Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

 

Så mye styr bare pga en liten resolution-parity. 900p mot 1080p er en såppass liten forskjell at ingen burde reagere som de gjør på Neogaf.

 

Nå er det ikke oppløsningen som er grunnen til at folk reagerer, men grunnen.

 

Folk griner over at Xbox One holder PS4 tilbake.

 

Hvis 900p er å holde tilbake blir det for dumt. Det er absolutt umulig for en normal person å merke forskjell på 900/1080p.

 

Hadde begge vært 720p så hadde saken vært en annen. Det finnes heller ingenting som tilsier at PS4 hadde en gang klart å kjøre 1080/30fps i Unity. Utvikleren sier jo selv at CPU holder dem tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

#PS4noparity

 

Bombarder Ubisoft. Får ikke en krone av meg ihvertfall. Er ikke akkurat mangel på spill så savnet av Ubisoft sine spill vil engang merkes.

 

Hahahah! Ja du, det var et enormt tab for Ubisoft at du slutter å kjøpe spillene. Stakkars Ubisoft!

 

Lættis.

Lenke til kommentar

 

 

Så mye styr bare pga en liten resolution-parity. 900p mot 1080p er en såppass liten forskjell at ingen burde reagere som de gjør på Neogaf.

 

Nå er det ikke oppløsningen som er grunnen til at folk reagerer, men grunnen.

 

Folk griner over at Xbox One holder PS4 tilbake.

 

Hvis 900p er å holde tilbake blir det for dumt. Det er absolutt umulig for en normal person å merke forskjell på 900/1080p.

 

Hadde begge vært 720p så hadde saken vært en annen. Det finnes heller ingenting som tilsier at PS4 hadde en gang klart å kjøre 1080/30fps i Unity. Utvikleren sier jo selv at CPU holder dem tilbake.

 

 

Må ha super syn jeg da som kan skille på 900p/1080p. Men da igjen så spiller jeg ikke på et frimerke men på et forholdsvis stort tv.

 

 

#PS4noparity

 

Bombarder Ubisoft. Får ikke en krone av meg ihvertfall. Er ikke akkurat mangel på spill så savnet av Ubisoft sine spill vil engang merkes.

 

Hahahah! Ja du, det var et enormt tab for Ubisoft at du slutter å kjøpe spillene. Stakkars Ubisoft!

 

Lættis.

 

 

Om nok folk viser sitt misnøye og enda bedre ikke kjøper produktet så kan det i mange tilfeller hjelpe ja. Bare se på Microsoft og XBO. Det virket ganske så bra at folk klaget da.

 

Lættis.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hahahaha, nydelig. Ubisoft har baller og sier det som det er! Good.

Får se om det blir noen ubisoft spill-kjøp fremover nå ja. #respekt

 

Også morsomt de samme personene som sier ting som dette i tråder som omhandler hva man bør kjøpe av XO og PS4 "du burde velge den som flest venner spiller på osv osv, for grafikk-forskjellen er ikke merkbar" er de første til å skrike og bælje over en liten men fornuftig avgjørelse av Ubisoft.

 

:rofl:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Folk griner over at Xbox One holder PS4 tilbake.

 

Hvis 900p er å holde tilbake blir det for dumt. Det er absolutt umulig for en normal person å merke forskjell på 900/1080p.

 

Hadde begge vært 720p så hadde saken vært en annen. Det finnes heller ingenting som tilsier at PS4 hadde en gang klart å kjøre 1080/30fps i Unity. Utvikleren sier jo selv at CPU holder dem tilbake.

 

 

Nei, det er ikke derfor. Du misforstår. Det er ikke Xbox One som holder PS4 tilbake, det er Ubisoft som velger å nedgradere PS4-utgaven for at de vil "avoid discussion over the differences in performance".

 

Og om det er umulig å merke forskjell, hvorfor er ikke alle spillene i 900p da? Da kan de jo pøse på mer krefter på andre visuelle detaljer. Svaret er så enkelt som at folk ser forskjell. La oss ta Shadow of Mordor som et eksempel, siden det er det siste jeg har. Mange folk fikk spillet på Xbox One, og vet du hva? De mente at oppløsningen var 900p. Så kom DF med svaret, spillet kjørte i 900p. Slik har det vært på spill etter spill etter spill.

