Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

. Å spille via Steam f.eks. er mye enklere enn via PS3, som skal kjøre en time med innlastinger hver gang jeg starter et nytt spill og dermed bruker opp halvparten av tiden jeg hadde til å spille den kvelden.

Er evigheter siden en behøvde å gjøre slikt. Om en har PS+ og har på funksjonen for oppdatering etc.

Hvorfor må man betale for en funksjon som burde vært inkludert uansett for å spare båndbredde?

Hvorfor skal spill-selskapene som lager multiplatts absolutt presse ut hver eneste dråpe av konsollene når konsollene er så like mtp det grafiske? Synes det ubisoft gjør er meget fornuftig.

Fordi de er ikke like?

PS4s GPU har 4 ganger så mye scheduling/execution-ressurser sammenlignet med XBone, dette gjør det langt lettere å holde alle ALUene aktive samtidig og gjør det mulig å bruke GPUen til langt mer enn bare rendering.

PS4s GPU har en diger memory pool og kan kjøre en tilnærmet uendelig stor framebuffer samt bruke flere andre triks når det kommer til AA og AO, sammenlignet med XBones stusslige 32MB med eDRAM + 8GB DDR3 som må gjøre flere triks (redusert pikselkvalitet) for å få plass til en framebuffer på 1600x900 i eDRAMet. Alternativet for å kjøre 1920x1080 med XBone er å redusere pikselkvalitet ytterligere (gjør hoppet opp i oppløsning bortkastet,) bruke tiling (krever langt mer tid per frame fordi mye av arbeidet må dobles hver frame,) eller ikke bruke eDRAM til rendering (reduserer ytelsen ytterligere.)

PS4s GPU har også dobbelt så høy pixel fillrate som XBone, det er ikke så spesielt viktig med deferred rendering, men sammen med en større memory pool og ekstra scheduling gjør det PS4 istand til å kjøre 1920x1080 langt lettere enn XBone.

PS4s GPU har også 50% flere ALUer og teksturenheter som XBone, dette er en ren økning i ytelse og tillater PS4 å dytte 36% flere piksler per frame (når man tar klokkefrekvens med i beregning,) gitt at det er ALUene som er flaskehalsen i pipeline for begge GPUene vil altså PS4 kunne levere 1080p med bedre ytelse enn XBone leverer i 900p.

Så at Ubisoft begrenser PS4-utgaven til 900p har enten å gjøre med at PS4-utgaven får penere effekter eller penger fra M$, jeg lener mot sistnevnte av åpenbare grunner.

• Liker 4
Lenke til kommentar

XboxOne er forsatt en bedre konsoll pga alle mulighetene og har ett større marked når det kommer til multiplayer og competetivt.. Ferdig snakka..

PS4 fanboysa kan sitte å kose seg med singleplayer og runke etter den minimale grafikk forskjellen... Klemz

Da synes jeg det er rimelig at Assassin's Creed: Unity kutter ut støtte for party-funksjonen i chat, achievements-progresjonsbaren. Stopper muligheten for "snap"-sidebar, tv-samtidig og mye mye mer.

Dette kan ikke gjøres så bra på en PS4, og siden ALT skal være så HIMLA likt på begge konsollene, og det ikke skal utnyttes styrken i ene konsollen, så bør XboxOne jenke seg ned på onlinefunksjonaliteten sin, og mediafunksjonene.

Det kan få lov til å fungere alene, men IKKE samtidig når vi spiller en multiplat tittel. DA SKAL det være likt for begge konsoller.

Så jeg FINNER MEG IKKE I at XboxOne får kjørt en snap-bar ved siden av i AC: Unity, når jeg ikke kan gjøre det på min PS4.

Endret av Tor Rasmussen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Xbox er forsatt bedre enn PS4 når det kommer til multiplayer spill.. Spør deg selv hvor mange som spiller singelplayer i over 3mnd? Få, veldig få.Hadde det ikke vært for at Xbox er best på multiplayer og comp, så hadde Xbox solgt færre en Wii U sikkert..

Kom gjerne med et eksempel på et multiplayer spill som drar hundretusen eller ti talls av tusen mennesker like mye 3-4mnd senere etter lansering som ikke finnes på Xbox. Nei nettopp. Ingen.

Tipper Xbox salget øker betraktelig når det beste multiplayer spillet på konsoll kommer. Snakker selvfølgelig om Halo.. Det i seg selv er kanskje en av hovedgrunnene til at en del velger Xbox.

Du som mange andre henger fast til forrige generasjon. Den er for lengst over og PS4 og XBO har tatt over. Og om du ikke har levd under en stein så vet du at PS4 selger millioner på millioner flere maskiner til spillere verden rundt.

PS4 vil alltid ha flere spillere online i diverse spill nå. Millioner av solgte konsoller tilsier det.

Du glemmer at PS4 stort sett er en singelplayer bonazia.. Navn et jævlig multiplayer spill som drar "millioner" av spillere som ikke finnes på Xbox One, eller kommer til å finnes..

Bare fordi det er solgt flere konsoller kommer av at konsollen kom tidligere enn Xbox i resten av Europa.. (Usikker på om de kom likt i USA også)

Bare fordi det er flere på en konsoll betyr ikke at konsollen er bedre på multiplayer pga antallet som har kjøpt konsollen..

Xbox One er å forblir mer Competetivt enn PS4..

Så kan PS4 leke med singelplayer i mellom tida.

Å se på salgstallene nå forresten ganske tidlig, vent til juletider så har man fått flere spill på markede og flere forbrukere.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du glemmer at PS4 stort sett er en singelplayer bonazia.. Navn et jævlig multiplayer spill som drar "millioner" av spillere som ikke finnes på Xbox One, eller kommer til å finnes..

Bare fordi det er solgt flere konsoller kommer av at konsollen kom tidligere enn Xbox i resten av Europa.. (Usikker på om de kom likt i USA også)

Bare fordi det er flere på en konsoll betyr ikke at konsollen er bedre på multiplayer pga antallet som har kjøpt konsollen..

Xbox One er å forblir mer Competetivt enn PS4..

Så kan PS4 leke med singelplayer i mellom tida.

Å se på salgstallene nå forresten ganske tidlig, vent til juletider så har man fått flere spill på markede og flere forbrukere.

Ikke bland PS4 sitt varierende utvalg av spill som at det er det samme som å være i manko på multiplayer titler. For det er forholdsvis likt av det på både PS4 og XBO. Og jeg har ikke nevnt i mitt innlegg at det er online spill på PS4 som har millioner av spillere.

Ordrett så skrev jeg: "PS4 vil alltid ha flere spillere i diverse spill nå. Millioner av solgte konsoller tilsier det".

At det er flere på en konsoll betyr at det er mulighet for et større antall spillere i diverse spill. Noe som gjør online opplevelsen bedre, jo flere spillere jo bedre online opplevelser vil du få.

Xbox One er å forblir mer Competetivt en PS4? Det er isåfall ord ifra en fanboy og ikke en saklig person med spill interesse. Online funksjonalitet og opplevelse er så likt som det går an idag på XBO og PS4. Med unntak at det er flere som spiller på PS4. Igjen....det er millioner på millioner flere spillere som har en PS4 isteden for en XBO. Dette er enkel logikk og matte... 1+1=2

For tidlig å se på salgs tall? Konsollene har vært ute i snart 1år og PS4 har solgt vesentlig bedre hver eneste mnd siden disse konsollene kom i salg. PS4 selger 3-1 over XBO. Det er dramatisk mye.

Jeg synes XBO er en kul konsoll. Men er på tide dere fanboys slutter å drite dere ut nå.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...