Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det der er jo ingenting negativt. Sony har nå hatt i lang tid mulighet for å laste ned spill over sin Store. PSN + medlemmer får i tillegg rabatter så det der er jo ingenting nytt. Det folk klikker over er jo DRM og alle rare restriksjonene Microsoft har innført, noe Sony ikke har. Skjønner ikke hva det å kjøpe digitale spill har noe med saken å gjøre, det har jo eksistert i all verdens tid. 99% av spillbiblioteket mitt er digitalt.

Om du har lest hele artikkelen og har lest hva jeg har skrevet litt bakover i tråden her så hadde du (forhåpentligvis) sett hva jeg mener. Ser ikke noe vits å oppsummere x antall ganger.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Kva meiner du med at arkitekturen er basert på det? Kva skal den linja brukast til når du spelar? I offline modus må du ikkje vere tilkopla nettet, så det er neppe noko problem.

Finnes det kjelder på kva du har bruk for 1,5 Mbps til? Eller har dei berre sagt det på generelt grunnlag, som kam omfatte streaming osv?

Microsoft har vært veldig hemmelighetsfulle, eller tvetydig med informasjonen de har gitt. Når de kommer med info er det sånn "det litt sånn, men egentlig litt sånn også" de virker ikke trygge på hva konsollen deres er, de bare prøver å pøse ut noe som de ikke enda vet hva er.

Og de har ikke som jeg vet enda sagt hva de 1.5 MBps er til, men de påpekte at det var minimumen, om dette angår Multiplayer spillene, eller om det er tilrettelagt skyen(som tydeligvis skal stå for å holde en god del spill oppe, da maskinen trenger å yte mindre) er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar

Det der er jo ingenting negativt. Sony har nå hatt i lang tid mulighet for å laste ned spill over sin Store. PSN + medlemmer får i tillegg rabatter så det der er jo ingenting nytt. Det folk klikker over er jo DRM og alle rare restriksjonene Microsoft har innført, noe Sony ikke har. Skjønner ikke hva det å kjøpe digitale spill har noe med saken å gjøre, det har jo eksistert i all verdens tid. 99% av spillbiblioteket mitt er digitalt.

Fordi fysiske disker har verdi. Eiendeler du kan gjøre som du vil med. Hele min fysiske spillsamling til tidligere konsoller vil vare for alltid, og det samme vil konsollene. Ditt digitale bibliotek består egentlig bare av lisenser som du leier med utgiverens tillatelse, enten om det er Steam, Origin, Sony eller Microsoft. Om en av disse finner ut at tjenesten ikke er lønnsom å drive, eller at Microsoft beveger seg til en ny konsoll etter Xbox One, kan de stenge alt du har. Foruten om salgene på Steam er det heller ikke billigere med digitale spill.

Det trenger kanskje ikke å bety noe for deg, men mange verdsetter faktisk å eie det de betaler for, spesielt når prisen er den samme som lisensleie.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Microsoft tvinger folk til å gå digitalt over natta. Sony fortsetter å utgi fysiske disker som tidligere, samtidig som de tilbyr alle spill som digital nedlasting på dag én. De som vil gå 100% digitalt kan det, og de som vil gå 100% fysisk kan det. Ser ingen problemer med denne ordningen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Har begge konsollene men tror det blir kun xone denne generasjonen. Mitt eneste problem med PS3 var online delen, altfor mye problemer.

FORELØPIGE grunner til at kun xone er forhåndbestilt:

Stoler på MS når det gjelder online biten, de har levert en stabil tjeneste i 10 år. Stort pluss.

Overgang til digitalt er selvsagt positivt, har sluttet med discer når det gjelder film og musikk for lengst, på tide at spill bransjen følger etter. Stort pluss. (synes de burde kuttet fysiske spill fra starten av men utviklingen ser bra ut)

Spillene, her viste MS en mer lovende line up. Ikke noe stor fan av japanske spill, var det før men vokst litt ifra de. Mye av verdien i spillene ligger jo også i online delen hvor MS har overtaket. Titanfall + Halo + LIVE > KZ + PSN. STORT pluss til MS.

Controller. Stort pluss.

