Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Hadde gutta fra Criterion laget spillmotorene hadde det vært minimum støttet 4 Full HD skjermer i 1080p 60Hz på den hardwaren. Folk blir slappe på å optimalisere algoritmer når det er mye kraft tilgjendelig. Det er to måter å gjøre ting på. Enten akademisk korrekt eller ytelsesoptimalisert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norsk lansering av Xbox One nærmer seg og jeg er stadig usikker på om jeg skal beholde min forordre (som nå er 16 måneder gammel!), eller bare kansellere og avvente i første omgang.

Jeg har en PS4 og er happy med den. Dere som har begge de nyeste konsollene, er Xbox One mye i bruk? Føler dere at det egentlig er noen vits å ha en XBO i tillegg til PS4?

P.S. Det er komisk hvordan alt er snudd på hodet fra forrige generasjon. Den gang var det Sony som rota, PS3 som ble utsatt og min forordre til slutt kansellert.

Vent til det kommer ut et eller 2 spill du ønsker til xbox one før du kjøper den. Er du heldig så har prisen blitt satt ned enda en gang, noe som er sannsynlig med tanke på hvor dårlig konsollen selger.

Lenke til kommentar

Norsk lansering av Xbox One nærmer seg og jeg er stadig usikker på om jeg skal beholde min forordre (som nå er 16 måneder gammel!), eller bare kansellere og avvente i første omgang.

Jeg har en PS4 og er happy med den. Dere som har begge de nyeste konsollene, er Xbox One mye i bruk? Føler dere at det egentlig er noen vits å ha en XBO i tillegg til PS4?

P.S. Det er komisk hvordan alt er snudd på hodet fra forrige generasjon. Den gang var det Sony som rota, PS3 som ble utsatt og min forordre til slutt kansellert.

Kan jo være noe på denne listen som vekker din interesse.

http://www.denofgeek.com/games/xbox-one/30911/the-top-20-upcoming-xbox-one-exclusives

Jeg har begge to og jeg bruker de like mye :)

Lenke til kommentar

Har begge og bruker XBO veldig veldig lite. PS4 har et større utvalg spill og alt av multiplat spill er noe bedre på den. Så er kun for ekslusive spill jeg har en XBO. Eneste jeg venter på til XBO er Halo collection og det nye Halo.

Jeg kunne nok klart meg utmerket uten XBO og det tror jeg dem aller aller fleste som har PS4 og/eller en PC vil gjøre også. Om ikke Microsoft har mye på lur neste uke så er det ikke mye verdi i XBO.

Lenke til kommentar

Har begge og bruker XBO veldig veldig lite. PS4 har et større utvalg spill og alt av multiplat spill er noe bedre på den. Så er kun for ekslusive spill jeg har en XBO. Eneste jeg venter på til XBO er Halo collection og det nye Halo.

Jeg kunne nok klart meg utmerket uten XBO og det tror jeg dem aller aller fleste som har PS4 og/eller en PC vil gjøre også. Om ikke Microsoft har mye på lur neste uke så er det ikke mye verdi i XBO.

Merket du var en god del online i starten til nesten aldri. :p

Lenke til kommentar

Merket du var en god del online i starten til nesten aldri. :p

Det er ekstremt sjeldent jeg fyrer opp XBO nå ja...men til XBO sitt forsvar så har jeg litt spill pause i sommer. Er vel i mitt livs beste form pga mindre spilling og mer trening og sykling en noen gang... :D

Blir engang iblant litt PS4, selv om det er sjeldent også. Men det er den jeg starter opp om det skal spilles litt på konsoll. Har spilt ferdig singleplayer biten til Battlefield 4 på PC den helgen her. Er jo slik gratis prøve periode på Origin så hvorfor ikke...

Kjente jeg fikk en liten sommer forelskelse i PC'n min igjen...hehe

Lenke til kommentar

Det er jo ikke noe på PC engang som en kan definere som "next-gen". Selv med X antall ganger mer kraft så er det oppløsning og fps det går i og ikke noe som tar spill til neste skritt. Ikke som jeg har sett ihvertfall.

Personlig så tror jeg ikke "next-gen" starter før VR kommer. Da tar forhåpentligvis utviklere spill til neste skritt.

Poenget er at om XO og PS4 skal ha livets rett burde di idet minste heve standarden til det som snart alle besitter for stue-spilling, dvs Full HD TV og dermed 1080p. I samme klyvet er 60fps bare at konsollane får med seg begge føttene ut av forrige konsollgenerasjon og dermed viser at gameplay er viktigare for denne konsoll-generasjonen. Noko anna har verken XO eller PS4 som virkelig definere denne konsoll-generasjonen for spillere.

Lenke til kommentar

WHat?!

Slik konsollene har tradisjon for å være, er å bare vise bedre og bedre grafikk.

Ingen grunn til å gå baklengs.

Se bare på de første PS2 spillene kontra de siste PS2 spillene.

Se på TLoU på PS3 kontra de tidlige PS3 spillene.

Vil tipper at om 5-6 år er det PS4 og XO-spill som ser en god del bedre ut, enn hva vi har sett til nå.