 

Og nei, det er ikke sikkert at PS4 kunne kjørt det i 1080p/30fps, det er ikke det som er greia. Som sagt, du misforstår. PS4 har ekstra krefter, de kunne brukt det på andre ting, som f.eks ekstra AA. Det hadde ikke vært store problemet. Men de velger å ikke gjøre det, av grunnen jeg siterte over. Og ja, CPU holder dem tilbake, men om man leser mer så handler det mer om AI, som ikke kommer til å bli stort bedre denne generasjonen siden PS4 og Xbox One har gedigent ræva CPU.

Lenke til kommentar

Hahahaha, nydelig. Ubisoft har baller og sier det som det er! Good.

Får se om det blir noen ubisoft spill-kjøp fremover nå ja. #respekt

 

Om vi setter gale fanboys til side litt her. Så er dette en viktig sak da det sender et signal som er veldig farlig.

 

Om utviklere ikke fokuserer på å utnytte hardware som er i diverse maskiner så kan det stoppe opp hele progresjonen med penere spill. Tenk om fks PC versjonen av The Witcher 3 "bare" støttet opp til Nvidia 970 og alle andre skjermkort som er kraftigere har ingenting ekstra å bidra med.

 

Skjønner at gale fanboys ikke er i stand til å se lengre en sitt eget idoliserte merke på en plast boks. Men dette er faktisk litt større og mer alvorlig en mange kanskje forstår.

 

Ring virkningene det kan sende i industrien er ikke bra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En liten tankevekker. Wii U hadde solgt mye bedre. Vi vet at denne konsollen er litt kraftigere enn PS3 og 360. Ubisoft hadde valgt gi ut Assassins Creed Unity her og, siden det er såpass mange som hadde konsollen. De valgte paritet mellom spillene, det vil si å nedgradere Xbox One og PS4-versjonen til 720p/30fps, og ja, det ville sett litt bedre ut enn på PS3 og 360.

 

Hvor mange hadde vært fornøyd? Hvor mange hadde vært misfornøyd?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om nok folk viser sitt misnøye og enda bedre ikke kjøper produktet så kan det i mange tilfeller hjelpe ja. Bare se på Microsoft og XBO. Det virket ganske så bra at folk klaget da.

 

Lættis.

 

Joda, men du uttaler deg ikke om folk flest. Folk flest driter vel langt i om det er 900p eller 1080p.

Vi får se når spillet kommer ut hvor stor denne boikotten faktisk er.

Lenke til kommentar

 

Hahahaha, nydelig. Ubisoft har baller og sier det som det er! Good.

Får se om det blir noen ubisoft spill-kjøp fremover nå ja. #respekt

 

Om vi setter gale fanboys til side litt her. Så er dette en viktig sak da det sender et signal som er veldig farlig.

 

Om utviklere ikke fokuserer på å utnytte hardware som er i diverse maskiner så kan det stoppe opp hele progresjonen med penere spill. Tenk om fks PC versjonen av The Witcher 3 "bare" støttet opp til Nvidia 970 og alle andre skjermkort som er kraftigere har ingenting ekstra å bidra med.

 

Skjønner at gale fanboys ikke er i stand til å se lengre en sitt eget idoliserte merke på en plast boks. Men dette er faktisk litt større og mer alvorlig en mange kanskje forstår.

 

Ring virkningene det kan sende i industrien er ikke bra.

 

Det er viktig å holde tunga rett i munnen og ikke la seg blende.

 

Dette her gjelder for XO og PS4, da de er så nærme hverandre i kraft. Dette har ingen verdens ting med at PC-utgaven skal bli svakere... et tåpelig poeng som pushes av butthure sony-fans.

 

Dette er ikke alvorlig i det hele tatt. Ringvirkningene som blir sendt er man kan komme til å se mer likhet mellom XO/PS4-utgaven, noe som er bra for alle, da vi som forbrukere får et likt produkt, samtidig som produsenter kan spare penger i form av tid. Vinn-vinn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hahahaha, nydelig. Ubisoft har baller og sier det som det er! Good.

Får se om det blir noen ubisoft spill-kjøp fremover nå ja. #respekt

 

Om vi setter gale fanboys til side litt her. Så er dette en viktig sak da det sender et signal som er veldig farlig.

 

Om utviklere ikke fokuserer på å utnytte hardware som er i diverse maskiner så kan det stoppe opp hele progresjonen med penere spill. Tenk om fks PC versjonen av The Witcher 3 "bare" støttet opp til Nvidia 970 og alle andre skjermkort som er kraftigere har ingenting ekstra å bidra med.