Liker kinect pga en ting skype, dette er noe jeg bruker mye. For gjester og barn vil det sikkert være morro med selve spillene også, men hadde ikke betalt mer en 500 kroner for det så dette blir ikke noe pluss imo. TV/film/musikk biten har heller ingen verdi for meg.

DRM styret koker ned til en ting, pris. Jeg er mer opptatt av hva produktet presterer, betaler gjerne for kvalitet, det lærte jeg med LIVE. Det jeg er mer opptatt av er om det vil kanalisere mer av kapital strømmen direkte til utiviklerne noe som isåfall vil bety et enormt pluss. Dette er det selvfølgelig for tidlig til å si noe om, det eneste som er sikkert er at MS har gjordt en sinnsykt dårlig jobb med å forklare hva de prøver på.

Kunne vel egentlig ikke vært mer uenig, men er godt å se gode saklige meninger i alle dine innlegg. Og for de med samme smak som deg er jo dette gode grunner til å kjøpe XBO. Men les gjerne det jeg skriver ned og vurder i det minste å ikke kjøpe med en gang. :)

Etter mye vurdering har jeg funnet ut at jeg trolig ikke skal forhåndsbestille noen av konsollene. Jeg har fremdeles mange spill å spille til de nåværende konsollene, og jeg vil helst se hvordan de nye konsollene virkelig er før jeg kjøper noen.

Ellers er min smak fullstendig motsatt på alle punktene du nevner. Liker kontrolleren til Sony bedre, liker Sony's online tjeneste bedre. Hater kinect og bruker konsoll bare til spill og bittelitt streaming av filer fra NAS og en smule Netflix (men det er bedre på PC).

Synes også overgangen til digitalt er grei nok som den er, og noe mer vil være utelukkende negativt. Liker fysiske spill overveldende mer enn digitalt, og vil forsvare muligheten til å velge fysiske spill så lenge jeg lever.

Også spillene til Sony passer min smak bedre. For meg var det bare Titanfall av eksklusivene som så fristende ut. Sony har også levert flest spill som passet meg denne generasjonen, så har positiv erfaring der. Men MS har jo fått nye studioer nå, så er spent på å se hvilke spill de kommer til å levere fremover. :)

Å godta DRM greiene ser jeg på som å selge sjela si, og den selger jeg ikke uten kamp på liv og død.

Men dette er veien ting tar for tiden, enten en liker det eller ikke.

Fullstendig feil. Det er ikke noe enten en liker det eller ikke. Fra ditt synspunkt er det veien det går fordi du liker utviklingen. Tror du virkelig at en utvikling ville finne sted om de som skulle benytte seg av denne utviklingen ikke liker den? Svaret er nei! Hvis du virkelig ikke hadde likt utviklingen så hadde du latt være å støtte den, og dermed bidratt til at den utviklingen kunne skyves i en annen og bedre retning. Som Zealuu sa så godt i tråden din. "Det vi godtar i dag, blir standarden i morgen."

Synes det er skuffende at så mange ikke klarer eller ønsker å se lengre enn sin egen nese. Har spill virkelig blitt et så effektivt opium at å ikke få spilt noen få eksklusiver med en gang er verdt å selge sjela si for?

XBO kan bli et flott produkt, så jeg sier ikke aldri kjøp det, men det jeg ønsker å få frem er for dere som faktisk er uenige i valgene MS har tatt, selv om det ikke plager dere personlig, er, vær tålmodig. Gjør dere selv en tjeneste og vent i det minste litt med å kjøpe en XBO, hvis MS ser at XBO selger dårlig vil de nok vurdere valgene sine en gang till, og muligens vil de omgjøre dem, slik at dere da kan kjøpe et fantastisk produkt uten tull som forringer produktet. Dette kan kun skje om mange nok klarer å være tålmodig.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Som jeg skrev igår så mener jeg at Sony kun har kjøpt seg tid og at vi er på vei mot en digital hverdag også på konsoll. Denne artikkelen ifra Kotaku styrker bare mitt syn.

XBO er den store stygge ulven akkurat nå som tastatur krigere er på krigs stien. Men dette er veien ting tar for tiden, enten en liker det eller ikke.

