Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser jo godt hvem som hadde mest innhold og eksklusive spill ja. :)

"mest innhold" "flest eksklusive", tror det betyr mest for horderen i mennesket. Spiller jo ingen trille hvor mye det er så lenge det ser ut som dritt. Noe som det meste av Playstations indie-titler gjorde. Hadde jo ikke mye annet å by på enn det.

Du snakker om horderen i mennesket, men hvem andre er det BF4.1:Hardline, CoD11:AW, Halo 5, Forza Horizon 2, og Fifa 15 appellerer til? Over halve highlight-reelen fra xbox-siden på gamescom var jo skytespill, kan du forklare meg hvordan dette ikke er ment for horderen?

Lenke til kommentar

Jepp! Som regel alltid det.

Sitter med alt, så synes Sony hadde mer eller mindre en stor seier på Gamescom. Ga meg det jeg ville ha og litt til. Sony la ihvertfall et grunnlag at jeg vil spille på PS4 i laaaang tid fremover. X1 blir det spilt kun Halo MCC og Forza Horizon 2 det neste året ser det ut som.

Sunset Overdrive frykter jeg blir en Watch Dogs.

Et spill som ser bra ut på trailere, får man tak i spillet selv så er blir det nok en kjedelig affære. Slik var Watch Dogs hos meg.

Endret av iL ImMorTaL
Lenke til kommentar

XBO er totalt overkjørt av PS4....ganske så dramatisk for Microsoft dette.

Man liker å innbille seg det, hvertfall her på forumet hvor massesuggesjon står høyt på agendaen.

Sony som selskap sliter mye mer enn Microsoft, og er mye nærmere avgrunnen enn det Microsoft er.

Kanskje en analogi er på sin plass her angående dette?

"firberblad", kan ikke du ta en annen vittig?

Ser jo godt hvem som hadde mest innhold og eksklusive spill ja. :)

"mest innhold" "flest eksklusive", tror det betyr mest for horderen i mennesket. Spiller jo ingen trille hvor mye det er så lenge det ser ut som dritt. Noe som det meste av Playstations indie-titler gjorde. Hadde jo ikke mye annet å by på enn det.

Microsoft hadde også masse indies som jeg synes så dritt ut. Er ikke det du sa subjektiv og inviduelt? på lik linje det jeg sa nå? :)

Jo det er det. Lev med det.

Lenke til kommentar

På grunn av eksklusive spill så blir det nok begge.

Hadde alle spill vært på alle plattformer så hadde jeg holdt meg til pc only.

Om jeg MÅ velge en, så blir det nok Xbone. Mest på grunn av Halo, Forza og håndkontrolleren :)

Endret av Kjetil_90
  • Liker 4
Lenke til kommentar

En kan ikke være annet en en fanatiker idag for å ikke erkjenne hvordan situasjonen er når det kommer til XBO og PS4.

Riktig. Sony har solgt mest, men det gjenspeiler ikke kvaliteten på spill. Tydelig for de fleste nøytrale.

Ikke bare har dem solgt millioner flere maskiner. Men dem har et vesentlig større spekter av spill. Hva som er kvalitet er en individuell sak men det er ingen tvil lenger hvilke konsoll som er kongen på haugen med både antall solgte konsoller og utvalg av spill.

• Liker 3
Lenke til kommentar

En kan ikke være annet en en fanatiker idag for å ikke erkjenne hvordan situasjonen er når det kommer til XBO og PS4.

Riktig. Sony har solgt mest, men det gjenspeiler ikke kvaliteten på spill. Tydelig for de fleste nøytrale.

Ikke bare har dem solgt millioner flere maskiner. Men dem har et vesentlig større spekter av spill. Hva som er kvalitet er en individuell sak men det er ingen tvil lenger hvilke konsoll som er kongen på haugen med både antall solgte konsoller og utvalg av spill.

Det er nesten som konsollene har byttet ståsted. Den forrige generasjonen var det Sony som var arrogant, og PS3 som hadde kjedelige menyer og treg installering. Nå er det Xbox One som er slik, i tillegg til dårligere spillutvalg og svakere konsoll. Selv PS3 hadde integrert strømforsyning, noe som Microsoft ikke har fått til med Xbox One, til tross for at konsollen er mye større enn både PS3 og PS4.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Stort utvalg av skvip tenker jeg vi sier. :) Seriøst, Bloodborne eneste som ser kult ut til nå på PS4, og det er det eneste spillet jeg blir fristet av på PS4. Ikke et eneste annet spill frister i det hele tatt, sære japse/indie-spill som prøver hardt å være spesielle... f.eks Rime... regelrett kopi av artstylen til Journey, patetisk spør du meg.

Men lar man seg faktisk friste av det Sony viste, ja da vil man nok godta alt Sony vil levere i fremtiden også. Man svelger det rått, desverre.

Er lov å være kritisk også når spill ser dritt ut. Se bare på Sunset Overdrive, skikkelig hipster-spill laget av utviklerne bak den middelmådige serien Resistance. Det ser ikke bra ut, det ser ikke gøy ut, det ser rett og slett middelmådig ut. Akkurat som mange av PS4s indiespill.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Stort utvalg av skvip tenker jeg vi sier. :) Seriøst, Bloodborne eneste som ser kult ut til nå på PS4, og det er det eneste spillet jeg blir fristet av på PS4. Ikke et eneste annet spill frister i det hele tatt, sære japse/indie-spill som prøver hardt å være spesielle... f.eks Rime... regelrett kopi av artstylen til Journey, patetisk spør du meg.