 

Skjønner at gale fanboys ikke er i stand til å se lengre en sitt eget idoliserte merke på en plast boks. Men dette er faktisk litt større og mer alvorlig en mange kanskje forstår.

 

Ring virkningene det kan sende i industrien er ikke bra.

 

Det er viktig å holde tunga rett i munnen og ikke la seg blende.

 

Dette her gjelder for XO og PS4, da de er så nærme hverandre i kraft. Dette har ingen verdens ting med at PC-utgaven skal bli svakere... et tåpelig poeng som pushes av butthure sony-fans.

 

Dette er ikke alvorlig i det hele tatt. Ringvirkningene som blir sendt er man kan komme til å se mer likhet mellom XO/PS4-utgaven, noe som er bra for alle, da vi som forbrukere får et likt produkt, samtidig som produsenter kan spare penger i form av tid. Vinn-vinn.

 

 

Hvordan tjener en som har en playstation 4 på at han får like dårlig grafikk som deg?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Dette her gjelder for XO og PS4, da de er så nærme hverandre i kraft. Dette har ingen verdens ting med at PC-utgaven skal bli svakere... et tåpelig poeng som pushes av butthure sony-fans.

 

 

 

 

For det skjedde jo ikke med den siste storsatsingen til Ubisoft Watch_dogs... Eller vent , jo det gjorde det vist ! Ubisoft er et selskap jeg over årene har mistet all respekt for, møkka selskap.... Bare synd de pusher ut noen gode spill i ny og ne

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ringvirkningene som blir sendt er man kan komme til å se mer likhet mellom XO/PS4-utgaven, noe som er bra for alle, da vi som forbrukere får et likt produkt, samtidig som produsenter kan spare penger i form av tid. Vinn-vinn.

Fortell meg gjerne hvordan det sparer utvikere tid/penger å sette oppløsning/effekter identisk på PS4 og XBone når mer fancy effekter utvikles og eksisterer.

Fortell meg gjerne også hvordan utviklerne skal spare tid/penger ved å kjøre samme oppløsning på PS4-utgaven som XBone-utgaven, selv om de to konsollene fra et ekstremt høyt nivå er veldig like betyr ikke det at de fungerer på samme måte. Det er betydelige forskjeller i hvordan PS4 og XBone behandler minne, det samme gjelder forøvrig scheduling og fornuftige rendering-løsninger.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hahahaha, nydelig. Ubisoft har baller og sier det som det er! Good.

Får se om det blir noen ubisoft spill-kjøp fremover nå ja. #respekt

 

Om vi setter gale fanboys til side litt her. Så er dette en viktig sak da det sender et signal som er veldig farlig.

 

Om utviklere ikke fokuserer på å utnytte hardware som er i diverse maskiner så kan det stoppe opp hele progresjonen med penere spill. Tenk om fks PC versjonen av The Witcher 3 "bare" støttet opp til Nvidia 970 og alle andre skjermkort som er kraftigere har ingenting ekstra å bidra med.

 

Skjønner at gale fanboys ikke er i stand til å se lengre en sitt eget idoliserte merke på en plast boks. Men dette er faktisk litt større og mer alvorlig en mange kanskje forstår.

 

Ring virkningene det kan sende i industrien er ikke bra.

 

Det er viktig å holde tunga rett i munnen og ikke la seg blende.

 

Dette her gjelder for XO og PS4, da de er så nærme hverandre i kraft. Dette har ingen verdens ting med at PC-utgaven skal bli svakere... et tåpelig poeng som pushes av butthure sony-fans.

 

Dette er ikke alvorlig i det hele tatt. Ringvirkningene som blir sendt er man kan komme til å se mer likhet mellom XO/PS4-utgaven, noe som er bra for alle, da vi som forbrukere får et likt produkt, samtidig som produsenter kan spare penger i form av tid. Vinn-vinn.

 

 

Hvordan tjener en som har en playstation 4 på at han får like dårlig grafikk som deg?

 

Hva taper han? Med den tenkemåten kan du stille det opp mot PC også. Skal de jobbe med et spill helt til det får like god grafikk som på PC? Da blir spillet aldri ferdig... Når XO/PS4 er så nære mtp maskinkraft så er det en helt fair løsning for alle parter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...