Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men når Black Flag ble patchet til 1080p til PS4 etter lansering, burde det vel la seg gjøre med Unity også? Sier ikke det bare er til å trykke på en knapp "gief 1080p ftw" altså, men det kan vel ikke være helt umulig gitt at motoren er bygget opp rundt den nye hardwaren?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

PS4 brukere taper åpenbart på det. Og de er det vesentlig fler av enn One brukere...

Med den tankegangen kan du si alle taper hele tiden mtp at PC-utgaven er så mye bedre...

Det argumentet gir ingen mening i det hele tatt. Det er jo du som blir sur når selskaper utnytter kraften i hver enkelt konsoll og PS4 kommer litt bedre ut. Ingen andre her ønsker å holde tilbake hverken andre konsoller eller PC. Det er faktisk du som argumenterer for at en annen konsoll skal få dårligere grafikk fordi du har kjøpt en konsoll som er litt tregere og dermed kun dine egne argumenter som leder til en slik tankegang.

Nesten like mystisk som hvordan det kan være positivt for en PS4 bruker at han får dårligere grafikk er hvordan det kan være positivt for en Xbox One bruker at noen andre ikke får bedre grafikk. Hvis ikke jeg får skal ingen andre få heller?

Hvorfor skal spill-selskapene som lager multiplatts absolutt presse ut hver eneste dråpe av konsollene når konsollene er så like mtp det grafiske? Synes det ubisoft gjør er meget fornuftig.

Jeg argumenterer for likhet mellom to så og si identiske konsoller når det kommer til det grafiske.

Om versjonene er tiltenkt å være like grafisk sett, så kan man ikke si PS4 taper på det... men det er jo sånn, ser man en XO tittel som ser bedre ut, ja, da er det med engang ræva utviklere osv osv... bare når det kommer Sony til gode er alt "greit og fint og slik det skal være jadda jadda"...

PC-versjonen får bedre grafikk en XO-versjonen, og det er ikke negativt. Det som er negativt er at to så like plattformer som XO og PS4 får merkbare forskjeller... om denne beslutningen tas mtp det økonomiske hadde ikke forundret meg ihvertfall.

Nei, når konsollene er så like er det fair at begge versjonene blir identiske.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva du prøver å oppnå. Alle som har kjøpt en Xbox One visste lenge på forhånd at dette var det desidert svakeste systemet. Det var aldri en hemmelighet. Da kan eiere av Xbox heller godta at de får den styggeste versjonen av spill, og slutte å godtgjøre seg med at PS4-utgavene av spill blir låst til å være like dårlig.

Lenke til kommentar

Ubisoft har gått ut med følgende melding idag. Er nok en viss person som vil bli skuffet...*fnis*

"Assassin’s Creed Unity has been engineered from the ground up for next-generation consoles. Over the past 4 years, we have created Assassin’s Creed Unity to attain the tremendous level of quality we have now achieved on Xbox One, PlayStation 4 and PC. It’s a process of building up toward our goals, not scaling down, and we’re proud to say that we have reached those goals on all SKUs.

At no point did we decide to reduce the ambitions of either SKU. Both benefited from the full dedication of all of our available optimization resources to help them reach the level of quality we have today with the core Assassin’s Creed Unity experience."

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva du prøver å oppnå. Alle som har kjøpt en Xbox One visste lenge på forhånd at dette var det desidert svakeste systemet. Det var aldri en hemmelighet. Da kan eiere av Xbox heller godta at de får den styggeste versjonen av spill, og slutte å godtgjøre seg med at PS4-utgavene av spill blir låst til å være like dårlig.

Eller bare ikke kjøpe spillene som ser merkbart bedre ut på en konsoll kontra en annen...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eller bare ikke kjøpe spillene som ser merkbart bedre ut på en konsoll kontra en annen...

Når man velger den noe svakere konsollen, og fullstendig utelukker spill på den pga. det ser bedre ut på konkurrenten sin maskin...har man da ikke tapt selv, og kanskje i bunn og grunn kjøpt feil system?

Og det tjener ihvertfall ikke MS på som nevnt :rofl:

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når man velger den noe svakere konsollen, og fullstendig utelukker spill på den pga. det ser bedre ut på konkurrenten sin maskin...har man da ikke tapt selv, og kanskje i bunn og grunn kjøpt feil system?

Og det tjener ihvertfall ikke MS på som nevnt :rofl:

Tror du virkelig folk bare velger konsoll på grunn av grafikken? Haha, ja, hadde det bare vært slik, men nei... må man absolutt ha spillet så kan man også vente til det kommer på tilbud/billig-salg til pc. Får man den beste opplevelsen pluss minst penger til utvikler. Brukt er også en mulighet.

Ser ikke hvilken relevans det har at MS ikke tjener penger på det... Da får de betale utviklerne til å gjøre versjonene like, om det skulle lønne seg for MS... Men det vet MS bedre enn meg hva som lønner seg eller ikke, men nå er ståa slik som den er og MS må handle utifra hvordan det er.

• Liker 1
Lenke til kommentar

XboxOne er forsatt en bedre konsoll pga alle mulighetene og har ett større marked når det kommer til multiplayer og competetivt.. Ferdig snakka..

PS4 fanboysa kan sitte å kose seg med singleplayer og runke etter den minimale grafikk forskjellen... Klemz

• Liker 4
Lenke til kommentar

Xbox er et ræva alternativ når det gjelder "multiplayer og competetivt" sammenlignet med PC.

Hvorfor skal PC trekkes inn i diskusjonen? Tråden sier klart og tydelig Xbox One VS PS4.. :)

Å PC er ikke sist jeg sjekket en konsoll. :)

Endret av Kamaaz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er et godt poeng.

For min del er det en viss ironi i at jeg engang i tiden forkynte konsollenes overlegenhet når det kom til brukervennlighet fordi man bare kunne slenge spillene inn i maskinen og vips så spilte man, i motsetning til PC-spill med sine installeringer og oppdateringer. Nå har konsollene begynt å ligne så mye på PC interface-messig at jeg i større og større grad faktisk synes PC begynner å bli mer brukervennlig. Å spille via Steam f.eks. er mye enklere enn via PS3, som skal kjøre en time med innlastinger hver gang jeg starter et nytt spill og dermed bruker opp halvparten av tiden jeg hadde til å spille den kvelden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Xbox er et ræva alternativ når det gjelder "multiplayer og competetivt" sammenlignet med PC.

Hvorfor skal PC trekkes inn i diskusjonen? Tråden sier klart og tydelig Xbox One VS PS4.. :)

Å PC er ikke sist jeg sjekket en konsoll. :)

Korrekt, skjønte heller ikke hvorfor han dro inn PC... som om det betyr noe i en konsoll vs konsoll...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...