Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Uansett, "konsoll-eksklusive" synes jeg holder. Tror ikke så mange står å vurderer PS4 vs XOne vs "en PC som koster fire-fem ganger mer enn de to andre".

Tror ikke jeg heller, siden de færreste PCer koster 4-5 ganger mer enn en PS4 eller Xbone.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XBO "mister" et eksklusivt spill til plattformen. Ryse finner veien til PC senere i år med støtte for bla 4K.

kilde

Husker godt flere brukere her sa at PS4 ekskluiver ville dukke opp på PC pga X86 arkitekturen i PS4. Ser ut som dem bør svelge sine kloke utsagn ja. Er jo mindre vits å eie en Xbox One om dette fortsetter.

Hadde ikke eid en PS4 eller Wii U om alt kommer på PC. Jeg kjøper konsoller pga konsoll eksklusiver.

Sålangt holder Wii U og PS4 med eksklusiver der dem skal være, konsoll only. Konsoll ekskluive spill er det jeg liker.

Xbox One sine var tidligere konsoll eksklusiver flyter vekk. Dead Rising 3 og nå Ryse Son Of Rome. Hva blir neste, Quantum Break eller FH2...

Hvorfor liker du ekslusiver? Du hadde etter eget utsagn klart deg med kun en plattform uten ekslusiver, hadde ikke det vært mer praktisk?

AtW

Hvilken plattform da? PC har jo eksklusiver som ikke finnes på konsoller da viss det var den du sikta på.

Hvorfor jeg liker eksklusiver er enkelt: Det er dem som gjør jeg kjøper konsoller og PCer. Multiplattformspill er en bonus

Endret av iL ImMorTaL
Lenke til kommentar

Ser mange er i mot at ekslusive går fra Xbox One f.eks til PC, er det for dere er redd for at spill ikke kommer til Xbox mer? Husk dette går begge veier. MS sa de kan porte PC spill til Xbox og vice versa på 14 dager når spill flyttes på DX12.

Personlig synes jeg det er mer spennende, for da åpner det seg flerne muligheter, for PC spill utviklere til å lage komsoll spill. I stedet for å ha spesifikke studio bare for konsoll.

Synes det er bedre slik, i stedet for å sette all vår lit til et par studio som lager spill.

Lenke til kommentar

XBO "mister" et eksklusivt spill til plattformen. Ryse finner veien til PC senere i år med støtte for bla 4K.

kilde

Husker godt flere brukere her sa at PS4 ekskluiver ville dukke opp på PC pga X86 arkitekturen i PS4. Ser ut som dem bør svelge sine kloke utsagn ja. Er jo mindre vits å eie en Xbox One om dette fortsetter.

Hadde ikke eid en PS4 eller Wii U om alt kommer på PC. Jeg kjøper konsoller pga konsoll eksklusiver.

Sålangt holder Wii U og PS4 med eksklusiver der dem skal være, konsoll only. Konsoll ekskluive spill er det jeg liker.

Xbox One sine var tidligere konsoll eksklusiver flyter vekk. Dead Rising 3 og nå Ryse Son Of Rome. Hva blir neste, Quantum Break eller FH2...

Hvorfor liker du ekslusiver? Du hadde etter eget utsagn klart deg med kun en plattform uten ekslusiver, hadde ikke det vært mer praktisk?

AtW

Hvilken plattform da? PC har jo eksklusiver som ikke finnes på konsoller da viss det var den du sikta på.

Hvorfor jeg liker eksklusiver er enkelt: Det er dem som gjør jeg kjøper konsoller og PCer. Multiplattformspill er en bonus

Samme hvilken plattform det er, men la oss si PC da, uten eksklusiver, så hadde du klart deg med kun en PC, istedet for flere spillplattformer, som bare er mer tungvindt og dyrere for deg.

AtW

Lenke til kommentar

Ser mange er i mot at ekslusive går fra Xbox One f.eks til PC, er det for dere er redd for at spill ikke kommer til Xbox mer? Husk dette går begge veier. MS sa de kan porte PC spill til Xbox og vice versa på 14 dager når spill flyttes på DX12.