For noen vil det by på utfordringer mens for andre så vil det ikke være noen overgang overhode.

Dette er bare en fase akkurat som den situasjonen hvor haugevis av Steam brukere skulle boikotte Call of Duty. Og vi alle vet hvordan det endte....

Vi går mot en digital hverdag så lenge forbrukerne godtar det. Det forsvarer allikevel ikke det Microsoft gjør. PS4 tilbyr en komplett digital hverdag for alle spill, samme dag som de lanseres, dog uten 24 timers innsjekking osv. Jeg kunne skjønt det om Microsoft tilbydde noe i kompensasjon for dette, men det er ingen. Realiteten er at du må betale like mye for å lease spill fra Microsoft, som det koster å eie produktet hos Sony. Det holder ikke for min del. Jeg betaler maks 100 kr per spill for å lease det. Det er det jeg betaler på Steam, og det stopper der.

Jeg kan ikke skjønne hvorfor så mange har interesse av å leie lisenser, kontra det å faktisk eie det de kjøper, noe Sony fortsatt tillater.

Se denne før du kjøper Xbox One. Det er på ingen måte noe anti-Xbox film fra Boogie.

Se fra 04:39 så skjønner dere hva jeg mener.

http://www.youtube.com/watch?v=3ByxPD1GFyk

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Microsoft tvinger folk til å gå digitalt over natta. Sony fortsetter å utgi fysiske disker som tidligere, samtidig som de tilbyr alle spill som digital nedlasting på dag én. De som vil gå 100% digitalt kan det, og de som vil gå 100% fysisk kan det. Ser ingen problemer med denne ordningen.

Igjen så er du virkelig forvirret. Har Microsoft sagt at det ikke skal gå an å kjøpe Xbox One spill i butikk? Du omtaler saken som Microsoft KUN vil tilby spillene sine gjennom Xbox Live og at det ikke lenger blir mulig å kjøpe spillene i butikk, noe som det blir.

Også setter du, selvfølgelig, Sony til å gjøre begge deler, helt perfekt. Er det virkelig rart alt forvirringen når folk som deg skal hele tiden ljuge på ting Xbox One ikke kan for å gi Sony et bedre bilde? Det er fortsatt fult mulig å kjøpe diskene fysisk også spille dem, eller man kan laste de ned digitalt.

Lenke til kommentar

Igjen så er du virkelig forvirret. Har Microsoft sagt at det ikke skal gå an å kjøpe Xbox One spill i butikk? Du omtaler saken som Microsoft KUN vil tilby spillene sine gjennom Xbox Live og at det ikke lenger blir mulig å kjøpe spillene i butikk, noe som det blir.

Også setter du, selvfølgelig, Sony til å gjøre begge deler, helt perfekt. Er det virkelig rart alt forvirringen når folk som deg skal hele tiden ljuge på ting Xbox One ikke kan for å gi Sony et bedre bilde? Det er fortsatt fult mulig å kjøpe diskene fysisk også spille dem, eller man kan laste de ned digitalt.

Jeg er ikke forvirret i det hele tatt. Du har skjønt såpass at disken du kjøper i butikken er helt ubrukelig etter du har installert spillet, så den er like nyttig som en digital nedlasting?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er du som er forvirret. Det han mener er at Sony fortsetter å bevare eierforholdet til diskene som tidligere. Disken man kjøper i butikken kunne like gjerne vært en digital nedlasting, for den kan man like gjerne kaste ut vinduet etter spillet er installert. Etter spillet er installert er det digitalt, så enkelt er det. Det Microsoft gjør er å gå helt over til en digital plattform som består av lisensutleie mot deres tillatelse, mens Sony sine disker holder verdien, slik som disker til spillkonsoller har gjort i alle år, din løk.

Jeg gleder meg til den dagen Microsoft stenger tjenesten dere betaler for, og tvinger dere til å kjøpe spillene på nytt når de lanserer neste konsoll. Bare da skjønner dere hvor dumme dere er.

