Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere har kanskje ikke tenkt på at MS har mulighet til å oppheve online-kravet hvis de eventuelt stenger ned XB1 sin støtte?

Spillene du har kjøpt kan du spille offline, osv. Når de først gir opp XB1, så kan de jo ikke forvente å tjene noe, og dermed likesågreit la folk få spille offline og installere det de vil.

Flere som tilbyr det samme, og mener steam også gjør det. At når de først legger ned, så tilbyr de deg å laste ned spillene så du har de i ettertid.

Lenke til kommentar

Dere har kanskje ikke tenkt på at MS har mulighet til å oppheve online-kravet hvis de eventuelt stenger ned XB1 sin støtte?

Spillene du har kjøpt kan du spille offline, osv. Når de først gir opp XB1, så kan de jo ikke forvente å tjene noe, og dermed likesågreit la folk få spille offline og installere det de vil.

Flere som tilbyr det samme, og mener steam også gjør det. At når de først legger ned, så tilbyr de deg å laste ned spillene så du har de i ettertid.

Vi vet jo ikke om de vil det eller ei. De gjorde ikke det med den første Xboxen.

Og Steam har heller ikke sagt det offisielt. Men det er litt lettere med en åpen plattform som det en PC jo er, og Steam vil heller ikke byttes ut ved neste generasjon.

Dette kan løses om Xbox Two kjører samme arkitektur som Xbone, men de eneste som vet det er de som kan lese fremtiden.

Lenke til kommentar

Kunne vel egentlig ikke vært mer uenig.

Det er det tråden er til for, og det er du ikke alene om :)

"liker Sony's online tjeneste bedre"

lol, denne er jeg litt nysjerrig på?

"Hater kinect og bruker konsoll bare til spill og bittelitt streaming av filer fra NAS og en smule Netflix (men det er bedre på PC)."

Men streaming av filer? Du ser noen fordeler med digital filbehandling ser jeg. Mange som liker plate lagring... Det er forsåvidt en teoretisk mulighet for å miste produktet ved konkurser, men den teoretiske muligheten eksisterer også for fysiske produkter via, tyveri, riper, tap og andre ulykker. Det går heller ikke å "rage" istykker en digital fil, er hvertfall ikke like tilfredstillene, stort pluss for meg det der hehe.

Overgangen til digitalt på musikk og film siden har gjordt tilbudet større, mer tilgjengelig og billigere... liten grunn til å tro at det vil være annerledes med spill. Både sony og ms er jo allerede godt igang, synes de burde gasset på enda mer. Kudos til MS for å dytte hardest, smart av Sony å holde seg i bakgrunnen.

"Liker fysiske spill overveldende mer enn digitalt, og vil forsvare muligheten til å velge fysiske spill så lenge jeg lever."

Ytringsfriheten skal du få ha i fred, commodore kassettene dine også.

"Å godta DRM greiene ser jeg på som å selge sjela si, og den selger jeg ikke uten kamp på liv og død."

Da ser du nok som rollen din som konsument litt mer alvorlig enn min, jeg er en løsaktig kunde som bytter produkter hele tiden.

Men vi er enig om titanfall da :)

Endret av McCracken
Lenke til kommentar

Kom gjerne med hva du tror.

Microsoft har allerede bekreftet at du vil kunne selge spillet til utvalgte forretninger, og vi vet alle hvor mye disse forretningene gir per spill. Forklare gjerne.

Dere sier Xbox KUN er en digital plattform, ergo ikke har fysiske disker. Poenget er at man kan kjøpe fysiske disker og ha samle pakker i hyllen om man ønsker det. Man kan også laste ned spillene digitalt om man også ønsker det. Eksempel: Jeg kan dra til Elkjøp og finn meg et spill. Også kan jeg dra hjem igjen, sette spillet i maskinen og installere det på harddiske. Alt jeg har gjort til nå er slik som jeg gjorde på Xbox 360. Det positive nå med Xbox One kontra Xbox 360 er at jeg kan ta ut spillet og sette det tilbake i coveret for å slippe slitasje og ha spillet i for å spille.

Dere sier at Xbox kun har en digital funksjon. Det er her dere ljuger og setter uvitende i en posisjon hvor de tror at Xbox One KUN tilbyr digital nedlasting av spill. Det er det jeg reagerer på.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Vi vet jo ikke om de vil det eller ei. De gjorde ikke det med den første Xboxen.

