Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Du. Hvem vet hvorfor. Enten synes du det er morsomt å trolle, eller så har du investert alle sparepengene i MS aksjer eller så er klin kokos :p

Ok, altså ingen grunn. Må få lov til å si min mening om spillene selv om det (sannsynligvis) sårer enkelte her inne, virker det som... :p

Du sårer ingen, men du får folk til å stusse veldig. Argumentene dine er stort sett veldig rare hele veien.

Jepp, liker man ikke Sonys spill, så må man stusse veldig, mhm. Argumentene dine er rare...

Han har ihvertfall argumenter. Årsaken til at andre "kritiserer" deg er fordi du liker alt Microsoft gjør med Xbox, uansett hvor ille det er. Slik har du vært fra første stund, selv når Xbox One var en vandrende katastrofe i starten som ingen ville ha.

Mens ekte fanboys brukte tiden sin på å kritisere Microsoft for alt de gjorde dårlig, så brukte du tiden på å rose de for alt de gjorde dårlig. Det er på grunn av kritikken de mottok at Xbox One faktisk er en halvveis brukbar konsoll den dag i dag, i forhold til den søpla de opprinnelige lanserte.

Endret av ^Th0mas^
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har D3 Ultimate Evil Edition Reviews begynt å poppe opp:

http://www.eurogamer.net/articles/2014-08-12-diablo-3-ultimate-evil-edition-review

http://www.ign.com/articles/2014/08/14/diablo-3-reaper-of-souls-ultimate-evil-edition-review

http://www.usgamer.net/articles/diablo-iii-reaper-of-souls-ultimate-evil-edition-ps4-review-

http://www.totalxbox.com/80255/reviews/xbox-one-diablo-3-reaper-of-souls-ultimate-evil-edition-review-review/

http://www.escapistmagazine.com/articles/view/video-games/editorials/reviews/12093-Diablo-III-Ultimate-Evil-Edition-Review

http://www.gameplanet.com.au/playstation-4/reviews/g53e9da849d9da/Diablo-III-Reaper-of-Souls-Ultimate-Evil-Edition-review/?utm_source=geo&referrer=http%3A%2F%2Fwww.google.no%2Furl%3Fsa%3Dt%26rct%3Dj%26q%3D%26esrc%3Ds%26source%3Dweb%26cd%3D15%26cad%3Drja%26uact%3D8%26ved%3D0CDsQFjAEOAo%26url%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.gameplanet.co.nz%252Fplaystation-4%252Freviews%252Fg53e9da849d9da%252FDiablo-III-Reaper-of-Souls-Ultimate-Evil-Edition-review%252F%26ei%3D6oDtU-KCDKGD4gTh6YGADw%26usg%3DAFQjCNFiq8-6wVw3roa9L_aM50-nQhaz1w%26bvm%3Dbv.73231344%2Cd.bGQ

http://www.gaming-age.com/2014/08/diablo-iii-ultimate-evil-edition-review-ps4-xbox-one-ps3-xbox-360/

Gleder meg bare mer nå :w00t:

Herlig! Håper de får fikset de framerate issuene Digital Foundry nevnte for PS4 utgaven, så blir dette gull. Har ikke rørt Diablo 3 på noen andre konsoller/PC i påvente av PS4 versjonen, så jeg gleder meg virkelig nå. Krysser fingrene for at Elkjøp sender ut allerede idag.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

Hvorfor er det så viktig for deg at jeg skifter mening? Du avslører deg selv nå, samt det jeg tror deles av flere, at man MÅ like Sony og deres spill. Man må kjempe helt til alle liker Sony, ikke sant? *Nåde deg om du ikke deler samme oppfatning som meg* Du høres mer ut som en fundamentalist enn meg.

Jeg har ikke avfeid salgstall. Og, tilgjengelighet som irrelevant? Javel?

Hvordan kan du trekke en rød tråd mellom det at titler regnes som eksklusive, med å "støtte opp om "mitt" favoritt-firma?? :rofl:Da vi diskuterte det igår tok jo du med PS4 i eksempelet ditt, så da mener du vel jeg støttet opp om Sony fordi jeg mente spillet kunne regnes som eksklusivt til PS4 da det bare kom til PS4 og PC?

Jeg kjøper ikke en konsoll utifra bevis/argumenter... zzz... kanskje du gjør det. Jeg ser faktisk på spillene som er tilgjengelig og som vil bli tilgjengelig.

Det er ikke viktig for meg at du skifter mening. Du har din fulle rett til å like akkurat hva du vil. Det er imidlertid viktig for meg at du er i stand til å skifte mening. Hvis du ikke er det, betyr det at fakta er fullstendig irrelevant, og at enhver diskusjon med deg er helt meningsløs.