"Bedre grafikk" er en svevende størrelse. The Last of Us er et kjempegodt eksempel på et spill der man har nedprioritert framerate og krympet områdene for å kunne kjøre på med effekter og teksturoppløsning. Noen ville si det er en forbedring, mens andre vil si 1080p/60 ser langt bedre ut, og at korridordesignet ødelegger for innlevelsen. Spill sent i en konsolls levetid har ganske ofte forholdsvis lav framerate, nettopp for å kompensere for aldrende maskinvare.

Lenke til kommentar

Orker ikke å hore meg til ett system basert på slike dritt-taktikker, om noe er jeg mindre interessert i en xbone nå (dog har hverken PS4 eller Xbone fristet sålangt denne generasjonen, og PS4 var allerede mer fristende, så sannsynligheten for ett kjøp var ikke så høy i utgangspunktet)

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.gamer.no/artikler/rise-of-the-tomb-raider-blir-xbox-one-eksklusivt/162470

Dette var da fryktelig kjedlig og egentlig et merkelig valg, skal tro hva MS punget ut for dette. Glad jeg har xbox one vertfall , dette er et spill jeg overhode ikke vil gå glipp av!

Det kommer til pc og ps4 rett etter holiday 2015, det vedder jeg 100kr på!

Ja, kjedelig for oss TR fans på PS4 og PC siden. Så virkelig fram til dette spillet, men gidder ikke punge ut 4000,- for kun å spille det.

Kan bare håpe at det vil til slutt vise seg å være en "timed exclusive".

Lenke til kommentar

Orker ikke å hore meg til ett system basert på slike dritt-taktikker, om noe er jeg mindre interessert i en xbone nå (dog har hverken PS4 eller Xbone fristet sålangt denne generasjonen, og PS4 var allerede mer fristende, så sannsynligheten for ett kjøp var ikke så høy i utgangspunktet)

AtW

Jeg er enig med deg , dette er en skitten taktikk. å gjøre en direkte oppfølger til en multiplat eksklusiv til en konsoll er i min bok helt forkastelig. Selv hadde jeg utvilsomt spilt dette på PC om det var tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Jeg tipper også det dukker opp på PC etterhvert, godt mulig også PS4, med mindre Crystal Dynamics har solgt seg skikkelig billig. Alternativet er å la salget ligge på en tredel av hva oppfølgeren (som SE mente solgte for dårlig) landet på.

Lenke til kommentar

http://www.gamer.no/artikler/rise-of-the-tomb-raider-blir-xbox-one-eksklusivt/162470

Dette var da fryktelig kjedlig og egentlig et merkelig valg, skal tro hva MS punget ut for dette. Glad jeg har xbox one vertfall , dette er et spill jeg overhode ikke vil gå glipp av!

Nå er ikke tombraider så interessany for min del, men synd å se at Microsoft bruker pengene på å sabotere for andre heller enn å utvikle noe som viser at konsollen faktisk er verdt pengene. Tror egentlig ikke dette gavner noen på sikt, minst av alle Microsoft.

Lenke til kommentar

Ms får en del flakk på nette på grunn av at de kjøpte tidseksklusivitet på tomb raider. Hadde ikke pengene vært bedre utnyttet i deres egne 1. Party studioer?

Uansett så er vel SE de mest kyniske er, de ønsker ikke å gå head to head med uncharted høsten 2015. Så da får de penger hos ms for å utsette det på ps4 og pc, så lanserer de det i februar mars.
Det som et mest morsomt med hele greia er hvordan de annonserte eksklusiviteten, tenker da på hvordan de ordlegger seg. Samt brevet fra crystal dynamics, noe så jævli teit er det lenge siden jeg har lest. Og hvordan de tror de lurer noen er beyond me.

Tomb Raider: Definitive Edition sold over twice as many copies on PlayStation 4 than Xbox One during its first week on sale, according to figures released by Chart-Track.

69 per cent copies were sold on PS4, with Xbox One sales accounting for just 31 per cent.

Dear Tomb Raider Community,

As you may have seen, weve just announced that Rise of the Tomb Raider, coming Holiday 2015, is exclusively on Xbox. We consider all of you to be the lifeblood of Tomb Raider and the work we do at Crystal. Id like to give you some insight into this decision, and why we feel this is the very best thing for the Tomb Raider sequel were creating at the studio.
Tomb Raider in 2013 was a success due in large part to your continued support. Our goal has always been to deliver something truly special with Rise of the Tomb Raider. Todays announcement with Microsoft is one step to help us put Tomb Raider on top of action adventure gaming. Our friends at Microsoft have always seen huge potential in Tomb Raider and have believed in our vision since our first unveil with them on their stage at E3 2011. We know they will get behind this game more than any support we have had from them in the past - we believe this will be a step to really forging the Tomb Raider brand as one of the biggest in gaming, with the help, belief and backing of a major partner like Microsoft.
This doesnt mean that were walking away from our fans who only play on PlayStation or on PC. Those are great systems, with great partners, and amazing communities. We have Lara Croft and the Temple of Osiris coming to those platforms this December, and Tomb Raider: The Definitive Edition is available on PS4.
We know that there are probably many more questions and concerns. Please do send them to us, and well answer to the best of our ability. Meanwhile were going all out to try and make something truly special - the most ambitious Tomb Raider game ever built.
Thanks,
Darrell Gallagher
Crystal Dynamics Head of Studios

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...