Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Ja stemmer det, er bare aspect ratio som er annerledes. Men kan ikke huske å ha fått med meg at Sony krever at alle deres egne studioer skal ha spillene i 1080p. Det virker rart...er jo ikke alle spill som kan støtte opp dette om utviklere vil presse inn X antall effekter osv osv.

Men nå er dem eksklusive ifra Sony en veldig liten prosentandel av spillene som blir å finne til PS4 i tiden fremover.

Lurer på hvor lang tid det tar før dette fokuset på 1080p og 60fps er borte...tror ikke det er så lenge til jeg altså.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke helt det jeg mente. Ja folk er mye mer opplyste nå en på lenge med denne XBO vs PS4 "krigen" som har og forøvrig pågår. Tenkte mer på hvor lang tid det tar før utviklere sier som så at "nå må vi ofre oppløsning og fps for å få dem effektene vi vil ha i spillet".

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvor lang tid det tar før spill på PS4 og XBO begynner å gå ned på oppløsning og frame rate. Etterhvert som "next-gen" spillene begynner å komme så vil effekter og størrelses omfanget i spillene øke. Noe som igjen vil kreve vesentlig mer av konsollene en hva vi har sett så langt.

Samtidig vil PC bare fortsette i sitt tempo og det vil nok ikke ta lange tiden før disse "next-gen" spillene vil løfte lista vesentlig over hva PS4 og XBO er i stand til på PC.

Utviklere vil da måtte ta valget over oppløsning og frame rate over grafiske effekter. Og vi vet alle hva som har fått prioritering tidligere.

Hvor lang tid er det til 1080p og 60fps saga blott og er erstattet med 720p og 30fps på omtrent samtlige spill tro?

Dette spørs jo på hvor bra de klarer utnytte konsollene, og kommer og alt ann på hvor bra utviklerverktøy de får tilgjengelig til de forskjellige konsollene etter noen års tid..

Og de spilla alle kaller for next gen er jo egentlig current gen siden konsollene allerede nærmer seg ett års levetid...

En konsoll vil alltid klare å kjøre alle spilla som blir utvikla til den konsollen(så sant da ikke utviklerne driter seg ut), så for min del er konsoll en sikker måte å få spill i flere år uten å måtte punge ut mer på ny hardware....

Men om spilla kjører 720p eller 1080p har egentlig ikke så mye betydning siden det er innholdet i spilla som betyr noe å ikke grafikken...

(er man bestemt på at alle spilla man eier skal og må kjøre 1080p 60fps, så bør man gå for pc, men da må man jo punge ut regelmessig viss man vil opprettholde dette)

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Det spørs på spillet om grafikk har betydning. Spill handler i stor grad om innlevelse i spillet. Grafikk er selve kjernen til hvorfor spill idag er så mye mer en ren gameplay som i gamle dager.

To spill som viser hva grafikk kan gjøre er fks Minecraft og Landmark. Ja det er store forskjeller på bruker verktøy osv. Men prinsippene er mye av det samme...samle X og bygg. Landmark har jo tatt denne bygge biten til nye høyder med grafikk. Og selvf brukerverktøyene en har.

Du er ikke alene om å mene at oppløsning og grafikk ikke betyr noe. Men jeg er ikke enig i det. Spill idag er stort sett laget for å dra spilleren inn i spillet og levere en opplevese. Det er en grunn til at en oppgraderer PC og konsollene. Og at så ekstremt mange konsoll spillere har så mye fokus på grafikk.

Og denne oppfattelsen om at det er så dyrt med PC og at en må oppgradere hele tiden er old news. Det er vel 3 år siden jeg bygget min maskin og den drar det aller meste på maks den dag idag. Og den er fortsatt vesentlig kraftigere en PS4.

Lenke til kommentar

Better without Kinect.

Indeed. Har selv begge konsoller og det blir da Xbox One > PS4 på dette spillet også pga. kontrolleren.

Blir PS4 utgaven på meg pga har to level 60 karakterer på PS3 samtidig liker kontrolleren bedre på PS4.

Lenke til kommentar
Blir PS4 utgaven på meg pga har to level 60 karakterer på PS3 samtidig liker kontrolleren bedre på PS4.

Samme her, men det går ann å flytte sine caracters fra ps3 til enten ps4 eller xbox one, samme kan gjøres med xbox360 caracters, de kan flyttes til enten ps4 eller x1

Lenke til kommentar

Samme her, men det går ann å flytte sine caracters fra ps3 til enten ps4 eller xbox one, samme kan gjøres med xbox360 caracters, de kan flyttes til enten ps4 eller x1

Vet det.

Da er det kontrolleren som gjør valget mitt enkelt :)

Om jeg må ta med en ekstra ting, er jeg glad i trophies så da må jeg jo ta PS4 utgaven.

Lenke til kommentar

Vet det.

