Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir annet når arkitekturen, selve grunnmuren er basert på at vedkommende skal ha en litt over det vanlige tilgangen på hastighet. Hvorfor ikke kjøre det slik som de hadde det på 360? de har jo tatt en helomvending.

Kva meiner du med at arkitekturen er basert på det? Kva skal den linja brukast til når du spelar? I offline modus må du ikkje vere tilkopla nettet, så det er neppe noko problem.

Finnes det kjelder på kva du har bruk for 1,5 Mbps til? Eller har dei berre sagt det på generelt grunnlag, som kam omfatte streaming osv?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Eg velger å stille meg skeptisk til kva denne fantastisk "skya" vil ha å seie i praksis. Eg såg ein på eit anna forum omtale det som "the magic unicorn cloud", og det synest eg var ei grei skildring. :p

Maskinvaremessig ser PS4 ut til å ha overtaket, men eg er usikker på kor mykje det heller vil få å seie i praksis. Det hjelp ikkje at konsollen er sterkare dersom ikkje utviklarane utnyttar det. PS3 var vel òg i teorien sterkare enn XBox 360 på enkelte område, som parallelprosessering og lagringsplass, utan at eg føler det kom so mykje ut av det. Men det er kanskje ein betre sjanse for at utviklarane vil klare å gjere seg nytte av styrkene denne gongen, sidan arkitekturane er sopass like, og raskare RAM ikkje krever so spesiell programmering å gjere seg nytte av.

Kan eg spørre kvifor du synest det? :) Den store innvendinga mi mot XOne er DRMen, men sjølv om dette ikkje var eit problem, ser XOne for meg ut som ein dyrare konsoll med mindre kraft. Det er ikkje meininga å hakke på preferansane dine, eg er berre nyskjerrig. :)

Kay

Xbox kontrolleren er bedre så klart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Mener du kontrollen til Xbox 360 er bedre enn PS3 sin eller har du fått prøvd PS4 og XBO sine kontroller? :rofl:

De ser ut som oppdaterte versjoner av de gamle kontrollerne men nei jeg ar ikke prøvd noen av dem. og 360 kontrolleren er klart bedre enn ps3 kontrolleren for min del.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

“Let me say this, the controller for the PS4 is sublime, far better than the Xbox One controller. I’m a little disappointed to be honest with the Xbox One controller. The bumper buttons in particular are actually more difficult to hit with my fingers than they used to be on the 360. I find it to be smaller and much more cramped and the triggers don’t feel as good.”

Penny Arcade: Holding the new PS4 controller is like touching boob for the first time

http://penny-arcade.com/report/article/the-playstation-4-conroller-is-just-slightly-better-than-the-best-thing-eve

De har fått min oppmerksomhet ihvertfall. Er mange andre artikler og, men er slit å kopiere alt med telefonen. Men dæven, begynner å lure på om det faktisk kan være tidenes beste gamepad. Tiden vil vise.

Lenke til kommentar

Mener du kontrollen til Xbox 360 er bedre enn PS3 sin eller har du fått prøvd PS4 og XBO sine kontroller? :rofl:

Så lenge venstre styrespake er plassert der den er på Dualshock, så vil XB-kontrollen være bedre for min del. Finnes det PS-kontrollere med XB-layout? Det har vært en stor del av skylden for at det aldri ble PS3 på meg...

Lenke til kommentar

Så lenge venstre styrespake er plassert der den er på Dualshock, så vil XB-kontrollen være bedre for min del. Finnes det PS-kontrollere med XB-layout? Det har vært en stor del av skylden for at det aldri ble PS3 på meg...

Jeg brukte denne når jeg hadde PS3

post-88331-0-51967600-1371586718_thumb.jpg

Syntes denne fungerte langt bedre for meg enn en vanlig PS3 kontroller gjorde.

Lenke til kommentar

For an optimal experience, we recommend a broadband connection of 1.5Mbps.

Kilde; http://news.xbox.com/2013/06/connected

Microsoft says 'stick with 360′ if you can't get a regular Internet connection for the Xbox One

Kilde; http://thenextweb.co...n-for-xbox-one/

Min løsning: Kjøp PS4 istedet.

Optimal experience ja. Ikke KRAV.

Dessuten anbefales det for at skype og slikt skal fungere.

Ikke for online spilling eller andre greier.

1.5mbs er ingenting. Ingen norske internettleverandører leverer så trege hastigheter en gang.

Det vil fortsatt fungere med tregere nett, men skype vil kanskje hakke litt.

Skype vil kanskje hakke for de 0.2% av internett kunder i norge som av en eller annen grunn har tregere nett enn hva selskapene selger.

Gurimalla.

Endret av Knuttsen
Lenke til kommentar

På spilling er ikke nedlastingshastighet noe stort problem, men PING/Latency! Har blitt nevnt flere ganger. Og de som stresser over at man burde (viktig) ha 1.5 mbps burde ta seg en hel skje med ro-ned.

Sony kunne likesågodt sagt det samme selv. Man burde nok ha MINST 1.5mbps for å utnytte PSN også. Faktisk så er det stusslig uansett hvilken konsoll man velger.

Føler at min 25/5 linje er stusslig tilogmed.

Lenke til kommentar

Som jeg skrev igår så mener jeg at Sony kun har kjøpt seg tid og at vi er på vei mot en digital hverdag også på konsoll. Denne artikkelen ifra Kotaku styrker bare mitt syn.

XBO er den store stygge ulven akkurat nå som tastatur krigere er på krigs stien. Men dette er veien ting tar for tiden, enten en liker det eller ikke.

For noen vil det by på utfordringer mens for andre så vil det ikke være noen overgang overhode.

Dette er bare en fase akkurat som den situasjonen hvor haugevis av Steam brukere skulle boikotte Call of Duty. Og vi alle vet hvordan det endte....

• Liker 3
Lenke til kommentar

Som jeg skrev igår så mener jeg at Sony kun har kjøpt seg tid og at vi er på vei mot en digital hverdag også på konsoll. Denne artikkelen ifra Kotaku styrker bare mitt syn.

XBO er den store stygge ulven akkurat nå som tastatur krigere er på krigs stien. Men dette er veien ting tar for tiden, enten en liker det eller ikke.

For noen vil det by på utfordringer mens for andre så vil det ikke være noen overgang overhode.

Dette er bare en fase akkurat som den situasjonen hvor haugevis av Steam brukere skulle boikotte Call of Duty. Og vi alle vet hvordan det endte....

Det der er jo ingenting negativt. Sony har nå hatt i lang tid mulighet for å laste ned spill over sin Store. PSN + medlemmer får i tillegg rabatter så det der er jo ingenting nytt. Det folk klikker over er jo DRM og alle rare restriksjonene Microsoft har innført, noe Sony ikke har. Skjønner ikke hva det å kjøpe digitale spill har noe med saken å gjøre, det har jo eksistert i all verdens tid. 99% av spillbiblioteket mitt er digitalt.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...