Når jeg skriver at du avfeier alle disse tingene mener jeg at hver gang noe tas opp som er i Microsofts disfavør, så forsvarer du dem. Når det gjelder eksklusivitetkommentaren din hadde den selvsagt vært like tåpelig om "konsolleksklusivt" gjaldt en Sony-maskin. Det er liksom det som er greia: Teite valg og uetisk fremferd er teite valg og uetisk fremferd, ikke bare når det gjelder fienden til favorittsjappa. Det er mulig du faktisk forstår dette, og at det er beint frem tilfeldig at du forsvarer alle Microsofts dårlige valg, samtidig som du går i strupen på Sony, men det ser ikke tilfeldig ut, og det er derfor folk himler med øynene over innleggene dine, og gir mitt svar til deg en hel drøss med tomler opp.

• Liker 9
Lenke til kommentar

Uansett hvilken maskin man mener er best, tror jeg de fleste Xbox- og Playstationfanatikerne er enige om at det foreløpig ikke eksistere gode nok spill som rettferdiggjør et kjøp.

Playstation 4 har grovt sett ett skikkelig godt spill: The Last of Us. Et spill man kunne spille på PS3. Ellers ser jeg ingen spill som frister noe særlig. Jeg ser videre at mange gleder seg til GTA 5, også et spill de fleste allerede har spilt.

Min konklusjon: Lanseringen av next gen ble et antiklimaks. Det hadde i mine øyne ikke gjort noe om Playstation og Xbox hadde blitt lansert høsten 2014. "Reveal-eventen" kunne godt å vært i februar 2013. Da ville utviklerne hatt mer tid til å lage spill, fremfor å pusse opp PS3-spill. Sony og Microsoft kunne også brukt tid på å utvikle egne spill som var klare til launch.

I mellomtiden sitter jeg på gjerdet et år til. Da har det forhåpentligvis kommet et par spill verdt å kjøpe.

Enig. Skjønt, det er jo ikke nødvendigvis bare det at konsollene har vært mindre interessante enn før, men også at PC er en billigere og bedre plattform enn noen gang. Hadde dette vært forrige generasjon hadde jeg nok allerede kjøpt en PS4 eller Xbox One, men nå er liksom behovet så mye mindre, siden jeg har en PC med noenlunde samme ytelse, som attpåtil får stort sett samme spillutvalg og kan brukes med en Xbox-kontroller.

Det er på en måte litt vemodig at det blir sånn, men jeg har vel etterhvert innsett at mitt forhold til konsoller er mer romantisk enn rasjonelt. Å ha alt på én enhet, som er åpent tilgjengelig for alle spillere og spillutviklere, tror jeg er sunnere både økonomisk og miljøvennlig, så til syvende og sist er det nok en positiv utvikling.

Lenke til kommentar

Microsoft ruller ut støtte for nye medieformater på Xbox One, inkl. MKV:

Microsoft previously detailed the media types supported by its media player - which can also be snapped, Eurogamer was told. The full list of file types lies below.

• 3gp audio
  • 3gp video
  • 3gp2
  • aac
  • adts
  • animated gif
  • asf
  • avi divx
  • avi dv
  • avi uncompressed
  • avi xvid
  • bmp
  • jpg
  • gif
  • h264 avchd
  • mjpeg
  • mkv
  • mov
  • mp3
  • mpeg 1 ps
  • mpeg 2
  • mpeg 2 hd
  • mpeg 2 ts
  • mpeg 4 h264 aac
  • mpeg 4 sp
  • png
  • tiff
  • wav
  • wma
  • wma lossless
  • wma pro
  • wma voice
  • wmv
  • wmv hd

http://www.eurogamer.net/articles/2014-08-15-xbox-one-media-player-other-updates-roll-out-to-preview-members

En Xbox One med full mediasenter-funksjon er da veldig bra.

Kan jo bare håpe Sony og PS4 følger på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Var ikke det ganske klart? Ble det ikke sagt first to console eller noe? Så ikke konferansene, men mener at jeg har lest det.

Jo mener det.

"First to console" var MEGET flittig i bruk under konferansene følte jeg, bortsett fra når MS skulle lure oss med Tomb Raider da.

Lenke til kommentar

Nå kommer jo drømmefall først til PC heldigvis, som backer som spyttet inn 500$ hadde jeg blitt veldig forbannet om de gjorde dette spillet konsoll eksklusivt. Men at de velger PS4 er nok både bedre og langt lettere for dem da sony generelt sett gjør det litt lettere for Indie utviklere.

Lenke til kommentar

Forskjellen på Sony og Microsoft på Gamescon.

