Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Hvor har jeg skrevet at jeg vil Microsoft skal regjere alene? Ingen plasser. Jeg har bare skrevet jeg vil ha Sony ut av industrien... det har ikke samme betydning som at jeg vil Microsoft skal regjere alene...

Var da voldsomt til Sony hat da? Ser virkelig ikke hva du skal frem til ved å promotere XboxOne mer enn den verste fanboyen.

Har forøvrig begge konsollene, av både denne og forrige genrasjon. Og er stort sett fornøyd med begge:)

Og så mener jeg at Mercedes burde legges ned, fordi jeg liker BMW bedre

Endret av Furulinho
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Microsoft brukte nemlig pengene til å ganske enkelt la være andre forbrukere å spille et spill som kommer til deres plattform.

MS var geniale her og Squeenix noen idioter. Ikke bare solgte TR elendig ifølge Squeenix på 5 plattformer til sammen, men Defintive Edition solgte dobbelt så mye på PS4 enn på Xbone. Noe annet å tenke på er at TR har vært en stor del av familien til PC og PS, spesielt PS enn TR har vært i Xbox-familien.

Som Spencer allerede har sagt, når tiden er over og Squeenix kan gjøre hva de vil med det nye Tomb Raider er de tikke utenkelig i det hele tatt at de vil lansere spillet på en next-gen maskin som har over 10.000.000 eiere og tallet øker betraktelig ifølge Sony. Man trenger ikke å være blodfanboy for å forstå at når nye Tomb Raider er ute har PS4 salgstallene økt med flere millioner og Xbone tallene fremdeles veldig lave. Allerede nå er XBone på 5 millioner SENDT TIL BUTIKKENE, ikke hos kundene.

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/jimquisition/9662-Rise-of-the-Tomb-Raiders-Exclusive-Release-Is-Stupid

Endret av webby3000
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor har jeg skrevet at jeg vil Microsoft skal regjere alene? Ingen plasser. Jeg har bare skrevet jeg vil ha Sony ut av industrien... det har ikke samme betydning som at jeg vil Microsoft skal regjere alene...

Var da voldsomt til Sony hat da? Ser virkelig ikke hva du skal frem til ved å promotere XboxOne mer enn den verste fanboyen.

Har forøvrig begge konsollene, av både denne og forrige genrasjon. Og er stort sett fornøyd med begge:)

Har ikke Mercedes en god sikkerhet i bilene sine da? Mangler de airbags eller?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, Mercedes er en god bil det, men siden jeg liker BMW, så vil jeg helst bare ha de ut av industrien. I tilfelle noen ikke er enig med meg, i at BMW er best

Endret av Furulinho
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, Mercedes er en god bil det, men siden jeg liker BMW så vil jeg helst bare ha de ut av industrien. I tilfelle noen ikke er enig med meg, i at BMW er best

Å, trodde det hadde noen sammenheng med min grunn, my bad.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det kommer ikke ann på øyet som ser... da kan jeg også skrive mye usant dritt om deg for å sverte deg... Nå bortforklarer du og tar ikke ansvar for det du har sagt. Kanskje du lærer til neste gang da, og ikke fokuserer på enkelt-personer så lenge det du skriver er feil... Men ser du og flere ikke klarer å fokusere på sak, men heller på enkelt-personer så lenge dere ikke tåler en motsatt mening.

Såklart er jeg glad for at Microsoft sikrer seg eksklusive-avtaler, hvorfor skulle jeg ikke være glad for det? Jeg håper at Microsoft banker Sony ned i støvlene, og dette er en måte å tilby noe som konsollen har og som Sony ikke har å komme med. Sony gjør akkurat det samme, og jeg har ingenting å si mot dem pga det...

Det går faktisk ann å bruke summer på å sikre seg eksklusive avtaler SAMTIDIG som man bygger opp egne studioer. At du kaller det å sikre seg eksklusive avtaler for å "kaste bort enorme summer" viser at du ikke skjønner en dritt.

Hykler.