Om den negative kritikken fortsetter mot Microsoft som den gjør nå, så ville jeg faktisk ventet med å kjøpe Xbox One i det hele tatt. Jeg er faktisk ikke så sikker på at konsollen de lanserer kommer til å vare så lenge. Selv det offisielle forumet Microsoft bruker på Xboxlive.com er fylt med hatefulle meldinger fra fans som bytter over til Sony, og det samme skjer på Xbox sin offisielle Facebook side.

Endret av petterpann
Lenke til kommentar

Ubrukelig er den virkelig ikke. Du kan fortsatt selge spillet ditt videre eller tilbake til forhandler, i tillegg (enkelte er veldig opptatt av dette) kan den stå i hyllen og samles på. Man kan også bruke den til å installere spillet på nytt om man sletter det som er på harddisken, slik at man slipper å laste det ned.

Og ang. det med installering på HDD så er det noe vi med Xbox 360 maste veldig om. Når vi fikk muligheten til å installere spill på Xbox 360 så var det virkelig tungvint å måtte bytte spill hele tiden også, når de liksom lå der installert. Så det sier seg selv at MS må ha en form for sjekk for å se om spillet vi har liggende på harddisken er gyldig, eller så kunne jeg delt ut spillet mitt til 20 personer og alle sammen spilt det uten CD.

Petterpann er ikke verdt et svar engang...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ubrukelig er den virkelig ikke. Du kan fortsatt selge spillet ditt videre eller tilbake til forhandler, i tillegg (enkelte er veldig opptatt av dette) kan den stå i hyllen og samles på. Man kan også bruke den til å installere spillet på nytt om man sletter det som er på harddisken, slik at man slipper å laste det ned.

Og ang. det med installering på HDD så er det noe vi med Xbox 360 maste veldig om. Når vi fikk muligheten til å installere spill på Xbox 360 så var det virkelig tungvint å måtte bytte spill hele tiden også, når de liksom lå der installert. Så det sier seg selv at MS må ha en form for sjekk for å se om spillet vi har liggende på harddisken er gyldig, eller så kunne jeg delt ut spillet mitt til 20 personer og alle sammen spilt det uten CD.

Ja, du kan selge spillet ditt for 10 kr til en av de utvalgte butikkene som Microsoft har valgt å holde kjeft om. Gamestop er ihvertfall positiv til Xbox One, så de er nok en av de utvalgte. Den andre kjeden er Games, for leste på Twitter at de for øyeblikket driver å oppretter butikker som er eksklusive for Xbox.

Lenke til kommentar

Joda, du vil kunne selge spillet til en av butikkene som er medlem i Microsoft sin egen klubb. Hva er det Gamestop gir for spill i disse dager, maks 20 kr? Deretter selger de spillet til 300 kr.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja for all del, det er verdt å miste rettigheter og eierskap over det man kjøper for å slippe det tunge, fysiske arbeidet med å bytte disk. Gud..

Lenke til kommentar

Joda, du vil kunne selge spillet til en av butikkene som er medlem i Microsoft sin egen klubb. Hva er det Gamestop gir for spill i disse dager, maks 20 kr? Deretter selger de spillet til 300 kr.

Du unngår igjen poenget, og prøver å vri det over til noe som ikke er sannheten. Men la det være.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Du unngår igjen poenget, og prøver å vri det over til noe som ikke er sannheten. Men la det være.

Kom gjerne med hva du tror.

Microsoft har allerede bekreftet at du vil kunne selge spillet til utvalgte forretninger, og vi vet alle hvor mye disse forretningene gir per spill. Forklare gjerne.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Resell your disc-based games: Today, some gamers choose to sell their old disc-based games back for cash and credit. We designed Xbox One so game publishers can enable you to trade in your games at participating retailers. Microsoft does not charge a platform fee to retailers, publishers, or consumers for enabling transfer of these games.

http://news.xbox.com/2013/06/license

Selv om de utvalgte butikkene ikke er bekreftet, så er det nok ingen hemmelighet at dette blir Gamestop. Uansett hvem det blir, så vet vi alle at disse butikkene gir deg maks 20-30 kr per spill, så legger de spillene ut på salg for 300-400 kr.

Dette er en forferdelig praksis, og det er ikke noe rart at alle hater Microsoft for tiden.

Endret av petterpann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...