Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter min mening vant Sony overlegent på Gamescom. De har har flere eksklusive spill, og nå har Tomb Raider vist seg å være tidseksklusivt.

Ikke at jeg ikke unner MS å gå på trynet med xbox, med ekslusive spill er noe dritt.

AtW

Nei, det er primært det som gjør konsollene forskjellig. Problemet i dette tilfellet var at Microsoft betaler en utgiver de ikke eier for å gjøre et spill alle PC og Playstation fans elsker eksklusivt til Xbox. Microsoft har penger til å opprette nye spillstudioer, men Halo, GoW og Forza er tydeligvis nok.

Lenke til kommentar

Etter min mening vant Sony overlegent på Gamescom. De har har flere eksklusive spill, og nå har Tomb Raider vist seg å være tidseksklusivt.

Ikke at jeg ikke unner MS å gå på trynet med xbox, med ekslusive spill er noe dritt.

AtW

Nei, det er primært det som gjør konsollene forskjellig. Problemet i dette tilfellet var at Microsoft betaler en utgiver de ikke eier for å gjøre et spill alle PC og Playstation fans elsker eksklusivt til Xbox. Microsoft har penger til å opprette nye spillstudioer, men Halo, GoW og Forza er tydeligvis nok.

At de gjør konsollene forskjellig gjør det ikke mindre dritt, det er bare en illustrasjon på tåpelig systemet er, man konstruerer seg fiktive forskjeller for å segmentere markedet. Det er ett møkkaopplegg.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei det er ingen tvil om hvilken platform som vil levere mest fremover :) Dette ser ganske så kjipt ut for MS på flere fronter altså. MS har fullstendig mistet grepet denne generasjonen, jeg har mine tvil om at det bil bedre seg særlig mye når den omsider blir sluppet offisielt i de andre landene.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei det er ingen tvil om hvilken platform som vil levere mest fremover :) Dette ser ganske så kjipt ut for MS på flere fronter altså. MS har fullstendig mistet grepet denne generasjonen, jeg har mine tvil om at det bil bedre seg særlig mye når den omsider blir sluppet offisielt i de andre landene.

Dessverre. Veldig lite på gamescom fra MS som virket spennende. Mulig det blir en PS4 i nærmeste fremtid. Kanskje julegave til meg selv.

Kommer fremdeles til å beholde One selvsagt, men eksklusivene på PS4 ser mer spennende ut enn ditto på One. Akkurat nå og for meg that is. Så får vi se hvem som blir hovedkonsoll etterhvert.

Lenke til kommentar

Så nå er de ferske tallene at Microsoft har solgt over 5 millioner konsoller til butikkene, mens Sony har solgt over 10 millioner konsoller til kundene? Høres ut som forskjellen er større enn 3:1 nå.

Butikktallene til MS er etter det jeg forstår et par måneder gamle. De har sikkert sendt ut en million til nå.

Lenke til kommentar

Enig, ser virkelig frem til Rime. :)

Akkurat nå ser det ut til at PS4 cruiser avgårde i fin fart langs en motorvei, mens Xbox one humper rundt på en sliten norsk riksvei. Begge vet vel hvor de vil, men veien dit ser svært forskjellig ut.

Haha, det der var faktisk en veldig passende analogi. MS tok en feil avkjøring helt i starten, og nå sliter de med å komme seg tilbake på motorveien.

Ser jo godt hvem som hadde mest innhold og eksklusive spill ja. :)

Hvem som hadde det beste innholdet blir jo en smakssak, men Sony hadde det mest varierte innholdet, uten tvil. Synes også de videoene illustrerer det jeg la merke til på Gamescom, og det var at Sony hadde en bedre struktur og flyt, både i videoene og i måten ting ble lagt frem.

Lenke til kommentar

Akkurat nå ser det ut til at PS4 cruiser avgårde i fin fart langs en motorvei, mens Xbox one humper rundt på en sliten norsk riksvei. Begge vet vel hvor de vil, men veien dit ser svært forskjellig ut.