Men lar man seg faktisk friste av det Sony viste, ja da vil man nok godta alt Sony vil levere i fremtiden også. Man svelger det rått, desverre.

Er lov å være kritisk også når spill ser dritt ut. Se bare på Sunset Overdrive, skikkelig hipster-spill laget av utviklerne bak den middelmådige serien Resistance. Det ser ikke bra ut, det ser ikke gøy ut, det ser rett og slett middelmådig ut. Akkurat som mange av PS4s indiespill.

Du fremstår som en fanatisk Xbox fan som det har tippet over for. Du tror seriøst ikke at noen ved sine fulle fem tar noe av det du skriver seriøst her slik?

• Liker 6
Lenke til kommentar

Rime ser fantastisk pent ut. Gleder meg til å se mer av det. Litt interessant, ifølge wikipedia ble spillet tilbudt MS, men de takket nei.

The game was offered to Microsoft as an exclusive Xbox Live Arcade (XBLA) title and possible Windows 8 game;[5][6] initially Microsoft greenlit the game,[7] but the design was later rejected due to a mismatch with Microsoft's Xbox One XBLA publishing policies which emphasised mulitplayer and other social gaming.[6] A development budget was approved by Sony, and the game became a PlayStation 4 exclusive

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du fremstår som en fanatisk Xbox fan som det har tippet over for. Du tror seriøst ikke at noen ved sine fulle fem tar noe av det du skriver seriøst her slik?

Uffda, var jeg for krass nå? Hehe, tippet over for... fordi jeg ikke ser verdien i spill som ser dårligere ut :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Rime ser fantastisk pent ut. Gleder meg til å se mer av det. Litt interessant, ifølge wikipedia ble spillet tilbudt MS, men de takket nei.

The game was offered to Microsoft as an exclusive Xbox Live Arcade (XBLA) title and possible Windows 8 game;[5][6] initially Microsoft greenlit the game,[7] but the design was later rejected due to a mismatch with Microsoft's Xbox One XBLA publishing policies which emphasised mulitplayer and other social gaming.[6] A development budget was approved by Sony, and the game became a PlayStation 4 exclusive

Jeg ble angrepet fra alle Xbox hold på n4g.com når jeg sa at MS hadde sagt slik om Rime.

Postet beviset og vips var pipa annerledes. Digger når slike folk driter seg ut. Rime ser bare bedre og bedre ut for hver gang jeg ser noe fra det!

Endret av iL ImMorTaL
Lenke til kommentar

Ca 2.5min begge klippene. Jeg vet ihvertfall hvem som viser mest variasjon og eksklusive spill....gjør du?

Unnskyld meg, men er jeg den eneste som ser at disse to klippene har veldig forskjellige hensikter?

Det ene klippet er en oppsummering av høydepunktene fra Microsoft's pressekonferanse på Gamescom, mens den andre er en montasje av allerede lanserte og kommende spill til PS4.

Det blir som å se på Game of Thrones og Breaking Bad, for så å spørre om hvorfor Breaking Bad ikke har noen drager.

Sony var definitivt best på Gamescom, men det må da kunne gå an å sammenligne Sony og MS på en bedre måte enn å bruke to videoer som fokuserer på ulike ting?

Dersom Microsoft skulle ha laget en lignende montasje så kunne de ha tatt med f. eks Project Spark, Scalebound, Kinect Sports, Ori & the Blind Forest, Super TIme Force, Below, Killer Instinct S2, Final Fantasy XV, Geometry Wars 3, D4, The Evil Within, Project Totem, Cuphead og The Witcher 3.

Nok variasjon nå?

Per i dag synes jeg for så vidt at Sony ligger et hode foran. Iallefall når det gjelder originale indie-spill som No Man's Sky, The Witness, og Galak-Z og førstepartspill som Rime, Tearaway og Wild. ...men det blir misvisende å fremstille det som om det er en diger avstand mellom konsollene. Det er nok av originale og ulike spill på Xbox One også.

Jeg ble angrepet fra alle Xbox hold på n4g.com når jeg sa at MS hadde sagt slik om Rime.

Postet beviset og vips var pipa annerledes. Digger når slike folk driter seg ut. Rime ser bare bedre og bedre ut for hver gang jeg ser noe fra det!

Nå var nok Rime et veldig ulikt spill da det ble presentert til MS. Ut i fra dokumentene høres den originale ideen ut som Minecraft møter tower defense, noe trailerne fra Sony ikke har gitt uttrykk for. Sannsynligvis har spillet blitt modifisert siden det ble vist frem for MS, enten før eller etter de viste det frem for Sony.

Dessuten hadde Tequila Works nettopp lagd Deadlight for MS, et spill som slett ikke levde opp til forventningene.

Endret av Leflus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå må du ikke ødelegge LarZens vinkling, ellers vil han komme med at noen neppe kan ta deg seriøst. :p

Leflus har et meget godt poeng og ordlegger seg på en måte slik at han ikke fremstår som en fanatiker over et merke men som en som har interesse for spill uavhengig over hvilke navn som står på disse plast boksene.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...