Og Steam har heller ikke sagt det offisielt. Men det er litt lettere med en åpen plattform som det en PC jo er, og Steam vil heller ikke byttes ut ved neste generasjon.

Dette kan løses om Xbox Two kjører samme arkitektur som Xbone, men de eneste som vet det er de som kan lese fremtiden.

Nei man vet jo ikke, men det kan jo hende iom at alt blir digitalt nå.

Men om de "skrur av" XB1 om 15 år, så gjør det meg ingenting. Og slik er det vel for de aller fleste, foruten om hardcore gamere som vil ha spillsamlingen i 20-30-40 år framover.

Jeg har hatt NES, SNES, N64, PS2 ++, og flere av de ligger på loftet uten noen særlig trang til å ta de fram.

Faktisk så er det lettere å bare laste ned en emulator av N64 og kjøre den fra PCn med en kontroller, enn å dra fram gamle spillmaskiner.

Jeg skjønner frustrasjonen til de som vil samle, men jeg skjønner også MS som må tenke framover. De hadde dog lønnet seg med å gjøre det valgfritt, istedet for påbudt. De aller fleste hadde nok bundet det til gamertag, men da hadde de fått bedre PR og en mer sømløs overgang.

Det eneste som bekymrer meg litt er kraften. PS4 er kraftigere på papiret nå, men hvordan blir det i praksis? Blir spennende å se. Spillene som avgjør fortsatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei man vet jo ikke, men det kan jo hende iom at alt blir digitalt nå.

Men om de "skrur av" XB1 om 15 år, så gjør det meg ingenting. Og slik er det vel for de aller fleste, foruten om hardcore gamere som vil ha spillsamlingen i 20-30-40 år framover.

Jeg har hatt NES, SNES, N64, PS2 ++, og flere av de ligger på loftet uten noen særlig trang til å ta de fram.

Faktisk så er det lettere å bare laste ned en emulator av N64 og kjøre den fra PCn med en kontroller, enn å dra fram gamle spillmaskiner.

Jeg skjønner frustrasjonen til de som vil samle, men jeg skjønner også MS som må tenke framover. De hadde dog lønnet seg med å gjøre det valgfritt, istedet for påbudt. De aller fleste hadde nok bundet det til gamertag, men da hadde de fått bedre PR og en mer sømløs overgang.

Det eneste som bekymrer meg litt er kraften. PS4 er kraftigere på papiret nå, men hvordan blir det i praksis? Blir spennende å se. Spillene som avgjør fortsatt.

Det er trasig at folk skal ha slike holdninger til dyre ting. Men for all del, bli dominert av et selskap.

Lenke til kommentar

Dyre ting? Sammenlignet med annen elektronikk og underholdning så er virkelig ikke det å betale 4000 kr noe særlig dyrt. Veldig individuelt selvfølgelig, men jeg nekter å tro at gjennomsnitt nordmannen ser på en PS4/Xbox One som noe særlig dyrt noe.

Et grunnleggende markedsføringprinsippet: Ting er verdt det folk er villig til å betale for det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel samme hvilke konsoll som måtte ha noe bedre hardware om den ikke har spillene du vil spille eller dine venner ikke har den konsollen om en tenker multiplayer spill.

Glad jeg skal ha begge så jeg får det beste ifra begge systemer.

Hadde jeg orket å ta meg råd skulle jeg gjerne hatt begge! Men som du sier, blir det nok det de andre jeg spiller med kjøper. Og hittil ser det ut til at det blir XB1.

Og uansett hva man velger, blir man nok fornøyd! Begge konsollene blir nok knallgode, og slår sine forgjengere kraftig. Man må jo ikke glemme at generasjonskifte skal være gøy, ikke kjipt og full av krangling :D.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og uansett hva man velger, blir man nok fornøyd! Begge konsollene blir nok knallgode, og slår sine forgjengere kraftig. Man må jo ikke glemme at generasjonskifte skal være gøy, ikke kjipt og full av krangling :D.

Godt skrevet! Er synd at en hobby som spill er blitt en slags kamp om å overbevise andre om at sine meninger og valg ang merke på en plastikk boks er det rette.

Når vi alle til syvende å sist setter oss ned for å spille og ha det gøy.