Om jeg må ta med en ekstra ting, er jeg glad i trophies så da må jeg jo ta PS4 utgaven.

samme her ds4 er noe av den beste kontrolleren jeg har brukt, og solgte min x1 så valget er ganske lett + ps4 utgaven får jo en del kjekke ekslusive ting som tlou rifts og shadow of colossus rustninger

Lenke til kommentar

Ja stemmer det, er bare aspect ratio som er annerledes. Men kan ikke huske å ha fått med meg at Sony krever at alle deres egne studioer skal ha spillene i 1080p. Det virker rart...er jo ikke alle spill som kan støtte opp dette om utviklere vil presse inn X antall effekter osv osv.

Men nå er dem eksklusive ifra Sony en veldig liten prosentandel av spillene som blir å finne til PS4 i tiden fremover.

Lurer på hvor lang tid det tar før dette fokuset på 1080p og 60fps er borte...tror ikke det er så lenge til jeg altså.

Både XO og PS4 greie fint å kjøre spill i 1080p og jevne 60fps med meir en pen nok grafikk. At spill blir enda penere etter som utviklinga går vidare kan man og gjette seg til, men trur ikkje det vil føre til nedskalering av oppløsning og bildeflyt. 1080p og 60fps vil mest trulig bli standarden og noko alle spillutviklere vil sikte mot.

Men om du har rett i at fokuset forsvinner, så blir det få konsoll-spill på meg.

Lenke til kommentar

Både XO og PS4 greie fint å kjøre spill i 1080p og jevne 60fps med meir en pen nok grafikk. At spill blir enda penere etter som utviklinga går vidare kan man og gjette seg til, men trur ikkje det vil føre til nedskalering av oppløsning og bildeflyt. 1080p og 60fps vil mest trulig bli standarden og noko alle spillutviklere vil sikte mot.

Men om du har rett i at fokuset forsvinner, så blir det få konsoll-spill på meg.

Det er jo allerede i dag kun ett lite antall spill som kjører på 60 fps, fokuset er allerede borte, de har allerede valgt å fokusere mer på grafikk en gameplay, og dermed fått lav framerate.

AtW

Lenke til kommentar

Vet det.

Akkurat kontrollerdiskusjon blir jo meget subjektivt. Men kjenner jeg har litt lyst på PS4 utgaven pga. The last of us easter egget. Får se. Kjøper uansett ikke spillet nå til release da jeg har en ganske lang backlog nå :-P

Lenke til kommentar

Backloggen har jeg faktisk greid å unngå på PS4 til nå, har fullført det jeg har kjøpt av spill (TLOU pågår) for en gang skyld. Nå har jeg jo ikkje kjøpt alt av forskjellig dritt som er kommet heller da, men dette er ihvertfall en god start :)

Lenke til kommentar

Det er jo allerede i dag kun ett lite antall spill som kjører på 60 fps, fokuset er allerede borte, de har allerede valgt å fokusere mer på grafikk en gameplay, og dermed fått lav framerate.

AtW

Grafikkfokuset er plagsomt, men eg håper at dette er eit utslag av at spill skal funke i begge generasjoner samt at mange spillutviklere sliter med å gå vekk fra 30fps og over på 60fps. Har forsatt tru på at 1080p og 60fps vil bli normen etter kvart som konsollane blir utnytta betre.

XO og PS4 har da nokre spill som kjører på 1080p og 60fps. Men skal innrømme at det er labert. Håper dog spillere er bevisste og viser med kjøp kva di støtter opp om, så kan jo spilla som ikkje innfrir 1080p og 60fps kjøpast på billigsalg.

Lenke til kommentar

Grafikk er en ting, men jeg skulle ønske de begynte å bruke den ekstra kraften de har fått på andre ting, som fysikk og kunstig intelligens. Det er rart å tenke på at Half Life 2 kom ut for omtrent ti år siden, og likevel har det betydelig bedre fysikkmotor enn veldig mange av de store titlene som kommer ut nå om dagen.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvor lang tid det tar før spill på PS4 og XBO begynner å gå ned på oppløsning og frame rate. Etterhvert som "next-gen" spillene begynner å komme så vil effekter og størrelses omfanget i spillene øke. Noe som igjen vil kreve vesentlig mer av konsollene en hva vi har sett så langt.

Samtidig vil PC bare fortsette i sitt tempo og det vil nok ikke ta lange tiden før disse "next-gen" spillene vil løfte lista vesentlig over hva PS4 og XBO er i stand til på PC.

WHat?!

Slik konsollene har tradisjon for å være, er å bare vise bedre og bedre grafikk.

Ingen grunn til å gå baklengs.

Se bare på de første PS2 spillene kontra de siste PS2 spillene.

Se på TLoU på PS3 kontra de tidlige PS3 spillene.

Vil tipper at om 5-6 år er det PS4 og XO-spill som ser en god del bedre ut, enn hva vi har sett til nå.

Og med hensyn til PC-racet, så har de alltid vært så.

Pøser på med mer ram, GPU, CPU osv...

PC kommer til å fokusere på 4k gaming, og Ryse er vel første mann ut som satser stort på den oppløsningne.

Men jeg har ikke troen på at oppløsningen skal skrus ned på konsollene fremover.

Noen titler, ja kanskje. Men tror ikke det blir trenden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...