Personlig synes jeg det er mer spennende, for da åpner det seg flerne muligheter, for PC spill utviklere til å lage komsoll spill. I stedet for å ha spesifikke studio bare for konsoll.

Synes det er bedre slik, i stedet for å sette all vår lit til et par studio som lager spill.

14 dager. Og det tror du på?
Lenke til kommentar

14 dager. Og det tror du på?

Jeg vet ikke, men var det de portet Forza fra Xbox til Pc på. Som demo av teknologien. 14 dager eller 14 uker, er begge bedre enn 2 år fra konsoll utvikler selskap. Synes jeg.

Lenke til kommentar

Joda. De sa også at "Power of the cloud" egentlig kunne åttedoble ytelsen av Xbox One.

Lenke til kommentar

Ettersom en PC og en xbone har en relativt indentisk arkitektur så tror jeg faktisk ikke at 14 dager kan være så fryktelig urealistisk om de kjører på samme maskinvaregrensesnitt (directX 12).

Men det samme gjelder jo PS4 titler om de skulle finne på å bruke mantle.

Lenke til kommentar

Joda. De sa også at "Power of the cloud" egentlig kunne åttedoble ytelsen av Xbox One.

Nei, de sa 4 ganger på Build, ikke at det gjør saken bedre. Men de snakket om Compute, IKKE grafiske elementer også, hvordan media vrir på det er en annen sak.

Uansett, tiden vil vise hva MS egentlig vil med sine Azure tjenester.

Lenke til kommentar

Ettersom en PC og en xbone har en relativt indentisk arkitektur så tror jeg faktisk ikke at 14 dager kan være så fryktelig urealistisk om de kjører på samme maskinvaregrensesnitt (directX 12).

Men det samme gjelder jo PS4 titler om de skulle finne på å bruke mantle.

En typisk gaming-PC har ikke identisk arkitektur med en Xbox One, latency mellom GPU og CPU over PCIe sammenlignet med HSA-bussen som er i Xbox One og PS4 er helt forskjellig.

Wikipedia har faktisk en god artikkel med illustrerende bilder på forskjellen (PS4, Xbox One, og AMDs APUer er til høyre mens en tradisjonell PC er til venstre:) http://en.wikipedia.org/wiki/Heterogeneous_System_Architecture#Hardware_implementations

På en annen side, så skjuler nok DirectX-systemet veldig mye av dette for utviklerne, men det er godt mulig at det vil være mulig å kjøre Compute Shadere på GPU-kjernene til Xbox One og PS4 som har en påvirkning på AI eller fysikk med god nok latency til at det ikke merkes mens tradisjonelle PCer må gjøre det samme på CPUen.

Lenke til kommentar

Digital utgaver av spill kjøper jeg aldri. 63 GB er dramatisk mye.

Blir nok rundt 30 gb til 50 gb når man kjøper spillet fysisk, håper jeg.

Ellers så må jeg slette spill hele tiden.

Du samler på spill? Jeg forstår gleden av å bygge en stor, fysisk samling. Har snart en komplett samling til noen plattformer.

Lenke til kommentar

What? Er det ikke 15 eller noe på PC?

selve spillet uten reaper of souls er 25gb på pc, men da ligger store deler av spillet på serveren, på konsoll ligger hele spillet på hdd`en slik man har mulighet for offline spilling viss man ønsker dette, som er noe som ikke går ann på pc

Tenkte jeg skulle installere spillet på restore partitionen på laptopen, men den var for liten siden den bare har 15,8gb

MjnPDfd.png

Er dog ikke sikker på om reaper of souls er inkludert i den innstallasjonen siden jeg aldri kjøpte tileggspakken da den ble annonsert til ps4

Digital utgaver av spill kjøper jeg aldri. 63 GB er dramatisk mye.

Blir nok rundt 30 gb til 50 gb når man kjøper spillet fysisk, håper jeg.

Ellers så må jeg slette spill hele tiden.

tror det er stort sett det samme enten man kjøper spilla på plate eller digitalt siden konsollen installerer spilla enten eller, men kan være jeg tar feil siden jeg ikke har noen spill på plate

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...