Og la oss nå være ærlige her, Tomb Raider er ingen system selger. Derfor er dette et unødvendig kjøp av Microsoft, de kunne heller som flere har nevnt brukt penger på egne studioer. Spillet ville ha blitt sluppet til Xone uansett, hva hjelper dette deg som forbruker?

Det er ikke feil det jeg skrev til han, det var min mening av hans tankegang, det var ingen usann påstand om han som enkelt-forbruker. Prøv igjen, dore123m.

Og når noen missliker tankegangen din er det automatisk for å sverte deg som debattant ?, skjønner.

Lenke til kommentar

Nei, det kommer ikke ann på øyet som ser... da kan jeg også skrive mye usant dritt om deg for å sverte deg... Nå bortforklarer du og tar ikke ansvar for det du har sagt. Kanskje du lærer til neste gang da, og ikke fokuserer på enkelt-personer så lenge det du skriver er feil... Men ser du og flere ikke klarer å fokusere på sak, men heller på enkelt-personer så lenge dere ikke tåler en motsatt mening.

Såklart er jeg glad for at Microsoft sikrer seg eksklusive-avtaler, hvorfor skulle jeg ikke være glad for det? Jeg håper at Microsoft banker Sony ned i støvlene, og dette er en måte å tilby noe som konsollen har og som Sony ikke har å komme med. Sony gjør akkurat det samme, og jeg har ingenting å si mot dem pga det...

Det går faktisk ann å bruke summer på å sikre seg eksklusive avtaler SAMTIDIG som man bygger opp egne studioer. At du kaller det å sikre seg eksklusive avtaler for å "kaste bort enorme summer" viser at du ikke skjønner en dritt.

Hykler.

Og la oss nå være ærlige her, Tomb Raider er ingen system selger. Derfor er dette et unødvendig kjøp av Microsoft, de kunne heller som flere har nevnt brukt penger på egne studioer. Spillet ville ha blitt sluppet til Xone uansett, hva hjelper dette deg som forbruker?

Det er ikke feil det jeg skrev til han, det var min mening av hans tankegang, det var ingen usann påstand om han som enkelt-forbruker. Prøv igjen, dore123m.

Og når noen missliker tankegangen din er det automatisk for å sverte deg som debattant ?, skjønner.

Jeg har verken sagt det eller hintet frempå det, vet du i det hele tatt hva det dreide seg om? Ler.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hykler.

Jeg har verken sagt det eller hintet frempå det, vet du i det hele tatt hva det dreide seg om? Ler.

Vel siden du ignorerte andre del av innlegget mitt har jeg ikke noe annet valg enn og tro at du ville selv diskutere dette.

Og som sagt er jeg meget interessert i å høre hvordan du mener at Tomb Raiders Eksklusivitet gagner deg som Xone bruker i større grad kontra om den hadde vært multiplatform, når det helt klart ville ha nådd konsollen uavhengig av Microsofts involvering.

Lenke til kommentar

Syns det er fantastisk at man i det hele tatt diskuterer usle 60 fps. Pinlig at ikke PS4 og XBOne klarer å kjøre 60 fps på ALT 100% av tiden.

PS1 kan kjøre 60fps hele veien om den vil. Det er jo bare et valg utviklerne tar med fps vs grafikk, det er ikke snakk om hva de klarer og ikke.

Lenke til kommentar

Det er takket være Sony at Xbox One ikke er som Microsoft opprinnelig planla, heldigvis.

Spørs nå egentlig om de har reddet seg i land, selv med endringene. Sony har allerede tatt mye av markedet.

Tror de tapte selv en del hardbarka fans. For utviklerene lønner det seg å gå for Sony p.g.a volum, så MS sitter vel igjen med eksklusivitetskortet og blodfans. Sony har jo lært mye av MS, så jeg er spent på hvordan markedet ser ut om noen år og om MS klarer å hente seg inn.

Lenke til kommentar

Det ser mørkt ut for 1080p for konsollutgavene av The Witcher 3:

"Ideally, we’re pushing for 30 frames per second. The resolution, honestly, it depends; we’re working on it, we’re trying to get it as high as possible. If we can make it at 1080P, sure, but I don’t know if it’s going to make it. To be honest, I really don’t know. Probably not. But for sure, we need it to run at a smooth frame rate, so at least 30 FPS.

