kan folk legge ut sine.

Jeg har ingen kilder
Wow. Jeg gir opp. Denne tråden blir mer og mer fordummende.

Får ikke til å klippe og lime fra mobilen, men gå inn på vgchartz.com så finner du ganske detaljert salgsstatistikk på både konsoller og spill.

Endret av BadFurDay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow. Jeg gir opp. Denne tråden blir mer og mer fordummende.

Får ikke til å klippe og lime fra mobilen, men gå inn på vgchartz.com så finner du ganske detaljert salgsstatistikk på både konsoller og spill.

VGchartz er ikke en pålitelig kilde.

En trenger bare å se på finansrapportene fra Microsoft samt diverse salgstall fra NPD og Storbritannia for å skjønne at tallene til JTT ikke stemmer med virkeligheten.

Lenke til kommentar

http://www.eurogamer.net/articles/2014-10-07-ubisoft-defends-assassins-creed-unity-graphics-lock-for-parity-on-ps4-xbox-one

"UPDATE: Final specs could still change, Ubisoft now says"

Kansje dem har sett hva dem har klart å fått til. Gamere er meget forbanna har jeg fått med meg.

Hehe, må jo bare le av Ubisoft. De lærer jo aldri. De ønsket å unngå debatt, men se hva som skjedde.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vims, fjas og frem og tilbake. Det neste blir vel at konsollprodusentene må betale utgiverne ekstra for å få en versjon av spillene som gjør maksimal bruk av maskinkraften. Eventuelt selge 1080p som en DLC-patch. :xmas:

Ikke helt.

Slik vi kjenner Microsoft og Tomb Raider-saken.......

Så betaler Microsoft Ubisoft penger for at AC:Unity blir 720p på PS4, og 900p på Xbox One.

Altså, vi vil ikke se Microsoft betale for å øke innsatsen på sin konsoll, men se dem betale for at andre skal få en dårligere/senere opplevelse, slik vi ser fra Tomb Raider "investeringen".

Lenke til kommentar

Vims, fjas og frem og tilbake. Det neste blir vel at konsollprodusentene må betale utgiverne ekstra for å få en versjon av spillene som gjør maksimal bruk av maskinkraften. Eventuelt selge 1080p som en DLC-patch. :xmas:

Ikke helt.

Slik vi kjenner Microsoft og Tomb Raider-saken.......

Så betaler Microsoft Ubisoft penger for at AC:Unity blir 720p på PS4, og 900p på Xbox One.

Altså, vi vil ikke se Microsoft betale for å øke innsatsen på sin konsoll, men se dem betale for at andre skal få en dårligere/senere opplevelse, slik vi ser fra Tomb Raider "investeringen".

Eh. Høres ut som en konspirasjonsteori.

Slik vi kjenner Microsoft og Tomb Raider-saken så var det kjent fra dag 1 at MS hadde inngått en avtale med Square-Enix.

Når det gjelder AC Unity så vet vi ikke noe annet enn det Ubisoft har sagt til spillpressen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne vite hvilke multiplayer-spill som finnes til Xbox One som drar millioner av spillere.

Destiny? Forza? Titanfall?

Så du mener Destiny har mer brukere på Xbox one enn ps4? Vil nå heller tippe Destiny har mer brukere på ps4 enn Destiny og titanfall tilsaman på Xbox one..

Lenke til kommentar

I følge VGChartz (som ikke alltid er like korrekt, men det gir vel en pekepinn) har Destiny solgt 3,25 millioner på PS4 og 1,76 på Xbox One. Titanfall har visstnok 2.17 millioner på Xbox One, og Forza 5 har solgt 1,52 millioner.

Også må vi jo ta i betraktning at det ikke akkurat er 100% av kjøperne som spiller spillene fast.

Lenke til kommentar

I følge VGChartz (som ikke alltid er like korrekt, men det gir vel en pekepinn) har Destiny solgt 3,25 millioner på PS4 og 1,76 på Xbox One. Titanfall har visstnok 2.17 millioner på Xbox One, og Forza 5 har solgt 1,52 millioner.

Også må vi jo ta i betraktning at det ikke akkurat er 100% av kjøperne som spiller spillene fast.

Da må Sony være skuffet over Destiny tallene, om det nesten blir solgt 4 PS4'er pr Xbox One. Sony har kjøpt endel tids eksklusivt innhold også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne vite hvilke multiplayer-spill som finnes til Xbox One som drar millioner av spillere.

Titanfall, Forza og ikke minst Halo som kommer.

Du må være ganske naiv om man ikke tror at Halo kommer til å nå millioner på Xbox One.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Titanfall og Forza har jeg allerede nevnt med salgstall, Halo kommer nok til å selge endel. Jeg skal ihvertfall ha MCC når jeg kjøper meg Xbox One, og det til tross for at jeg ikke liker Halo-serien. Har veldig lyst til å prøve det igjen, og til den prisen føler jeg at jeg bare må slå til.

Men det er fremdeles ingen spill som viser at det er haugevis av flere som spiller online på Xbox One kontra PS4.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Titanfall og Forza har jeg allerede nevnt med salgstall, Halo kommer nok til å selge endel. Jeg skal ihvertfall ha MCC når jeg kjøper meg Xbox One, og det til tross for at jeg ikke liker Halo-serien. Har veldig lyst til å prøve det igjen, og til den prisen føler jeg at jeg bare må slå til.

Men det er fremdeles ingen spill som viser at det er haugevis av flere som spiller online på Xbox One kontra PS4.

Er ikke det poenget er? Så den konsollen som har flest forbrukere er den beste komp og multiplayer konsollen? Du har vell null oversikt av hvor mange av de spillerene som faktisk spiller multiplayer på daglig basis. Salgstallene indikerer bare på hvor mange som har kjøpt konsollen og ikke hvor mange som faktisk spiller multiplayer..

PS er først å fremst en konsoll som skaffer seg rettigheter til singelplayer spill..

Kom med ETT fornuftig spill på PS4 som er på høyde med hva fks Titanfall salget som IKKE finnes på XboxOne.

Nei nettopp, det er INGEN. For XboxOne prioterer multiplayer og PS4 prioterer singelplayer..

Enkelt som det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nettopp, vi vet ikke hvor mange som faktisk spiller multiplayer. La oss da ta f.eks Battlefield 4 da, siden det i hovedsak er et multiplayerspill.

BvwFKi8IcAAHSgX.png

Det er jo lenge siden nå, men du kan alltids lete etter annen statistikk.

Kilde

Sist jeg sjekket så er Battlefield ikke et eksklusivt multiplayer spill. Vanskelig å få med seg hva jeg spurte om?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...