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på. Det er mye klaging på at bruktspill ikke er bra for spillindustrien, og at det er en av årsakene til at Microsoft går bort fra dette. Men tenk litt nærmere. Om Microsoft tillater alle å dele spillene sine med 10 forskjellige personer gjennom en digital løsning, vil ikke dette være like ille, om ikke verre enn bruktspillindustrien som den er i dag?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om jeg forstå det her rett, det er vel en kopi per spill som kan lånes ut, ikke 10 kopier av samme spill?

Ja, men om jeg har 10 spill i mitt digitale bibliotek som jeg ikke spiller, kan jeg da velge å låne ut hvert forskjellig spill til 10 forskjellige personer, for det er slik jeg har forstått dette. Da vil disse 10 personene potensielt droppe å kjøpe disse spillene fordi de har fått låne de av meg.

Lenke til kommentar

Ja, men om jeg har 10 spill i mitt digitale bibliotek som jeg ikke spiller, kan jeg da velge å låne ut hvert forskjellig spill til 10 forskjellige personer, for det er slik jeg har forstått dette. Da vil disse 10 personene potensielt droppe å kjøpe disse spillene fordi de har fått låne de av meg.

Det gir mening, men det som kan oppstå da er at Single player fokuserte spill mister salg.

På grunn av at du fullfører spillet iløpet av perioden du låner det, da blir det jo ingen grunn for mitt vedkommende ihvertfall å kjøpe annet enn Online fokuserte spill.

Lenke til kommentar
Det er det tråden er til for, og det er du ikke alene om :)

Yay, noen som faktisk giddet å lese det lange innlegget mitt. :D

Hehe, sant det, jeg begynner å bli litt lei av å se den samme diskusjonen bare gå rundt og rundt i sirkler her, så jeg mente det var godt noen tok opp litt andre punkter å diskutere PS4 vs Xbox One. :)

lol, denne er jeg litt nysjerrig på?

Hehe, for mitt bruk i alle fall. Har aldri hatt noe problemer med PSN, og det har funket fint til min mengde online spilling. Cross-game chat har jeg aldri skjønt poenget med, og har aldri sett at det har vært verdt å betale for. Å betale for gratis spill og rabatter på andre spill, som PS+ har gjort, det ser jeg derimot verdien i å betale for. Er litt synd at betalingen blir obligatorisk for online på PSN også, men, når det ikke er alternativer så er ikke det den tyngste kamelen å svelge.

Men streaming av filer? Du ser noen fordeler med digital filbehandling ser jeg. Mange som liker plate lagring... Det er forsåvidt en teoretisk mulighet for å miste produktet ved konkurser, men den teoretiske muligheten eksisterer også for fysiske produkter via, tyveri, riper, tap og andre ulykker. Det går heller ikke å "rage" istykker en digital fil, er hvertfall ikke like tilfredstillene, stort pluss for meg det der hehe.

Overgangen til digitalt på musikk og film siden har gjordt tilbudet større, mer tilgjengelig og billigere... liten grunn til å tro at det vil være annerledes med spill. Både sony og ms er jo allerede godt igang, synes de burde gasset på enda mer. Kudos til MS for å dytte hardest, smart av Sony å holde seg i bakgrunnen.

Ja og der er jeg ikke uenig med deg, jeg ser også mange fordeler med digitalt. Og ønsker digitale produkter godt velkommen, men det jeg ikke ønsker er en 100% digital tilværelse, og enda verre hvis den blir påtvunget oss. Digitalt har mange fordeler, men får ikke noe eiefølelse av et digitalt produkt, og synes valgmuligheter alltid er bra i nesten alle sammenhenger.

Ytringsfriheten skal du få ha i fred, commodore kassettene dine også.

Hehehe, eier faktisk hverken commodore maskin eller kasetter. :p Er litt for ung til den generasjonen, også startet mitt spillliv ganske sent, pga litt strenge foreldre. Så min første konsoll var nok Nintendo 64. Men takker for ytringsfriheten, er veldig glad i den, så setter pris på å beholde den. ^_^

Da ser du nok som rollen din som konsument litt mer alvorlig enn min, jeg er en løsaktig kunde som bytter produkter hele tiden.

Men vi er enig om titanfall da :)

Løs du er da. :p Neida, jeg tar nok forbrukerrollen litt alvorlig, men det betyr ikke at jeg ikke er litt løsaktig kunde også, bytter fort hvis jeg er misfornøyd med produkter.

Hehe, du skal ikke se bort ifra at vi er enige på mange andre punkter også. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...