We’re doing optimization right now and I have to say, it’s actually running quite well. To be honest, we were expecting a lot worse. When we first started playing on PS4 and XB1, we expected the game not to work at all, because it was so heavy, so we were expeciting it to crash, but it’s actually running. It’s not quite there yet, but it’s running. So I think that with a little more optimization, I think we’ll get it running really well."

http://www.worldsfactory.net/2014/08/20/the-witcher-3-probably-not-1080p-on-consoles

Endret av Mala
Lenke til kommentar

720p på xbox one confirmed?

720p på PS4 confirmed?

Seriøst, hvorfor nevne den ene uten å nevne den andre? Fyren sier jo at de ikke vet om de før det til uansett, uavhengig av konsoll. Det mer skremmende er at de sliter med å få til smooth 30fps.

Lenke til kommentar

Det ser mørkt ut for 1080p for konsollutgavene av The Witcher 3:

"Ideally, we’re pushing for 30 frames per second. The resolution, honestly, it depends; we’re working on it, we’re trying to get it as high as possible. If we can make it at 1080P, sure, but I don’t know if it’s going to make it. To be honest, I really don’t know. Probably not. But for sure, we need it to run at a smooth frame rate, so at least 30 FPS.

We’re doing optimization right now and I have to say, it’s actually running quite well. To be honest, we were expecting a lot worse. When we first started playing on PS4 and XB1, we expected the game not to work at all, because it was so heavy, so we were expeciting it to crash, but it’s actually running. It’s not quite there yet, but it’s running. So I think that with a little more optimization, I think we’ll get it running really well."

http://www.worldsfactory.net/2014/08/20/the-witcher-3-probably-not-1080p-on-consoles

Like greit. Se for eksempel Dead Rising 3. 720p og 15-20 FPS store deler av tiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det har ikke noe med at man bare ser kritikk av Microsoft... det har med at Sony kan herse og dure frem som de vil uten at brukermassen ser ut til å bry seg nevneverdig. Ser jo det på salgene, den skandalen har jo ikke hatt noen som helst ettervirkninger på salget... tragisk.

Ikke det? Så du mener PS3 knuste Xbox 360 like overlegent som PS2 med Xbox? Det er ren innbilning at mengder av tidligere PS2-eiere valgte konkurrentens plattform i forrige generasjon?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå var jo Witcher 2 en milepæl innen PC grafikk når det kom ut. At witcher 3 skulle være noe dårligere tror jeg ikke. De kan nok helt sikkert justere grafikken ned såpass lavt at de klarer fint å kjøre det 1080P 60 FPS, men velger vel en litt annen vei da de ønsker at spillet skal stå frem som det grafiske powerhouset det faktisk er, på konsoll også. Selv kommer jeg til å spille the witcher 3 på PC da jeg har spilt alle de andre witcher spillene der, og har savegames liggende der. CD Projekt er vertfall en utrvikler jeg står i enorm respekt av og ønsker dem all suksess med the witcher 3 ! :)

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns det er fantastisk at man i det hele tatt diskuterer usle 60 fps. Pinlig at ikke PS4 og XBOne klarer å kjøre 60 fps på ALT 100% av tiden.

PS1 kan kjøre 60fps hele veien om den vil. Det er jo bare et valg utviklerne tar med fps vs grafikk, det er ikke snakk om hva de klarer og ikke.

Et valg de ikke hadde behøvd å ta hvis konsollene var kraftigere når de ble gitt ut.

Lenke til kommentar

Et valg de ikke hadde behøvd å ta hvis konsollene var kraftigere når de ble gitt ut.
Sony har ikke råd å selge ps4 men føere hundre doller i tap slik de gjorde under ps3 lanseringen. Microsoft har sånn sett råd til å gjøre det med xbox one, men de valgte å lage kinect 2. Så skulle de satt opp prisen? Hva mener du?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...