Sony sier first on PS4 på noen spill, det betyr timed exclusive som regel, grei måte å ordlegge seg på.

Microsoft sier eksklusiv på Tomb Raider ROTR, to vilt forskjellige ting å si. Feilslått melding fra MS.

Senere ble hele skutt ned til det er timed exclusive, hvorfor ikke bare si det på konferansen så hadde det ikke blitt like stor ramaskrik over det. Det gjorde at MS og SE ser mer dummere ut en noen gang.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så viktig for deg at jeg skifter mening? Du avslører deg selv nå, samt det jeg tror deles av flere, at man MÅ like Sony og deres spill. Man må kjempe helt til alle liker Sony, ikke sant? *Nåde deg om du ikke deler samme oppfatning som meg* Du høres mer ut som en fundamentalist enn meg.

Hvordan kan du trekke en rød tråd mellom det at titler regnes som eksklusive, med å "støtte opp om "mitt" favoritt-firma?? :rofl:Da vi diskuterte det igår tok jo du med PS4 i eksempelet ditt, så da mener du vel jeg støttet opp om Sony fordi jeg mente spillet kunne regnes som eksklusivt til PS4 da det bare kom til PS4 og PC?

Jeg kjøper ikke en konsoll utifra bevis/argumenter... zzz... kanskje du gjør det. Jeg ser faktisk på spillene som er tilgjengelig og som vil bli tilgjengelig.

Det er ikke viktig for meg at du skifter mening. Du har din fulle rett til å like akkurat hva du vil. Det er imidlertid viktig for meg at du er i stand til å skifte mening. Hvis du ikke er det, betyr det at fakta er fullstendig irrelevant, og at enhver diskusjon med deg er helt meningsløs.

Når jeg skriver at du avfeier alle disse tingene mener jeg at hver gang noe tas opp som er i Microsofts disfavør, så forsvarer du dem. Når det gjelder eksklusivitetkommentaren din hadde den selvsagt vært like tåpelig om "konsolleksklusivt" gjaldt en Sony-maskin. Det er liksom det som er greia: Teite valg og uetisk fremferd er teite valg og uetisk fremferd, ikke bare når det gjelder fienden til favorittsjappa. Det er mulig du faktisk forstår dette, og at det er beint frem tilfeldig at du forsvarer alle Microsofts dårlige valg, samtidig som du går i strupen på Sony, men det ser ikke tilfeldig ut, og det er derfor folk himler med øynene over innleggene dine, og gir mitt svar til deg en hel drøss med tomler opp.

Ja, det er viktig for meg at DU er i stand til å skifte mening også, ikke sant? Eller blir det helt meningsløst at du er her og diskuterer.

At du med flere leser det dere vil utifra mine kommentarer får stå for deres regning, er ikke min feil at dere har problemer med å forstå essensen i hva som skrives.

Ingenting med å sikre seg eksklusivt innhold er hverken uetisk, ei heller teit... Det er, vent, litt til, konkurranse!

Jeg har heller aldri kritisert Sony for å sikre seg eksklusivt innhold. Så oisann, her er jeg visst pro-sony til en viss grad. Best du overser denne kommentaren så du kan fortsette ditt enøyde syn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er viktig for meg at DU er i stand til å skifte mening også, ikke sant? Eller blir det helt meningsløst at du er her og diskuterer.

At du med flere leser det dere vil utifra mine kommentarer får stå for deres regning, er ikke min feil at dere har problemer med å forstå essensen i hva som skrives.

Ingenting med å sikre seg eksklusivt innhold er hverken uetisk, ei heller teit... Det er, vent, litt til, konkurranse!

Jeg har heller aldri kritisert Sony for å sikre seg eksklusivt innhold. Så oisann, her er jeg visst pro-sony til en viss grad. Best du overser denne kommentaren så du kan fortsette ditt enøyde syn.

Uetisk eller ikke, det gavner ingen av oss forbrukere. Som xbox eier ville jeg syntes det var surt at Microsoft brukte penger på å sabotere for playstation eiere i steden for å bruke penger på å gjøre min opplevelse bedre. Som playststion eier ville jeg synes det var surt at Microsoft valgte å sabotere min spillopplevelse, og motsatt når rollene byttes om.

Spillere som velger å støtte denne typen adferd hos konsoll selskapene er ett stort problem for oss forbrukere, fordi det ødelegger for oss alle. Om selskapene velger å ivestere i å utvikle eksklusive spill er jeg veldig positiv til det, fordi vi får noe vi ellers ikke ville hatt. Når selskapene velger å betale for å gjøre spillopplevelsen for andre dårligere havner vi alle i minus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...