Haha, det der var faktisk en veldig passende analogi. MS tok en feil avkjøring helt i starten, og nå sliter de med å komme seg tilbake på motorveien.

For meg virker det heller som om MS tok en moped.

• Liker 1
Lenke til kommentar

XBO er totalt overkjørt av PS4....ganske så dramatisk for Microsoft dette.

Man liker å innbille seg det, hvertfall her på forumet hvor massesuggesjon står høyt på agendaen.

Sony som selskap sliter mye mer enn Microsoft, og er mye nærmere avgrunnen enn det Microsoft er.

Kanskje en analogi er på sin plass her angående dette?

"firberblad", kan ikke du ta en annen vittig?

"mest innhold" "flest eksklusive", tror det betyr mest for horderen i mennesket. Spiller jo ingen trille hvor mye det er så lenge det ser ut som dritt. Noe som det meste av Playstations indie-titler gjorde. Hadde jo ikke mye annet å by på enn det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nytt intervju med Spencer: http://www.computerandvideogames.com/474250/interviews/interview-xbox-head-phil-spencer-on-tomb-raider-and-ones-digital-future/

En bruker på NeoGAF oppsummerte det litt:

So:

- It will most likely come to other platforms in early 2016.
- Likely crossgen.
- They tried to get other 3rd party exclusives but were told no

Det 3 punktet føler jeg er det viktigste. Det viser bare at mange studioer ikke tørr å gjøre noe Xbone eksklusivt i en periode en gang pga. salgstall og slikt (tipper jeg).

Det viser også at Microsoft vil heller bruke pengene sine på å få spill til å ikke komme på andre plattformer i en periode enn å lage spill selv. Trist.

Endret av webby3000
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man liker å innbille seg det, hvertfall her på forumet hvor massesuggesjon står høyt på agendaen.

Sony som selskap sliter mye mer enn Microsoft, og er mye nærmere avgrunnen enn det Microsoft er.

"mest innhold" "flest eksklusive", tror det betyr mest for horderen i mennesket. Spiller jo ingen trille hvor mye det er så lenge det ser ut som dritt. Noe som det meste av Playstations indie-titler gjorde. Hadde jo ikke mye annet å by på enn det.

Sant, men Microsoft kan allikevel kvitte seg med Xbox-avdelingen og fokusere mer på de tingene de tjener penger på om ikke ting blir bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Flere av PS4 sine indie-titler så like bra ut som Sunset Overdrive. Rime og Wild er noe av det peneste jeg har sett. I tillegg kommer DayZ, som har vært et av de bestselgende spillene på Steam.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nytt intervju med Spencer: http://www.computerandvideogames.com/474250/interviews/interview-xbox-head-phil-spencer-on-tomb-raider-and-ones-digital-future/

En bruker på NeoGAF oppsummerte det litt:

So:

- It will most likely come to other platforms in early 2016.

- Likely crossgen.

- They tried to get other 3rd party exclusives but were told no

Det 3 punktet føler jeg er det viktigste. Det viser bare at mange studioer ikke tørr å gjøre noe Xbone eksklusivt i en periode en gang pga. salgstall og slikt (tipper jeg).

Det viser også at Microsoft vil heller bruke pengene sine på å få spill til å ikke komme på andre plattformer i en periode enn å lage spill selv. Trist.

Ja det er en sørgelig tendens når Microsoft er mer opptatt av å gjøre spilling på PS4 dårligere enn å gjøre spilling på Xbox One bedre.

• Liker 5
Lenke til kommentar

En kan ikke være annet en en fanatiker idag for å ikke erkjenne hvordan situasjonen er når det kommer til XBO og PS4.

Riktig. Sony har solgt mest, men det gjenspeiler ikke kvaliteten på spill. Tydelig for de fleste nøytrale.

MSDF er alltid like rundt svingen :)

Like saklig som alltid. :)

Tydelig at noen her er svært bitre :yes:

Hehe, standard type svar når man ikke har noe annet å si. Patetisk herseteknikk. Hvis man forøvrig skal diskutere det, så må det jo være de som ikke får spilt Tomb Raider som er de bitre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...